Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0234-C01
Project Name "Independant life in Tsenovo municipality"
Beneficiary 000530671 Tsenovo municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 18.12.2015
Start Date 01.02.2016
End Date 01.10.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Русе, Ценово, с.Ценово
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Русе, Ценово, с.Долна Студена
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Русе, Ценово, с.Белцов
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Русе, Ценово, с.Пиперково
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Русе, Ценово, с.Караманово
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Русе, Ценово, с.Джулюница
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Русе, Ценово, с.Новград
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Русе, Ценово, с.Кривина
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Русе, Ценово, с.Беляново

Description

Brief description
Настоящият проект се стреми да предостави интегрирани социални услуги за хората с невъзможност за самообслужване и за хората с увреждане, като  съчетава комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, вкл. и социални и здравни услуги в общността или в домашна среда. Така ще се осигури заетост на безработни лица в трудоспособна възраст, а от друга ще се даде възможност на хората с увреждания да ползват различни услуги, съобразно нуждите си.
Идеята да се подкрепи дейността на „Звено за услуги в домашна среда“ към „Домашен социален патронаж“ – Ценово, създадено по процедура „Помощ в дома“ за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. чрез обогатяване асортимента и обхвата на предоставяните  към момента услуги е свързана с желанието за  интегрираност между двете програми, допълването и надграждането на ефекта от тях, както и с устойчивата социална политика на Община Ценово.
В рамките на проект "Независим живот в Община Ценово" , освен изпълняващите социални услуги към момента (асистенти, помощници), ще бъдат сключени договори с още 40 лица, които според оценените потребности на потребителите и индивидуалните им планове - ще изпълняват различни дейности, след преминато обучение. Обхвата на предоставяните услуги ще бъде разширен чрез наемането на медицинско лице към екипа, както и психолог, който да консултира и потребителите, и екипа, предоставящ заявените услуги. По този начин ще се продължи предоставянето на качествени социални услуги в общността или в домашна среда за предотвратяване на социално изключване и създаване на възможности за водене на самостоятелен живот на възрастните и хората със специфични нужди и ще се разшири пространственият обхват на предоставяните услуги в „Звено за услуги в домашна среда“ към "Домашен социален патронаж в Община Ценово" и тяхното разнообразие.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: За организацията и управлението на проекта ще бъде сформиран екип, който ще се състои от: ръководител, координатор, счетоводител с експертен капацитет при изпълнение на проекти. Тяхна задача ще бъде да планират и приложат мерки по адекватно управление за успешната реализация на проектната идея. В основата на управлението на проекта залягат следните задачи: последователност на изпълнение на проектните дейности; проследяване на изпълнението на дейностите; обмен на данни и информация, относно изпълнението на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между всички страни, които имат участие в реализирането му; управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност от предмета и начините за тяхното предотвратяване или преодоляването; вътрешен мониторинг по проектното изпълнение. Конкретните задачи пред екипа по проекта са: • Подготовка длъжностни характеристики, подписване на договори; • Изготвяне на детайлизиран времеви график за изпълнението на проекта; • Провеждане на ежемесечни екипни срещи; • Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители; • Подготовка на необходимия набор от документи за изпълнението на проекта; • Технически и финансови отчети за изпълнението на проекта Изпълнението на Дейността се основава на принципа: „добро управление на програми и проекти“. Целта е да се създаде организация за ефективно управление и успешно реализиране на Проекта. , Contracted Amount: 27 967.80 , Reported Amount: 26 519.66
  • Activity: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез подкрепа за дейността на съществуващото Звено за услуги в домашна среда – предоставяне на услуги за социално включване и в общността: Тази дейност е ключова за осъществяването на подкрепа дейността на „Звено за услуги в домашна среда“ към „Домашен социален патронаж“ – Ценово. Основната цел е подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване, в отговор на комплексните потребности, включително и здравни, на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване, както и с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността. Реалното изпълнение на дейността ще бъде в няколко направления: • 1. Ще се организира прием на заявления от кандидати за лични асистенти и домашни помощници и сътрудник, социални дейности, както и от кандидат потребители на интегрираните социални услуги; • 2. Ще бъде извършена оценка на специфичните потребности на хората в неравностойно положение от социални услуги, включително и възможностите за социално включване. За всеки потребител ще се попълни формуляр за оценка на потребностите, който представлява основание за разработване на Индивидуалния план за грижа и определяне на видовете услуги, които ще се ползват в рамките на проекта. Въз основа на извършената оценка ще се предлага броя на часовете и вида на предоставяните услуги. През месец март 2016 г.оценка на потребностите ще се направи и на лицата, които към настоящия момент са потребители на услуги по схема „Нови алтернативи“. • 3. Въз основа на разработена Процедура за подбор на персонала на Звеното ще бъдат подбрани кадри и сключени договори с лица, които да предоставят интегрираните социални услуги и сътрудник, социални дейности, който да подпомага работата на Звеното. През 3 месец ще се изготвят и подпишат договори с 45 или повече одобрени кандидати за предоставяне на услугите личен асистент и домашен помощник и 1 сътрудник, социални дейности. Личните асистенти и домашните помощници ще бъдат назначени на пълно и непълно работно време. Ще се подпишат договори за предоставяне на социални услуги с над 90 потребители. Предоставянето на услугите за потребителите ще стартира през 3 месец. Приемът на заявления от кандидат потребители с нововъзникнали потребности от почасови грижи ще продължи през целия период на реализация на проекта. От натрупания опит на община Ценово при реализацията на проекти за предоставяне на почасови грижи, особено ако са с по-дълъг период на реализация, се установи, че настъпва момент, в които списъка с чакащи кандидат потребители е изчерпан, а същевременно има кандидати с нововъзникнали потребности, които за съжаление не могат да получат така необходимите им грижи. С цел задоволяване на техните потребности от почасови грижи и същевременно осигуряване на заетост на безработни лица, което за нашата община, която е с висока безработица е от голямо значение, ще се проведе и втори прием на заявления от кандидати за предоставяне на почасови услуги, както и от кандидати за потребители, през 11 месец от стартиране на Проекта.. • Ще бъдат наети медицинско лице и/или рехабилитатор /на граждански договори/, което да улеснява достъпа до здравни услуги за потребителите; Специализираните услуги ще се предоставят по 40 часа месечно в рамките на 18 месеца. • 4. Ще бъдат разработени Правила за дейността на Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, за да се гарантира тяхното качество. • 5. Ще се извършва ежемесечен мониторинг на качеството на предоставяните социални услуги., Contracted Amount: 435 938.04 , Reported Amount: 435 316.50
  • Activity: Обучение на персонала за предоставяне на услугите: Чрез провеждане на въвеждащо обучение на личните асистенти и домашните помощници, ще се създаде целева група притежаваща знания и практически умения за качествено предоставяне на почасовите услуги в домашна среда. Чрез провеждане на надграждащо обучение на личните асистенти и домашните помощници ще се затвърдят получените знания и умения. Въвеждащо обучение ще преминат всички кандидати, успешно класирани, които не са преминали сходни обучения по други програми и проекти. Преминалите обучение по други програми, при кандидатстването ще прилагат сертификат или удостоверение за преминат курс. , Contracted Amount: 532.92 , Reported Amount: 603.96
  • Activity: Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социалните услуги: СУПЕРВИЗИЯТА е процес на подкрепа на работещите в социални услуги с цел подобряване на работата по отношение на качество на услугите, на професионалното развитие на персонала, емоционална подкрепа и превенция на професионалното прегаряне, както и подкрепа на организационното развитие и отношенията в екипите. Супервизиите могат да бъдат индивидуални (обсъждане на работата по конкретен случай и вземане на професионално решение, справяне с емоциите на клиента, справяне с личните емоции по отношение на клиента или колега, взаимоотношения с външни институции по случай, нормативни затруднения в конкретен случай), групови (за обсъждане на случай) и екипни (насочени към екипните взаимоотношения и функциониране). , Contracted Amount: 360.63 , Reported Amount: 360.63
  • Activity: Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: На одобрените потребители ще се предоставят комплексни услуги, в зависимост от индивидуалните им потребности. Конкретните нужди ще бъдат идентифицирани първоначално от извършващите оценката и текущо по време на мониторинга или по заявка на потребителя., Contracted Amount: 14 213.88 , Reported Amount: 14 197.88
  • Activity: Информиране и публичност: Чрез изпълнение на настоящата дейност ще се постигне популяризиране на целите на проекта и Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и визуализация на финансовия принос на Европейския социален фонд, както и популяризиране и мултиплициране на постигнатите по проекта резултати и създаване на положителна обществена нагласа. Предвидените по проекта дейности за публичност и информиране включват: За популялизиране на проектната инициатива, дейностите, начините за кандидастване и социалния ефект от неговото осъществяване ще бъдат организирани информационни дни във всички населени места на територията на Общината. Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията за визуализация. Провеждане на пресконференция за финализиране на проекта; Подготовка и разпространение на информационна брошура в тираж 200 копия и плакат в тираж 30 копия, предназначени за бъдещите бенефициенти и за популяризиране целите на проекта и Оперативната програма и финансовия принос на ЕС; Изготвяне на информационна табела за Звеното за услуги в домашна среда и визуализиращи приноса на ЕСФ; Безплатни публикации в регионален вестник – 2 броя Периодично публикуване на страницата на Община Ценово и на електронния ежедневник www.ruseinfo.net информация за напредъка на проекта постигане на критериите за резултат, Contracted Amount: 960.00 , Reported Amount: 944.28

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Milka, Contracted Amount*: 8 391.60 , Reported Amount**: 8 391.60
  • Contractor: Ivelina, Contracted Amount*: 12 413.88 , Reported Amount**: 12 413.88
  • Contractor: Office expert Ltd., Contracted Amount*: 3 673.02 , Reported Amount**: 3 662.20
  • Contractor: Multicommerce Ltd., Contracted Amount*: 944.28 , Reported Amount**: 944.28
  • Contractor: Teodora, Contracted Amount*: 893.55 , Reported Amount**: 964.59
  • Contractor: "Multilink" Ltd., Contracted Amount*: 1 784.00 , Reported Amount**: 1 784.00
  • Contractor: Kaloyan, Contracted Amount*: 3 008.16 , Reported Amount**: 3 003.39
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Number, Base Value: 23.00 , Target amount: 90.00 , Reached amount: 175.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Number, Base Value: 23.00 , Target amount: 77.00 , Reached amount: 119.00

Financial Information

Total Project cost 479 973.27 BGN
Grant 479 973.27 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 477 836.35 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN