Identification

UMIS Number BG16RFOP001-8.006-0023-C02
Project Name Technical assistance for the municipality of Petrich
Beneficiary 000024916 OBSHTINA PETRICH
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 06.07.2023
Start Date 06.07.2023
End Date 04.07.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Петрич

Description

Brief description
Целта на проектното предложение е подобряване на капацитета на община Петрич за успешно изпълнение на политиките, подкрепяни от Програма „Развитие на регионите“ 2021 – 2027 година.

Специфичните цели са:
-	Повишаване на административния капацитет на община Петрич за подготовка, управление и изпълнение на инструменти за Интегрирани териториални инвестиции (ИТИ) чрез участие на бенефициента в специализирани обучения, програми за обмен на опит и добри практики в страната и чужбина, кръгли маси;
-	Повишаване на техническия капацитет на община Петрич чрез закупуването и доставката на компютри и ИТ оборудване за обезпечаване работата на служителите, отговорни за подготовка и изпълнение на проектите по ПРР 2021 – 2027 г

За да се постигнат заложените цели в настоящето проектно предложение са планирани следните дейности:

Дейност 1: Участие в специализирани обучения, програми за обмен на опит и добри практики, семинари, работни групи и др. за повишаване капацитета на община Петрич в контекста на управление и изпълнение на инструменти за Интегрирани териториални инвестиции (ИТИ) за програмен период 2021-2027 г.
Дейност 2: Закупване и доставка на компютри  и на ИТ оборудване 
Дейност 3: Публичност и визуализация
Activities
  • Activity: Дейност 1: Участие в специализирани обучения и програми за обмен на опит и добри практики: Цел на дейността е да се осигури подкрепа за подобряване на административния капацитет на община Петрич в контекста на управление и изпълнение на инструменти за Интегрирани териториални инвестиции (ИТИ) за програмен период 2021-2027 г. Във връзка с прилагането на интегрирания териториален подход при осигуряване на финансова подкрепа по Приоритет 2. „Интегрирано териториално развитие на регионите“ на Програма „Развитие на регионите“ 2021 – 2027, община Петрич индентифицира необходимост от провеждане на специализирани/тематични обучения и програми за обмен на опит и добри практики. Към момента на подготовка на настоящето проектно предложение, общинска администрация не притежава нужния капацитет за прилагането на този нов подход. Експертите в общината нямат достатъчен опит, свързан с подготовката на концепции за ИТИ и проекти/проектни идеи за интегрирано териториално развитие. Конкретните теми за участия в обучения, обмени на опит, добри практики и други ще бъдат индентифицирани според конкретните нужди на служителите на община Петрич в хода на изпълнение на договора за БФП и ще бъдат насочени единствено към подготовката на концепции (н-р: индентифициране на проектни идеи, определяне на партньори и възможни области за сътрудничество, разработване на финансовата рамка, разработване на самата концепция и др.), управлението и изпълнението на инструменти за Интегрирани териториални инвестиции. За целта бенефициентът планира провеждането на следните индикативни събития: - Участие в специализирани/тематични обучения съвместно с общини бенефициенти по Приоритетна ос 2 за повишаване капацитета на общините за изпълнение на публичните им функции, свързани с прилагането на инструменти за интегрирано териториално развитие по линия на ПРР – трима участника; - Участие в специализирани/тематични обучения съвместно с общини бенефициенти по Приоритетна ос 1 и приоритетна ос 2 за повишаване капацитета на общините за изпълнение на публичните им функции, свързани с прилагането на инструменти за интегрирано териториално развитие по линия на ПРР – трима участника; - Програми за обмен на опит и добри практики в чужбина –десет участника; - Програми за обмен на опит и добри практики в страната – трима участника. В планираните събития ще се включат само служителите на общинска администрация Петрич, които са ангажирани или ще бъдат ангажирани с подготовката, управление и изпълнение на инструменти за Интегрирани териториални инвестиции (ИТИ) за програмен период 2021-2027 г. Това са експерти от отдел: „Европейско развитие и програми”; от дирекция „Строителство, инфраструктура и благоустройство“; от дирекция „Финансови и икономически дейности и управление на общинската собственост“ и от отдел „Бюджет и счетоводство“. Изпълнението на Дейност 1 „Участие в специализирани обучения и програми за обмен на опит и добри практики“ ще допринесе за повишаване на капацитета на община Петрич за успешно изпълнение на политиките, подкрепяни от Програма „Развитие на регионите“ 2021 – 2027 година. , Contracted Amount: 80 000.00 , Reported Amount: 78 108.00
  • Activity: Дейност 2: Закупване и доставка на компютри и на ИТ оборудване за обезпечаване на работата на структурите и лицата в община Петрич, отговарящи за подготовка и изпълнение на проектите по ПРР 2021 – 2027 г.: В рамките на изпълнение на Дейност 2 „Закупване и доставка на компютри и на ИТ оборудване за обезпечаване на работата на структурите и лицата в община Петрич, отговарящи за подготовка и изпълнение на проектите по ПРР 2021 – 2027 г.“ ще бъде закупено, доставено и монтирано следното оборудване: - Настолен компютър – 14 броя; - Монитор – 14 броя; - Лаптоп – 14 броя; - Високоскоростен скенер А4 – 14 броя; - Цифрова копирна машина – 2 броя; - Плотер – 1 бр. - Мултифункционално устройство – 14 броя; - Периферни устройства: външни хард дискове, мишки, клавиатури, външна флаш памет /флашки/, слушалки – жични и безжични, тонколони, хъбове с минимум 3 порта. Структурите и лицата в община Петрич, които ще са ангажирани с подготовката на концепции за ИТИ и с подготовката и изпълнение на проекти по Програма „Развитие на регионите“ 2021-2027 са следните: - Отдел: „Европейско развитие и програми ” към специализираната администрация – 3-ма експерти; - Дирекция „Строителство, инфраструктура и благоустройство“ към специализираната администрация – 5-ма експерти; - Дирекция „Финансови и икономически дейности и управление на общинската собственост“ и Отдел „Бюджет и счетоводство“ – 6-ма служители. Служителите в горецитираните дирекции и отдели работят в отделни помещения и различни сгради на администрацията, поради което е необходимо да бъдат закупени и оборудвани 14 броя работни места. В подаденото проектно предложение няма заявени за закупуване принтиращи устройства, а само мултифункционални, тъй като те извършват няколко дейности и са по-практични за ползване. Техническото оборудване, с което разполагат служителите от горепосочените структури на община Петрич не може да обезпечи работния им процес за качествено и навременно изпълнение на дейностите касаещи разработване на концепции за ИТИ, подготовката и изпълнението на проекти по Програма „Развитие на регионите“ 2021-2027. Персоналните компютри са към края на експлоатационните си възможности, амортизирани са и са с технически характеристики неотговарящи на съвременните. Служителите не разполагат със служебни лаптопи и мултифункционални устройства. Скенерите и принтерите са недостатъчни като брой, а наличните са амортизирани и с ограничени технически характеристики. Това затруднява ефективността и качеството на работния процес и отнема допълнително време. Осигуряването на нови персонални компютри, принтери, копирни машини и мултифункционални устройства с технически параметри и характеристики, отговарящи на нуждите на работния процес ще облекчи значително работата на дирекциите и отделите, които ще осъществяват процесите по разработване на ИТИ и подготовката и управлението на проектите включени в обхвата на ИТИ по Програма „Развитие на регионите“ 2021-2027. Ще се оптимизира работния процес, ще се съкрати времето за обработка на документи и ще се повиши мотивацията и удовлетвореността на ангажираните служители. Доставката на лаптопи ще даде възможност на експертите от дирекциите и отделите ангажирани с ИТИ до системата ИСУН по всяко време и от всяко място. Целта на дейността е да се осигурят съвременни условия за работа на служителите, отговорни за подготовката и изпълнението на проектите по ПРР 2021 – 2027 г., което ще допринесе за повишаване на капацитета на община Петрич за успешно изпълнение на политиките, подкрепяни от Програма „Развитие на регионите“ 2021 – 2027 година. , Contracted Amount: 100 000.00 , Reported Amount: 63 973.20
  • Activity: Дейност 3: Публичност и визуализация: С цел популяризиране на действията и резултатите от изпълнението на проекта сред обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализация на проект „Техническа помощ за община Петрич“, кандидатът предвижда и дейности за публичност и визуализация. Разясняването на целите и задачите на проекта и постигането на максимална публичност на постигнатите резултати ще се осъществи в рамките на дейността чрез: ● Информация за проекта на интернет страницата Непосредствено след сключване на договора за БФП на уеб-сайта на община Петрич ще бъде публикувана информация включваща кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, както и информация, акцентираща върху финансовата подкрепа на Европейския съюз. ● Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, се посочва финансовата подкрепа от ЕС; ● Изработване и поставяне на плакат с информация за бюджетната линия, в който се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз. Плакатът ще е в размер А3 и ще бъде поставен на видно за обществеността място. Плакатът ще съдържа следната текстова и визуална информация: - емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз”; - наименованието на съфинансиращия фонд - ЕСФ; - общото лого за програмен период 2014-2020 г. и наименованието на финансиращата програма - наименованието на проекта и главната му цел. ● Изработване и поставяне на стикери на всяко от закупеното оборудване. Стикерът ще бъде поставен на подходящо място на повърхността на оборудването. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: NAMRB - Aktiv Ltd., Contracted Amount*: 28 752.00 , Reported Amount**: 28 752.00
  • Contractor: ANDI TRANS 21 LTD, Contracted Amount*: 1 800.00 , Reported Amount**: 1 800.00
  • Contractor: BULDAR CONSULTING Ltd., Contracted Amount*: 45 000.00 , Reported Amount**: 45 000.00
  • Contractor: KONTRAX, Contracted Amount*: 63 973.20 , Reported Amount**: 63 973.20
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Закупени и/или доставени компютри (хардуер и софтуер) и/или ИТ оборудване, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 59.00 , Reached amount: 59.00
Indicator 2 Trained people from beneficiaries, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 19.00 , Reached amount: 19.00

Financial Information

Total Project cost 142 081.20 BGN
Grant 142 081.20 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 142 081.20 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на външен изпълнител за доставка и монтаж на оборудване за нуждите на проект „Техническа помощ за община Петрич“, Estimated Amount: 100 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на външен изпълнител за доставка и монтаж на оборудване
    Contractor: KONTRAX
    Contract total funded value: 63 973.20
Procedure 2 Subject to due process: Участие в специализирани обучения и програми за обмен на опит и добри практики, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Участие в специализирани обучения и програми за обмен на опит и добри практики
    Contractor: BULDAR CONSULTING Ltd.
    Contract total funded value: 45 000.00
  • Differentiated position 2: Участие в специализирани обучения и програми за обмен на опит и добри практики
    Contractor: NAMRB - Aktiv Ltd.
    Contract total funded value: 28 752.00
  • Differentiated position 3: Участие в специализирани обучения и програми за обмен на опит и добри практики
    Contractor: ANDI TRANS 21 LTD
    Contract total funded value: 1 800.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN