Identification

UMIS Number BG05SFPR003-1.001-0077-C01
Project Name A warm meal in Maglizh municipality
Beneficiary 000817867 OBSHTINA MAGLIZH
Funding ESF+ ==> "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027
Date of the Contract/Order 29.12.2022
Start Date 01.10.2022
End Date 30.09.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Стара Загора (BG344), Мъглиж

Description

Brief description
Настоящето проектно предложение е насочено към надграждане и ефективно развитие на системата от социални услуги в Община Мъглиж и надграждане  и допълване на проектите "Топъл обяд в Община Мъглиж" и Топъл обяд в Община Мъглиж в условията на пандемията от COVID-19 " . В създалата се кризисна ситуация и с оглед на неблагоприятните социално-икономически последици от световната икономическа криза и кризата у нас предизвикана от увеличението на цените на хранителните стоки и горивата,предоставянето на топъл обяд е  значима и търсена от  хората помощ. Реализирането на проектното предложение в Община Мъглиж ,ще подпомогне уязвимите граждани ,които поради бедност и/или социална изолация са в затруднение да осигурят сами прехраната си.с Предоставяне на топъл обяд, ще  се изпълнява при спазване принципите на балансирано храненеи изискванията за безопасност на храните .
Приготвянето на храната по проекта ще се осъществява в Домашен социален патронаж с.Ягода. Получаването на храната ще става в регистрирани пунктове във всички населени места на Община Мъглиж, а при необходимост доставка ще се извършва и до домовете на потребителите от персонала на Домашен социален патронаж. В зависимост от епидемичната обстановка и при предписание на националните органи ,Община Мъглиж има капацитет и опит да  създаде необходимата организация за доставка на храната до домовете на всички потребители. Община Мъглиж ще следи приготвената храна да бъде прясно приготвена съобразена с нуждите на хората, да бъде разнообразна и да отговаря на изискванията на съответните контролиращи органи. Ще се изготвят седмични менюта.
Activities
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: Продължителността на тази дейност ще бъде от 01. 10. 2022 г. до 30. 09 .2025 г. Общ брой работни дни-755. Приготвянето на храната за лицата, ползващи услугата „Топъл обяд” на територията на община Мъглиж, ще се извършва по примерни седмични менюта, имайки предвид, че дневното меню на всеки от потребителите следва да включва супа, основно ястие, хляб, а веднъж в седмицата и десерт. Топъл обяд ще се предоставя във всеки работен ден от седмицата, както следва: От 01. 10. 2022 г. до 31.12. 2022 г-62 работни дни *350 бр. потребители * 3,20 лв. за единица предоставен топъл обяд =69 440лв. От 01. 01. 2023 г. до 31. 12. 2023 г -252 работни дни *350 бр. потребители * 3,20 лв. за единица предоставен топъл обяд =282 240 лв. От 01. 01. 2024 г. до 31. 12. 2024 г -252 работни дни *350 бр. потребители * 3,20 лв. за единица предоставен топъл обяд =282 240 лв. От 01.01.2025 г. до 30. 09. 2025 г.-189 работни дни * 350 бр. потребители *3,20 лв. за единица предоставен топъл обяд =211 680 лв. Общо-755 работни дни *350 бр. потребители = 845 600 лв. Дейността приготвяне на топъл обяд,Община Мъглиж ще реализира чрез собствен ресурс . Дейността приготвяне на топъл обяд ще се осъществява от Домашен социален патронаж в с.Ягода с адрес:с.Ягода,обл. Стара Загора,общ. Мъглиж, ул. "Трети март"№7.Регистрационен номер на обекта по чл.12 от ЗХ-242500139. Базата на Домашен социален патронаж за производство на готови за консумация храни е на два/два/етажа със застроена площ 105,50кв. метра. Първи етаж включва кухня с разливна,два броя подготвителни помещения,склад за нехладилно съхранение,склад за хладилно съхранение,умивалня и товарна рампа. Втори етаж включва офиси,гардеробно помещение,санитарен възел,стая за почивка на персонала и склад. Базата разполага със следното оборудване за приготвяне на храна: -Професионална готварска печка-3/три/ броя; -Електрически парен конвектомат-2/два/ ; -Електрическа пекарна с три камери-1/един/броя; -Хладилници-3/три/ броя; Фризери-2/два/броя; -Картофобелачка; -Зеленчукорезачка; -Електрически парен казан и други спомагателни средства. Като персонал Домашен социален работник разполага с :управител-0,5 бр. , социален работник-0,5 бр.,готвач- 2 бр; -работник кухня-2 бр.; домашен санитар-1 бр.; -шофьор-1бр., Contracted Amount: 845 600.00 , Reported Amount: 347 027.20
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Предвижда се доставянето на храната да се извършва в изотермични съдове,осигуряващи запазване на първоначалната температура на продукцията с плътно прилепващи капаци,изработени от материали,които са разрешени за контакт с храни съгласно Наредба №2/23.01.2008 и №3/04.06.2007 г. на Министерството на здравеопазването и Министерството на околната среда и водите и ще се доставя до разкритите пунктове със специален автомобил с Рег.№СТ6894ВК. Храната ще се раздава на потребителите в нарочно разкритите към пенсионерските клубове в населените места на Община Мъглиж пунктове за раздаване. Всички пунктове са регистрирани в БАБХ. Автомобилът, които ще доставя храната да пунктовете , също е регистриран в БАБХ., Contracted Amount: 59 192.00 , Reported Amount: 24 291.90
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки: Община Мъглиж има опит в предоставянето на съпътстващи услуги в областта на здравни и образователни услуги, социално консултирани и предоставяне на социална подкрепа, както и с квалифициран персонал. Тъй като Община Мъглиж е малка община с преобладаващо ромско население, местни лидери и специалисти в етническата интеграция и етническите посредници от общинската администрация се включват в процеса на популяризиране на мерките и насочване на нуждаещите се от подкрепа. До момента сме осъществявали следните съпътстващи мерки: -Потребителите на които се отпускат месечни помощи и са безработни и се насочват към бюрата по труда за консултиране при наемане на работа, -Периодично като част от съпътстващите мерки потребителите са посещавани от здравен медиатор, който помага при оценка на здравословното състояние на потребителите и им предоставя здравни съвети и насочване към медицински специалисти при необходимост, -Консултиране и индивидуална подкрепа при опасност от отпадане от училище на деца или необходимост за повишаване на образованието, -Изготвяне на насоки за балансиран режим на хранене, указания за правилно съхранение и консумиране на храната, особености в храненето /подходящи и неподходящи храни/ при различни заболявания, -Изготвяне и разпространение на информационни материали за основни социални права, например въпроси, касаещи правата на лицата по отношение на обезщетенията по Кодекса за социално осигуряване,насочване към ползване на различни социални услуги-Дневен център, Асистентска подкрепа и други. -Осигуряване на индивидуално и/или групово консултиране за управление на семейния бюджет и други Съпътстващите мерки ще се реализират ежемесечно през целия период на реализиране на дейностите по проекта,в отговор на установени конкретни нужди и породили се проблеми. Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд се изразяват индикативно в индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните получатели на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. , Contracted Amount: 59 192.00 , Reported Amount: 24 291.90
  • Activity: Определяне на целевите групи: За да се гарантира,че помоща ще достигне до най-засегнатите от социално- икономическата криза граждани,Община Мъглиж ще използва всякакви източници на информация- информация от доставчици на социални услуги и институции,сигнали на граждани, информация от кметовете и кметските наместници по населени места, сигнали от здравните медиатори.Лицата обхванати и включени в проекта ще трябва да отговарят на следните целеви групи: 1.Лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си. 2.Лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл.4, ал.1 от Наредба РД-06-53/17.09.2021г., които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от допълнителна подкрепа. 3.Лица с ниски доходи , които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване , в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски доходи от пенсия , за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ. 4. Лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. Скитащи и бездомни лица; 6. Лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Принадлежността на идетифицираните лица към допустимата целева група ще се потвърждава от Дирекция "Социално подпомагане" гр. Мъглиж. Дейността "Определяне на целевите групи" ще започне преди стартирането на договора, и ще се изпълнява през целия период на неговото действие. Преди стартиране на дейността по приготвяне и доставка на топлия обяд, всички идентифицирани от Община Мъглиж нуждаещи се лица подлежат на потвърждаване от Дирекция "Социално подпомагане" гр. Мъглиж за принадлежност към допустима целева група и за липса на двойно финансиране. Неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, ще бъде разпределян на лица от целевите групи, посочени в чл. 4, ал. 1 и 2, чл. 6, ал. 1 от Наредба РД-06-53/17.09.2021г ,посочени от Дирекция "Социално подпомагане" гр. Мъглиж, а при невъзможност ще се раздава на потребителите в Регистъра на чакащите . Целта на Община Мъглиж е да бъдат обхванати 350 лица., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of final recipients supported with food, Measure Unit: лица, Base Value: 350.00 , Target amount: 350.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 963 984.00 BGN
Grant 963 984.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 395 611.00 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN