Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.048-0005-C02
Project Name Imagination BOX - creative projects for parents with young children
Beneficiary 200750573 Miriana 2009 Ltd=
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 07.11.2019
Start Date 07.11.2019
End Date 30.06.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Ловеч (BG315), Троян, гр.Троян

Description

Brief description
Изпълнението на настоящия проект ще помогне на Миряна 2009 ЕООД да се ангажира със социално значима мисия. Добавената стойност от реализацията на проекта може да се разглежда в две направления - от една страна да се подкрепят уязвими хора на пазара на труда - за създаване на нови възможности за заетост и социално включване, а от друга, с помощта на подкрепените лица, да се спомогне по нов достъпен начин за ангажиране на децата с игра и творчество, което да насърчи тяхното развитие.
Целевата група по проекта включва лица от допустимите целеви групи по настоящата процедура. Общата цел на проекта е да се улесни достъпа до заетост и да се осигури подкрепа за социалното включване на лица от целевите групи, посредством включването им в субсидирана заетост и осигуряване на последваща устойчива заетост в ново социално предприятие.
Планирани са следните дейности: Набиране и осигуряване на заетост за представители на целевата група,Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и предприемачество; Социална и професионална нтеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика; Обрудване и адаптирне на работни места; Участие в обществени информационни кампании относно потенциала на социалната икономика. В рамките на проекта ще извършим и необходимите дейности за организация и управление на проекта, както и за информация и комуникация в съответствие с условията и изискванията на програмата.
В резултат на проекта се очаква да бъде обособена част в структурата на Миряна 2009 ЕООД, която да започне социално ангажирана дейност, насочена към нов начин за ангажиране на деца от 2 до 8 години с игра и творчество, посредством създаване на персонализирана абонаментна услуга за изкуства и занаяти, която предоставя творчески проекти за родители с деца, основно от хартия и картон, в комбинация с естествени материали, и включване на обучени хора в неравностойно положение като хора, които изработват тези кутии.
Activities
  • Activity: Подкрепа за дейността на социално предприятие към Кандидата, във връзка с осигуряване на заетост: Целта на дейността е да се наберат лица от допустимите целеви групи по настоящата процедура - хора с увреждания, лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица неактивни или безработни лица), които да бъдат интегрирани и обучени за работа в новосъздадено социално предприятие към "Миряна 2009" ЕООД за ръчна изработка на сувенири и подаръци. Дейността включва разкриване на устойчиви работни места, които да се запазят и разширят и след приключване на проекта към новосъздаденото социално предприятия - структура към организацията кандидат "Миряна 2009" ЕООД, която ще започне да функционира като такова чрез настоящото проектно предложение. Планираните за наемане лица - 4 щатни длъжности по код 7319-1005 Работник, ръчна изработка на хартиени изделия, ще бъдат изцяло ангажирани с основната дейност на социалното предприятие - персонализирана абонаментна услуга за изкуства и занаяти, която предоставя творчески проекти за родители с малки деца, основно от хартия и картон, в комбинация с естествени материали. При подборът на лицата по щатни длъжности ще се осигурят равни условия за включване на всички, без значение от пол и етнос. Подборът на представители на целевата група ще стартира непосредствено след подписване на договор за безвъзмездна финансова помощ. Подборът ще се осъществи както с помощта на Дирекции бюро по труда в Троян, така и чрез обяви в Интернет. Освен на описаните методи, ще разчитаме и на съдействие на трудовите посредници в ДБТ, които ще уведомят потенциалните представители на целевата група за дадената възможност за включване в проекта и ще предоставят информация за подходящи такива лица. Могат да се изберат и неактивни лица, които са проявили интерес към обявените позиции. Комисия ще разгледа заявленията на заявилите участие, ще проведе индивидуални интервюта и ще извърши окончателното класиране на подходящите за включване в проектните дейности по конкретния договор за безвъзмездна помощ представители на целевата група. Определили сме до 6 месеца за подбор, поради опасения, че няма да успеем да наберем канддатите в по-кратък срок, с оглед на спецификата целевата група. В рамките на определения срок ще положим всички усилия да популяризираме информацията за проекта и работните места. След провеждането на подбора на представители на целевата група, Ръководителят ще подпише индивидуални трудови договори с избраните представители от целевата група за включване в субсидирана заетост по проекта за 12 месеца, в които ясно ще бъдат регламентирани правата и задълженията на страните по договора. При постъпване на работа, новите служители ще преминат първоначално обучение за работа с различни материли. Това обучение ще бъда вътрешнофирмено и ще се води от Управителя на дружеството. Също така, лицата ще бъдат ориентирани на работното място, включително относно организация на работа, отговорностите и задълженията им. Преди да бъдат назначени лицата от целевата група, ще бъде доставено необходимото оборудване за работните места, с цел обезпечаване нормалната им работа. Всички назначени по проекта лица ще бъдат напълно технически и ресурсно обезпечени, обучени и ще се ползват с всички права и задължения съгласно българското трудово законодателство. Целта ни ще е да запазим всички служители след приключване на проекта. Основните задължения на лицата ще бъдат: изработка на изделия по зададен модел, разработване на нови модели, опаковане и етикиране на изделията, организация на работното място и др. Изискванията за заемане на длъжността: завършено средно обазование, интереси и възможности за ръчна изработка на изделия от хартия и други материали. Длъжността ще бъде пряко подчинена на ръководителя на дружеството. Работното място на новите служители ще бъде в допълнително наето пространство, което да бъди пригодено за целите на новата дейност на социалното предприятие. Етапите за изпълнение на дейността включват: Подписване на трудови договори с избраните лица и 12 месеца субсидирана заетост., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 34 331.24
  • Activity: Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество: Дейността включва проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на изработваните стоки - ръчно изработени Кутии на въображението. В рамките на дейността ще бъдат включени мерки за определяне на потребителските нагласи и потребности, вкл. проучване на съществуващия пазар за съответните стоки, които Кандидатът предоставя; анализ на възможните начини за продажба; изследване на ценовите равнища; прогнозиране на търсенето и развитието на пазара за дадена стока и др. Целта на дейността е да се обезпечи нормалното функциониране на социалното предприятие и неговото възходящо развитие. Тъй като в рамките на проекта ще бъде разкрито ново социално предприятие, клон към организацията-кандидат, с изцяло нова насоченост, цялостната организация на производство и развитие на Кандидата ще бъде променено. Това налага използване на нови, подходящи маркетингови канали, за популризиране на този тип икономика и популяризиране на социалното предприемчество като цяло. Като краен резултат ще доведе до промяна в мисленето на потребителите на предлаганите от Кандидата стоки. Възможностите, които виждаме към момента са в няколко направления. С изпълнението на дейността ще успеем да детайлизираме всяка от тях, да се направи обективна оценка на тяхната жизнеспосоност и финансова устойчивост, и да се вземат управленски решени за развитие. Социалното предприемачество е обвързано и ориентирано към създаване на добавена стойност за всеки един етап от производството и реализацията. В своята същност това е бизнес, който предлага решение на социални проблеми. Той добавя стойност за общностите, които подкрепя, а не носи лична печалба за собствениците. Повече от 50% от печалбата се инвестира обратно в социалната дейност с цел подкрепа на мисията на организацията. В крайна сметка обаче, това е бизнес, който се финансира от приходите от своята икономическа дейност, и за да бъде устойчив, трябва да се маркетира правилно и да се работи непрекъснато за популяризирнето на социалното предприемачество и социалната икономика., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Социална и професионална интеграция на представители на уязвмите групи в сектора на социалната икономика: В рамките на тази дейност ще бъдат включени мерки, насочени към: - поощряване участието на лицата в социалния и професионалния живот, съобразени със спецификите на всеки отделен случай, в т.ч. умения за общуване, баланс на емоционално и психично ниво, работа и общуване в онлайн среда, мотивация, арт-терапии и такива за освобождаване от стрес и др. Целевата група по проекта са лица с увреждания - лица с трайна физическа, психическа, интелектуална недостатъчност, която възпрепятства тяхното пълноценно и ефективно участие в обществото, равноправно с останалите. Тази целева група се характеризира със социална и професионална изолация, което от своя страна включва, но не се изчерпва с изброените: - Липса на умения за общуване - Липса на мотивация за себеразвитие; -Липса на обективна самооценка Дейността по социална и професионална интеграция на лицата от целевите групи ще се извърши както следва: Извършване на обучение за развитие на умения за общуване, баланс на емоционално и психично ниво (вкл. техники за освобождаване от стрес), работа и общуване в онлайн среда, повишаване на самооценката, мотивация и други. Целта е застъпване на цялостен подход, който обхваща различните сфери на живот - кариера, социално общуване, интелектуално развитие, емоционално състояние и преодоляване на стреса, мотивация и самооценка. Като краен резултат, подобен подход предразполага към най-добрите начини за постигане на хармонично съществуване - от начини на поведение в обществото до кариера и мотивация за развитие. Целевата група няма изградени навици за продължително общуване и взаимодействие в онлайн среда, и поради тази причина тренинга ще бъде организиран на отделни модули с различна продължителност. Дейността ще се изпълни от външен изпълнител, който има опит в организиране на обучения, съобразени със спецификата и на лица с увреждания. Обучението ще бъде под формата на презентации и практически занимания, включително запознаване с различни интерактивни начини на преподаване в онлайн среда. Като краен резултат, това ще повлияе благоприятно върху уменията за общуване на тези лица и повишаване на тяхната увереност в собствените възможности, както и ще допринесе за формирането на умения за пълноценно общуване и мотивация за развитие., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Оборудване и адаптиране на работни места: Целта на дейността е да се обезпечи нормалното изпълнение на трудовите задължения на наетите лица в социалното предприятие. За да могат новоназначените служители да изпълняват длъжностните си задължения, е необходимо работните им места да бъдат оборудвани с нужното за целта оборудване. Тъй като в рамките на проекта ще бъде разкрито ново социално предприятие, клон към организацията кандидатМряна 2009 ЕООД, с нова дейност, към момента не разполагаме с оборудване, което да може да се използва или съвместява. Стартирането на изцяло нова дейност, която да се реализира от социалното предприятие, ще доведе до сериозен обем специфична работа за дружеството. Тъй като характера на новата дейност е ръчна изработка на комплекти - Кутия на въобраажението, необходимо оборудване за работните места включва следните съоръжения и оборудване : - наемане на подходящо помещение, в което да се извършва работата, и което да бъде използвано и като склад за материаи и готова продукция - с оглед целевата група - хора с увреждания, новонаетото място трябва да отговря на изискванията за достъпност. Допълнително, мястото трябва да разполага с минимум 1 помещение с обособени кътове за работа, за почивка и организирани събития, и складова част. Не на последно място, ще е полезно, ако бъде позиционирано в близост до офис на куриерска компания, за да може лесно да бъдат изпращани пратките с готова продукция. - за обезпечаване на нормалната работа на социалното предприятие, е необходимо да бъдат оборудвани минимум 5 работни места, място за отдих и обучение, и изграждане на складово помещение. В тази връзка следва да бъдат закупени 5 бр работни маси с ергономични столове и подходяща осветеност, шкафчета /стелажи, където ще оставят личните си вещи, и систем за складиране - рафтове и възможност за разместване и обособяване събразно изискванията на помещението и изделията. - за същинския процес на производство е необходимо да бъдат закупени разрични инструменти и машини, в т.ч. (списъкът не е изчерпателен): 2 бр. персонален компютър за разучаване на модели, използване на програма за разкрой, поддръжка на интернет стрницата и онлайн магазина комуникация с клиентите и др. 1 бр. мултифункционално устройство с принтер и скенер за разпечатване и сканиране на материали, етикети и т.н. плотер - за изрязване на различни елементи за влагане в производството тримери, гилотина, биговчки, пистолети за топъл силикон, други професионални инструмени и т.н. Етапите за изпълнение на дейността включват: Етап 1: Избор на изпълнител/месец 2-4/ Етап 2: Доставка на активите, тестване и подписване на приемо-предавателни протоколи /месец 5-7/ ., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 14 583.88
  • Activity: Предоставяне на подкрепа чрез наемане на наставник: Дейността включва осигуряване на 1 бр. наставник от работодателя за новонаетите лица. Наставникът ще предоставя текуща експертна помощ и менторство за новонаетите лица от целевата група в тяхната дейност за срок от 6 месеца. Той ще бъде на разположение на служителите на социалното предприятие за всякакви въпроси, възникващи в хода на ежедневната им работа, и ще участва в провеждането на организираните мероприятия /уъркошопи, семинари/, насочени към творческото възпитрание на децата. Наставникът ще сподели своя опит и ноу –хау, като помага на лицата от социалното предприятие при ежедневната им работа, провеждането на социално значими семинари и уъркошопове за деца в областта на творческото възпитание., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 2 128.47
  • Activity: Обществени информационни кампании относно потенциала на социлната икономика: В рамките на деността ще бъдат реализирани мерки, свързани с организиране и участие в събития, насочени към популяризиране на социалното предприемачество и социалната икономика и популяризирне на социалния ефект от дейността на кандидата. На местно ниво - ще се включим в календара на всяка от трите общини в МИГ Троян, Априлци и Угърчин, като ще използваме възможностите зп редставяне, дадени ни от съответана община - участие с щанд, участие в демонстрации и други събития за деца; На национално ниво - учстие в различни изложения за социално предприемчество организирани от Български център аз нестопанско право, Платформата Майко мила, МОЛ Сердика и други подходящи събития. За целта и при нужда, ще бъдат привличани доброволци (вкл. чрез платформата Time Heroes), които да съдействат при провеждането на мероприятията, съдействие при придвижването на заетите лица с увреждания, пренасянето и подредбата на произвежданите изделия, и др., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: STM-ZDRAVE - 2 LTD, Contracted Amount*: 252.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: MAGIAN LTD, Contracted Amount*: 2 880.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of supported cooperative enterprises or enterprises of the social economy operating 6 months upon leaving, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Inactive and unemployed participants in employment upon leaving, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 3.00
Indicator 3 Inactive or unemployed participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 4.00 , Reached amount: 7.00
Indicator 4 Number of cooperative enterprises and enterprises from social economy supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 51 043.59 BGN
Grant 51 043.59 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 51 043.59 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN