Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.008-1167-C02
Project Name Good and safe working conditions in "Prometal 2000" Ltd.
Beneficiary 121381833 Prometal 2000 LTD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 02.07.2018
Start Date 02.07.2018
End Date 31.12.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Габрово, Севлиево, гр.Севлиево

Description

Brief description
Проектът има за цел да подобри работната среда в дружеството кандидат чрез осигуряването на по-добри и безопасни условия на труд, както и посредством въвеждането на ефективни и иновативни  форми на организация на труд и управлението на човешките ресурси, което от своя страна ще допринесе за подобряване качеството на работните места и пряко ще рефлектира положително върху производителността на труда в предприятията. Подобряване на съществуващите и въвеждането на нови организационни практики, модели и системи за управление на човешките ресурси, инвестирането в безопасни и здравословни условия на труд, има за цел да осигури по-производителни, безопасни и здравословни условия на труд.
Постигането на предвидените цели и индикатори по проекта ще се осъществи чрез изпълнение на описаните по-долу проектни дейности:
- Организация и управление на проекта
- Разработване и въвеждане на нови системи за развитие на човешките ресурси и модели за организация на труда. 
- Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, чрез:
- Осигуряване на средства за колективна защита
- Закупуване на ЛПС и специално работно облекло. 
Изпълнението на проектните дейности ще резултира във въвеждане на нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, както и ще позволи внедряването на нови системи, практики, инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда в предприятието.
Activities
  • Activity: Дейност по организация и управление на проекта на "Прометал 2000" ООД: Сформирането на квалифициран и опитен екип от експерти, изцяло отговарящ на специфичното изпълнение на проектното предложение, е ключов момент за успешното управление на проекта. Работата в екип, която се изразява в много точно разпределение на задачите и отговорностите между всеки един от членовете на екипа, в пълно съответствие с изготвения план-график и определените сроковете за постигане на всяка една от дейностите, е важен фактор за успешното реализиране а проекта. С оглед обезпечаване изпълнението на настоящия проект и с цел създаване на необходимите предпоставки за ефективно проектно управление, "Прометал 2000" ООД сформира екип за управление на проекта, съставен от специалисти с адекватно на предложените им по проекта длъжности образование, с дългогодишен специфичен професионален опит, както и със задълбочени познания по отношение на спецификата на дейността на "Прометал 2000" ООД. Екипът за управление ще се състои от: - Ръководител на проекта ангажиран за 624 часа - Двама координатори ангажирани за по 612 часа - Счетоводител ангажиран за 540 часа Като неразделна част от системата за вътрешен мониторинг и контрол на изпълнението на проекта, експертите от екипа ще се събират периодично на работни срещи. Работните срещи ще се организират с цел проследяване напредъка по отношение изпълнението на проектните дейности, постигането на дефинираните цели и заложени резултати, както и с оглед навременно идентифициране и успешно отстраняване на потенциални рискове и проблеми в процеса на реализация на проекта. В случай на необходимост, ръководителят на екипа или всеки друг негов член ще има възможността да свиква извънредни срещи. Основни функционални характеристики на екипа ще обхващат: да ръководи цялостното изпълнение на проекта; да ръководи и контролира изготвянето на документация за избор на подизпълнители от страна на бенефициента и провеждането на тръжните процедури; да координира изготвянето на отчети по проекта и да следи за изпълнението на дейностите съгласно план-графика; да координира отношенията с изпълнителите и да осъществява официалната комуникация с представителите на Управляващия и орган; да ръководи срещите на екипа за вътрешен контрол и мониторинг; да отговаря за наблюдението и вътрешната оценка при изпълнението на дейностите; да отговаря за изпълнение на задълженията на бенефициента по визуализацията и публичността на проекта; да отговаря за изработването на техническите отчети по проекта; да координира работата на екипа във връзка с вътрешното наблюдение на проекта и при необходимост предлага корективни действия на ръководителя; да отговаря за всички логистични, организационни дейности, свързани с подготовката за всяка една основна дейност по проекта; да организира и съхранява документацията по проекта; организирането на счетоводната отчетност по проекта; изготвянето своевременно финансовите отчети и отчетите за потвърждение на разходите и др., съгласно изискванията на Управляващия орган; целесъобразното използване на финансовите ресурси, извършването на плащания към изпълнители и изготвянето на съответните документи съобразно българското законодателство; координацията на финансовите дейности по реализацията на проекта и сроковете за плащанията на всеки етап; организиране на съхранението на финансовата документация по проекта., Contracted Amount: 18 985.28 , Reported Amount: 18 991.04
  • Activity: Дейност по визуализация и публичност по проекта на "Прометал 2000" ООД: Целта на дейността е популяризация на дейностите и постигнатите резултати по проекта и информиране на обществеността за получената безвъзмездна финансова помощ в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС. "Прометал 2000" ООД ще предприеме всички необходими действия за разгласяване на факта, че настоящото проектно предложение се финансира от Европейския социален фонд, посредством Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”2014-2020г. Предприетите за тази цел мерки ще бъдат в пълно съответствие с приложимите правила за информация и комуникация, предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Основната цел на предвидените в рамките на визуализацията дейности е осигуряване информираността и публичността на предвидените за изпълнение дейности, резултати и дефинирани цели. Ще бъдат предприети всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна помощ. В хода на изпълнение на проектните дейности ще бъдат ползвани подходящо оформени бланки на документи с ясна визуализация в съответствие с изискванията. Всички документи, свързани с изпълнението на проектните дейности също ще бъдат съобразени с изискванията за визуализация на проекта. В тази връзка ще се постигне широка информираност относно планираните дейности и постигнатите в последствие резултати по проекта. Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати. Широката информираност е безусловно необходима за постигане на траен ефект от проекта., Contracted Amount: 1 837.00 , Reported Amount: 1 837.00
  • Activity: Закупуване на ЛПС и специално работно облекло в "Прометал 2000" ООД: Реализирането на настоящата проекта дейност допринася за постигане на предвидените цели на проекта, респективно на целите на процедурата за предоставяне на БФП, тъй като чрез закупуване на нови и по ефективни ЛПС и СРО за служителите ще се подобри работната среда в предприятието и ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и рефлектира положително върху производителността на труда в предприятията. Предвидените по дейността закупуване на нови по-модерни, по-сигурни и осигуряващи безопасността и здравето при работа лични предпазни средства и специално работно облекло ще допринесат и за постигане на заложените в проекта индикатори, а именно в предприятия, ще се въведат нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд. Работещите в "Прометал 2000" ООД са осигурени с лични предпазни средства, съобразени с рисковете при работа на постоянни и временни работни места. Някои от средствата, обаче, към настоящия момент са с изтичащ срок на експлоатация, а други се нуждаят от замяна с цел подобряване степента на защита, комбиниране на няколко защити или улесняване на ползването им. В условия на динамичен пазар и сериозна конкуренция сред производствения бранш, където борбата за качествена работна ръка е голяма, е важно компанията да запази своите служители като им демонстрира ангажираност към въпросите за безопасност и здраве при работа и предприема активни мерки за социална защита. Закупуването на лични предпазни средства и специално работно облекло е първата стъпка в тази посока. Планираните материали са с качествено по-добри параметри от наличните, много по-леки и комфортни за носене, максимално опростени, което автоматично ще доведе до повишаване производителността на целевата група. Във връзка с реализацията настоящата проектна дейност, "Прометал 2000" ООД представя утвърден списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и специално работно облекло, въз основа на извършената оценка на риска на работните места. Породената необходимост от обновяване и закупуване на нови ЛПС и специално работно облекло цели намаляване трудовите злополуки и подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО средства са изцяло съобразени с утвърдения списък на работните места и видове работи при които се използват лични предпазни средства разработен въз основа на оценка на риска на работните места. Осигуряване на защитно ЛПС и СРО от най-висок клас е от голямо значение за безопасността на работниците поради опасностите за нараняване на работещите произтичащи от естеството на работа с тежки предмети, на открито и други подобни. С доставката на ЛПС и СРО този проблем ще бъде решен и работниците ще имат възможно най-доброто предпазно облекло за защита от злополуки по време на работния процес. Всички ЛПС и СРО предвидени за закупуване по настоящата дейност са така подбрани, че да осигуряват максимална защита на служителите по време на работния процес и са подбрани точно такива, които отговарят на европейските извиквания за качество. Ежедневната трудова дейност на заетите лица в дружеството е свързана с определени рискове, които биха могли да се неутрализират или най-малкото драстично да се намалят при използването на по-модерни ЛПС И СРО. Новозакупените предпазни средства имат надграждащ ефект и ще бъдат съобразени с броя на хората, заемащи съответните длъжности, за които са констатирани рискове на работното място., Contracted Amount: 14 989.00 , Reported Amount: 14 980.00
  • Activity: Осигуряване на средства за колективна защита в "Прометал 2000" ООД: Дейността ще допринесе за постигане на целите на проекта, респективно целите на процедурата за предоставяне на БФП, тъй като посредством осигуряване на средства за колективна защита – Преместваща се звукоизолираща кабина, мобилни заваръчни аспирации, звукозащитен екран, заваръчна кабина, ръкохватки ограничаващи вибрациите на машините, вентилационна система за работното помещение, аспирация на стругарно помещение, аспирация за бояджийното помещение и столове за администрацията ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд на работниците, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и рефлектира положително върху производителността на труда. Необходимостта от закупуване на мобилни заваръчни аспирации, заваръчна кабина; вентилационна система за работното помещение, аспирация на стругарно помещение, аспирация за бояджийното помещение е продиктувано от идентифицираните потребности на заетите във фирмата лица най-вече на заварчиците, във връзка с осигуряване на средства за защити при изпълнение на задълженията им на работните места.Част от основната дейност на фирмата е свързана с извършването на заваръчни дейности. При извършване на заваръчни дейности, опасността от експозиция на химични агенти - кондензирани високодисперсни пари на метали, съдържащи железни окиси, съединения на никел, манган, хром и др. и въглероден оксид, въглероден диоксид, азотен оксид, азотен диоксид, озон е с висок риск и може да доведе до заболявания на дихателната система. За намаляване експозицията на химични агенти отделени при процесите на заваряване се налага закупуване на описаните устройства. Те ще се използват в производствените цехове при извършване на заваръчни дейности. Новите устройства засмукват въздуха от работната зона и чрез преминаване през филтрираща система го пречистват от работните газове използвани при заваряването, както и от газовете получени в следствие на термичните процеси, протичащи при заваряването. Твърдите частици отделени в процеса на заваряване се засмукват от аспирационната инсталация и се отлагат във филтрите. По този начин се възпрепятства вдишването от работещите в цеха на вредни газове и твърди частици, което ще доведе до намаляване на професионалните заболявания и повишаване на производителността на труда. Аспирацията, която е предвидена в бояджийното е от изключителна важност за работниците, които работят там, поради факта, че там се наблюдава голямо количество на бои и химикали, които се отделят в него. Наличните предпазни средства за вдишването им не е достатъчно и може да доведе до трудови заболявания. Аспирацията за производственото помещение и стругарното помещение се очаква да намали рисковете от прегряване или простудяване на работниците работещи в него като ще спомогне и за освежаването на въздуха в помещенията. Към настоящия момент в работите помещения липсва необходимата техника за ограничаване на шума от машините в помещенията. Поради тази причина ще се направят инвестиции, чрез проекта за закупуването на преместваща се звукоизолираща кабина и звукозащитен екран, който ще се монтира около карбофлекс, с който разполага фирмата. Ръкохватките ограничаващи вибрациите ще бъдат монтирани на всички вибриращи машини в предприятието с цел да се намали риска от трудови злополуки и нараняване на служителите на "Прометал 2000" ООД По дейността се предвижда също да се закупят и доставят столове за административния персонал. Подходящите столове се явяват основно средство за защита и превенция на заболявания на скелетно-мускулния апарат, които са в следствие на продължителна работа в седнало положение. Това предразполага към развитие на хронични заболявания на опорната и двигателната система на служителите. Сред най-добрите начини за превенция на такъв тип заболявания е наличието на специални столове, които чрез формата си спомагат за поддържане на правилната стойка на тялото и намаляват напреженията в гръбначния стълб и мускулите на работещите., Contracted Amount: 93 200.00 , Reported Amount: 93 174.05
  • Activity: Разработване и въвеждане на нови системи за развитие на човешките ресурси и модели за организация на труда в "Прометал 2000" ООД: Дейността има за цел да подобри организацията на труда и управлението на човешките ресурси в "Прометал 2000" ООД. Постигането на тази цел ще има положителни последици за целия персонал на "Прометал 2000" ООД, тъй като ще даде нови възможности за по-добро съвместяване на професионалния и личния живот, по-голяма гъвкавост по отношение на организацията на работното време, по-добри системи за определяне на системи за заплащане на труда. Поставените цели ще бъдат постигнати посредством комплекс от мерки в рамките на тази дейност, включително: 1. Разработване и въвеждане на система за управление на човешките ресурси, ориентирана към потребностите на предприятието и заетите в него лица. Системата ще включва елементи свързани с подбора и наемането на персонала, кариерното развитие и повишаването на квалификацията, организацията на работното време, отпуските и почивките, въвеждане на възможности за гъвкавост по отношение на трудовите задължения, работното време и заплащането, организация на труда и разпределението на задачите между отделните звена и служителите в тях. В системата ще бъдат отчетени специфичните потребности на заетите лица на възраст над 54 г., за които ще бъдат предвидени конкретни мерки за по-добро съвместяване на професионалния и личния живот, включително реорганизация на работното време и почивките, съобразени с индивидуалните им потребности, преразпределение на задълженията им в съответствие с квалификацията и професионалния им опит. Такива възможности ще бъдат предоставени и за други категории работещи, като родители на малки деца, млади работници, които участват в образование и учене през целия живот, както и за целия останал персонал в случай на необходимост и желание. За лицата над 54-годишна възраст ще бъдат заложени и мерки за удължаване на трудовия им живот. Ръководството на фирмата оценя високо ползата от служители с натрупан дългогодишен опит, които на база този опит пряко допринасят за оптимизиране на работните процеси и съответно повишаване на производителността на труда в предприятието. Тази категория работници допринася съществено за своевременното въвеждане на новонаети лица в работата. В този контекст системата за развитие на човешките ресурси ще взема предвид добавената стойност от работещите над 54-годишна възраст и ще предвижда мерки за тяхното задържане в заетост, като ангажирането им в квалификационното развитие на персонала, участието им в планирането и въвеждането в практика на промени при организацията на труда в производството. Към момента в "Прометал 2000" ООД няма цялостна система за управление на човешките ресурси и изпълнението на тази дейност ще даде съществен принос за по-доброто развитие на фирмата. 2. Закупуване и въвеждане в практика на специализиран софтуер за управление на човешките ресурси, с какъвто дружеството не разполага. Софтуерът ще позволи да се прилагат по-ефективно всички елементи на новата система за управление на човешките ресурси, а от друга страна ще доведе до съществена оптимизация на редица административни и организационни процеси в предприятието. Софтуерът трябва да включва редица елементи, които да позволяват по-голяма гъвкавост в организацията на труда по отношение на работното време, локализацията на работното място, трудовите задължения и системите за заплащане, както и автоматизация на редица административни процеси, свързани с трудовите правоотношения., Contracted Amount: 22 000.00 , Reported Amount: 22 000.00
  • Activity: Закупуване на офис контейнери и обзавеждане за тях с цел предоставянето на стаи за отдих на служителите: С изпълнението на дейността се очаква да се подобри качеството на работните места и да се осигурят по-добри условия за създаване на устойчива заетост на заетите лица в предприятието, което е в пряко съответствие с постигане на целите на проекта и процедурата за предоставяне на БФП. С осигуряването социална придобивка под формата на на места за отдих за работниците в дружеството ще се осигури и постигането на индикаторите, предвидени в настоящото проектно предложение. Ще бъдат чувствително подобрени условията на труд в предприятието, като същите ще бъдат адаптирани, както към нуждите на външната икономическа среда, така и най-вече към вътрешните нужди на работниците и служителите в тях. Осигуряването на социална придобивка, отговаря на нуждите от подобряване състоянието на работещите и на средата в предприятието. Това от своя страна ще осигури по-дълъг и качествен професионален живот на служителите в предприятието, както и по-високо качество на работната сила като цяло. По дейността се предвижда да бъдат закупени 2 бр. офис контейнери и един санитарен контейнер, които да могат да се транспортират с камион, които да бъдат разположени в производствената база на предприятието. Също така по дейността контейнерите ще бъдат обзаведени като целта е производствената база да бъде да разполага с обзаведена столова и съблекалня. , Contracted Amount: 45 000.00 , Reported Amount: 44 950.00
  • Activity: Внедряване и сертифициране на стандарт за здраве и безопасност при работа: BS OHSAS 18001:2007 в "Прометал 2000" ООД: Изпълнението на дейността е в пълен унисон с предвидените цели на проекта, съответно с целите на процедурата за предоставяне на БФП, тъй като посредством внедряването и сертифициране на Стандарт за здраве и безопасност при работа: BS OHSAS 18001:2007 ще се подобри работната среда в дружеството кандидат и ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и рефлектира положително върху производителността на труда. Стандартизирането на работните процеси в съответствие с изискванията на BS OHSAS 18001:2007 ще направи възможно осъществяването на непрекъснат контрол по отношение на безопасните и здравословни условия на труд в дружеството, както и тяхното непрекъснато подобряване. Това от своя страна ще гарантира надежден механизъм за управление и мониторинг на равнището на здравословни и безопасни условия на труд във фирмата. Чрез въвеждането на стандарта за здраве и безопасност при работа ще се постигне по-нататъшно усъвършенстване на организацията на трудовата дейност, по-безопасна работна среда и защита на персонала от трудови злополуки. Ръководството ще има възможност да управлява и минимизира рисковете за трудовото здраве на своите служители. Внедряването и сертифициране на стандарт, кореспондира пряко с поставените цели пред дружеството за непрекъснато развитие и усъвършенстване на условията на труд на служителите в пълно съответствие с приложимите правни и регулаторни изисквания . Предвидените по дейността внедряване и сертифициране на стандарт за здраве и безопасност при работа: BS OHSAS 18001:2007 ще допринесат и за постигане на заложените в проекта индикатори, а именно в предприятия, ще се въведат нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд. Едновременно с това ще се спомогне за минимизиране на рисковете за персонала на дружеството по отношение на рискове за здравето и безопасността, ще утвърди прилагането на добри практики и ще осигури по-качествена работна среда. Въвеждането на международния стандарт ще гарантира изграждането на устойчива система за контрол на безопасните условия на труд в предприятието, ще изгради у всички служителите завишени критерии към организацията на труда, към опазването на околната среда, към поддържането на оптимални характеристики на работната среда., Contracted Amount: 19 000.00 , Reported Amount: 19 000.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Teodora, Contracted Amount*: 6 240.00 , Reported Amount**: 6 240.00
  • Contractor: Irena, Contracted Amount*: 4 755.24 , Reported Amount**: 4 755.52
  • Contractor: Interior-VT-S.Zahariev Ltd., Contracted Amount*: 5 800.00 , Reported Amount**: 5 800.00
  • Contractor: Kris Brand Ltd., Contracted Amount*: 1 837.00 , Reported Amount**: 1 837.00
  • Contractor: Apex-11 Ltd., Contracted Amount*: 19 200.00 , Reported Amount**: 19 200.00
  • Contractor: Desislava, Contracted Amount*: 3 672.00 , Reported Amount**: 3 240.00
  • Contractor: Metin, Contracted Amount*: 4 755.24 , Reported Amount**: 4 755.52
  • Contractor: Tamp;S -consult group, Contracted Amount*: 10 000.00 , Reported Amount**: 10 000.00
  • Contractor: CTC Software Bulgaria Ltd., Contracted Amount*: 22 000.00 , Reported Amount**: 22 000.00
  • Contractor: TSS - Sertification, Contracted Amount*: 9 000.00 , Reported Amount**: 9 000.00
  • Contractor: Kammarton Bulgaria Ltd., Contracted Amount*: 88 154.00 , Reported Amount**: 88 154.05
  • Contractor: Top house, Contracted Amount*: 39 950.00 , Reported Amount**: 39 950.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 12.00 , Reached amount: 12.00
Indicator 2 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 215 011.28 BGN
Grant 215 011.28 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 214 926.33 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на доставчик на колективни предпазни средства в Прометал 2000, Estimated Amount: 73 200.00
  • Differentiated position 1: Избор на доставчик на колективни предпазни средства в Прометал 2000
    Contractor: Kammarton Bulgaria Ltd.
    Contract total funded value: 73 174.00
Procedure 2 Subject to due process: Избор на доставчик на контейнери в Прометал 2000, Estimated Amount: 40 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на доставчик на контейнери в Прометал 2000
    Contractor: Top house
    Contract total funded value: 39 950.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN