Identification

UMIS Number BG16RFOP001-6.002-0001-C06
Project Name Restoration of the Synagogue in Vidin and its conversion into a tourist site “Cultural center Jules Pascin”
Beneficiary 000159508 Vidin Municipality
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 06.06.2019
Start Date 29.12.2020
End Date 22.02.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Видин (BG311), Видин, гр.Видин

Description

Brief description
В гр. Видин е разположена най-голямата синагога по течението на р. Дунав – паметник на културата от национално значение. Проектът цели нейната реставрация, облагородяване на околното пространство в имота й и превръщане на комплекса в атрактивна туристическа и културна дестинация. Развитието на обекта е насочено към привличане на туристи от страната и чужбина, както и превръщането му в център за местни, национални и международни културни събития.
Activities
  • Activity: Управление на проект „РЕСТАВРАЦИЯ И АДАПТАЦИЯ НА СИНАГОГА - ВИДИН В ТУРИСТИЧЕСКИ ОБЕКТ „КУЛТУРЕН ЦЕНТЪР "ЖУЛ ПАСКИН": От страна на община Видин ще бъдат назначени четирима общински служители на длъжностите: ръководител, счетоводител, координатор и експерт „Туристически и културни мероприятия“ на проекта (Екипа), чиято основна дейност ще бъде оперативното управление на проекта. Това включва, без да се ограничава до: • цялостно административно, финансово и техническо изпълнение на Договора за безвъзмездна финансова помощ (ДБФП); • координация между страните в изпълнението на ДБФП; • процедури по възлагане на обществени поръчки – контролира подготовката и провеждането на процедури за обществени поръчки; • контролира съответствието на изпълняваните проектни дейности съгласно ДБФП; • администриране на ДБФП – отчитане, докладване, съблюдаване на договорните задължения, осъществяване на мерки за публичност и визуализация, архивиране на проектно досие, следене за нередности, мониторинг и контрол; • финансово управление и осчетоводяване; • съблюдаване на напредъка по проекта – текущ и периодичен мониторинг; • приемане на изпълнението на проектни дейности, възложени на външни изпълнители., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изпълнение на дейности по поставяне на временна строителна ограда на строителната площадка и почистване на сградата на Еврейската синагога в гр. Видин и на околното й пространство.: Сградата на Еврейската синагога в гр. Видин и околното й пространство на са били поддържани в последните години, околното пространство на храма е обрасло с растителност, в поземления имот са се събрали отпадъци. С цел подготовка на обекта - предмет на интервенция по проекта за стартиране на строително-монтажните работи по реставрацията и адаптацията му е необходимо да се извърши почистване на сградата и терена около нея от саморастяща растителност, боклуци, строителни отпадъци и др. и поставяне на временна строителна ограда на строителната площадка., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изпълнение на инженеринг – проектиране, упражняване на авторски надзор, изпълнение на строително-монтажни работи и доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане във връзка с изпълнението на проект „РЕСТАВРАЦИЯ И АДАПТАЦИЯ НА СИНАГОГА - ВИДИН В ТУРИСТИЧЕСКИ ОБЕКТ „КУЛТУРЕН ЦЕНТЪР "ЖУЛ ПАСКИН": Изработване на инвестиционен проект, фаза: работен, упражняване на авторски надзор и изпълнение на СМР за реставрация и адаптация на сградата на видинската синагога, околното пространство и съпътстващи дейности за отдих и рекреация на посетители в рамките на поземления имот на сградата: обслужваща сграда (включваща кът, от където могат да се закупят студени, топли напитки и бърза храна и кът за информационно обслужване, от където могат да се закупят сувенири, книги и др. и да се предоставят туристически брошури), алеи, озеленяване. Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане., Contracted Amount: 8 571 374.54 , Reported Amount: 8 549 512.98
  • Activity: Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционен проект и упражняване на независим строителен надзор при изпълнение на строителство във връзка с реализацията на проект „РЕСТАВРАЦИЯ И АДАПТАЦИЯ НА СИНАГОГА - ВИДИН В ТУРИСТИЧЕСКИ ОБЕКТ „КУЛТУРЕН ЦЕНТЪР "ЖУЛ ПАСКИН": Дейността „строителен надзор” включва контрол над строителния процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. Строителният надзор ще се състои от следните дейности: извършва оценяване на съответствието на инвестиционните проекти и упражнява строителен надзор; извършва проверка и контрол на доставените и влагани в строежа строителни продукти, с които се осигурява изпълнението на основните изисквания към строежите в съответствие с изискванията на наредбата по чл. 9, ал. 2, т. 5 от Закона за техническите изисквания към продуктите; (доп. - ДВ, бр. 82 от 2012 г., в сила от 26.11.2012 г., предишна т. 2, изм. - ДВ, бр. 101 от 2015 г.) може да изпълнява прединвестиционни проучвания, подготовка на проектантския процес и координация на строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация, включително контрол на количествата, качеството и съответствието на изпълняваните строителни и монтажни работи с договорите за изпълнение на строителството, както и други дейности - предмет на договора за строително-монтажни работи (СМР) . Строителният надзор носи отговорност за: 1. Законосъобразно започване на строежа; 2. Осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3. Спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; 4. Осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; 6. Подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. 7. Предписанията и заповедите на лицето, упражняващо строителен надзор, вписани в заповедната книга, са задължителни за строителя, предприемача и техническия ръководител на строежа. 8. След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до Възложителя. 9. Носи отговорност за щети, които са нанесли на Възложителя и на другите участници в строителството, и солидарна отговорност със строителя за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти. Отговорността по договора за строителен надзор е със срокове не по-малки от гаранционните срокове в строителството., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Разработване на завършен туристически продукт. Дейности по реклама и популяризиране на новоизградения туристическия обект „КУЛТУРЕН ЦЕНТЪР "ЖУЛ ПАСКИН": След въвеждане на сградата в експлоатация и доставката и монтажа на необходимото оборудване и обзавеждане, ще бъдат организирани и подредени изложбените площи в културния център като се обособи постоянна изложба „Жул Паскин“ и пространства за временни изложби. Ще бъдат отпечатани и доставени информационни и рекламни материали за културния център. Ще бъде популяризирана дейността на новия културен център чрез участие в национални и международни туристически борси, мероприятия и др., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейности за информация и комуникация по проект „РЕСТАВРАЦИЯ И АДАПТАЦИЯ НА СИНАГОГА - ВИДИН В ТУРИСТИЧЕСКИ ОБЕКТ „КУЛТУРЕН ЦЕНТЪР "ЖУЛ ПАСКИН": Дейностите за информация и комуникация (информация и публичност по ОПРР) по проекта ще се извършат в съответствие с Общите условия към финансираните по Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. С оглед осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на Европейския Съюз за реализацията на проекта се предвижда организиране и провеждане на начална пресконференция по повод стартирането на проекта, официална церемония "първа копка", както и заключителна пресконференция след приключване на дейностите по проекта за оповестяване резултатите от реализацията му. В допълнение тази дейност включва и други мерки с публичен и информационен характер - изработване и монтаж на временен билборд и постоянна обяснителна табела; изработване на стикери, плакат и папки, брандиране на химикали и флаш памети. Включване на официалната интернет страница на община Видин - кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: DZZD "Pasken 2020", Contracted Amount*: 7 826 113.56 , Reported Amount**: 8 430 341.08
  • Contractor: "Shkolsnab 2001" EOOD, Contracted Amount*: 119 171.90 , Reported Amount**: 119 171.90
  • Contractor: PIP ELEKTRONIKS EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: "Alumina Elit 2003" EOOD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: "Building Comfort" EOOD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: AMORF ARCHITECTS Ltd, Contracted Amount*: 0.00

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

None

Financial Information

Total Project cost 8 054 491.97 BGN
Grant 8 054 491.97 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 8 054 491.97 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 422 610.13 0.00 422 610.13 ДЗЗД "Паскен 2020"

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка на обзавеждане и оборудване по проект „Реставрация и адаптация на Синагога – Видин в туристически обект „Културен център „Жул Паскин“ , Estimated Amount: 542 545.06
  • Differentiated position 1: „Доставка на обзавеждане по проект „Реставрация и адаптация на Синагога – Видин в туристически обект „Културен център „Жул Паскин“
    Contractor: "Shkolsnab 2001" EOOD
    Contract total funded value: 119 171.90
  • Differentiated position 2: „Доставка на компютърна и презентационна техника по проект „Реставрация и адаптация на Синагога – Видин в туристически обект „Културен център „Жул Паскин“
    Contractor: "Shkolsnab 2001" EOOD
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 3: „Доставка на електроуреди по проект „Реставрация и адаптация на Синагога – Видин в туристически обект „Културен център „Жул Паскин“
    Contractor: "Shkolsnab 2001" EOOD
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 4: „Доставка на озвучителна система по проект „Реставрация и адаптация на Синагога – Видин в туристически обект „Културен център „Жул Паскин“
    Contractor: PIP ELEKTRONIKS EOOD
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 5: „Доставка на тур гайд системи по проект „Реставрация и адаптация на Синагога – Видин в туристически обект „Културен център „Жул Паскин“
    Contractor: PIP ELEKTRONIKS EOOD
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 6: „Доставка на осветителни тела по проект „Реставрация и адаптация на Синагога – Видин в туристически обект „Културен център „Жул Паскин“
    Contractor: PIP ELEKTRONIKS EOOD
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 2 Subject to due process: „Изпълнение на инженеринг (проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на СМР) във връзка с изпълнението на проект „Реставрация и адаптация на Синагога – Видин в туристически обект „Културен център „Жул Паскин“, Estimated Amount: 7 308 982.87
  • Differentiated position 1: „Изпълнение на инженеринг (проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на СМР) във връзка с изпълнението на проект „Реставрация и адаптация на Синагога – Видин в туристически обект „Културен център „Жул Паскин“
    Contractor: DZZD "Pasken 2020"
    Contract total funded value: 7 826 113.56

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN