Identification

UMIS Number BG-RRP-11.010-0074-C01
Project Name Reconstruction and annex of a building with identifier 17395.501.3218.1 - Home for elderly people, Gotse Delchev
Beneficiary 000024745 GOTSE DELCHEV MUNICIPALITY
Funding RRF ==> Recovery and Resilience Plan
Date of the Contract/Order 06.06.2024
Start Date 06.06.2024
End Date 31.12.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Гоце Делчев, гр.Гоце Делчев

Description

Brief description
Дейностите, които са предвидени да се изпълнят в рамките на проекта са свързани с извършване на строителни дейности и доставка на оборудване и обзавеждане с оглед привеждането на съществуващата материална база на обекта на интервенция по проекта в пълно съответствие със стандартите за качество на резидентната грижа за възрастни хора в надтрудоспособна възраст по отношение на специализираната среда за предоставянето на услугата.
Предвижда се изпълнение на СМР за вътрешно преустройство на съществуващата сграда, както и изграждане на изцяло нова пристройка в която да бъдат настанени потребителите на услагата, в съответствие с процеса по привеждане на съществуващата специализирана среда на услугата в съгласно изискванията на Наредбата за качеството на социалните услуги.
Проектът включва изграждане на инсталация за използване на алтернативен източник на енергия - слънчева енергия за отопление, осветление, вентилация и охлаждане. Предвидени са и  дейности за благоустрояване на дворното простраство, мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда.
Предвижда се закупуване на ново оборудване и обзавеждане, отговарящо на съвременните изисквания за енергийна ефективност и адекватно на потребностите на целевите групи и спецификата на предоставяните социалните услуги.
Activities
  • Activity: Изпълнение на СМР: Изпълнението на СМР е основната проектна дейност, чието изпълнение ще доведе до постигане на дефинираните цели на проекта. Предложението за инвестиция включва преустройство на съществуща двуетажна сграда (със ЗП от 290,83м2 и РЗП от 581,66м2) и пристрояване към нея на едноетажна сграда за разширение на съществуващия Дом за стари хора гр.Г.Делчев (ДСХ). Сградата и имота са публична общинска собственост. Предвид промените в Условията на кандидатстване относно максималната стойност на проекта на общината, след извършено обсъждане е взето решение за преработване на инв.проекти и изменение на Разрешението за строеж на обекта, чрез въвеждане на етапност на изпълнение на новопроектираната пристройка. Предвидената за изграждане нова пристройка е разделена на: - Първи етап /811.57м2/ за 24 потребителя - включена в настоящото ПИИ; - Втори етап /304,15м2/ за 10 потребителя, като втория етап ще се реализира при евентуално бъдещо разширяване на капацитета на услугата. Дом за стари хора е разположен в двуетажна общинска сграда със застроена площ 290,83 кв.м. Сградата е част от бивше военно поделение с предишно предназначение за лечебица. През периода 2009-2011г. с финансиране от Проект "Красива България" и общинско съфинансиране е преустроена в ДСХ с утвърдени 24 места за настаняване. Помещенията, с които разполага институцията в момента са недостатъчни за да отговори на стандартите и критериите за качество на РГВХ. ДСХ разполага с 9 бр. спални помещения, в т.ч. 3 бр. с по две легла и 6 бр. с по три легла. Броят на леглата е съобразен с утвърдения максимален брой места за настаняване. На всеки етаж има по три санитарни помещения, едно от които е приспособено за потребители, ползващи инвалидна количка. Достъпната среда е осигурена посредством рампа (неотговаряща на норм.изисквания) и асансьор, който не е пригоден за самостоятелно ползване /без придружител/. Съгласно изготвените доклад за обследване на техническите характеристики на сградата, конструктивно становище е видно, че сградата не позволява никаква възможност за вътрешно преустройство за да отговори на изискванията на реформирането на ДСХ. Към инв.проект е приложено Становище от м.12.2022г. с анализ и преценка за икономическа целесъобразност за възможни проектни решения с цел изпълнение на стандартите и критериите за РГВХ за обекта на интервенция по проекта - ДСХ гр.Г.Делчев. Становището съдържа описание на съществ.положение, ограниченията на съществ.материална база и препоръки за проектиране и изпълнение. Становището съдържа ясна обосновка, че няма други възможности съществ. материална база на ДСХ да може с по-малко средства от тези, необходими за ново строителство, да се ремонтира, преустрои и/или реконструира, по начин, че да се приведе в съответствие с изискванията на Наредбата за качеството на социалните услуги. За обекта на интервенция по проекта е изготвен работен проект в пълно съответствие със ЗУТ и Наредба № 4, надлежно съгласуван е с всички експл.дружества и други органи, съгласно действащата норм.уредба и одобрен от гл.архитект на Общината с издадено разрешение за строеж. Изготвените инв.проекти включват и мерки, свързани с подобряване на достъпа на хора с увреждания, в съответствие с изискванията на Наредба №РД-02-20-2/26.01.2021 г. за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията. Основните СМР включват: изкопни работи за подравняване на терена; изграждане на подпорни стени; ново строителство за пристройка, вкл.изграждане на вътрешни инсталации - Електро , ВиК, ОВК, слаботокови инсталации, ФЕЦ за собствени нужди, благоустрояване на дворно пространство и др. Съгласно одобрения инв.проект, след изпълнението СМР, новоизградената пристройка ще отговаря на изискванията за клас "А" на енергопотребление., Contracted Amount: 2 228 887.94 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: В рамките на дейността се предвижда доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане, като част от цялостното обновяване и модернизация на обекта на интервенция по проекта. Видът и количеството на предвидените доставки са подробно посочени в техническата спецификация, която е част от проектното предложение и е изготвена в съответствие с изготвените от проектантите отделни части на инвестиционен проект. Към момента съществуващото оборудване и обзавеждане в Дома за стари хора е остаряло, амортизирано и не предлага необходимите условия за стандарт и качество. Необходимо е да се закупи ново обзавеждане и оборудване, отговарящо на нуждите на възрастните хора и работещите в услугата. В изготвената техническа спецификация, приложена към проектното предложение са посочени съответните видове и количества артикули. Техническата спецификацията е изготвена по образец, като е съобразена с приложената към обяснителната записка по част Архитектура разстановка и спецификация на подвижното обзавеждане по видове помещения: здравен кабинет, склад и гардеробно персонал, кухненско обзавеждане на 2 бр.стаи тип боксониери, стаи за обитаване единични и двойни, трапезария, кухненски бокс, разливно, миялно, съществуваща сграда втори етаж, дневни, офис социален работник, стая за гости и др. Остойностяването на артикулите от техническата спецификация е извършено по пазарни цени, към момента на кандидатстване, като са съпоставени единичните цени от получени три независими оферти от доставчици. Предвиденото оборудване и обзавеждане ще се изисква да отговаря на съвременните изисквания за енергийна ефективност и да бъде адекватно на потребностите на целевите групи и спецификата на предоставяните социалните услуги. Всички помещения за живеене ще са обзаведени, съобразно индивидуалните нужди на настанените потребители. Материалната база, както и предвиденото за доставка и монтаж ново и оборудване и обзавеждане ще гарантират безопасна и сигурна среда за лицата в надтрудоспособна възраст и хората с увреждания., Contracted Amount: 175 143.60 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Организация и управление на проекта: Дейността по управление е необходима за успешната реализация на проекта, като за тази цел Община Гоце Делчев ще предприеме действия за осигуряване на адекватен експертен екип и организация на дейността му. Екипът за управлението на проекта ще бъде сформиран след одобрението на проекта и сключване на договор за безвъзмездна финансова помощ - през първия месец от неговото изпълнение и ще осъществява дейността си през целия период на проекта. Той ще планира, организира, координира, контролира и отчита изпълнението на отделните проектни дейности. Екипът ще се състои от членове на следните длъжности: ръководител екип, координатор, счетоводител, инженер, експерт "Обществени поръчки". Екипът за управление на проекта ще осъществява изпълнението и отчитането на дейностите по проекта съобразно графика за изпълнение, включително ще следи за правилното и навременно изпълнение на дейностите, възложени на външни изпълнители. Екипът ще изготвя междинните и окончателните технически доклади и финансови отчети, искания за плащане. Ще отговаря за изготвяне на необходимите документи за осигуряване на мостово финансиране от банки или фондове/кредитни институции, ако това се налага, прогнози за плащанията, график за провеждане на процедурите за определяне на изпълнители, както и други документи, свързани с изпълнението на проекта и изисквани на финансиращата програма. Експерт "Обществени поръчки" ще е отговорен за подготовката на документациите за възлагане на обществени поръчки по проекта и провеждането на процедурите за възлагане. Инженерът по проекта който ще разработва техническите спецификации по поръчките за строителство, авторски и строителен надзор, като по този начин ще се осигури необходимата експертиза за качествено изпълнение на дейността. Останалите членове на екипа също ще подпомагат разработването на документациите, в съответствие с квалификацията и опита си. Екипът за управление на проекта ще бъде длъжен да въведе система/механизъм за водене на кореспонденцията и архивиране на цялата документация по проекта, съгласно изискванията на програмата. Това ще позволи документацията да е лесно достъпна и налична при извършване на проверка на място от компетентните контролни и одитни органи. Екипът за управление на проекта ще бъде отговорен за изпълнението на всички мерки за информация, комуникация и публичност, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост, а именно: - в уеб сайта на общината ще бъде включено кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като се откроява финансовата подкрепа от ЕС; - монтиране на временен билборд по време на строителството на обекта; - монтиране на постоянна обяснителна табела (плакат) след приключване на проекта; - организирани и проведени 2 публични инф.събития - в началото и края на проекта; - посочване на финансовата подкрепа на ЕС във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта;, Contracted Amount: 38 160.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Savings in annual primary energy consumption, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 19.28 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Renovating residential care homes for older people, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 2 442 191.54 BGN
Grant 2 442 191.54 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.13 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Изпълнение на СМР на строеж „Преустройство и пристройка на сграда с идентификатор 17395.501.3218.1 – Дом за стари хора гр. Гоце Делчев" - ПЪРВИ ЕТАП", Estimated Amount: 1 804 706.62
Procedure 2 Subject to due process: “Избор на консултант за извършване на оценка на съответствието на инвестиционен проект на обект или упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР на обект по обособени позиции “, Estimated Amount: 24 200.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция №1: „Упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР на обект: Преустройство и пристройка на сграда с идентификатор 17395.501.3218.1 – Дом за стари хора гр. Гоце Делчев“ - ПЪРВИ ЕТАП
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Обособена позиция №2: „Извършване на оценка на съответствието на инвестиционен проект: „Смяна на предназначението на клетка 3 за строителни отпадъци и превръщането ѝ в клетка за битови отпадъци, и обособяване на нова клетка за строителни отпадъци на територията на РДНО – на общините Гоце Делчев, Гърмен и Хаджидимово“
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN