Identification

UMIS Number BG05SFPR003-1.001-0010-C03
Project Name A warm meal in municipality of Garmen
Beneficiary 000024752 MUNICIPALITY OF GARMEN
Funding ESF+ ==> "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027
Date of the Contract/Order 23.11.2022
Start Date 01.10.2022
End Date 30.09.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Гърмен, с.Марчево

Description

Brief description
Предоставяне на социална услуга в общността "Топъл обяд в община Гърмен“ за период на изпълнение на проекта от 01.10.2022 г. до 30.09.2025 г. (36 месеца). Община Гърмен има сключени Договори за доставка на хранителни продукти с предмет "Доставка на хранителни продукти в изпълнетие на проект "Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19 в община Гърмен“, финансиран по Oперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане от Фонд за европейско подпомагане на най- нуждаещите се лица в България, процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ №BG05FMOP001-5.001 "3.1 - Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19" и за нуждите на Център за социални услуги Вяра Надежда, Любов в с. Марчево, общ. Гърмен по три обособени позиции: Обособена позиция №1: "Доставка на месо, местни изделия и рибни продукти", Обособена позиция №2: "Доставка на пресни плодове и зеленчуци" и  Обособена позиция №3: "Доставка на основни хранителни продукти и други".
Хранителни продукти за приготвяне на топъл обяд ще се извършват на място, ежедневно, след предварително подадена заявка. Чрез предоставянето ѝ ще се осигурява топъл обяд на 250 нуждаещи се лица, отговарящи на целевите групи. Храната ще се приготвя в  "Социални услуги - Гърмен" село Марчево, където се намира кухнята на социален патронаж с. Марчево. Община Гърмен ще предвиди и създаде необходимата организация за доставка на храната до дома на потребителите. Община Гърмен е доставчик на социални услуги, съгласно Закона за социално подпомагане.
Activities
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: За изпълнението на дейността предоставяне на социална услуга в общността "Топъл обяд в община Гърмен“ в периода за изпълнение на проекта - от 01.10.2022 г. до 30.09.2025 г. (36 месеца) , Община Гърмен има сключени Договори за доставка на хранителни продукти с външен изпълнител с предмет: "Доставка на хранителни продукти в изпълнетие на проект "Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19 в община Гърмен“, финансиран по Oперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане от Фонд за европейско подпомагане на най- нуждаещите се лица в България, процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ №BG05FMOP001-5.001 "3.1 - Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19" и за нуждите на Център за социални услуги Вяра Надежда, Любов в с. Марчево, общ. Гърмен по три обособени позиции: Обособена позиция №1: "Доставка на месо, местни изделия и рибни продукти", Обособена позиция №2: "Доставка на пресни плодове и зеленчуци" и Обособена позиция №3: "Доставка на основни хранителни продукти и други", който е избран в съответствие с националното законодателство. Проведена е процедура Публично състезание с Уникален номерна поръчката 00656-2022-0013/13.06.2022 г. Процедурата за избор на изпълнител е проведена изцяло в съответствие с изискванията на ЗОП. Община Гърмен ще предоставя "топъл обяд" в работните дни от месеца. Общ брой работни дни, в които общината ще предоставя топъл обяд - 750 дни и по-точно: За 2022 г. 3 месеца: м. октомври 2022 г. - 21 работни дни, м. ноември 2022г. - 22 работни дни, м. декември 2022г. - 19 работни дни; За 2023 г. общо 248 работни дни; За 2024 г. общо 251 работни дни; За 2025 г. общо 189 работни дни; Общ брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд - 250 души. Необходимите хранителни продукти за приготвяне на топъл обяд ще се извършват на място, ежедневно, след предварително подадена заявка., Contracted Amount: 634 760.00 , Reported Amount: 347 036.80
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Община Гърмен ще приготвя и предоставя топъл обяд в една трапезария. Място на реализация- село Марчево „Социални услуги – Гърмен“, включващ „Дневен център за деца и/или пълнолетни лица с увреждания“, „Защитено жилище за лица с умствена изостаналост“ и „Домашен социален патронаж“ село Марчево , общ.Гърмен. В тази връзка, община Гърмен разполага и ще използва наличната собствена материална база на „Социални услуги – Гърмен“ село Марчево. Сградата, в която ще се приготвя и раздава приготвената топла храна разполага със: складово помещение, оборудвано и отговарящо на националните и европейските изисквания; кухня, миячно помещение, помещение за мръсните съдове, разливно помещение на готовата храна, офис помещение, съблекалня за персонала и санитарен възел. Помещенията са затворени, сухи и проветриви. Оборудването на кухнята е ново, професионално, отговарящо на всички европейски и национални хигиенни норми. Включва три броя електрическа фурна на три нива, газови котлони с общо 14 гнезда, вентилационен чадър, съдомиална машина 2 броя, електрическа скара, картофобелачна машина, кухненски електрически робот - професионален 2 броя, хладилници, фризери, бойлер за топла вода и кухненска посуда. Складовете са с неперфорирани стелажи за поставяне на храните и вентилация. Община Гърмен може да осигури необходимите човешки ресурси за реализиране на проекта. Служителите, които към настоящия момент са наети на работа в "Домашен социален патронаж" с. Марчево , общ.Гърмен и могат да бъдат ангажирани с изпълнението на проекта са: 1 бр. касиер -домакин, 2 готвача, 1 бр. помощник кухня, 2 бр. санитар - разносвачи 2 бр. шофьори. Персоналът е обучен, квалифициран и притежава необходимия опит да се справи с възложените му задачи. Храната ще се приготвя в деня, в който ще се доставя до дома на крайния потребител. Така тя ще бъде здравословна, топла, вкусна и питателна. Шофьора ще бъде придружен от разносвач, който ще съдейства и осъществява контакт с крайния потребител. Община Гърмен има сключен Договор за доставка на хранителни продукти с външен изпълнител, който е избран в съответствие с националното законодателство. Процедурата за избор на изпълнител е проведена изцяло в съответствие с изискванията на ЗОП, има сключен договор, както и клаузи и механизми на контрол върху доставките, така че да се осигури максимална прозрачност на доставката на хранителни продукти., Contracted Amount: 44 433.20 , Reported Amount: 24 292.58
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки: Общината има развити голям брой социални услуги в общността, насочени към различни групи нуждаещи се. В подкрепа на потребителите, попадащи в целевите групи, обект на настоящото предложение, в общината се предоставят услугите: "Социални услуги - Гърмен" където се помещават: „Дневен център за деца и/или пълнолетни лица с увреждания“, „Защитено жилище за лица с умствена изостаналост“ и „Домашен социален патронаж“ село Марчево, при който освен храненето са застъпени и други дейности - домашен санитар, почистване, административни услуги, медицинска сестра, подкрепа за създаване и поддържане на социални контакти и др. За всички изброени услуги има гарантирано финансиране - държавно делегирани дейности и местно финансиране. Персоналът на услугите е с богат практически опит и ползва практики, съответстващи на утвърдените от АСП Методики и указания. В община Гърмен се предоставят и различни видове социални услуги в домашна среда - личен асистент по Механизма „Лична помощ“ в изпълнение на Закона за личната помощ в община Гърмен , Договор за безвъзмездна финансова помощ №BG05M9OP001-2.040-0127, на проект "Домашни грижи за достоен живот" по процедура BG05M9OP001-2.103 “Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 4“ по Оперативна програма ”Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г. в партньорство с община Белица и Община Хаджидимово. Към момента на подаване на проектното предложение община Гърмен изпълнява Договор № BG05FMOP001-5.001-0151-C07 - "Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19 в община Гърмен"., Contracted Amount: 44 433.20 , Reported Amount: 24 292.58
  • Activity: Определяне на целевите групи: Община Гърмен ще приготвя и представя топъл обяд в една трапезария на общо 250 броя лица в съответствие с допустимите целеви групи, а именно 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. скитащи и бездомни лица; 6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Принадлежността към целевите групи се потвърждава от Дирекция социално подпомагане гр. Гоце Делчев с писмена кореспонденция. Представяне на списък от ДСП на общината с отразена принадлежност към конкретна целева група за всеки кандидат–потребител или предложение за отказ поради липса на допустима принадлежност за получаване на топъл обяд., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of final recipients supported with food, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 250.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 723 626.40 BGN
Grant 723 626.40 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 533 333.96 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN