Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.033-0001-C01
Project Name Creating better and healthier working conditions in FIRST-69 LTD.
Beneficiary 201088279 FIRST-69 Ltd
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 22.07.2019
Start Date 22.07.2019
End Date 22.07.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Белово

Description

Brief description
Реализацията на настоящия проект се цели подобряване на работната среда на заетите лица в "Фърст-69" ЕООД с месторабота - гр. Белово и села в общината(24 бр. вкл. 2 бр. над 54г), чрез идентифициране на техните нужди и проблеми и прилагането на мерки за решаването им. С изпълнение на проектните дейности ще се инвестира и в човешки капитал посредством иновативни мерки за придобиване на работните умения в подкрепа удължаването на трудовият живот на по- възрастните служители. Реализацията на проекта също така ще подобри професионалния и здравния статус на част от целевата група, чрез подобряване на микроклимата и условията на труд в предприятието, както и превенция от гръбначни изкривявания на служителите в администрацията. За повишаване на мотивацията и преодоляване на стреса в проекта е предвидено място за отдих и хранен. Създаването на социални придобивки е насочено изцяло към удовлетворяване необходимостта на целевата група от съчетаване на личния и професионалният живот. Очакван резултат от изпълнението на дейностите по проекта е подобряване качеството на работните места в предприятието успоредно с удовлетворяване на потребността на "Фърст-69" ЕООД от повишаване производителността на труда на служителите в дългосрочен план. 
Основни дейности по проекта са:
1. Осигуряване на средства за колективна защита
2. Осигуряване на ЛПС и специално работно облекло
3. Oсигуряване на социални придобивки за работещите.
Activities
  • Activity: Осигуряване на средства за колективна защита: С цел подобряване на параметрите на работната среда, осигуряване на добри и безопасни условия на труд и предпазване на работниците и служителите от трудови злополуки в рамките на настоящия проект се предвиждат дейности за доставка и инсталиране на оборудване и доставка на оборудване. Всички предвидени мероприятия са съобразени с Оценката на риска на работните места и дадените предписания, съдържащи се в Програмата за минимизиране на риска за здравето чрез подобряване условията на труд. Ще се извършат следните поддейности: 2.1.Измерените контролни стойности - температура на въздуха, относителна влажност, скорост на движение на въздуха трябва да са в съответствие с изискванията на Наредба № 15 /Дв., бр. 68/ 2005/ и БДС 14776. /период на годината студен – температура на външен въздух 4,4 градуса С/. Някои от помещенията са с голям обем и трудни за отопляване.Във фирмата за отопление се използват климатици, които поради амортизация се нуждаят от подмяна. През лятото климатичната система в търговските помещения не може да осигури температури, съответстващи на изискванията. Хладилната техника допълнително понижава температурата, което е плюс за топлите месеци и затруднява отоплителните уреди. Като такива съоръжения, служещи за съхранение на бързоразвалящи се продукти, те имат определен режим на работа. Поради това показателите на микроклимата не трябва да са в разрез с този режим. Съществуващата дограма в търговското помещение в гр. Белово е стара и не уплътнява достатъчно добре от външни атмосферни влияния. Поради тази причина и с цел превантивни действия за недопускане на тези рискове и максимално възможното за подобряване на микроклимата е необходимо да се закупят посочените активи за съществено подобряване на микроклимата на работните места: - Монтаж на климатична система касетъчна за монтаж на таван в търговски салон - 44 BTU; - Монтаж на 2 броя климатик 12 BTU за нуждите на административнните помещения - Подмяна на дограма - 42 кв.м. в тръговско помещение в гр. Белово 2.2. Нивото на осветеност в търговските помещения оказва влияние на психическите функции и на физиологичните процеси в организма. При недостатъчна осветеност намалява времето, което окото запазва способността си ясно да различава разглеждания обект – времето за ясно виждане. Също така върху устойчивостта на зрението оказват влияние напрегнатостта на зрителната работа, нивото на осветеност, степента на отражение и пулсацията на светлинния поток. Рационалното изкуствено осветление има съществено хигиенно и икономическо значение, тъй като то осигурява най-добри условия за работа на очите, добро самочувствие на работещите и увеличаване на производителността на труда. При не достатъчно и неравномерно осветление очите се уморяват; настъпва умствена и психическа умора и ленност на целия организъм; създават се условия за намаляване на качеството и производителността на труда; създават се условия за увеличаване честотата на травматизма. С цел избягване на гореуказаните последствия програмата за минимизиране на риска препоръчва следното: Подмяна на съществуващите осветителни тела с нови енергийноспестяващи лампи, осигуряващи по- добро ниво но осветеност и предотвратяващи пулсацията на светлинния поток, както следва: - в търговски салон – осветителни тела за монтаж на таван 60/60 см. с LED осветители 36W – 20 броя; осветителни тела за вграждане в окачен таван 60/60 см. с LED осветители 36W – 14 броя. -Санитарно – битови и работни помещения – осветително тяло тип „шина” влагозащитено ІР44 за монтаж на таван и две LED осветителни тръби 120см. – 8 броя. 2.3. С цел избягване на гръбначни изкривявания за нуждите на административните работници да бъдат доставени ергономични столове с възможност за регулиране на височина и наклон на облегалка – общо 4 бр., Contracted Amount: 26 110.00 , Reported Amount: 17 689.00
  • Activity: Осигуряване на ЛПС и специално работно облекло: Съгласно утвърдения от управителя на Фърст-69 ЕООД Списък на специално работно облекло и ЛПС, утвърден въз основа на извършената оценка на риска на работните места и включена препоръка в План-програма за превенция на риска за здравето чрез подобряване условията на труд се предвижда закупуване на специално работно облекло и ЛПС, което включва (по длъжности): 1. За Управител - Лятно облекло (вкл. работно яке, панталон, работна тениска, защитни обувки летни), Зимно облекло (вкл. работно яке, зимен панталон, работен елек, риза дълъг ръкав, зимни защитни обувки), шапка със защита за ушите, ръкавици, очила антирефлексни - 1 комплект; 2. За Ръководител, търговска експлоатация - Лятно облекло (вкл. работно яке, панталон, работна тениска, защитни обувки летни), Зимно облекло (вкл. работно яке, зимен панталон, работен елек, риза дълъг ръкав, зимни защитни обувки), шапка със защита за ушите, ръкавици, очила антирефлексни - 1 комплект; 3. За Касиер - Лятно облекло (вкл. панталон или пола, тениска, риза къс ръкав, защитни обувки летни), Зимно облекло (вкл. зимен панталон или пола, работен елек-грейка, риза дълъг ръкав, зимни защитни обувки), очила антирефлексни - 5 комплекта; 4. За Обслужващ магазин - Лятно облекло (вкл. панталон или пола, тениска, риза къс ръкав, защитни обувки летни), Зимно облекло (вкл. зимен панталон или пола, работен елек-грейка, риза дълъг ръкав, зимни защитни обувки) - 2 комплекта; 5. За Общ работник - Лятно облекло (вкл. работно яке, работен полугащеризон или панталон, тениска, защитни обувки летни), Зимно облекло (вкл. ватирано яке, ватиран полугащеризон или панталон, тениска дълъг ръкав, зимни защитни обувки), боне, ръкавиза метална оплетка за транжиране, ризница, ръкавици гумени, водонепромокаема престилка, ботуши - 6 комплекта; 6. За Продавач-консултант - Лятно облекло (вкл. работен полугащеризон, панталон или пола, тениска, риза къс ръкав, работна престилка, защитни обувки летни), Зимно облекло (вкл. зимен работен полугащеризон или панталон, работен елек-ватиран, тениска дълъг ръкав, работна престилка, зимни защитни обувки), шапка, маска против изпарения и аерозоли ПОХВ, ръкавици гумени, водонепромокаема престилка - 5 комплекта; 7. За Работник, зареждане на рафтове - Лятно облекло (вкл. работен полугащеризон, панталон или пола, тениска, риза къс ръкав, работна престилка, защитни обувки летни), Зимно облекло (вкл. зимен работен полугащеризон или панталон, работен елек-ватиран, тениска дълъг ръкав, работна престилка, зимни защитни обувки), шапка, маска против изпарения и аерозоли ПОХВ, ръкавици гумени, водонепромокаема престилка - 2 комплекта; 8. Шофьор на лекотоварен автомобил - Лятно облекло (вкл. работно яке, работен полугащеризон или панталон, тениска, защитни обувки летни), Зимно облекло (вкл. ватирано яке, ватиран полугащеризон или панталон, тениска дълъг ръкав, зимни защитни обувки), шапка, ръкавици, дъждобран, ботуши - 2 комплекта;. Предвижда се това облекло и ЛПС да се предостави на работниците и служителите, които работят при опасни условия. Максималният срок за износване на работното облекло съгласно е Списъка и то ще бъде използвано в рамките на дейностите и срока на настоящия проект. Нуждата от закупуване на ново предпазно облекло е обусловена от краткия срок, който имат тези дрехи за износване. Сега използваните от работниците такива ще изчерпят своя ресурс до момента на стартирне на проектните дейности., Contracted Amount: 10 600.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Oсигуряване на социални придобивки за работещите: Фърс-69 ЕООД се стреми да подобри условията на труд на своите служители, посредством осигуряване на социални придобивки под формата на помещение за отдих и личен санитарен възел. Целевата група, която е засегната в настоящата дейност се отнася до всички служители , които работят в обектите в гр.Белово. Мерките, които ще се предприемат, с цел осигуряване на социални придобивки за работещите ще бъдат насочени и ще могат да бъдат използвани от другите работещи във фирмата, като се очкава при изпълнение на дейността да се подобрят трайно условията в дружеството. Към момента "Фърст-69" ЕООД е изградила помещение за отдих и хранене, но е необходимо да бъде извършен козметичен текущ ремомнт. Необходимо е помещението за отдих и хранене да се климатизира да се оборудва с ергономични мебели и уреди от първа необходимост, както и да се подобри микроклимата в него. За тази цел ще бъде извършено следното: - Ремонт на помещението 8 кв. м. - боядисване на стени и таван; - Доставка на Климатик за осигуряване на благоприятен микроклимат в помещението 18 BTU- 1 бр. - Доставка на комплект мека мебел – ъглов диван с масичка и табуретки - 1 бр. - Оборудване за храннене на персонала - хладилник, автомат за топли и студени напитки, микровълнова печка, кафе-машина ,тостер за сандвичи ; - Индивидуални шкафчета за лично облекло и вещи - 12 бр. Всички предвидени мероприятия са съобразени с Оценката на риска на работните места и дадените предписания, съдържащи се в Програмата за намаляване, елиминиране и контрол на рисковете на работните места (Програмата)., Contracted Amount: 12 230.00 , Reported Amount: 10 945.80

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: TECHNOPOLIS BULGARIA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 950.84
  • Contractor: ATARO KLIMA LTD., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 11 400.00
  • Contractor: METALGLAS LTD. , Contracted Amount*: 6 884.00 , Reported Amount**: 6 884.00
  • Contractor: SOFALUX BULGARIA Ltd. , Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 6 399.96
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Participants of the supported enterprises in employment six months after leaving the operation, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 24.00 , Reached amount: 24.00
Indicator 3 Number of enterprises supported, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Участници, чието положение на пазара на труда в рамките на шест месеца след напускане на операцията е по-добро, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 24.00 , Reached amount: 24.00
Indicator 5 Заети лица, включително самостоятелно заети, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 24.00 , Reached amount: 25.00

Financial Information

Total Project cost 46 510.26 BGN
Grant 46 510.26 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 30 674.20 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN