Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.002-0153-C01
Project Name Increasing the capacity of the Municipality of Dupnitsa in the social sphere
Beneficiary 000261630 Municipality of Dupnitsa
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 09.03.2023
Start Date 09.03.2023
End Date 13.09.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Кюстендил (BG415), Дупница, гр.Дупница

Description

Brief description
Настоящият проект цели да подкрепи реформирането на системата на социалните услуги и улесняването на прехода към новите механизми на местно ниво, чрез развитие и укрепване на общинския капацитет. Предоставянето на интегрирана подкрепа за Община Дупница е в изпълнение на правомощията й по (ЗСУ), Закона за хората с увреждания (ЗХУ) и Закона за личната помощ (ЗЛП) и ще позволи плавното и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ. Също така ще ускори предоставянето на по-ефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи население на територията й. 
За реализиране на горепосочената цел е предвидено създаване на фронт-офис за социални услуги в Община Дупница. За целта са предвидени помещения на партерния етаж на общинска администрация, отговарящи на изискванията за достъпна среда, за които е необходимо да се осигури обзавеждане и оборудване. В проекта е заложено разкриване на 2 нови щ. бр. или вкл. на 4 наст.служители, обучение и супервизия на персонала в социалния сектор, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги. По този начин ще се подобри достъпът на хора с увреждания, ще се създаде по-комфортна среда за обслужване на потребителите и ще се подобрят условията на труд за обслужващите ги социални работници.  Проектът ще позволи на Община Дупница да отговори на  нарасналия обем от функции и задължения на общините с оглед прилагането на новите нормативни изисквания в областта на социалните услуги, да посрещне настъпилите законодателни и нормативни изменения в ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ като създаде необходимите предпоставки за прецизно планово структуриране на соц. услуги на своята територия, вкл. със системи за управление на същите, въвеждане и уеднаквяване на стандартите за качество при предоставянето им, както и включване на нужните механизми за контрол и мониторинг при тяхното реализиране.
Activities
  • Activity: Обособяване на фронт-офис "С лице към хората" в Община Дупница, наемане, обучения и супервизия на персонала: Дейността предвижда създаване на фронт-офис за обслужване на потребители на социални услуги, предоставяни от Община Дупница, в съответствие с новите задължения и отговорности на общините по ЗЛП, ЗХУ, както и по ЗСУ, в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги. В рамките на тази дейност ще се извърши и подбор и наемане на необходимия персонал, както и обучение и супервизия на целевата група по проекта, съгласно условията на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. За целта са предвидени помещения на партерния етаж на общинска администрация, гр.Дупница, с адрес, гр. Дупница, пл.“Свобода“, №1, които отговарят на условията на достъпност на хора с увреждания. По този начин ще се подобри достъпът на хора с увреждания до социални услуги, ще се създаде по-комфортна среда за работа с потребителите и ще се подобрят условията на труд за обслужващите ги служители. За материалното обезпечаване на предвидените дейности е заложено закупуването на ново оборудване и обзавеждане. Във връзка с нарасналия обем от функции и задължения на общините, с оглед прилагането на новите нормативни изисквания в областта на социалните услуги, проектното предложение предвижда разкриването на 2 нови щатни бройки за служители на фронт-офиса, които ще бъдат част от отдел „Здравеопазване и социална политика“ или включването на 4 настоящи служители с 4ч. ангажираност по проекта. Служителите, заемащи тези длъжности, заедно с останалите служители на отдел ЗиСП, ще работят по прилагане на мерките по ЗЛП и ЗХУ, касаещи дейността на Общината, както и по ЗСУ, в частта свързана с насочването от Общините, за ползване на социални услуги, съгласно чл. 73. Те ще са пряко ангажирани и в работата по анализиране, планиране и развитие качеството на социалните услуги, ще предоставят информационно-разяснителни мерки, свързани с услугите и др. Според моментните потребности, ще има възможност да бъдат назначени външни за администрацията лица или действащи служители, при спазване нормите на трудовото законодателство и изискванията на настоящата схема за предоставяне на БФП и ПРЧР 2021-2027г. Разширеният екип от експерти, в който ще влизат и настоящите служители на отдел „Здравеопазване и социални дейности“, ще осъществяват експертна и методическа помощ на служители и управители на социалните услуги в Община Дупница. Последните ще бъдат целева група по проекта, но за тях не е предвидено възнаграждение. Към момента в Община Дупница се предоставят следните услуги: 7 услуги ДДД; 11 услуги, финансирани по проекти на оперативните програми и 1 услуга –МД. С оглед посоченото и в изпълнение на ЗСУ, НПСУ, ЗЛП и ЗХУ, предвидените в проекта дейности, ще спомогнат за прецизиране на нуждите, обхвата и потребностите от социални услуги в общината и ще послужат като основа за бъдещото планиране, предоставяне и наблюдение на същите. Същевременно ще се разработят и програми за развитие на качеството на социалните услуги. В бюджета на проекта са заложени 31 022,00 лв. за тр. възнаграждения на 2 щ. бр. служители или за възнаграждения на 4 настоящи служители на база допълнителни споразумения за 4ч.ангажираност към фронт-офис за социални услуги за период от 12 месеца, с начало 4 проектен месец. Общата продължителност на проектното предложение се предвижда да бъде 15 месеца, като първите 3 месеца са отделени за подготвителни дейности –наемане на персонал, доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване за предвидените помещения, изготвяне на необходимите документи за функциониране на фронт-офиса, избор на изпълнители за обучение и супервизия на персонала, и др. външни услуги, необходими за постигане целите на проектното предложение. Обученията и супервизията ще гарантират качественото изпълнение на задълженията на служителите и екипа на фронт-офиса, актуализиране и повишаване на нивото на знанията и уменията им, пряко свързани със заеманите от тях длъжности, с оглед непрекъснато повишаващите се отговорности. на общините при предоставяне на социални услуги. , Contracted Amount: 43 430.80 , Reported Amount: 36 133.71

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 25.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Employed persons who have increased their competences, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 25.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 36 133.71 BGN
Grant 36 133.71 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 36 133.71 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN