Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.001-0147-C03
Project Name Home care in Byala Slatina Municipality
Beneficiary 000193058 BYALA SLATINA MUNICIPALITY
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 01.03.2023
Start Date 01.03.2023
End Date 01.01.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Враца (BG313), Бяла Слатина

Description

Brief description
Проектът предвижда предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда на територията на Община Бяла Слатина. Услугите ще бъдат насочени към лица с увреждания и възрастни хора, които са в пълна или частична невъзможност да се самообслужват вкъщи, подобряване на достъпа им до основни социални и здравни услуги и постигане на независимост и социална интеграция. По този начин ще се защити обществения интерес и ще се отговори на нуждите на населението. Проектното предложение съчетава различни действия в посока преодоляване на изолацията и осигуряването на интегриран достъп до здравно-социални услуги. Основната потребност, която ще бъде удовлетворена чрез изпълнението на проекта, е предоставянето на комплексни грижи, с които от една страна да се повиши качеството на живот на възрастните хора, а от друга да се даде възможност на  безработни лица в трудоспособна възраст да бъдат ангажирани в предоставянето на новите услуги.
Целевите групи по проекта са:
- Служители на доставчици на социални и интегрирани здравно-социални слуги;
- Възрастни в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания.
Основната цел на проекта е да се подобри качеството на живот и възможностите за социално включване на възрастните хора и лицата с увреждания. Специфичните цели на проекта са свързани с изграждането на успешен модел за грижа в дома за възрастни хора и лица с увреждания. 
В резултат от изпълнението на проекта се очаква:
- повишаване качеството на здравно-социалните услуги
- създаване на устойчив модел за предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги в общността
Основните дейности на проекта са:
1.Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги и психологическа подкрепа
Activities
  • Activity: Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги и психологическа подкрепа: Дейността цели подобряване качеството на живот на потребителите на социални услуги и предоставяне на условия за социално включване на представителите от целевите групи на проекта. Предоставянето на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги на територията на община Бяла Слатина, ще подобри качеството на живот на хората с увреждания и възрастните хора в невъзможност за самообслужване. В рамките на настоящата дейност в зависимост от изготвения индивидуален план за ползване на съответната социална услуга, на всеки един потребител ще бъдат предоставяни комплекс от услуги: текущо почистване, пазаруване, консултиране, психологическа подкрепа и други консултации за подобряване живота и здравето на целевите групи. Освен това, на лицата от целевата група ще се предоставя и информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, вкл. консултации с диетолог и др. специалисти ако е необходимо. За обезпечаване качественото предоставяне на социалните услуги ще бъде проведен подбор на следният персонал: - Координатор/диспечер на услугата - 2 бр на трудов договор, съгласно Методологията за регламентиране на възнагражденията. Те ще бъдат назначени за срок от 21 месеца, като ще бъдат ангажирани с процеса по прием на заявления, подбор на потребители и изготвянето на графици на лицата, които ще предоставят услугите. При необходимост ще посещават на място желаещите да се включат в проекта, но които поради трудноподвижност нямат възможност да подадат заявление на място. - шофьор - 1 бр на трудов договор за 20 месеца, съгласно Методологията за възнагражденията - психолог - 1 бр на трудов договор за 20 месеца, съгласно Методологията за възнагражденията - домашен помощник - 32 бр. на трудов договор за 20 месеца, съгласно Наредба за стандартите за заплащане на служителите, осъществяващи дейности по предоставяне на социални услуги - медицинска сестра - 5 бр. на трудов договор за 20 месеца, съгласно Методологията за възнагражденията Подбора на персонала ще се извърши от Комисия, съставена от членове на екипа за организация и управление на проекта и експерти от Общинска администрация Бяла Слатина. Подбора ще премине на два етапа: I-ви етап включва подбор по документи и II-ри етап -провеждане на интервю. Преди стартиране на услугата чрез печатните и електронни медии ще бъдат уведомени всички заинтересовани лица за стартиране приема на заявления. Извършването на оценките на потребностите на кандидат-потребителите, подали заявления за включване в услугите по проекта ще бъдат извършени от външни за организацията лица чрез сключване на договор за услуга. Те ще извършват оценки на потребностите през целия период на проекта, в т.ч. актуализации през 6-ия и през 12-ия месец. За качественото и ефективно предоставяне на социално-здравните услуги и максималното удовлетворяване на потребностите на потребителите на услугите, ще бъдат проведени въвеждащо и надграждащи обучения на персонала. Те ще допринесат за повишаване на знанията и уменията на персонала, както и ще подкрепят тяхната ежедневна работа. За целта ще се сключи договор с обучителна организация, която да организира и проведе 1 въвеждащо и 2 надграждащи обучения. Целта на обученията е опознаване особеностите на различните възрастови групи в неравностойно положение; влиянието на уврежданията върху поведението на човека; запознаване със социалните проблеми на хората от различни възрасти; начини за преодоляване на социалната изолация и др. По време на обучението ще се отдели и специално внимание за запознаване на екипа със специфичните потребности на потребителите (промените в здравословното им състояние, процеса на остаряване, специфичната им роля в обществото, както и правните възможности за гарантиране на правата им). Веднъж месечно след стартиране на услугите, ще се провежда супервизия на работата на персонала, като ще се изготвя доклад за всяка една от проведените срещи, който ще се предава на Ръководителя на проекта, заедно с месечния отчет., Contracted Amount: 1 407 111.02 , Reported Amount: 866 699.53

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Disadvantaged participants, with an improved living conditions as a result of an ESF+ intervention, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 158.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Disadvantaged participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 158.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 1 407 111.02 BGN
Grant 1 407 111.02 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 013 120.02 BGN
Percentage of EU co-financing 82.17 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN