Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.003-0743-C01
Project Name Creation of sustainable jobs at MTV Varna Ltd.
Beneficiary 202242982 MTV VARNA LTD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 10.10.2016
Start Date 10.10.2016
End Date 10.01.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна, Варна, гр.Варна

Description

Brief description
„МТВ Варна“ ЕООД е микропредприятие, развиващо търговска дейност със строителни материали на територията на град Варна. Складовата база се намира в град Варна,  а средния списъчен брой на персонала е 3 лица. Основна цел на проектното предложение е създаване на нови устойчиви работни места в „МТВ Варна“ ЕООД и интеграция на пазара на труда на безработни лица чрез разкриване на нови услуги и разширяване дейността на фирмата. В рамките на проекта ще бъдат създадени 10 нови работни места за период от 12 месеца в две направления – разширяване на капацитета и предлаганите продукти в търговската дейност на фирмата (4 нови работни места) и разкриване на нова дейност към фирмата – извършване на довършителни строителни дейности, където се предвижда създаване на строителна бригада, включваща 6 нови работни места.  За новоназначените пет строителни работници ще бъде проведено професионално обучение по професия 582040 "Строител-монтажник", специалност 5820403 "Сухо строителство" втора степен с хорариум 660 часа. За ефективно изпълнение на работните задължения се предвижда закупуване на оборудване, строителни инструменти и леко-товарен автомобил, съобразени с нуждите на работния процес  и обезпечаващи новите работни места в „МТВ Варна“ ЕООД. При реализация на проекта ще бъдат извършвани поредица от дейности за информираност на обществеността и популяризация на финансовата подкрепа на Европейския социален фонд, за да се получи максимална разгласа на новите работни места. Гаранция за постигане на целите на проекта е осигуряване на ефективно управление на проекта от екип от експерти, които притежават професионален опит и могат да обезпечат надеждна организация за изпълнение на проектните дейности. Основна целева група по проекта са безработни лица, като ще бъдат създадени 6 работни места за следните категории – 1 работно място за лице с увреждане, 3 работни места за безработни лица на възраст над 54 години и 2 работни места за безработни младежи до 29 години.
Activities
  • Activity: Подбор на безработни лица за новите работни места.: Набирането на персонал е важен и отговорен процес, от който зависи по нататъшната дейност на организацията, ефективното й функциониране като обща система. Неговото успешно или неуспешно осъществяване е от голяма значение за вътрешният климат на бизнес организацията, за процесите на интеграция между отделните хора, отдели и структури, за идентифицирането на индивидуалните с колективните и фирмените интереси. За подбор на лицата от целевата група ще се използва външния метод за подбор. За целта ще се осъществи контакт с представителите на ДБТ за намиране на максимален брой желаещи да участват в подбора, както и ще се приложи техника за широко разгласяване на процеса на набиране на безработни лица. Всички лица ще преминат индивидуални интервюта с представител на фирмата, като се подготви система от въпроси и представяне на фирмата. Интервюта ще се проведат за да се получи пряко впечатление, относно физическите данни, особеностите на поведението, мотивацията, потенциала и други личностни характеристики на кандидатите. След провеждането им ще се изберат най-подходящите лица и дружеството ще декларира условията на трудовия договор, предлаганата система за заплащане и стимулиране на труда, условията на труд и почивка и др. и като резултат от дейността ще се подпишат трудови договори с тях. Фирмата се ангажира да проведе цялостния подбор на кандидати в духа на спазване на хоризонталните принципи на ОП „Развитие на човешките ресурси“ и недопускане на дискриминация. Етапът по подбор на персонала, отчитайки особеностите за достигане до рискови групи на пазара на труда, е от особено значение за постигане целите на проекта за ефективна адаптация на безработните лица на новите работни места. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на заетост на безработни лица за период от 12 месеца.: С изпълнението на тази дейност ще бъдат разкрити 10 нови работни места в „МТВ Варна“ ЕООД. Част от новите работни места са свързани с разкриване на нова дейност към фирмата – извършване на довършителни строителни дейности, където се предвижда създаване на строителна бригада, включваща 6 нови работни места със следните длъжности: - 1 работно място на длъжност „Технически ръководител“ – код по НКПД 31233001 ; - 2 работни места на длъжност „Бояджия сгради“ - код по НКПД 71311001; - 1 работно място на длъжност „Работник подови облицовки и настилки“ – код по НКПД 71222001; - 1 работно място на длъжност „Шпакловчик“ – код по НКПД – 71232004; - 1 работно място на длъжност „Монтажник“ – код по НКПД 73222006. Другата група нови работни места са свързани с обслужване и разширяване на основната дейност на фирмата, а именно – склад за строителни материали. С оглед на нарастващия обем от нови строителни продукти и материали, се предвижда разкриване на две работни места в търговската дейност – 1 продавач-консултант (Код по НКПД - 52232001) и 1 общ работник за склада (Код по НКПД - 96220001). Също така към момента работодателя няма назначени шофьори, като се предвижда разкриване на две работни места – шофьор на товарен автомобил (83322010)и водач мотокар (83442004). Възнагражденията на служителите ще бъдат в размер на минималния осигурителен доход за съответната основна икономическа дейност и квалификационна група професии за съответната година. С лицата ще бъде сключен трудов договор на пълна осемчасова заетост. За осигуряване на съответствие с изискването на Закона за здравословни и безопасни условия на труд, и по-конкретно чл.25, ал1, работодателя ще осигури обслужване на новите работни места от регистрирана служба по трудова медицина, която ще извърши оценка на риска за здравето и безопасността на новоназначените работници, разработване на физиологичен режим на труд и почивка, водене на здравни досиета на новоназначените работници, изготвяне на заключения за пригодността на работещия да изпълнява даден вид работа въз основа на условията на труд и предварителния медицински преглед, провеждане на периодични медицински прегледи съгласно Наредба №3 от 28.02.1987 г. за задължителните предварителни и периодични медицински прегледи на работниците. , Contracted Amount: 68 320.00 , Reported Amount: 68 320.00
  • Activity: Осигуряване на оборудване, работно облекло и лични предпазни средства за новите работни места в „МТВ Варна“ ЕООД.: Оборудването, предвидено в проекта е съобразено с нуждите на работния процес и обезпечава новите работни места в „МТВ Варна“ ЕООД. Стратегията за развитие на фирмата предвижда стартиране на допълнителни услуги към търговската дейност, свързани с предоставяне на довършителни строителни услуги по домовете. Като част от процеса на стартиране на тази нова за фирмата дейност се предвижда разкриване на 6 нови работни места, които да сформират строителна бригада, като за новите работни места е предвидено закупуване на строителни инструменти,оборудване и инвентар. Без него няма да има възможност наетите лица да работят и изпълняват ефективно своите задължения. Дейността се планира да бъде извършена през 1, 2 и 3 месец от проекта. Периодът е избран, за да може започвайки работа и обучение, на целевата група да бъде подготвена и осигурена материалната база, необходима за пълноценно изпълнение на служебните им задължения. Бенефициентът се ангажира да запази предназначението на оборудването за срок от минимум 5 години след приключване на проекта. По проекта е предвидено закупуване на следното оборудване и строителни инструменти: - Леко-товарен автомобил за превоз на строителни работници до мястото на извършване на довършителни строителни дейности; - Къртач; - Перфоратор; - Акумулаторен винтоверт; - Строителна прахосмукачка; - Електрожен; - Ъглошлайф; Предвидено е закупуване на компютърно оборудване (два лаптопа и принтер) за обезпечаване на новите работни места в склада за строителни материали, като единия компютър ще се използва от техническия ръководител за административно обезпечаване на довършителните услуги - обработка на заявки, изготвяне на оферти и водене на цялата техническа документация, свързана с изпълнение на довършителни строителни дейности. За ефективно изпълнение на трудовите задължения за всички 8 новоназначени работници е предвидено закупуване на работно облекло (комплект летни и зимни работни дрехи, обувки) и лични предпазни средства (каска, светло-отразителна жилетка, топлоустойчиви ръкавици). , Contracted Amount: 27 031.00 , Reported Amount: 26 982.21
  • Activity: Организиране и провеждане на професионално обучение за придобиване на втора квалификационна степен.: Съществуват различия между потребностите на пазара на труда и уменията на работната сила. Един от начините за преодоляване на тези различия е обучението. В рамките на проекта за новоназначените работници се предвижда провеждане на професионално обучение за част от новоназначените лица. То ще се проведе под формата на така наречените „сандвич курсове“ и ще отговаря на държавните образователни изисквания и цялата нормативна уредба в областта на професионалното обучение. Изборът на този вид обучение има съществено значение защото осигурява: • професионално усъвършенстване на персонала, чийто резултат е увеличаване на производителността и намаляване на текучеството; • гъвкавост в подготовката на персонала, която дава възможност на фирмата да се адаптира по-лесно към променящите се пазарни условия и да осигури устойчива заетост на работещите; • модели за стимулиране на увеличаването на знанията и уменията на работещите във фирмата, създавайки положителни нагласи към продължаващото обучение. Най-рискови на пазара на труда са безработни младежи без професионална квалификация. Необходимо е да се предостави качествено професионално обучение на лицата, застрашени от изключване от пазара на труда, които да придобият нови професионални умения и по този начин да увелачт шансовете си за трайна заетост. Пет от новоназначените лица ще преминат професионално обучение по професия 582040 "Строител-монтажник", специалност 5820403 "Сухо строителство" Програмата за обучение ще е съгласно утвърдените учебни планове. Реализиране на дейността ще допринесе за професионалната подготовка на безработните от целевата група, които ще се реализират на трудовия пазар. Продължителността на професионалното обучение за втора степен по специалност 5820403 "Сухо строителство" е 660 учебни часа, от които теория 225 часа, практика - 435 часа. Часовете по теория и практика са съгласно утвърдения учебен план. След приключване на обучението лицата ще придобият следните умения: ще могат да разчитат архитектурни чертежи и детайли, извършват монтаж съгласно технологичните особености на системата за: - предстенни обшивки, шахтови стени - суха мазилка и облицовка на греди и колони, изработват схема на монтаж, обработват фуги и повърхности, подбират необходимите материали и инструменти за изпълнение на сухи подове. , Contracted Amount: 6 000.00 , Reported Amount: 6 000.00
  • Activity: Дейности за осигуряване на информираност и публичност на проекта.: Дейността включва набор от дейности за разпространение на информация и публичност, които целят да популяризират приноса на Европейския социален фонд, Оперативната програма, както и дейностите по настоящия проект. Предвидените дейности по визуализация, публичност и информиране на обществеността, са в съответствие с Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. като включват: - Изработване и поставяне на подходящо място пред официалния вход на бенефициента информационна табела за проекта, от която ще е видна информация за изпълнителя на финансовата помощ. - Информационни стикери за закупеното обзавеждане и оборудване; - Брошури, с които ще бъде представена информация за заложените цели идейности по проекта. - Публикации в местната преса - ще представят основните аспекти на проекта, както и напредъка на изпълнение и постигнатите резултати. - Включване на информация за проекта, съдържаща кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати на уеб сайта на кандидата, като се посочва финансовата помощ на Европейския съюз; - Поставяне на видно за обществеността място на плакат за проекта – мин. размер А3; Основна цел на дейностите по визуализация и публичност на проекта е да се информират всички участници за реализацията на проекта и широката общественост за финансовата подкрепа на проекта от Европейския социален фонд. Предвидените материали по визуализация и публичност на проекта и информационните събития ще създадат условия за разпространение на проектната идея и резултатите, ще формират позитивни нагласи сред заетите лица-крайни бенефициенти, работодатели и всички други заинтересовани страни. , Contracted Amount: 1 740.00 , Reported Amount: 833.00
  • Activity: Организация и управление на проекта.: Залегналият в Оперативната програма хоризонтален принцип за добро управление на програми и проекти ще бъде спазен като в тази връзка се обособява като отделна дейност самото управление и организация на проекта. Дейностите по управление на проекта ще бъдат насочени в следните посоки: - дейности, които да гарантират активност, прозрачност и подкрепа на проекта; - дейности, които да гарантират постигане на целите и изпълнение на заложените проектни дейности. За провеждането на прозрачно и ефективно изпълнение, сформирания екип за управление и изпълнение на проектните дейности ще има за задача да организира и гарантира провеждането на всички заложени по проекта дейности; финансово и техническо отчитане, цялостната логистика на проекта, както и дейностите по наблюдение, контрол и вътрешна оценка при изпълнение на дейностите. Екипът за организация и управление на проектните дейности се състои от лица, които имат опит и потенциал да развиват и управляват дейностите по проекта и включва: Ръководител проект и счетоводител. Възнагражденията на екипа за организация и управление на проекта ще бъдат съобразени с Методология за регламентиране на възнагражденията по ОП "РЧР" 2014 - 2020. , Contracted Amount: 10 080.00 , Reported Amount: 9 220.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Insurance company LIBRA Ltd. , Contracted Amount*: 1 273.68 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Team Prevent Bulgaria Ltd., Contracted Amount*: 1 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Miglena, Contracted Amount*: 3 900.00 , Reported Amount**: 1 500.00
  • Contractor: Info Training Ltd. , Contracted Amount*: 833.00 , Reported Amount**: 150.00
  • Contractor: Pro Tools Ltd. , Contracted Amount*: 4 996.20 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ALIANCE AUTO VARNA LTD., Contracted Amount*: 18 733.33 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Polihronov computers Ltd., Contracted Amount*: 1 979.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: STIK Ltd., Contracted Amount*: 6 000.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 10.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 12.00
Indicator 3 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията придобиват квалификация, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 5.00 , Reached amount: 5.00

Financial Information

Total Project cost 113 171.00 BGN
Grant 113 171.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 111 343.73 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Дейности по визуализация и публичност на проект BG05M9OP001-1.003-0743 "Създаване на устойчиви работни места в „МТВ Варна“ ЕООД", Estimated Amount: 1 740.00
  • Differentiated position 1: Дейности по визуализация и публичност на проект BG05M9OP001-1.003-0743 "Създаване на устойчиви работни места в „МТВ Варна“ ЕООД"
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на офис техника за осигуряване на новите работни места по проект BG05M9OP001-1.003-0743 "Създаване на устойчиви работни места в „МТВ Варна“ ЕООД", Estimated Amount: 2 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на офис техника
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на работно облекло и лични предпазни средства на работниците по проект BG05M9OP001-1.003-0743 "Създаване на устойчиви работни места в „МТВ Варна“ ЕООД", Estimated Amount: 1 266.00
  • Differentiated position 1: Доставка на работно облекло и лични предпазни средства за 10 работници по проект BG05M9OP001-1.003-0743 "Създаване на устойчиви работни места в „МТВ Варна“ ЕООД"
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Доставка на строително оборудване по проект BG05M9OP001-1.003-0743 "Създаване на устойчиви работни места в „МТВ Варна“ ЕООД", Estimated Amount: 3 745.00
  • Differentiated position 1: Доставка на строително оборудване
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Доставка на транспортно средство - лекотоварен автомобил, Estimated Amount: 18 735.00
  • Differentiated position 1: Доставка на транспортно средство - лекотоварен автомобил
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 6 Subject to due process: Застраховки на придобито оборудване по проект BG05M9OP001-1.003-0743 "Създаване на устойчиви работни места в „МТВ Варна“ ЕООД", Estimated Amount: 1 285.00
  • Differentiated position 1: Застраховки на придобито оборудване по проект BG05M9OP001-1.003-0743 "Създаване на устойчиви работни места в „МТВ Варна“ ЕООД
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 7 Subject to due process: Комплексно обслужване от служба по трудова медицина при осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд за 10 нови работни места, Estimated Amount: 1 000.00
  • Differentiated position 1: Комплексно обслужване от служба по трудова медицина
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 8 Subject to due process: Услуги по провеждане на обучения за придобиване на професионална квалификация по проект BG05M9OP001-1.003-0743 "Създаване на устойчиви работни места в „МТВ Варна“ ЕООД", Estimated Amount: 6 000.00
  • Differentiated position 1: Провеждане на обучение за придобиване на втора степен на професионална квалификация по професия 582040 "Строител-монтажник", специалност 5820403 "Сухо строителство
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 9 Subject to due process: Услуги по управление на проекта – наемане на счетоводител по проект BG05M9OP001-1.003-0743 "Създаване на устойчиви работни места в „МТВ Варна“ ЕООД", Estimated Amount: 3 900.00
  • Differentiated position 1: Избор на счетоводител по проект BG05M9OP001-1.003-0743
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN