Identification

UMIS Number BG16RFOP001-1.018-0006-C03
Project Name Envisages Renovation, refurbishment and implementation of energy efficiency measures for the Regional Directorate of the Ministry of Interior - Pernik
Beneficiary 000386751 Municipality of Pernik
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 21.02.2022
Start Date 21.02.2022
End Date 20.03.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Перник (BG414), Перник, гр.Перник

Description

Brief description
Проектът предвижда обновяване, саниране, ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на административна сграда на Областна дирекция на МВР – Перник с адрес: гр. Перник, ул. “Самоков“ №1, и съгласно АДС № 2104/01.03.2011, поправен с АПДС № 2132/09.06.2011 г. на МВР е публична държавна собственост, представляваща сграда с идентификатор 55871.502.585.1, намираща се в поземлен имот с идентификатор 55871.502.585 съгласно скица № 15-67173-02.02.2018 г. по кадастрална карта и кадастрални регистри на гр. Перник, с предназначение за делова и административна дейност.
В сградата се помещават: Областна дирекция на МВР – Перник, Държавна агенция „Технически операции“. 
Обектът се намира в гр. Перник, ул. "Самоков" 1 в Зона с публични функции с висок обществен интерес, съгласно ИПГВР и е построен през 1951 год. Тя е с два корпуса, единия на пет етажа а другия на четири етажа без сутерен. Обектът е със ЗП 784 м2 и РЗП - 3230 м2, съгласно Акта за публична държавна собственост.
Проектът цели привеждане на обекта в състояние, регламентирано от действащото законодателство, изпълнявайки задължителните мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност и техническото обследване на сградата, ведно с други дейности, които ще удължат експлоатационната й годност, ще намалят енергийното потребление и ще подобрят архитектурният й облик.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Дейността предвижда сформиране на екип за управление на проекта. Екипът ще бъде сформиран през първия месец от изпълнение на проекта и ще осъществява дейност през целия проектен период. Членовете на екипа за управление на проекта ще отговарят за прилагане на всички необходими мерки за избягване на конфликт на интереси, като уведомяват незабавно Управляващия орган относно обстоятелство, което предизвиква или може да предизвика подобен конфликт; носят отговорност за запазване поверителността на всички поверително предоставени документи, информация или други материали; отговарят и контролират воденето на точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на договора, използвайки подходяща електронна система за документация и двустранно счетоводство в съответствие с националното законодателство и вътрешните правила приложими в Община Перник; изготвят междинните и окончателният доклад /техническа и финансова част/ съгласно указаните образци; изготвят исканията за верифициране на разходи и плащания, които се представят на Управляващия орган. Отговарят за цялата документация, която се съхранява или под формата на оригинали, или в заверени версии верни с оригинала, на общоприети носители на данни. С оглед на утвърдената и прилагана в Община Перник система по време на изпълнението на проекта, ЕУП създава и поддържа досие, съхранява и архивира документите, като след приключването му (краен срок за изпълнение на дейностите, изплащане на окончателното искане за плащане, счетоводното приключване и приключила проверка от представители на УО), ЕУП предава официално с приемо-предавателен протокол цялата налична окомплектована документация по проекта (съгласно изискванията на Оперативната програма) на оправомощен служител на общината за архивиране и съхранение, с което ангажиментите на ЕУП приключват. Съхранението се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството като счетоводната система и документация са налични до изтичане на сроковете за съхранение на документацията, указани в чл.140 от Регламент (ЕС) № 1303/2013. Екипът ще се състои от: - Ръководител проекта; - Координатор; - Счетоводител; - Експерт "Обществени поръчки"; Дейностите по управление на проекта ще се изпълняват от служители на бенефициента. В този случай при определяне на възнагражденията на членовете на екипа бенефициентът е спазил чл. 49 ал. 2 и 3 от ЗУСЕСИФ и ПМС № 189 от юли 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. Безвъзмездната финансова и възстановима помощ за разходи за организация и управление се предоставят само под формата по чл. 55, ал. 1, т. 4 на ЗУСЕСИФ - финансиране с единна ставка, приложена към допустимите преки разходи. Възнагражденията на членове от ЕУП са изчислени съгласно Постановление № 189 от 28 юли 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014 - 2020 г. В бюджетен ред „Организация и управление на проекта по единна ставка“ са включени всички непреки разходи за дейността – възнаграждения на екипа по проекта и командировъчни., Contracted Amount: 11 300.00 , Reported Amount: 11 289.25
  • Activity: Организиране и провеждане на процедури за избор на изпълнители съгласно ЗОП: Изборът на външни изпълнители на дейности по проекта ще се осъществи чрез провеждане на съответните приложими процедури по ЗОП с оглед стойностите, предвидени в бюджета на проекта за съответната дейност и ще допринесе за изпълнение на общата и специфичните цели на проекта. Настоящата дейност е избрана с цел: - Подбор на предложения за извършване на Инженеринг /проектиране, авторски надзор и СМР /, Строителен надзор, Публичност и визуализация и Одит. - Сключване на договори с избраните изпълнители за Инженеринг /проектиране, авторски надзор и СМР/ и външни услуги; - Осигуряване на ефективно изпълнение на предвидените дейности., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Инженеринг /проектиране, авторски надзор и СМР /: Проектното предложение включва обновяване, саниране, ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на административна сграда на ОДМВР - Перник, заложени за изпълнение по инвестиционен приоритет "Енергийна ефективност в административни и жилищни сгради" от актуализираната ИП на Община Перник. Тази дейност предвижда възлагане на външен изпълнител, дейността по проектиране и СМР, съобразявайки се с всички задължителни енергоспестяващи мерки предписани в обследването за енергийна ефективност, мерките предписани в техническото обследване, мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда съгласно действащото законодателство и др. мерки, които да доведат до изпълнение на заложените изисквания от УО на ОПРР. За обекта има изготвена количествено – стойностна сметка по окрупнени показатели, която онагледява предвидените интервенции. При строителството на обекта ще се спазват стриктно изискванията на Плана за изпълнение на СМР, както и указанията на Авторския надзор и на Незвисимия строителен надзор. За обектите ще бъдат заложени дейности по обследване на строежа съгласно изискванията на чл. 148, ал. 13 и чл. 176в от Закона за устройство на територията, които са дейности, предхождащи дейността по проектиране и са необходими за издаване на разрешение за строеж. Авторският надзор ще гарантира спазването на изготвения и одобрен технически/работен проект. Ще бъде изпълняван съгласно изискванията на Закона за устройство на територията. Авторски надзор по проекта ще бъде осъществен от проектантите, изготвили техническата документация по смисъла на ЗУТ и Наредба № 4. Целта му е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, както и спазването на параметрите на работния проект , Contracted Amount: 676 469.55 , Reported Amount: 725 161.69
  • Activity: Упражняване на строителен надзор и оценка на съответствието на проекта : В съответствие с чл.166 (1) от ЗУТ ще бъде нает Консултант въз основа на писмен договор, който ще извършва оценяване на съответствието на инвестиционния проект и ще упражнява строителен надзор по време на целия строителен процес. Изпълнението на строителния надзор по време на изпълнение на СМР, включва: • упражняване на строителен надзор по време на строителството в съответствие с чл. 168 от ЗУТ и по реда на Наредба № 3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството • координиране на строителния процес до въвеждането на Строежа в експлоатация; • извършване на постоянен строителен надзор по всички части на инвестиционния проект; • осъществяване на контрол върху извършваните строително-монтажни работи (СМР) по качество и количество; • проверка на представените от Изпълнителя актове за действително извършени строително – монтажни работи; • разпорежда премахването на некачествено извършените СМР и повторното им извършване; • осъществяване на контрол на строителните продукти, влагани в обекта на интервенция, като изисква сертификати за качество на материалите, одобрява заедно с възложителя предложените образци и разрешава влагането на материалите след представянето на сертификати за тях; • изготвяне на окончателен доклад по смисъла на чл. 168, ал. 6 от ЗУТ за въвеждане на обекта в експлоатация; • участие в държавната приемателна комисия да изисква сертификати за качеството на материалите, да одобрява заедно с Възложителя предложените образци и да разрешава влагането на материалите след представянето на сертификати за тях; • упражняване на строителен надзор по време на отстраняване на проявени скрити дефекти през гаранционните срокове; • изпълнение на всички останали задължения, предвидени в договора за обществена поръчка, договора с Изпълнителя на строителството и законовите разпоредби. • дейности по издаване на технически паспорти съгласно изискванията на чл. 176а от Закона за устройство на територията., Contracted Amount: 4 220.00 , Reported Amount: 5 137.20
  • Activity: Публичност и визуализация: Възлагането и изпълнението на тази дейност е свързано с изискванията и правилата на Европейския съюз за информация и комуникация на всеки проект, финансиран със средства от европейските фондове. Мерките за осигуряване на информация и публичност ще бъдат изцяло съобразени с изискванията на ОПРР и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. По проекта са предвидени следните мерки за информация и комуникация: Начална/откриваща пресконференция, която има за цел да информира обществеността, заинтересованите лица и медиите за целите и дейностите предвидени за изпълнение и финансовата рамка на проекта, целевите групи, към които е насочен; Заключителна пресконференция, която ще се проведе в последния месец от изпълнение на проекта след приключване на предвидените за изпълнение дейности, която има за цел да информира обществеността, заинтересованите лица и медиите с изпълнението и постигнатите реални резултати. Ще бъде изработен интернет банер, както и публикации в местните медии. Ще се организират и провеждат официални събития – „Първа копка“ и откриване на обекта. Визуализацията ще бъде осъществена чрез изработване и разпространение на печатни информационни и промоционални матрериали., Contracted Amount: 4 657.00 , Reported Amount: 5 588.40
  • Activity: Одит на проекта: Дейността ще бъде осъществена в края на проекта след приключване на останалите дейности, като има за цел да предостави допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните изисквания и нормативи на ЕС. Одитът по проекти трябва е дейност, регламентирана в специалните указания, издавани от ОПРР. Основната цел на извършения одит е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на Бенефициента доклад за фактически констатации. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Дейността завършва с изразяване на независимо мнение относно достоверността във всички аспекти на същественост на финансовите отчети по проектите, изготвени в съответствие с българското счетоводно законодателство. Формата на докладване е във формат, съобразен с образеца на Одит за фактически констатации и Указанията на ЕК., Contracted Amount: 6 000.00 , Reported Amount: 7 200.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: REGIONAL DIRECTORATE OF THE MINISTRY OF INTERNAL AFFAIRS - PERNIK, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: STATE AGENCY "TECHNICAL OPERATIONS", Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: DZZD IVT - PROCONTROL, Contracted Amount*: 5 064.00 , Reported Amount**: 5 137.20
  • Contractor: VISTALIS EOOD, Contracted Amount*: 3 396.00 , Reported Amount**: 3 396.00
  • Contractor: ESTA BULGARIA AUDIT EOOD, Contracted Amount*: 7 200.00 , Reported Amount**: 7 200.00
  • Contractor: IZDATELSKA KASHTA „SV.GEORGl POBEDONOSEC, Contracted Amount*: 2 192.40 , Reported Amount**: 2 192.40
  • Contractor: NIK INDUSTRY EOOD, Contracted Amount*: 706 383.60 , Reported Amount**: 725 161.69
Subcontractors
  • Subcontractor: NIK INDUSTRY EOOD, Contracted Amount*: 0.00
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Decrease of annual primary energy consumption of public buildings, Measure Unit: kWh/година, Base Value: 0.00 , Target amount: 607 060.00 , Reached amount: 607 060.00
Indicator 2 Estimated annual decrease of GHG, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 165.00 , Reached amount: 165.00
Indicator 3 Енергийна ефективност: Брой обновени сгради, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 699 952.87 BGN
Grant 699 952.87 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 699 952.87 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 253.20 0.00 253.20 ДЗЗД ИВТ - ПРОКОНТРОЛ
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 35 319.18 0.00 35 319.18 НИК - ИНДЪСТРИЙ ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Изработка на информационни материали, включени в списъка по чл. 12, ал. 1, т. 1 от Закона за обществените поръчки по проект №BG16RFOP001-1.018-0006 ,,Обновяване, саниране и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сграда на Областна дирекция на МВР – Перник”, Estimated Amount: 2 760.00
  • Differentiated position 1: Изработка на информационни материали, включени в списъка по чл. 12, ал. 1, т. 1 от Закона за обществените поръчки по проект №BG16RFOP001-1.018-0006 ,,Обновяване, саниране и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сграда на Областна дирекция на МВР – Перник”
    Contractor: IZDATELSKA KASHTA „SV.GEORGl POBEDONOSEC
    Contract total funded value: 2 192.40
Procedure 2 Subject to due process: Информация и публичност на проект № BG16RFOP001-1.018-0006 ,,Обновяване, саниране и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сграда на Областна дирекция на МВР – Перник”, Estimated Amount: 3 240.00
  • Differentiated position 1: „Информация и публичност на проект BG16RFOP001-1.018-0006 ,,Обновяване, саниране и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сграда на Областна дирекция на МВР – Перник”
    Contractor: VISTALIS EOOD
    Contract total funded value: 3 396.00
Procedure 3 Subject to due process: Одит на проекта, Estimated Amount: 6 000.00
  • Differentiated position 1: "Извършване на одит изразяващ се в извършването на междинни и окончателни проверки и изготвяне на доклади за резултатите от тях по Проект №BG16RFOP001-1.018-0006 ,,Обновяване, саниране и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сграда на Областна дирекция на МВР – Перник”
    Contractor: ESTA BULGARIA AUDIT EOOD
    Contract total funded value: 7 200.00
Procedure 4 Subject to due process: Предмет на предвидената процедура Инженеринг /проектиране, авторски надзор и СМР / , Estimated Amount: 588 810.86
  • Differentiated position 1: Инженеринг /проектиране, авторски надзор и СМР/ в изпълнение на проект №BG16RFOP001-1.018-0006 ,,Обновяване, саниране и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сграда на Областна дирекция на МВР – Перник”
    Contractor: NIK INDUSTRY EOOD
    Contract total funded value: 706 383.60
Procedure 5 Subject to due process: Упражняване на строителен надзор и оценка на съответствието, Estimated Amount: 12 000.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор при изпълнението на СМР по проект №BG16RFOP001-1.018-0006 ,,Обновяване, саниране и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сграда на Областна дирекция на МВР – Перник
    Contractor: DZZD IVT - PROCONTROL
    Contract total funded value: 5 064.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN