Identification

UMIS Number BG05SFPR003-1.001-0073-C01
Project Name Hot lunch in Dolni chiflik municipality
Beneficiary 000093517 MUNICIPALITY OF DOLNI CHIFLIK
Funding ESF+ ==> "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027
Date of the Contract/Order 23.12.2022
Start Date 01.10.2022
End Date 30.09.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Долни чифлик

Description

Brief description
Реализацията на настоящия проект, е насочена към нуждаещите се лица, в риск от бедност и уязвими лица в Община Долни чифлик. Проектът ще се осъществи в съответствие с изискванията на  Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021-2027, съфинансирана от Европейския социален фонд плюс. Ще бъде извършен подбор за включване на  120 потребители от целевите групи, на които ще бъде осигурен топъл обяд, състоящ се от: супа, основно ястие, хляб и при реализирани икономии – десерт. Продуктите ще се закупуват в съответствие с националното законодателство. Храната за потребителите на обществената трапезария ще се приготвя в кухнята на Домашен социален патронаж – гр. Долни чифлик. На потребителите ще се предоставя разнообразно седмично меню, ще се осигурява балансирано хранене, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. За предоставянето на топъл обяд за лицата от целевите групи Общината разполага с подходяща материална база и оборудване за приготвяне на храна и транспорт.
През целия период на предоставяне на услугата ще се реализират и съпътстващи мерки, които ще се изразяват в информиране и консултиране на потребителите относно възможностите за ползване на социални и административни услуги, за здравословно и балансирано хранене, както и други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми.
В рамките на проекта 120 лица от община Долни чифлик ще получават топъл обяд. Ще бъде подобрена тяхната информираност относно всяка възникнала потребност от това, ще се допринесе за намаляване на бедността и на социалната им изолация.
Activities
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: Община Долни чифлик ще осъществява дейностите по проекта със собствен ресурс. Храната ще се приготвя в сградата на Домашен социален патронаж. Кухнята е оборудвана и приспособена за приготвяне на храна и разполага с квалифициран персонал за тази дейност. Адресът на кухнята е гр. Долни чифлик, пл. "Тича" №1. Сградата е собственост на общината, съгласно АОС №918/26.01.2006г. и е регистрирана като обект за обществено хранене под № 032500529. За приготвянето на топъл обяд ще се закупуват хранителни продукти по действащ договор № 261/20.09.2017г. с изпълнител, избран по реда на ЗОП. Община Долни чифлик ще бъде отговорна за закупуването на хранителни продукти за осигуряването на топъл обяд, състоящ се от: супа, основно ястие, хляб и десерт всеки работен ден от месеца, в съответствие с изискванията на действащото национално законодателство и при спазването на принципите за публичност и прозрачност. Чрез закупените хранителни продукти ще се предоставя разнообразно седмично меню. Седмичните менюта се изготвят в съответствие с чл.13 от Закона за храните и включват информация за алергените, съобразно Регламент № 1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя. С приготвената разнообразна, здравословна и питателна топла храна за обяд се осигурява балансирано хранене на целевата група, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. Доставените хранителни продукти ще отговарят на изискванията на санитарните, санитарно – ветеринарните, хигиенните и други норми, установени от действащото в Република България законодателство и на приложимите нормативни актове на органите на Европейския съюз, и/или на издадени от специализирани държавни контролни органи в съответствие с нормативни изисквания, свързани с производството и търговията с храни. Дейността ще бъде с продължителност 755 дни, като ще стартира на 01.10.2022г. и ще приключи на 30.09.2025г. Ще се предоставя топъл обяд на 120 лица, всеки работен ден в периода на изпълнение на договора., Contracted Amount: 289 920.00 , Reported Amount: 119 040.00
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: В рамките на проекта топлия обяд за потребители от Община Долни чифлик, ще се приготвя в сградата на Домашен социален патронаж – Долни чифлик. Помещава се в собствена материална база – публична общинска собственост, и се състои от 1 канцелария, кухненски блок, състоящ се от подготвително отделение, основна кухня, стая за обслужващия персонал, сервизни помещения и складове. Разполага с необходимия човешки ресурс за изпълнение на проекта – готвач, помощник-готвач, работник кухня, шофьори, домакин- калкулант и двама души -разносвачи храна. Налично е необходимото оборудване за приготвяне на храната електрическа печка с фурна и 6 котлона, конвектомат, електрически котлон с голяма плоча, аспиратор, скара електрическа тръбна, зеленчукорезачка, пасатор, електронен кантар с платформа, електрически фритюрник, фризери и хладилници. Приготвения топъл обяд ще се доставя до дома на всеки потребител. Доставката ще се осъществява от служители на домашния социален патронаж, с два автомобила с регистрационни номера В 2329 ВН и В 2334 ВН. Населените места на територията на общината /гр. Долни чифлик и 16 села/ са разпределени в четири района според броя на потребителите. Автомобилите са приспособени за разнос на храна и са закупени от община Долни чифлик през 2017г. за нуждите на патронажа. Храната ще се предоставя в индивидуални сефертаси, при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания. Домашния социален патронаж функционира при строго спазване на санитарно-хигиенните норми и предписания от здравните органи. Дейностите по проекта ще се изпълняват от трима служители в общинска администрация ( гл. експерт по социалните услуги с над 18 години професионален опит и 5 години опит в организацията, контрола и изпълнението на дейности по топъл обяд и други проекти; гл. счетоводител с над 40 години професионален стаж и 5 години опит във финансовото отчитане на дейности по топъл обяд и други проекти, оборотна ведомост, гл. книга; социален работник с над 16 години професионален административен опит ангажиран с текущата работа по изпълнение на дейностите – работа със заявления, проверки в ДСП и др.; служители на домашен социален патронаж: готвач и помощник готвач, домакин, работник-кухня, двама разносвачи на храна и двама шофьори, всички с над 20 години професионален опит в приготвяне и предоставяне на храна на потребители от домашен социален патронаж и вече близо 5 години опит по приготвянето и доставянето на храна до дома на потребителите на топъл обяд), Contracted Amount: 20 294.40 , Reported Amount: 8 332.80
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки: Община Долни чифлик като партньорска организация по проекта разполага с необходимия капацитет за предоставяне на съпътстващи мерки на представителите на целевите групи и ще предоставя тези мерки самостоятелно. Съпътстващите мерки ще се изразяват в: информиране и консултиране на потребителите относно възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината и ползването на административни общински услуги. Ще бъдат изготвени брошури, информиращи потребителите за здравословно и балансирано хранене и ще се организират беседи на тази тематика. При необходимост ще се осъществят и други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране. Планирането и предоставянето на съпътстващите мерки ще бъде в отговор на установена потребност на потребители като резултата от тях ще доведе до повишаване информираността, качеството на живот, както и интеграцията и преодоляване на социалната изолация на хора в неравностойно положение. Община Долни чифлик има опит в предоставянето на съпътстващи мерки близо 5 години. Разполага с необходимия административен капацитет за предоставянето им. Изготвени и предоставени на хората са над 120 брошури с информация относно консултиране и съдействие за ползване на други социални услуги; здравословно и балансирано хранене, индивидуални консултации и др. Служители на домашния социален патронаж и служители от общината съдействат за преодоляване на трудности в ежедневието свързани с ограничени възможности за самообслужване и липса на близки, които да задоволят основни жизнени потребности. В отговор на настъпила потребност и в изпълнение на съпътстващи мерки на лицата, които се нуждаят се оказва подкрепа при пазаруване, при снабдяване с помощно-техническо средство и др. При нужда от консултация по какъвто и да е въпрос се предприемат мерки за навременното им информиране от служители на общинска администрация гр. Долни чифлик. Практика е провеждането на разговори по телефон, когато е налице друга спешна потребност, и на която служител на администрацията или на домашния социален патронаж да откликне., Contracted Amount: 20 294.40 , Reported Amount: 8 332.80
  • Activity: Определяне на целевите групи: В съответствие с целите на програмата в рамките на проекта ще се осигурява обяд на 120 потребители - представители от следните целеви групи: - лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; - лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от допълнителна подкрепа; - лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; - лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; - скитащи и бездомни лица; - лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Механизмът за идентифициране на най-нуждаещите се лица, който община Долни чифлик ще прилага, се основава на досегашния опит при предоставяне на топъл обяд на уязвими граждани от всички населени места в общината. Работи се в тясно сътрудничество с кметове и кметски наместници, институции на територията на общината, социални услуги, информация от граждани и др. Ще се ползва информация за досега подпомаганите с топъл обяд, тъй като те са лица от уязвими групи. Ще бъде изготвена процедура за подбор на лицата, желаещи и кандидатствали за ползване на услугата топъл обяд. Лица, за които е приготвен, но не е неполучен в съответния ден топъл обяд, може да бъдепредоставен на лица от целевите групи, посочени в чл. 4, ал. 1 и 2, чл. 6, ал. 1 от Наредбата, които са в списъка с резервите - проверени и одобрени от Д"СП" Долни чифлик. Подборът на целевите групи ще започне преди стартиране на договора., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of final recipients supported with food, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 120.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 330 508.80 BGN
Grant 330 508.80 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 135 705.60 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN