Identification

UMIS Number BG16RFOP001-5.002-0024-C01
Project Name Establishment of Daily Care Center to Support People with Different Forms of Dementia and Their Families" in the town of Smolyan
Beneficiary 000615118 Smolyan municipality
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 12.12.2018
Start Date 12.12.2018
End Date 10.05.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Смолян (BG424), Смолян, гр.Смолян

Description

Brief description
Проектът предвижда ремонт - вътрешно преустройство на съществуваща сграда, обзавеждане и оборудване  за разкриване на социална услуга "Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства" в гр. Смолян. За целта ще бъде извършено вътрешно преустройство на съществуваща сграда с отпаднало предназначение, разположена в гр. Смолян. За изпълнението на ремонтните дейности са разработени технически проекти при спазване на функционалните изисквания и насоки за изграждане на такъв тип инфраструктура като вътрешното преустройство се проектира в съответствие с насоките за кандидатстване и посочените в тях градоустройствени, ситуационни, композиционни и функционални изисквания към сградата и помещенията, предвидени за този тип социална услуга. Капацитетът на центъра ще бъде 40 човека. 
В проекта са включени и дейности за строителен надзор, авторски надзор, инвеститорски контрол, доставка и монтаж на обзавежда не и оборудване, публичност и управление на проекта. 

Activities
  • Activity: Управление на проекта : Управлението на проекта ще се осъществи изцяло от екип от служители на Община Смолян, т.е вътрешен за организацията. След сключване на Договора за безвъзмездна финансова помощ за целите на управлението и отчитането на проекта ще се сформира екип, който ще се състои от ръководител, координатор, счетоводител, юрист и експерт "СМР". Екипът за управление и отчитане на проекта ще отговаря за цялостното изпълнение на проекта по отношение на проектните дейности, разходването на средствата по проекта, комуникацията със всички заинтересовани страни, включително и УО на ОПРР. Тази дейност е от особено значение за реализирането на проекта, тъй като ще осигури: - точно определяне на времето и ресурсите за отделните задачи; - пълноценно и ефективно изпълнение на дейностите по проекта; - възможност за контрол върху качеството на изпълнението и предприемане на коригиращи мерки в случай на отклонения; - механизъм за управление на рисковете по време на изпълнението. Отговорностите и задълженията на членовете на екипа са съобразени със спецификата на интервенцията и съответната им позиция в екипа и ще залегнат в длъжностните характеристики/договорите за съответните позиции. Ефект. управление и контрол на дейностите по проекта ще се гарантира от екипа, като екипната работа се базира на правилно подбрани експерти, с ясно дефинирани задачи. Регулярно ще бъдат провеждани срещи за анализиране напредъка по проекта и на дейности/проблеми и предстоящи задачи. За осъществяване на мониторинг и контрол върху изпълнението на договорите с външ.изпълнители, проектният екип ще извършва проверки за установяване спазването на договорните условия в срок и с нужното качество. Документ. проверки ще служат за установяване коректността на издадените документи. Ще бъдат провеждани период. раб.срещи с изпълнителите, за обсъждане напредъка на дейностите, срокове за реализирането им и евентуалните трудности. Ще бъде приложена и система за осъществяване на самооценка и вътрешен мониторинг на напредъка по изпълнението на проектните дейности, като за целта ще се следи: 1.Дали се спазват стриктно изискванията на ДБФП. 2.До каква степен постигнатите резултати отговарят на заложените индикатори. 3.Налице ли са отклонения от времевия график и какви мерки са предприети. 4. Възникнали ли са трудности 5. Дали направените разходи отговарят на предвидените в бюджета и дали са спазени принципите за прозрачност, целесъобразност и законосъобразност при извършването им., Contracted Amount: 9 066.55 , Reported Amount: 8 347.73
  • Activity: Подготовка и провеждане на обществени поръчки : Съгласно предвидените дейности ще бъдат изготвени документации за провеждане на обществени поръчки в съответствие със ЗОП за избор на изпълнител на строително-монтажни работи, строителен надзор, авторски надзор, доставка на обзавеждане и оборудване, дейности по информация и публичност. Всеки комплект документация за провеждането на процедура за възлагане на обществена поръчка ще съдържа приложимите указания и образци, съгласно разпоредбите на ЗОП., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изпълнение на строително-ремонтните работи и въвеждане на обекта в експлоатация : Дейността предвижда изпълнението на ремонтни дейности за вътрешно преустройство на част от здравно заведение (съществуваща сграда с отпаднало предназначение) в дневен център за разкриване на социална услуга "Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства", като включва изготвянето на инвестиционните проекти, изпълнението на ремонтните дейности и въвеждане на обекта в експлоатация. За целта преди кандидатстване с проектното предложение е изпълнена дейността по изготвяне на технически и работни инвестиционни проекти, които са съобразени с насоките и с функционалните изисквания. Проектите са съгласувани, одобрени и е издадено разрешение на строеж, което е влязло в сила. Сградата се намира в ПИ с идентификатор 67653.917.540, съставляващ УПИ XXIII 540, 574 за диспансер, кв.221, гр.Смолян, общ.Смолян - в централната градска част жк „Невястата“. Постройката се състои от 4 етажа – първи, втори, трети и полуподземен. Вътрешното преустройство за целите на дневен център засяга част от полуподземния етаж, целият първи етаж, част от втория етаж, трети етаж - без проектна намеса-само асансьорната клетка, както и частичен ремонт на покрив. Проектът е съобразен с функционалните и градоустройствени изисквания към социална инфраструктура от подобен тип и цели осигуряването на здравословни и качествени условия по време на престоя в центъра. Функционалното разпределение включва следните основни помещения по етажи: - полуподземен етаж- баня-wc за персонала, асансьор, стълбище свързващо всички нива в сградата, комбиниран котел на ток и пелети, тех. помещения, стаи за инвентар, обслужващи коридори. - първи етаж – входни предверия, чакалня, регистратура, кабинет за психолог, кабинет за индивидуална работа, коридори, кухня с трапезария и склад за храна към него, дневна стая, зала за лечебна физкултура, рехабилитация, стая за персонала, съблекалня, баня-wc за персонала, асансьор, стълбище свързващо всички нива в сградата, wc подходящи за лица с двигателни увреждания, аусгуст, перално, сушилно. - втори етаж - разпределителен коридор, зала за арт-терапия, стая зала за трудо-терапия, две спални помещения за жени с баня-wc и тераса, две спални помещения за мъже с баня-wc и тераса, едно спално помещение за хора с двигателни проблеми, санитарен възел, 1 бр. стълбищна клетка и асансьор; - трети етаж - само асансьор, поради технологична необходимост от завършване. Предвижда се частичен ремонт на покрив - от ключово значение за устойчивостта на инвестицията, фасади, частично дограма, настилки, подмяна на отоплителна, ВиК и ел. инсталации, вкл. повиквателна система и монтаж на соларна инсталация за БГВ. Включени са дейности по осигуряване на достъпна архитектурна среда и вертикална планировка на дворното пространство. Дневният център е планиран с капацитет 40 ползватели и 8 души персонал. Настоящата проектна дейност включва и въвеждане в експлоатация на обекта на интервенция. След извършването на всички СМР по проекта предстои изготвянето на окончателен доклад от фирмата изпълнител на строителния надзор, като ще се отчетат съответствието на СМР съгласно ЗУТ, Наредба No 6 от 26.11.2003 г. за изграждане на достъпна среда в урбанизираните територии и др. подзаконови норм.документи. Изпълнителят на СН ще изготви необходимите документи, които ще бъдат входирани в Община Смолян за издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация. За въвеждането на обекта в експлоатация ще се изготви и геодезическо заснемане, за целите на отразяване промените в кадастъра на града съгласно чл. 54 от ЗКИР. При приключване на обекта ще се извършват присъединяване на ново/допълнително захранване (ВиК/Ел), в случай че е необходимо и ще се заплащат такси в съответните дружества. Необходим е също и технически надзор на котел и асансьор., Contracted Amount: 407 661.55 , Reported Amount: 420 574.19
  • Activity: Изпълнение на строителен надзор и авторски контрол : Строителният надзор ще има основна роля в контрола върху качественото, безопасно и в съответстващо с приложимата нормативна база изпълнение на предвидените по проекта строителни и монтажни работи. В изпълнение на нормативно регламентираните си функции съгласно чл. 168, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ и съгласно условията на сключения договор, строителният надзор ще следи за: - Законосъобразното изпълнение на строителните работи; - Пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Изпълнение на строежите съобразно одобрения инвестиционен проект и изискванията към строежите съгласно ЗУТ; - Спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Годността на строежа за въвеждане в експлоатация. Извършването на авторки надзор при изпълнение на предвидените по проект строително-монтажни работи е нормативно изискване съгласно чл. 162, ал.2 от ЗУТ. Авторският надзор ще гарантира спазването на одобрените инвестиционни проекти при реализацията на строителните работи, което ще допринесе за качеството на крайните резултати. , Contracted Amount: 10 200.00 , Reported Amount: 11 400.00
  • Activity: Доставка на обзавеждане и оборудване на дневния център: Дейността предвижда доставка и монтаж на необходимото обзавеждане и оборудване за дневния център - на всички помещения, с цел осигуряване на необходимите условия на ползвателите на услугата и на персонала и включва: - обзавеждане - легла, гардероби, шкафове, трапезни маси и столове, дивани, холни маси, кухненско обзавеждане - шкафове, мивки и др. - оборудване - хладилник, готварска печка, пароуловител, пералня, сушилня, съдомиялна и др.. - специализирано оборудване и обзавеждане - велоергометър, шведска стена, стълба за рехабилитация и др. , Contracted Amount: 33 366.00 , Reported Amount: 29 995.20
  • Activity: Публичност и комуникация : В рамките на проекта са предвидени разнообразни мерки по осигуряване на информация относно подкрепата на Европейските фондове за изпълнението на проекта, и в частност за популяризиране на ролята на полученото безвъзмездно финансиране от ЕФРР чрез Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. Дейностите за информация и комуникация по проекта ще бъдат изпълнявани съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014–2020 г. Предвидени дейности: 1. Организиране и провеждане на публични събития: 1.1. Встъпителна пресконференция - след стартирането на проекта в сградата на Община Смолян ще се проведе встъпителна пресконференция за представяне на предвидените дейности, очакваните резултати, както и обща информация за ОПРР 2014-2020 и процедурата за безвъзмездна финансова помощ. 1.2. Заключителна пресконференция - след приключване на проектните дейности в сградата на Община Смолян ще се проведе заключителна пресконференция за представяне на изпълнените дейности и постигнатите резултати от изпълнението на проекта и финансирането от ОПРР 2014-2020. 2.Осигуряване на информация на място на обектите на интервенция: 2.1. Изработване и монтаж на временен билборд - 1 бр. - преди стартиране изпълнението на строителните дейности, на подходящо място на или в близост до строителната площадка на обекта на интервенция ще се монтира временен билборд. 2.2. Изработване и монтаж на постоянна обяснителна табела - 1 бр. - След приключване строителните дейности и демонтиране на билборда, на подходящо място на или в близост до сградата ще се монтира постоянна обяснителна табела. 2.3. Изготвяне и отпечатване на стикери за доставеното по проекта оборудване и обзавеждане - 200 бр. - след приключване на дейността по доставка. 2.4. Изготвяне на табела с името на обекта. 4. Изработване и отпечатване на плакати за информиране на обществеността за провеждане на публични събития - общо 40 бр. - следва да се изработят и отпечатат пред встъпителната пресконференция. 5.ПР публикации в регионални медии. 6.Изготвяне на печатни информационни материали за информиране на обществеността за постигнатите резултати и приноса на ЕС - изработване на флаери. 7. При изготвянето на всички документи по проекта ще се използват необходимите реквизити за популяризиране подкрепата на ОПРР 2014-2020 и ЕФРР. В сайта на Община Смолян е създаден раздел, в който се публикува информация за изпълнението на проектите, изпълнявани от общината по ОП „Региони в растеж“. В същия раздел ще се публикува актуална информация за изпълнението на настоящия проект и полученото финансиране по ОПРР 2014-2020., Contracted Amount: 2 100.00 , Reported Amount: 2 294.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ARHSTROY CONSULT, Contracted Amount*: 8 040.00 , Reported Amount**: 8 040.00
  • Contractor: Nadezhda, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Milena, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: LB EXPERT Ltd., Contracted Amount*: 29 995.20 , Reported Amount**: 29 995.20
  • Contractor: EKIP - 2 LTD., Contracted Amount*: 2 520.00 , Reported Amount**: 2 496.00
  • Contractor: Yordan, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: DIK LTD., Contracted Amount*: 470 352.40 , Reported Amount**: 420 574.19
  • Contractor: Nedka, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Milena, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: 'MEGAPROEKT" EOOD, Contracted Amount*: 3 360.00 , Reported Amount**: 3 360.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of supported facilities of social infrastructure in the process of deinstitutionalization, Measure Unit: обекти, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 469 565.12 BGN
Grant 469 565.12 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 469 565.12 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 0.00 0.00 0.00 ЕЛ БИ ЕКСПЕРТ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 804.00 0.00 804.00 "Архстрой Консулт" ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 0.00 0.00 0.00 Д И К ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "УПРАЖНЯВАНЕ НА СТРОИТЕЛЕН НАДЗОР ПРИ ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ВЪТРЕШНО ПРЕУСТРОЙСТВО НА ЧАСТ ОТ ЗДРАВНО ЗАВЕДЕНИЕ В ДНЕВЕН ЦЕНТЪР В УПИ XXIII – 540, 574 – ЗА ДИСПАНСЕР, КВ. 221, ГР. СМОЛЯН“, Estimated Amount: 7 400.00
  • Differentiated position 1: УПРАЖНЯВАНЕ НА СТРОИТЕЛЕН НАДЗОР ПРИ ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ВЪТРЕШНО ПРЕУСТРОЙСТВО НА ЧАСТ ОТ ЗДРАВНО ЗАВЕДЕНИЕ В ДНЕВЕН ЦЕНТЪР В УПИ XXIII – 540, 574 – ЗА ДИСПАНСЕР, КВ. 221, ГР. СМОЛЯН“
    Contractor: ARHSTROY CONSULT
    Contract total funded value: 8 040.00
Procedure 2 Subject to due process: „Вътрешно преустройство на част от здравно заведение в дневен център в УПИ XXIII-540, 574 - за диспансер, кв. 221, гр. Смолян“ , Estimated Amount: 392 585.05
  • Differentiated position 1: „ВЪТРЕШНО ПРЕУСТРОЙСТВО НА ЧАСТ ОТ ЗДРАВНО ЗАВЕДЕНИЕ В ДНЕВЕН ЦЕНТЪР В УПИ XXIII – 540, 574 – ЗА ДИСПАНСЕР, КВ. 221, ГР. СМОЛЯН“
    Contractor: DIK LTD.
    Contract total funded value: 470 352.40
Procedure 3 Subject to due process: „ДОСТАВКА НА ОБЗАВЕЖДАНЕ И ОБОРУДВАНЕ ЗА ДНЕВЕН ЦЕНТЪР ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЦА С РАЗЛИЧНИ ФОРМИ НА ДЕМЕНЦИЯ И ТЕХНИТЕ СЕМЕЙСТВА В ГРАД СМОЛЯН“. , Estimated Amount: 33 366.00
  • Differentiated position 1: „ДОСТАВКА НА ОБЗАВЕЖДАНЕ И ОБОРУДВАНЕ ЗА ДНЕВЕН ЦЕНТЪР ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЦА С РАЗЛИЧНИ ФОРМИ НА ДЕМЕНЦИЯ И ТЕХНИТЕ СЕМЕЙСТВА В ГРАД СМОЛЯН“
    Contractor: LB EXPERT Ltd.
    Contract total funded value: 29 995.20
Procedure 4 Subject to due process: Осигуряване на публичност и комуникация по проекта, Estimated Amount: 2 100.00
Procedure 5 Subject to due process: Упражняване на авторски надзор, Estimated Amount: 2 800.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN