Identification

UMIS Number BG05FMOP001-5.001-0054-C01
Project Name Hot lunch in the conditions of a pandemic from COVID-19- Municipality of Kubrat
Beneficiary 000505846 OBSHTINA KUBRAT
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 11.02.2021
Start Date 04.01.2021
End Date 27.04.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Разград (BG324), Кубрат

Description

Brief description
Проектното предложение е насочена към задоволяване нуждите от храна на уязвими лица, които поради бедност и продължителна социална изолация, в условията на криза, произтичаща от разпространението на COVID-19, са в затруднение да осигурят сами прехраната си. Крайният потребител на този вид услуга могат да бъдат лица  без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или наличие на увреждане са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. Лица обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемина обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности.
Целта на социалната услуга е да осигури храна за обяд – супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт на лицата и семействата които не могат да си я осигуряват сами поради материални, финансови и здравословни проблеми. Храната ще се предоставя от специализирано звено ОП "Социални услуги" към община Кубрат чрез кухнята на домашния социален патронаж в гр. Кубрат.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: Община Кубрат в качеството си на партньорска организация,сформира екип за реализиране на дейностите по проекта. Екипът за реализиране на дейностите по проекта създава организация за управление и реализиране на проекта, гарантира успешно участие, създава възможност за ефективно управление на процеса по предоставяне на социалната услуга и защита интереса на потребителя.В проекта ще бъдат включени лица от целевата група: 1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или наличие на увреждане са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 2. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3. Лица обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемина обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. „Дейността „Определяне на целевите групи“ ще започне преди стартирането на договора и ще се изпълнява през целия период на неговото действие. Подборът на целевите групи ще бъде извършен преди стартиране на договора с цел осигуряване на непрекъсваемост на услугата, тъй като Община Кубрат в момента реализира Програма „Целево подпомагане с топъл обяд до дома в условията на извънредна ситуация 2020“, финансирана от националния бюджет, чрез АСП, като потребителите ползвали услугата от нейното стартиране са 193 лица и проект"Обществена трапезария" финансиран от фонд "Социална закрила" до 31.12.2020г. като 150 потребители приключват своето участие в проекта, тъй като същият няма да бъде удължен. По настоящата процедура, предвиждаме да обхванем 350 потребителя, представители на целевите групи. Очакван прием на заявления от кандидат потребители попадащи в обхвата на целевата програма и отговарящи на целевите групи 370 бр., в т.ч. от потребители по Програма „Целево подпомагане с топъл обяд до дома в условията на извънредна ситуация 2020“, финансирана от националния бюджет, чрез АСП - 170 лица, чакащите за включване потребители 10 и постъпилите телефонни запитвания за 10 лица от кметове на кметство в община Кубрат, обслужваните 150 бенефиценти по проект"Обществена трапезария" финансиран от фонд "Социална закрила" до 31.12.2020г. и 30 чакащи кандидат потребители по проект "Обществена трапезария". По информация от ДСП гр.Кубрат подпомагани лица в община Кубрат с целева помощ за отопление са 1507 бр. случаи в т.ч. обект на месечно подпомагане 132 лица, което потвърждава нашата прогноза, че ще обхванем 350 потребителя по настоящия проект. Екипът за реализиране на дейностите по проекта ще разработи правила за подбор на потребители въз основа на следните критериите по които ще се включват лицата от целевите групи : 1. Доход под линията на бедност, 2. Възраст, 3. Здравословно състояние и 4. Семейно положение. Критериите ще се прилагат при класиране на кандидатите,в случай,че за едно място трябва да направи избор между повече от едно лице с еднакъв доход. Екипът за реализиране на дейностите по проекта ще разработи и процедура за идентифициране на нуждаещите се лица, отговарящи на критериите за принадлежност към целевите групи, който ще се потвърждава от Дирекция "Социално подпомагане" гр.Кубрат, но не включени като потребители по настоящата процедура, същите ще бъдат идентифицирани като чакащи/резервни кандидат потребители , на които ще бъде предоставен приготвен, но неполучен в съответния ден топъл обяд., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: Община Кубрат ще реализира дейността по приготвянето на топъл обяд със собствен ресурс. След изготвяне на списъци на потребителите по населени места и подписване на договор с бенефициентите за предоставяне на услугата, ще започне реализирането на дейността по хранене, която ще стартира от 04.01.2021г. до 27.04.2021г. вкл. Общия брой работните дни, в които ще се реализира дейността е 81. Дейността ще се реализира от специализирано звено към община Кубрат - ОП "Социални услуги " с предмет на дейност домашен социален патронаж, създаден с решение №22, протокол №29/21.01.2003г. на Общински съвет гр.Кубрат. ОП"Социални услуги" разполага с необходимия квалифициран персонал от счетоводители,социални работници готвачи,домакин, калкулант, шофьори, управител и санитари и с добре оборудвана материална база от складове,подготвителни помещения,кухня,миялно,санитарни помещения и столова общинска собственост съгласно Акт за общинска собственост № 48 ,предоставена от община Кубрат за безвъзмездно ползване с-но решение №1,2 от протокол №7/14.06.2004г. на Общински съвет гр.Кубрат, както и с налично оборудване от готварски печки,фурни,хладилници и фризери за приготвяне на храна и осъществяване процеса на хранене. Сградата на Домашния социален патронаж ,където ще се реализира дейността по приготвяне на топъл обяд се намира в гр. Кубрат ул. "Страцин"№1. Обектът е регистриран по закона за храните в системата на БАБХ с удостоверение за регистрация на заведение за обществено хранене № 101/31142 от 13.12.2018г. Регистрационен номер на обекта 172500159., Contracted Amount: 73 666.80 , Reported Amount: 73 666.80
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Екипът за реализиране на дейностите ще организиране предоставянето на топъл обяд на бенефициентите. Храната ще се разпределя и доставя в съдове за еднократна употреба при спазване на необходимата хигиена и санитарни изисквания при приготвяне и разпределение на храната съгласно разработената ХАСЕП/НАССР система и в съответствие с установените изисквания и необходимите противоепидемични мерки. За потребителите от гр.Кубрат , с. Севар и с. Бисерци изявили желание да получават храна на място, храната ще се предоставя на гише в кухните на ДСП гр.Кубрат, ДСП с.Севар и ДСП с. Бисерци, като община Кубрат чрез специализирано си звено ОП "Социални услуги" запазва ангажимента си за доставка на приготвената храна до домовете на крайните потребители, които са трудно подвижни и хора с увреждания, при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания и изискванията за транспортиране на храните, съгласно Закона за храните, когато противоепидемичните мерки изискват това. За всички останали населени места в рамките на Община Кубрат, специализираното звено Общинско предприятие за социални услуги има готовност и възможност за доставка на приготвената храна до домовете на крайните потребители, при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания и изискванията за транспортиране на храните и при извършване на ежедневна цялостна дезинфекция на превозните средства, както и дезинфекция на всички често докосвани повърхности. ОП "Социални услуги" гр.Кубрат разполага с 6 броя автомобили разпределени както следва: Домашния социален патронаж в гр. Кубрат разполага с 3 /три/ броя автомобили - Фолксваген КАДДИ с регистрационен номер РР 1533 ВК, Пежо Партнер 1.9 D с регистрационен номер РР 4458 АТ, Фиат Добло с регистрационен номер РР 3984 АТ. ДСП с.Севар рег.№ на обекта 172500165 разполага с 1/един/ бр. автомобил - Лада Нива 2121 с регистрационен номер РР 6824 АР. ДСП с.Бисерци рег.№ на обекта 172500162 разполага с 1/един/ бр. автомобил - Форд ТРАНЗИТ КОНЕКТ с регистрационен номер РР 9654 ВМ, ДСП с. Мъдрево с рег.№ на обекта 172500184 разполага с 1/един/ бр. автомобил - Ситроен Берлинго с рег.№ РР2957АТ. Всички лица предоставящи социалната услуга вкл. и персоналът, който предоставя съпътстваща подкрепа или извършва разнос на храна до адрес ще бъдат снабдени с лични предпазни средства - защитни маски, ръкавици и др. и ще преминат задължителен инструктаж във връзка с противоепидемични мерки в работните помещения свързани с разпостранението на COVID - 19. Ежедневно персоналът работещ към ДСП ще се подписва в дневник за здравословното състояние и личната хигиена на персонала, с-но системата за самоконтрол, където срещу подпис се декларира здравословното състояние и спазването на лична хигиена. Лицата пряко ангажирани с доставката, приготвянето и разливането на храната имат здравни книжки и са преминали необходимите медицински изследвания., Contracted Amount: 3 683.34 , Reported Amount: 3 683.34
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки: Дейността ще се реализира от специализирано звено към община Кубрат - ОП "Социални услуги ", който разполага със служители и социални работници с дългогодишен опит в сферата на предоставяне на социални услуги в общността и с възможност за предоставяне на индивидуално консултиране на лицата от целевите групи, в т.ч. възможностите за ползване на други социални услуги, съдействие при ползване на административни общински услуги , съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомни лица, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки както и решаване на индивидуални нужди и проблеми на представителите на целевите групи. С реализиране на дейността ще се намали риска от социалното изключване и ще се увеличи възможността за справяне в извънредни социални и инцидентно възникнали ситуации., Contracted Amount: 3 683.34 , Reported Amount: 3 683.34

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 350.00 , Reached amount: 368.00

Financial Information

Total Project cost 81 033.48 BGN
Grant 81 033.48 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 81 033.48 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN