Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0862-C01
Project Name Improving energy efficiency in "BABY PLAST" EOOD
Beneficiary 201208981 BABY PLAST EOOD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 09.08.2017
Start Date 09.08.2017
End Date 16.07.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Ловеч, Ябланица, гр.Ябланица

Description

Brief description
Настоящият проект ще бъде изпълнен от „БЕЙБИ ПЛАСТ" ЕООД - компания, специализирана в производството на изделия и опаковки от пластмаса, като фокуса е върху изделия за хранене на бебета и малки деца.

Проектът предвижда реализирането на мерки за подобряване на енергийната ефективност и повишаване капацитета на предприятието:

1. Мярка 1 - Доставка на нови иновативни електрически шприц машини;

2. Мярка 2 - Доставка на нови, хидравличната серия шприц машини с регулиран по обороти серво мотор на помпата;

3. Мярка 3 - Доставка на нова шприц-стреч-блас машина за производство на два вида бутилки с вместимост минимум 160 мл. и вместимост минимум 270 мл.

Конкретните мерки са основани ни препоръките от извършено Обследване за енергийна ефективност, одобрено от Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР), чрез Становище № BG16RFOP-808/ 11.10.2016 г.

Реализирането на проекта и предвидените мерки ще доведат до:
* Планирани енергийни спестявания (ПЕС) в размер на 56.30%; 
* Фактор на енергийни спестявания (ESR) общо: 66.50%.

Срокът за откупуване на предвидените инвестиции е 5.95 години, при вътрешна норма на възвръщаемост от 16.76%

В рамките на проекта са предвидени дейности по:
Елемент А „Инвестиции“: 
* Инвестиции за изпълнение на предвидените мерки за енергийна ефективност - избор на доставчик и доставка на оборудването.

Елемент Б „Услуги“: 
* Извършване на обследване за енергийна ефективност; 
* Въвеждане и сертифициране на Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001; 
* Публичност и визуализация.
* Одит на проекта.

Общата стойност на проекта е 2 136 533.82 лв., без ДДС.
Планираната продължителност е 18 месеца.
Activities
  • Activity: Извършване на енергиен одит (обследване за енергийна ефективност): В съответствие с Условията за кандидатстване по настоящата процедура, дейността е извършена в подготвителната фаза на проекта. Изпълнителят „Хелиос Енерджи“ ЕООД е вписан в в публичния регистри по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност, с номер на Удостоверението за вписване 00042. Извършването на одита включва обследване на предприятието и производствената му дейност, идентифициране на „проблеми“ места и набелязване на мерки за подобряване на енергийната ефективност: 1. Мярка 1 - Доставка на нови иновативни електрически шприц машини; 2. Мярка 2 - Доставка на нови, хидравличната серия шприц машини с регулиран по обороти серво мотор на помпата; 3. Мярка 3 - Доставка на нова шприц-стреч-блас машина за производство на два вида бутилки с вместимост минимум 160 мл. и вместимост минимум 270 мл. Идентифицираните мерки са подробно анализирани, в резултат на което одитът доказва значителни спестявания, които ще се постигнат при реализацията на проекта: * Планирани енергийни спестявания (ПЕС) в размер на 56.3%; * Фактор на енергийни спестявания (ESR) общо: 66.5%. Освен енергийните спестявания, одитът доказва и икономическата обоснованост от реализацията на проекта: * Вътрешна норма на възвращаемост: 16.76% * Срок на откупуване на инвестицията: 5.95 години. Извършеното Обследване за енергийна ефективност е одобрено от Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР), чрез Становище № BG16RFOP-808/11.10.2016 г., Contracted Amount: 19 850.00 , Reported Amount: 19 850.00
  • Activity: Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването на: Шприц машина за чашки за бутилки–1 бр. и за капачки за бутилки –1 бр., Шприц машина за производство на еднократни биберони–1 бр., Шприц машина за производство на вътрешни цилиндри - 1 бр. и на външни цилиндри и адаптори-1 бр., Шприц - стреч –бласт машина за производство на два вида бутилки - 1 бр.): Реализирането на предвидените в Обследването за енергийна ефективност мерки изисква закупуване на следното оборудване: 1. Шприц машина за производство на чашки и капачки от термопласти за инструмент 8 гнезда, за чашки за бутилки – 1 бр. (Мярка 1 от Обследването за енергийна ефективност); 2. Шприц машина за производство на чашки и капачки от термопласти за инструмент 4 гнезда, за капачки за бутилки – 1 бр. (Мярка 1 от Обследването за енергийна ефективност); 3. Шприц машина за производство на еднократни биберони от термопластични еластомери – 1 бр. (Мярка 1 от Обследването за енергийна ефективност); 4. Шприц машина за производство на вътрешни цилиндри - 1 бр. (Мярка 2 от Обследването за енергийна ефективност); 5. Шприц машина за производство на външни цилиндри и адаптори - 1 бр. (Мярка 2 от Обследването за енергийна ефективност); 6. Шприц - стреч –бласт машина за производство на два вида бутилки с вместимост 160 мл и 270 мл с окомплектовка - 1 бр. (Мярка 3 от Обследването за енергийна ефективност). Шприц машините за производство на чашки и капачки от термопласти ще са с мощност на подгряване до 10,5 kW и номинална електрическа мощност до 22,4 kW. Силата им на затваряне ще е минимум 100 тона. Обемът на шприцващия цилиндър ще е минимум 160 куб. см. Шприц машината за производство на еднократни биберони от термопластични еластомери ще е с мощност на подгряване до 10,5 kW и номинална електрическа мощност до 22,4 kW. Ще е окомплектована с пълен комплект оборудване за производство на еднократни биберони от термопластични еластомери. Силата й на затваряне ще минимум 100 тона, а обемът на шприцващия цилиндър ще е минимум 160 куб. см. Шприц машините за производство на вътрешни, външни цилиндри и адаптори ще са с мощност на задвижване до 22 kW, с номинална електрическа мощност до 35,9 kW. Обемът на шприцващият цилиндър ще е минимум 160 куб. см. Серво моторът на помпата ще е с възможност за регулиране по обороти, а силата на затваряне ще е минимум 1500N. Шприц-стреч-бласт машината за производство на бутилки от термопласти (полиолефини) ще е с капацитет от минимум 1200 бр./ч за бутилка с вместимост поне 160 мл и минимум 1000 бр./ч за бутилка с вместимост от поне 270 мл. Моторът на помпата ще е до 37kW, серво моторът ще е до 2 kW. Номиналната електрическа мощност ще е не повече от 65,825 kW. Ще има възможност за автоматично изваждане на готовите изделия от машината в изправено състояние, ориентирани и подаване към следващата операция чрез интегриран транспортен конвейер., Contracted Amount: 2 098 683.82 , Reported Amount: 1 946 611.51
  • Activity: Дейности по въвеждане Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: Дейностите по въвеждане на Система за енергиен мениджмънт (СЕМ), съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 в "БЕЙБИ ПЛАСТ" ЕООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях: 1. Диагностика: - Формиране съвместен екип по проекта; - Провеждане на обучение за запознаване със структурата и изискванията на стандарта ISO 50001; - Провеждане на първоначални интервюта; - Извършване на анализ на настоящото състояние на енергийните характеристики; - Анализ на документите и записите, свързани с енергийните характеристики, определяне на необходимата документация, средства (включително и за мониторинг), персонал и обучения, произтичащи от изискванията на стандарта. 2. Проектиране и разработка на СЕМ: - Извършване на енергиен преглед, в който: * ще се определят настоящите енергийни източници; * ще се оцени миналото и настоящето потребление на енергия; * ще се определят областите на значимо използване на енергия; * ще се идентифицират и определят приоритети на благоприятните възможности, водещи до подобряване на енергийните характеристики. - Изготвяне на детайлен план за разработване и внедряване на СЕМ; - Разработка на документите, свързани със СЕМ. 3. Внедряване на СЕМ: - Провеждане на обучение за запознаване на персонала с изискванията на стандарта ISO 50001; - Изменения и корекции на СЕМ; - Провеждане на вътрешни одити на СЕМ. Между внедряването на СЕМ и стартирането на сертификационния одит, СЕМ ще функционира минимум 6 месеца, като по този начин ще се осигури изискването на сертифициращите органи за наличие на минимална продължителност на работеща Система преди процедура по сертификация от 6 месеца., Contracted Amount: 5 000.00 , Reported Amount: 4 980.00
  • Activity: Дейности по сертифициране на Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: Дейностите по сертифициране на Система за енергиен мениджмънт (СЕМ) в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 в „БЕЙБИ ПЛАСТ“ ЕООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях: 1. Одит на първи етап – преглед и оценка на внедряването на СЕМ на място при „БЕЙБИ ПЛАСТ“ ЕООД за адекватност с изискванията на стандарта – уточняване на обхвата, местоположения, процеси на СЕМ, оценка на готовността за провеждане на втори етап от одита. Изготвяне на доклад от първи етап на одита, получаване и преглед от „БЕЙБИ ПЛАСТ“ ЕООД, планиране на втори етап на сертификационния одит. 2. Одит на втори етап – оценка на внедрената СЕМ: - събиране на доказателства и оценка на внедряването и ефикасността на СЕМ; - анализиране на информацията от събраните доказателства от одита и оповестяване на констатациите и заключението от одита; - документиране на несъответствията (ако бъдат установени); - определяне на срок за отстраняване на несъответствията (ако бъдат установени); - изготвяне на доклад от втори етап на одита, получаване и преглед от „БЕЙБИ ПЛАСТ“ ЕООД. Времето между етап 1 и етап 2 зависи от това, дали са открити проблеми в прилагането на СЕМ, които трябва да бъдат отстранени до одита на етап 2. След преглед на документите от одита, при положителен резултат, се взема решение за сертификация и се издават сертификати, които се предават на „БЕЙБИ ПЛАСТ“ ЕООД., Contracted Amount: 5 000.00 , Reported Amount: 4 980.00
  • Activity: Дейности за визуализация: Дейността ще бъде извършена съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Целта е да се постигне широка публичност относно резултатите от проекта и информиране на общността относно ролята на Европейския фонд за регионално развитие (EФРР) чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ (ОПИК) 2014-2020 в неговата успешна реализация. Осигуряването на предвидените в рамките на дейността средства за визуализация на проекта - 2 бр. информационни табели (временна и постоянна), 6 бр. стикери и 2 бр. пресконференции ще бъде осъществено чрез външно възлагане. На мястото на изпълнението на проекта - на входа на производствената база на фирмата, ще бъдат поставени, в съответствие с графичните стандарти, 2 бр. информационни табели (временна и постоянна), със следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС, упоменаването на „Европейския съюз", ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 и наименованието на финансиращата програма - ОПИК, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева. На временната табела ще бъдат изписани също и началната и крайната дата на изпълнение на проекта. Временната табела ще бъде монтирана при стартиране на дейностите по проекта, а постоянната табела ще замени временната веднага след приключване на предвидените по проекта дейности. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за широката общественост, ще се посочва че се финансира от ОП „Иновации и конкурентоспособност“ чрез Европейския фонд за регионално развитие. Дейността ще бъде осъществявана по време на цялото изпълнение на проекта и ще продължи общо 18 месеца. Основните стъпки за реализацията й са следните: 1. Утвърждаване на образци на документи, съдържащи средствата за визуализация. 2. Прилагане на правилата за информираност и публичност във всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта. 3. Сключване на договор за изработка на 2 информационни табели - временна и постоянна, 6 бр. стикери и 2 бр. пресконеренции. 4. Доставка на средствата за визуализация. 5. Монтиране на временна информационна табела на входа на производствената база. 6. Монтиране на постоянна информационна табела след края на проектните дейности., Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 2 980.00
  • Activity: Финансов одит на проекта: В съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, за проекти със стойност на безвъзмездната финансова помощ над 750 000 евро (1 466 872,5 лв.) е задължително извършването на финансов одит на проекта, от регистриран одитор. Целта на одита ще бъде да се провери дали декларираните разходи са действително направени и платени, точни и допустими в съответствие с договора. Ще се изготви доклад за заверка на разходите, съответстващ на образец, предоставен от Договарящия орган. За провеждане на одита ще бъде привлечен сертифициран одитор с богат практически опит, включително като одитор на проекти за безвъзмездно финансиране. , Contracted Amount: 5 000.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Consultation Center Europroject EOOD, Contracted Amount*: 2 980.00 , Reported Amount**: 2 980.00
  • Contractor: ZENIT CONSULT AM EOOD, Contracted Amount*: 4 482.00 , Reported Amount**: 4 980.00
  • Contractor: OTS BULGARIA EOOD, Contracted Amount*: 4 482.00 , Reported Amount**: 4 980.00
  • Contractor: ADI PLAST PRINT LTD, Contracted Amount*: 1 359 708.14 , Reported Amount**: 1 946 611.51
  • Contractor: HELIOS ENERGY EOOD, Contracted Amount*: 17 865.00 , Reported Amount**: 19 850.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 523.60 , Reached amount: 523.60
Indicator 4 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 639.31 , Reached amount: 639.31

Financial Information

Total Project cost 1 979 461.51 BGN
Grant 1 389 273.14 BGN
Self amount 590 188.37 BGN
Total actual amounts paid 155 257.81 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Липса на добро финансово управление 100.00 1 389 219.14 590 182.37 1 979 401.51 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Дейности по извършване на енергиен одит, Estimated Amount: 20 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на: 1. Шприц машина за производство на чашки и капачки от термопласти за инструмент 8 гнезда, за чашки за бутилки – 1 бр., 2. Шприц машина за производство на чашки и капачки от термопласти за инструмент 4 гнезда, за капачки за бутилки – 1 бр., 3. Шприц машина за производство на еднократни биберони от термопластични еластомери – 1 бр., 4. Шприц машина за производство на вътрешни цилиндри - 1 бр., 5. Шприц машина за производство на външни цилиндри и адаптори - 1 бр., 6. Шприц - стреч–бласт машина за производство на два вида бутилки с вместимост 160 мл и 270 мл с окомплектовка - 1 бр. , Estimated Amount: 1 946 611.51
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на: 1. Шприц машина за производство на чашки и капачки от термопласти за инструмент 8 гнезда, за чашки за бутилки – 1 бр., 2. Шприц машина за производство на чашки и капачки от термопласти за инструмент 4 гнезда, за капачки за бутилки – 1 бр., 3. Шприц машина за производство на еднократни биберони от термопластични еластомери – 1 бр., 4. Шприц машина за производство на вътрешни цилиндри - 1 бр., 5. Шприц машина за производство на външни цилиндри и адаптори - 1 бр., 6. Шприц - стреч–бласт машина за производство на два вида бутилки с вместимост 160 мл и 270 мл с окомплектовка - 1 бр.
    Contractor: ADI PLAST PRINT LTD
    Contract total funded value: 1 359 708.14
Procedure 3 Subject to due process: Услуги по въвеждане Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001, Estimated Amount: 5 000.00
  • Differentiated position 1: Услуги по въвеждане Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001
    Contractor: ZENIT CONSULT AM EOOD
    Contract total funded value: 4 482.00
Procedure 4 Subject to due process: Услуги по осигуряване на публичност и визуализация, Estimated Amount: 3 000.00
Procedure 5 Subject to due process: Услуги по сертифициране Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001, Estimated Amount: 5 000.00
  • Differentiated position 1: Услуги по сертифициране Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001
    Contractor: OTS BULGARIA EOOD
    Contract total funded value: 4 482.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN