Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0015-C11
Project Name ""Providing a hot lunch in the municipality of Novi Pazar"
Beneficiary 000931575 Municipality of Novi Pazar
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 19.07.2016
Start Date 01.06.2016
End Date 30.04.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Шумен, Нови пазар

Description

Brief description
Проектното предложение има за цел да надгради досега действащите програми за осигуряване на обяд на хора в неравностойно положение. Разширява обхвата на действащата национална програма за подпомагане на обществените трапезарии,финансирани от Фонд "Социално закрила".Основна цел на проекта- да бъде осигурен безплатен топъл обяд за нуждаещи се лица, които са изпаднали в неблагоприятно социално положение. Реализацията на този проект е част от целенасочената социална политика, която Община Нови пазар  развива в подкрепа на хората, живеещи в материално лишение и в риск от социална изолация. Целеви групи:50 лица до 31.07.2017г. ,  500 лица от 01.08.2017г. и 415 лица считано от 01.10.2019г., които са подбрани по списъци, предоставени от Дирекция „Социално подпомагане“ – Нови пазар. Същите са на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП, лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях установено от съответната Д"СП", самотноживеещи лица и семейства,получаващи минимални пенсии-за осигурителен стаж и възраст;за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии-несвързани с трудова дейност.Скитащи и бездомни деца и лица. Лица от уязвими групи- гражданина трети страни,по смисъла на § 1.,т.17 от Допълнителни разпоредби от Закона за убежището и бежанците.
Място на реализация: Дейностите по  приготвяне на храната ще се извършват в  сградата на Домашен социален патронаж гр.Нови пазар, където  се намира кухненски блок, кухня с необходимите обслужващи помещения, складови помещения,  където се приготвя и храна за потребителите на социалните  услуга „Домашен социален патронаж“ за потребителите от община Нови пазар.
Считано от 01.08.2017 дейностите по приготвяне на храната ще се извършват в сградата на фирмата –доставчик на храна „Кей Енд Ви” ООД гр. Сливен, кухня-майка в гр. Сливен, обл. Сливен, ул. „Димитър Пехливанов-Добрович” №2, от където храната ще се доставя по пунктовете в населените места в община Нови пазар в закооустановеното за дейността време.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: Община Нови пазар, като бенефициент и доставчик на социални услуги създават необходимата организация за набиране на кандидати за ползване на услугата „Осигуряване на топъл обяд в община Нови пазар”, която ще се предостави в хода на реализация на проекта. Бенефициента гарантира осигуряване на равенство между половете и превенция на дискриминацията, утвърждавайки принципът на равните възможности при работа с целевите групи. Ще се изработи Механизъм за подбор и определяне на конкретни представители от основната и допълнителните целеви групи 1. Основната целева група за предоставяне на топъл обяд са: 1.1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; 1.2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“; 1.3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност; 1.4. Скитащи и бездомни деца и лица. 1.5. Лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1., т.17 от Допълнителни разпоредби от Закона за убежището и бежанците. 2. Неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, може да бъде разпределян на следната допълнителна целева група: 2.1. Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; 2.2. Майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете до една година, по реда на чл. 8, ал. 1 от Закона за семейни помощи за деца (ЗСПД); 2.3. Лица и семействата, получили еднократна целева помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, по чл. 10а от ЗСПД; 2.4. Лица и семейства, получили еднократни или месечни помощи, предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето. 2.5. Лица и семейства, инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ по реда на чл. 16 от ППЗСП, въз основа на установеното индивидуално ниво на материално лишение. 2.6. Лица и семейства, настанени в приюти и домове за временно настаняване. 2.7. Конкретни представители от целевата група по т.1., които не са включени в основната целева група на съответната трапезария. Ще се изискат списъци от Дирекция "Социално подпомагане" с информация за представителите на целевите групи. Ще бъдат обхванати 50 лица от уязвимите групи: 44 лица, Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, 4 лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях,установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“, 2 лица -самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност до 31.07.2017г., 500 лица от 01.08.2017г. и 415 считано от 01.10.2019г., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти: При изпълнението на дейността, хранителните продукти ще се закупуват според сключените договори, за които са проведени обществени поръчки. До края на проекта има избарн доставчик нахранителни продукти и настоящите договори изтичат на 31.12.2016 г. Всички действия по закупуването на хранителните продукти ще бъдат съобразени с изискванията на националното законодателство и храните ще бъдат закупени по прозрачен начин. Датата на стартиране на дейностите е 01.06.2016 г.а края 30.04.2020 г. Общ брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд - 980 работни дни по години както следва: за 2016 г. – 150 работни дни; за 2017 г. – 248 работни дни; за 2018 г. – 249 работни дни; за 2019 г. – 249 работни дни, за 2020г. - 84р.дни. Общ брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд, според описаните в дейност "Опреляне на целевите групи" -500 лица до 30.09.2019г. и 415 считано от 01.10.2019г. След 01.08.2017г. хранителните продукти ще се закупуват от фирма „Кей Енд Ви” ООД гр. Сливен., Contracted Amount: 802 030.81 , Reported Amount: 802 141.71
  • Activity: Осигуряване на топъл обяд: Община Нови пазар ще предоставя топъл обяд в една трапезария, която е стационирана в сградата на Домашен социален патронаж, която е общинска собственост. ДСП винаги е изпълнявал стриктно всички наредби и стандарти за храните.Спазват се изискванията при приготвянето на храните. Храната се приготвя по Сборник рецепти за заведенията за обществено хранене. Пакетираните продукти, ще са с етикети на българкси език и ще съдържат информация за вида на стоката, производителя, качеството, датата на производство и срока на годност, съгласно Наредбата за изисквания за етикитиране и представяне на храните. Доставката ще се придружава от : ветиринаромедицинско свидетелство и експертен лист за продуктите от животински произход и сертификат за произход и качество за всички хранителни продукти. Същите се извършват при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания. Разнообразието във менюто се съобразява със стандартите за обществено хранене, Закона за храните и Закона за Българската агенция по безопасност на храните. Персоналът има здравни книжки и е годен да изпълнява своите задължения според наредбите. Адреса на трапезарията съвпада с Удостоверението по чл. 12 от ЗХ -гр. Нови пазар, обл. Шумен, ул. "Хан Крум"№1. Помещенията в ДСП са следните: Експедиционно помещение за зареждане и експедиране. Склад за съхранение на хранителни продукти:стелажи, работни маси, хладилник, фризер. Транжорно помещение: транжорна /птици/-мивка, шубер-маса;транжорна свинско месо , хладилник, мивка; рибно помещение ,мивка; зеленчуково помещение, мивка, картофобелачка; подготвително за яйца, мивки. Кухненско помещение: топла мивка-стелаж, шубер маса, мивки, болерзатопла вода , въздушен филтър, кухненски блок- стелаж, отоплителна шубер маса, комбинирана електрическа печка,готварска печка, газови хокери, шубер маси,ел фурни с две фурни, работни маси, газоизпарител, вентилатор; хладилник за пробите. В процес на реализация е проект към Фонд"Социална закрила" "Подобряване на материално-техническата база на Домашен социален патронаж- Нови пазар". С реализиране на проектните дейности в Домашен социален патронаж - Нови пазар ще бъде дооборудвана материално – техническа база и осигурени оптимални условия за функционирането на услугата, чрез закупуване на професионално обзавеждане и оборудване, което включва: електрическа печка с четири фурни, газови котлони тип хокер, зеленчукорезачка, картофобелачка, хладилник с фризерна част, три броя фризери тип ракла, работни маси, стелажи, обръщателен тиган. Персоналът, който работи в Домашен социален патронаж се състои от: организатор, социален работник, домакин, касиер, шофьори-2,готвачи-2, пом.готвач-1,работник кухня-1,експедитори-5,санитарки-6 и работник - поддръжка.В града храната се получава в обособено помещение, в което има обособен кът оборудван с маса и столове предназначен за консумиране на топлия обяд на място. При възникнала необходимост се извозва до потребителите от служители на ДСП, а по селата се доставя до дома на потребителя. След 01.08.2017г. Храната ще се приготвя от фирма –доставчик „Кей Енд Ви” ООД гр. Сливен, кухня-майка в гр. Сливен, обл. Сливен, ул. „Димитър Пехливанов-Добрович” №2, от където храната ще се доставя по пунктовете в населените места в община Нови пазар в закооустановеното за дейността време. Фирмата разполага с необходимото за изпълнението на поръчката: производствена база, транспорт и техническо оборудване за приготвяне на храна и осъществяване процеса на хранене, в съответствие с чл. 12 от Закона за храните, транспортни средства, финансов капацитет и персонал, подробно описани в представените ни документи., Contracted Amount: 40 101.54 , Reported Amount: 40 107.12
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: Ръководството на проекта ще консултира потребителите за възможностите за ползване на други социални услуги. Помощ при изготвяне на административни документи,консултация за възможности за започване на работа, получаване на социални помощи и др. Същите ще се доказват с протоколи от проведени срещи с потребители. Има опит визпълнението на дейности по европейски проекти. Същият работи като главен специалист "Социални дейности" в Община Нови пазар и отговаря за дейността на Домашен социален патронаж. Взема активно участие при подготовката и реализация на Обществена трапезария и "Осигуряване на топълобяд в Община Нови пазар -2015 г." Предоставянето на съпътстващите мерки няма да е от външен изпълнител, а от служиел в общинска администрация. Съпътстващите мерки ще бъдат следните: 1. Възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ. 2. Ползването на административни общински услуги и за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, заподпомагане достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене. 3. Други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи., Contracted Amount: 40 101.54 , Reported Amount: 37 373.62

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: DEA OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 410.45
  • Contractor: Lini - Frut OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 515.61
  • Contractor: Georgiev-Ivanov Super 66 SD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 14 597.82
  • Contractor: Georgiev-Ivanov Super 66 SD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 8 922.83
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 415.00 , Reached amount: 733.00

Financial Information

Total Project cost 882 233.89 BGN
Grant 882 233.89 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 882 169.94 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка чрез покупка на хранителни продукти за нуждите на Детски ясли, Млечна кухня, СКЦ, ДГ с. Мировци, ДГ с. Избул, ЦНСТДМБУ, ЦНСТДМУ 1и 2, ДСП и Обществена трапезария на територията на община Нови пазар., Estimated Amount: 137 120.00
  • Differentiated position 1: №1 Месо и месни продукти, риба, яйца
    Contractor: Georgiev-Ivanov Super 66 SD
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 2: №2 мляко и млечни продукти
    Contractor: Georgiev-Ivanov Super 66 SD
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 3: №3 Пресни плодове и зеленчуци
    Contractor: Georgiev-Ivanov Super 66 SD
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 4: №4 Консерви, замразени и други хранителни продукти
    Contractor: Georgiev-Ivanov Super 66 SD
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 5: №5 Пакетирани стоки и подправки
    Contractor: Georgiev-Ivanov Super 66 SD
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 6: №6 Хляб и хлебни изделия
    Contractor: Georgiev-Ivanov Super 66 SD
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка, чрез покупка на хранителни продукти за нуждите на Домашен социален патронаж и Обществена трапезария на територията на Община Нови пазар по 6 обособени позиции: №1 Месо и месни продукти, риба и яйца; №2 Мляко и млечни продукти, майонеза; №3 Пресни зеленчуци; №4 Консерви, замразени и други хранителни продукти; №5. Пакетирани стоки и подправки; №6 Хляб и хлебни изделия., Estimated Amount: 120 000.00
  • Differentiated position 1: Месо и месни продукти, риба, яйца
    Contractor: Georgiev-Ivanov Super 66 SD
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 2: Мляко и млечни продукти, майонеза
    Contractor: DEA OOD
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 3: Пресни зеленчуци
    Contractor: Georgiev-Ivanov Super 66 SD
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 4: Консерви, замразени и други хранителни продукти
    Contractor: Georgiev-Ivanov Super 66 SD
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 5: Пакетирани стоки и подправки
    Contractor: Lini - Frut OOD
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 6: Хляб и хлебни изделия
    Contractor: Georgiev-Ivanov Super 66 SD
    Contract total funded value: 0.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN