Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.010-0390-C01
Project Name Create a new social enterprise Arterem Ltd.
Beneficiary 203301523 Arterem EOOD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 21.12.2018
Start Date 21.12.2018
End Date 31.12.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
Артерем ЕООД ще създаде социално предприятие в структурата на организацията си чрез настоящата процедура, което ще започне да функционира като такова чрез настоящото проектно предложение. Артерем ще предоставя услуги, които генерират социална възвръщаемост, а именно към подобряване на качеството на живот на уязвимите групи.
Проектното предложение на Артерем ЕООД представлява съвкупност от дейности и мерки, чрез които да се постигнат заложените в проекта цели:
- да се улесни достъпа до заетост
- да се осигури подкрепа за социалното включване на уязвими групи чрез създаване на подходящи условия за тяхната професионална интеграция в сферата на социалната икономика
Общите и специфичните цели на проекта ще се постигнат чрез изпълнение на дейностите:
Дейност 1 - Предоставяне на професионални обучения на лицата, за които е осигурена заетост в Артерем ЕООД, пряко свързани със съответните работни места и в съответствие с изискванията на ЗПОО 
Дейност 2 - Осигуряване на 2 бр. наставници от работодателя за новонаетите лица. 
Дейност 3 - Осигуряване на заетост за период от 12 месеца на обучените лица от целевата група
Дейност 4 - Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на предоставяните услуги
Дейност 5 - Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество
Очакваните резултати от изпълнение на дейностите ще допринесат за постигане на заложените в проекта индикатори:
- Неактивни и безработни участници в заетост след приключване на операцията – 12 бр.
- Неактивни или безработни участници - 12 бр.
Activities
  • Activity: Дейност 1 - Предоставяне на професионални обучения на лицата, за които е осигурена заетост в бюджетен ред 1 в Артерем ЕООД, пряко свързани със съответните работни места и в съответствие с изискванията на ЗПОО: Дейност 1 - Предоставяне на обучения за придобиване на професионална квалификация на лицата, за които е осигурена заетост в Артерем ЕООД, пряко свързани със съответните работни места и в съответствие с изискванията на ЗПОО, ще бъде изпълнена чрез предоставяне на обучение за професионална квалификация на 12 лица от партньора Нет Агент ЕООД - лицензиран ЦПО към НАПОО. Целта на дейността е да се осигури обучение, необходимо за изпълнението на служебните задължения на лицата, които ще бъдат назначени. Артерем ЕООД планира да създаде ново социално предприятие, с дейност предоставяне на бизенс услуги – дейности, насочени също и към подкрепа на уязвимите лица за водене на пълноценен живот и за соицално включване – ще разработи и пусне в употреба платформа за бизнес услуги, която ще предоставя консултантски, юридически, счетоводни и други услуги, свързани с възможността лица от уязвимите групи да получат както информация, относно техните възможности, така и да получат тези услуги. Артерем ЕООД ще изгради мобилна интернет платформа за целта, посредством която ще представя бизнес услуги със социална възвращаемост (Мобилна платформа за бизнес услуги). Една немалка част от информационният масив на платформата ще предоставя безплатни бизнес услуги – безплатни обучителни модули (с теми като например – Как да регистрирам еднолично дрежуство; как да получа лиценз за производство на …. и др.), както и възможност за он-лайн комуникация със своите клиенти. За да осъществи тази своя нова дейност, Артерем ЕООД ще има нужда да назначи експерти, които да притежават специфични знания за предоставяне на бизнес услуги, както и да разработят съдържанието и материалите за мобилната платформа. Това Артерем ЕООД ще осъществи, посредством възможностите, които предоставя процедурата, чрез субсидираната заетост, като назначи лицата от целевата група на длъжност с НКИД 24216007 – Бизнес консултант. На същата длъжност ще бъдат назначени и наставниците на лицата. Обученията, които ще се проведат на представителите на целевата група са тясно свързани с поставените установените нужди на работодателя, а именно, експертите да притежават знания, в сферата на бизнес услугите, като получат професионална квалификация, преди субсидираната затост – по професия „Сътрудник в малък и среден бизнес “ със специалност и код - 3450501- "Малък и среден бизнес". Обученията за придобиване на професионална квалификация, съобразно ЗПОО, ще бъдат извършени от партньора на кандидата по проекта Нет Агент ЕООД, регистриран като Център за професионално обучение с Лицензия № 2015121246. Обучението на 12-те лица от целевата група ще води до придобиване на степен на професионална квалификация. Обученията ще се извършат в съответствие с установените нужди на работодателя Артерем ЕООД, а именно експерти със специфични знания по предоставянето на бизнес услуги и с насоченост към упражняваната сфера на дейност и професия, както и към длъжността, която се предвижда да заемат лицата, а именно „Сътрудник в малък и среден бизнес “ със специалност и код - 3450501- "Малък и среден бизнес". Обучението, което ще се проведе, ще бъде със следните характеристики: 1. Наименование на обучаващата организация – Нет Агент ЕООД, партньор по проекта 2. Номер на лицензията от НАПОО - № 2015121246 от 07.10.2015 г. 3. Наименование и код на професията, и код на специалността - Професия „Сътрудник в малък и среден бизнес “ , код 345050, специалност "Малък и среден бизнес", код 3450501, втора степен на професионална квалификация 4. Хорариум на обучението – 660 часа 5. Брой на обучаваните лица – 12 броя 6. Документ доказващ завършеното обучение - Свидетелство за професионална квалификация Дейност 1 е насочена към постигане на общите цели на проекта, както и към постигане на специфична цел 5. Осигуряване на лицата на допълнителна квалификация – Професионално обучение. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 23 100.53
  • Activity: Дейност 2 - Осигуряване на наставници от работодателя за новонаетите лица: Дейност 2 - Осигуряване на наставници от работодателя за новонаети лица ще се изпълни чрез назначаване на 2 лица като наставници за 12-те лица от целевата група, на които ще бъде осигурена субсидирана заетост. Наставниците за период от 6 месеца ще подпомагат новоназначените лица. Наставниците ще отчетат минимум 40 часа месечно като наставник, за да получат съответно възнаграждение за това. Наставниците ще бъдат лица от същото предприятие (в това число и новонаети такива). Наставниците ще бъдат лица, назначени на същата длъжност като новоназначените лица (НКИД 24216007 – Бизнес консултант) и могат да докажат минимум 3 месеца съответен професионален опит в същите или сходни дейности, по които се предвижда да бъдат наставници. Отношенията между работодателя и наставниците ще се уреждат с нов трудов договор/заповед или допълнително споразумение към съществуващ такъв, в което се определят разпределението на работното време и всички други условия за изпълнение на наставничеството. Целта на дейността е да се осигурят наставници, които да подпомогнат трудовата реализация на назначените лица от целевата група в Артерем ЕООД. Всеки наставник ще се грижи за 6 човека от новоназначените лица от целевата група, като ще изпълнява следните задължения: - идентифицират потребностите на новоназначените - оказват сътрудничество при адаптация на новоназначените служители - използват ефективни стратегии за менторска работа - използват личният си опит за нуждите на наставничеството - оценяват професионалното развитие на новоназначените - прилагат съвременни технологии за нуждите на менторството, което реализират - консултират новоназначените в процеса на изпълнение на служебните им задачи Дейност 2 е насочена към постигане на общата цел на проекта - да осигури подкрепа за социалното включване на уязвими групи чрез създаване на подходящи условия за тяхната професионална интеграция в сферата на социалната икономика, чрез получаване на професионално образование и специфично обучение и осигуряване на заетост. Дейност 2 съдържа следните етапи на изпълнение: Дейност 2.1 Назначаване на трудов договор за срок от 6 месеца на 2 лица, като наставници за новонаетите лица по проекта Дейност 2.2 Определяне на график на работата на наставниците Дйност 2.3 Работа на наставниците с новоназначените лица за срок от 6 месеца Очакваните резултати от изпълнение на дейностите ще допринесат за постигане на заложените в проекта индикатори: - Неактивни и безработни участници в заетост след приключване на операцията – 12 бр. - Неактивни или безработни участници - 12 бр. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 3 420.00
  • Activity: Дейност 3 - Осигуряване на заетост за период от 12 месеца на обучените лица от целевата група: Осигуряване на заетост за период от 12 месеца на обучените лица от целевата група ще бъде изпълнена чрез назначаване на трудов договор на 12 броя лица от целевата група. След успешното реализиране на дейностите по провеждане на обученията на представителите на целевата група, за същите ще бъде осигурена възможност за заетост в реална работна среда в организацията работодател – социално предприятие, кандидат по проекта. Дейност 3 е насочена към постигане на целите на проекта – обща цел - Да се улесни достъпа до заетост на представители на целевите групи и специфичните цели - 1. Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване; 3. Увеличаване броя на заетите в социалните предприятия, след получена подкрепа и 4. Осигуряване на заетост на безработни и неактивни лица от следните целеви групи - Безработни лица на възраст над 54 г. – 2 брой; - Безработни младежи до 29 г. вкл. – 10 броя. Цел на дейността е да бъдат назначени 12 броя лица от целевата група, предварително преминали професионални обучения. Назначаването на лицата е свързано с необходимостта от изграждане на дейността на социалното предприятие, като център за бизнес услуги и свързаната с това необходимост от създаване на материали – необходимост от налични материали, свързани предоставяните бизнес услуги, както и създаването на тези материали във вид, в който могат да бъдат публикувани на специалната он-лайн платформа. Новоназначените лица ще работят надомно, като ще се събират за работа със своите наставници в офиса на Артерем ЕООД. За реализиране на дейността ще бъдат необходими средства в размер на 112032,00 лв. Лицата от целевата група ще бъдат назначени на 8 часови трудови договори в Артерем ЕООД. Длъжност за назначаване – Бизнес консултант, назначен по проект „Създаване на ново социално предприятие Артерем ЕООД“ Брой – 12 лица Код по НКПД – 24216007 Бизнес консултант Опит – неприложимо Разходите за заплати и осигуровки на лицата, които ще бъдат назначени в Артерем ЕООД, са заложени в бюджетен ред 1./1.1 Разходи за трудови възнаграждения по реда на КТ и възнаграждения по реда на ЗДСл на всяко лице, включено в заетост при работодател - в размер на 100 % от сумата на минималния осигурителен доход за съответната длъжност (по професии в съответствие с НКПД 2011 г.) и всички дължими вноски за сметка на работодателя върху договореното възнаграждение, съгласно националното законодателство, за период до 11 месеца. Разроди за заплати за 1 човек 631 лв. плюс осигуровки за сметка на работодателя 147 лв. – общо 778 лв.за 1 лице на месеца. Разходи на 1 лице за 12 месеца – 9336,00 лв. Разходи за 12 лица за 12 месеца – 112032,00 лв. Етапи на изпълнение на дейността: Дейност 3.1. Сключване на 8 часови трудови договори и оформяне на всички съпровождащи документи Дейност 3.2. Подаване на необходимата документация в НАП Дейност 3.3. Дванадесет лица от целевата група са служители на Артерем ЕООД в продължение на 12 месеца субсидирана заетост Очакваните резултати от изпълнение на дейностите ще допринесат за постигане на заложените в проекта индикатори: - Неактивни и безработни участници в заетост след приключване на операцията – 12 бр. - Неактивни или безработни участници - 14 бр. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 90 059.98
  • Activity: Дейност 4 - Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на предоставяните услуги: В рамките на Дейност 4 - Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на предоставяните услуги, ще бъде предоставена външна услуга по проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на предоставяните услуги (предоставяне на бизнес услуги, включително и чрез он-лайн платформа за предоставяне на бизнес услуги) – чрез изработване на пазарен анализ и проучвания и маркетингов план за пазарна реализация на услугите, предоставяни от Артерем ЕООД. Дейността ще се извърши чрез избор на изпълнител за доставка на услуга, съгласно нормативната уредба, залегнала в ЗУСЕСИФ и ПМС № 160 на Министерския съвет от 2016 г. Инвестицията допринася за изпълнението на дейностите и проекта чрез създаване на възможност за изработване и използване на задължителните за една успешна пазарна реализация на професионално изработени – пазарен анализ и маркетингова стратегия. Пазарният анализ ще помогне за пазарната реализация като очертае параметрите и обема на пазара, възможностите за успех, възможните рискове. Определянето на пазарния потенциал е стратегически ход за определяне на възможностите, които предлага пазара за нашите услуги. Определянето на пазарния потенциал дава възможност и за достигане в бъдеще до сегмент с най-голям потенциал, което е важна предпоставка за осигуряване на постоянно и настъпателно развитие на организацията. Маркетинговата стратегия ще определи целевите потребители, ще очертае проблемите и възможностите, ще направи преглед на конкуренцията и въз основа на това ще изработи маркетинговите стратегиите и плана за действие, като главната полза от него е успешна пазарна реализация, присъствие на фирмата и изграждане на положителна репутация. Необходими етапи за изпълнение на дейността: Дейност 4.1 Избор на изпълнител на извършване на услугата Дейност 4.2 Сключване на договор с избраният изпълнител Дейност 4.3 Извършване на услугата За изпълнение на дейността са предвидени следните разходи: За реализиране на дейността ще бъдат необходими средства в размер на 8000 лв. Това ще бъдат разходите за проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на предоставяните услуги, чрез изработване на пазарен анализ и проучвания и изработване на маркетингов план за пазарна реализация на предлаганите услуги. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 5 - Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество: Дейност 5 - Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество ще бъде изпълнена чрез предоставяне на съответната услуга от избран за целта изпълнител. В рамките на дейността ще се реализират мерки, свързани с популяризиране на социалното предприемачество и социалната икономика, както и с популяризиране на социалния ефект от дейността на кандидата и предоставяните услуги. За целите на изпълнението, Артерем ЕООД ще използва комуникационния канал – интернет, като разработи специален информационен сайт, който ще съдържа необходимата информация, относно: - информация за конкретния проект - популяризиране на социалното предприемачество - популяризиране на социалната икономика - популяризиране на социалният ефект от дейността на Артерем ЕООД - предоставяните услуги от Артерем ЕООД Ще бъде изработен маректингов план за популяризиране на сайта за социален маркетинг и ще стартира неговото изпълнение. Маркетинговият план ще съдържа он-лайн маркетинг инструменти, маркетинг чрез социалните мрежи и др. Социалният маркетинг, който ще бъде постигнат, чрез изработката на специалният за целта сайт, ще бъде разработен като външна услуга, възложена на външен изпълнител. Ще се извърши чрез избор на изпълнител за доставка на услуга, съгласно нормативната уредба, залегнала в ЗУСЕСИФ и ПМС № 160 на Министерския съвет от 2016 г. Необходими етапи за изпълнение на дейността: Дейност 5.1 Избор на изпълнител на извършване на услугата Дейност 5.2 Сключване на договор с избраният изпълнител Дейност 5.3 Извършване на услугата , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Net Agent Ltd, Contracted Amount*: 14 170.00 , Reported Amount: 14 039.10
Contractors
  • Contractor: MARKLAND, Contracted Amount*: 7 850.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: INES TRAVEL BG Ltd., Contracted Amount*: 6 300.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: MIKELLO, Contracted Amount*: 439.20 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Max Team Ltd, Contracted Amount*: 17 500.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: HOLSTEM, Contracted Amount*: 12 838.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Inactive or unemployed participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 12.00 , Reached amount: 14.00
Indicator 2 Inactive and unemployed participants in employment upon leaving, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 12.00 , Reached amount: 12.00

Financial Information

Total Project cost 181 470.80 BGN
Grant 181 470.80 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 163 212.71 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN