Identification

UMIS Number BG05SFPR003-1.001-0160-C03
Project Name Hot lunch in the Municipality of Simenovgrad
Beneficiary 000903729 OBSHTINA SIMEONOVGRAD
Funding ESF+ ==> "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027
Date of the Contract/Order 19.12.2022
Start Date 01.10.2022
End Date 30.09.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Симеоновград

Description

Brief description
Целта на настоящото проектно предложение е смекчаване и намаляване на бедността и преодоляване на социалното изключване чрез приготвяне на топъл обяд  на уязвимите граждани на община Симеоновград, които поради бедност и продължителна социална изолация са в затруднение да осигурят сами прехраната си. Ще бъде създадена една обществена трапезария за община Симеоновград и ще се разкрият пунктове за раздаване на топъл обяд в съдове за еднократна употреба в населените места от общината. Услуга ще се предоставя от изпълнител по приготвяне и доставка на готова храна, избран по реда на Закона за обществените поръчки. Съгласно официалният отговор на Директора на Дирекция „Социално подпомагане”, отговарящите на условията за получаване на топъл обяд от основната група са 500 лица. Приготвянето на топъл обяд ще се извършва от изпълнител, който ще пакетира готовата храна в съдове за еднократна употреба и ще ги превозва в специализирани превозни средства до всеки пункт в общината. Раздаването на храната се осъществява от 11 до 12 часа всеки работен ден. В края на всеки месец потребителите ще предават своите попълнени дневници на крайния потребител, в които има и информация за обратна връзка. В допълнение към разпределянето на храна ще се предлагат и съпътстващи мерки с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин чрез индивидуално или групово консултиране и съдействие за ползване на различни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултации, насочени към повишаване на информираността на хората за измененията в световния климат, влиянието им върху природата и качеството на живот на хората; включване в инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети за намаляване разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др., както и други форми на индивидуална подкрепа и съдействие.
Activities
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: Община Симеоновград проведе процедура на пряко договаряне по ЗОП с предмет: "Услуги по предоставяне на храна за консумация на територията на Община Симеоновград по проект: "Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19 през 2022г.", открита с Решение по чл.22, ал.1 от ЗОП с №F178418/ 09.12.2021г. и уникален номер на процедурата в ЦАИС ЕОП: 00638-2021-0016. На основание Решение за избор на изпълнител D11529248/ 07.01.22г. (деловоден №9/07.01.202г.) между Община Симеоновград и външен изпълнител, има сключен Договор №7/25.01.2022г. Дог. е сключен със срок от 01.02.2022г. до 30.06.2022г., за 560 "потребители", с предвидена опция за удължаване срока на договора до 31.12.2022г. Между Община Симеоновград и външния изпълнител има сключено Допълнително споразумение за изменение на договора с №С62184 (деловоден №4/70/30.09.2022г.),съгласно което изпълнителят приема да предоставя допълнителни услуги по изпълнение на обществената поръчка като предвидена в договора опция за периода от 01.10.2022г., до 31.12.2022г., съгласно условията на стартирала процедура чрез директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Програма за храни и основно материално подпомагане 2021-2027, BG05SFPR003-1.001 "Топъл обяд" , с което се изменят и разходите за единица продукт на 3,20 лв. с ДДС. В периода 08.11.2022г.- 20.12.2022г. Община Симеоновград проведе процедура на пряко договаряне по ЗОП с предмет: „Приготвяне и доставка на топъл обяд - кетъринг по предварителна заявка на Община Симеоновград”, открита с Решение F295622/08.11.2022г., по чл.22, ал.1 от ЗОП и уникален номер на процедурата в ЦАИС ЕОП 00638-2022-0011. На основание Решение за избор на изпълнител D19520998/05.12.2022г. (деловоден №536/05.12.2022г.) между Община Симеоновград и външен изпълнител има сключен Договор №96/20.12.2022г. Дог. е скл. със срок от 03.01.2023г. до 30.09.2024г., за 500 потребители. Адресът на кухнята: гр. Сливен, ул. "Димитър Пехливанов" 2. Правното основание за ползване на кухнята за приготвяне на храната на потребителите е договор за наем със срок до 26.07.2031 г. Рег № на обекта е 20070006, с У-е за регистрация № 2190/25.04.2012 г. Екипът експерти на изпълнителя, включващ технолог по храните, диетолог и главен готвач, съставя седмично меню за изпълнение. Екипът подбира храни, които да осигуряват здравословно и сезонно хранене на потребителите с продукти при възможност от местни производители. . Одобрените ястия биват организирани в меню, което да дава максимално разнообразие и същевременно да осигурява оптимални дневни количества хранителни вещества и енергийна стойност. При необходимост менюто съдържа частичен или цялостен диетичен вариант. Готовото меню се предава на общината за одобрение. Седмичните менюта се изготвят в съответствие с чл.13 от Закона за храните и включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, съдържат информация за алергените, крайното тегло в готов вид на всяко едно ястие. В представените менюта се изписва номерът на използваната рецепта за приготвяне на съответното ястие. Закупуването на хранителни продукти в Дружеството се извършва в съответствие с изискванията на националното законодателство, по прозрачен начин, и при гарантиране спазването на принципите на чл. 33 от Регламент № 2018/1046 на ЕП за икономичност, ефикасност и ефективност на разходването на средствата. Изпълнителят притежава собствени превозни средства, които са поддържани чисти и в безупречно състояние като не се допуска замърсяване на храните. Специализираните транспортни средства са регистрирани по реда на чл.246 от ЗВМД. Към всяко искане за плащане ще бъдат предоставени и документи от проверки на контролните органи при предоставянето на топлия обяд, отнасящ се до осигуряване на балансирано хранене на потребителите при спазване хигиенните изискванията за безопасност на храните, касаещи приготвянето, пакетирането и транспортирането им., Contracted Amount: 810 131.20 , Reported Amount: 390 470.40
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Храната се приготвя в кухнята на изпълнителя по договора за приготвяне и доставка на топъл обяд. Готовата храна се пакетира в индивидуални пакети в самата кухня от служители на изпълнителя, които следват всички хигиенни норми. Товари се в превозни средства, регистрирани по Закона за ветеринарно-медицинската дейност. Доставя се в пунктовете, определени от общината в часовия диапазон от 11.00-12.00 часа, всеки работен ден. Предава се на лицето в пункта с приемо-предавателен протокол при спазване на всички предписани хигиенни норми. Лицата, които раздават индивидуално опакованите храни разполагат със списъци на потребителите, предоставени от ръководителя на проекта, изготвен на база списъка с одобрените поребителите. В списъците са отбелязани и евентуално пълномощниците на лицата, които не могат лично да получат храната си. Всеки ден след получаване на храната, всяко лице потребител или пълномощник попълва в дневника на крайния получения топъл обяд от потребителя за всеки ден пред лицето, което раздава храна в съответния пункт. При първо получаване на топъл обяд потребителите попълват карта за участие. С цел недопускане разхищението на храни, неполучен обяд се предоставя на лица от резервния списък, за което същите се уведомяват от лицето в пункта. Тези лица попълват карта за участие при първото получаване на топъл обяд. Получаването на топъл обяд от всеки краен получател се основава на одобрение за включване в проектните дейности на всеки краен получател на база подадено заявление-декларация и получено одобрение за включване в услугата. Получаването на топъл обяд се удостоверява от крайните получатели чрез попълване на информацията в Приложение 2 Дневник на крайния получател. В началото на всеки месец Община Симеоновград ще предоставя Дневниците на крайните получатели за попълването им от лицата или техните законни представители и удостоверяване на получената подкрепа. В края на всеки месец дневниците се предават в пункта, попълнени от всеки потребител. В случай на отпадане от участие в проектните дейности по желание на крайния получател преди предвидената крайна дата, дневникът се попълва от крайния получател/законния представляващ в последния ден от участието и се предава на координаторът по проекта. В случай на непредвидено отпадане на крайния получател (смърт, липса на контакт, невъзможност за отразяване на необходимата информация и др.), възпрепятстващо попълване на Дневника, получаването на подкрепа от крайния получател, административният раздел на дневника се попълва от две длъжностни лица, които чрез подписите си ще удостоверят ползването на услуги от отпадналия краен получател. Тези лица ще бъдат определени със Заповед на кмета на общината и ще бъдат лицата, предоставящи съпътстващи дейности в съответното населено място, кметове/кметски наместници или координаторът на проекта. Когато се окомплектова отчетната документация за представяне към УО, екипът по проекта ще прилага дневниците на получателите, групирани в отделни папки по населени места, на чиято територия се реализират проектните дейности., Contracted Amount: 56 709.18 , Reported Amount: 27 332.93
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: В съответствие с изискванията на чл. 19, пар. 4 от Регламент /ЕС/ 2021/1057 на Европейския парламент и на Съвета, с проекта се предвижда да се допълни предоставянето на храни и/или основно материално подпомагане със съпътстващи мерки на най-нуждаещите се лица, с които да се подпомогне социалното им приобщаване или се насърчи социалната интеграция на хора, изложени на риск от бедност или социално изключване, включително най-нуждаещите се лица и децата. Предоставянето на топъл обяд се допълва с индивидуално ориентирани съпътстващи мерки за подкрепа. Съпътстващата подкрепа е свързващ елемент, осигуряващ допълняемост с другите програми, реализирани от общината или доставчици на социални услуги, които да оказват необходимата помощ и подкрепа в дългосрочен план. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на административния договор и ще се изразяват например в насочване към компетентните служби, които подпомагат социалното приобщаване на крайните получатели или насърчаване на социалната интеграция на хора, изложени на риск от бедност или социално изключване, включително най-нуждаещите се лица и децата. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки ще се основава на извършено анкетиране и установени специфични потребности за всеки отделен краен получател.Ще бъде разработена анкетната карта, с цел получаване на информация за нуждите на лицата от съпътстващи услуги. В нея ще бъдат поставени въпроси за проблеми, трудности при получаване на обществени услуги, трудности при намиране на работа и управление на семейния бюджет. Съпътстващите мерки ще се изразяват индикативно в индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните получатели на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. Предоставяните съпътстващи мерки по програмата ще са индивидуално ориентирани към нуждите на обхванатите лица и групи и ще бъдат механизмът, чрез който подпомаганите ще се насочват към конкретни и комплексни мерки за социално включване. По програмата ще бъде създадена база данни за подпомаганите лица, в това число ще бъде очертаван и специфичният социален профил на тях и членовете на семействата им. В резултат от това крайните получатели на помощта ще получават информация и ще бъдат насочвани към конкретни мерки и проекти, реализирани с подкрепата на ЕСФ+ по други програми. Информацията за резултатите за всяко насочено лице ще бъде връщана на Управляващия орган по съгласуван механизъм., Contracted Amount: 56 709.18 , Reported Amount: 27 332.93
  • Activity: Определяне на целевите групи: Определянето на принадлежността на лицата към целевите групи се извършва от ДСП-Димитровград на база предоставени сканирани заявления от потребителите и изготвен обобщен списък от община Симеоновград. Същите се изпращат по защитен канал. Оригиналът на декларациите за разкриване на данъчна и осигурителна информация се предават от специален служител на община Сименовград в ДСП-Димитровград срещу протокол за предаване и приемане на определен служител от ДСП в деня на изпращането на списъка или на следващия ден. ДСП извършва проверка за принадлежност към целевите групи по програмата в рамките на 5 работни дни от предоставянето на списъка от общината. По преценка на ДСП е възможно да бъдат извършени индивидуални анкети на място за конкретни кандидат-потребители. ДСП предоставя на общината получения от нея списък с попълнени колони за принадлежност към целевите групи, подписан от директора на дирекцията. Списъкът се сканира във формат pdf. и се представя на общината чрез системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) на Държавна агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ) или чрез средата за електронен обмен на съобщения (СЕОС) на ДАЕУ. При проверката на кандидат-потребителите за допустима принадлежност към целевата група ДСП извършва проверка и за наличието на риск от двойно финансиране при включването на конкретен кандидат-потребител в предоставянето на топъл обяд. В случаите на установен риск от двойно финансиране за конкретно лице, информацията се предоставя от ДСП на общината в отделен списък, а ако не е установен подобен риск се отразява в придружителното писмо към списъка. В съответствие с основните принципи на Европейския стълб на социалните права и планирането на операцията, се осигурява подкрепа за задоволяване на базовата нужда от храна на хората, които се нуждаят от социална закрила в най-висока степен. В съответствие с целите на операцията, целевите групи, които община Симеоновград планира да подкрепи са: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. скитащи и бездомни лица; 6. лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. При неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, същият ще бъде разпределян на лицата, определени като резерви. Това са лица, които са подали заявления след подаване на проектното предложение, чиито заявления са обработени по-късно от ДСП-Димитровград. Такива резерви ще има определени за всеки пункт., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of final recipients supported with food, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 500.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 923 549.56 BGN
Grant 923 549.56 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 624 910.08 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN