Identification

UMIS Number BG-RRP-4.020-0142-C01
Project Name Introduction of EE measures in municipal administrative building - town hall with land plot number № 35, quarter 10 according to the detailed Urban Development Plan of the village of Slynchogled, Municipality of Dzhebel, Kardzhali District
Beneficiary 000235831 Municipality of Dzhebel
Funding RRF ==> Recovery and Resilience Plan
Date of the Contract/Order 05.04.2024
Start Date 05.04.2024
End Date 05.04.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Кърджали (BG425), Джебел, с.Слънчоглед

Description

Brief description
Настоящето ПИИ предвижда устойчиво енергийно обновяване на общинска административна сграда  – кметство в  УПИ I - 35, кв.10 по ПУП на с. Слънчоглед, Общ. Джебел, в т.ч. въвеждане на енергоспестяващи мерки и постигане на клас А на сградата, изграждане на ФЕЦ за собствено потребление, както и осигуряване на достъпна среда, съгласно Наредба № РД-02-20-2 от 2021 г. и изпълнение на СМР, предписани в график за изпълнение на неотложните мерки в техническия паспорт на сградата.
Административната сграда се използва съобразно основното си нестопанско предназначение - за изпълнение на обичайните функции на кметството на с. Слънчоглед, община Джебел.
Реализирането на ПИИ ще допринесе за изпълнение на целите заложени в Плана за възстановяване и устойчивост на Република България, чрез повишаване на енергийната ефективност, свързано с обновяването на сградния фонд, Компонент 4 „Нисковъглеродна икономика“
Изпълнението на инвестицията ще допринесе за постигане на целите заложени в НПВУ, а именно: енергийно ефективно обновяване на нежилищни сгради, в областта на културата, изкуството и сгради за спорт, чрез подобряване на енергийните характеристики на сградата, достигане на по-висок клас ЕЕ, постигане на минимум 30% спестяване на първична енергия, намаляване на разходите и подобряване на условията в сградата. ПИИ е съобразено с хоризонталните принципи и принципът за ненанасяне на значителни вреди, (2021/C58/01 по смисъла на член 17 от Регламент (ЕС) 2020/852 )
Activities
  • Activity: Дейност 1. Подготовка на проектното предложение.: Дейност 1. Подготовка на проектното предложение. Дейността стартира преди подаването на проекта. В изпълнение на дейността са извършени следните поддейности: 1.1. извършено обследване за енергийна ефективност и сертифициране за ЕЕ; 1.2. Изготвяне на техническо обследване и технически паспорт на сградата, обект на ПИИ. , Contracted Amount: 4 401.60 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 2. Инженеринг за обект "Внедряване на мерки за енергийна ефективност в административна сграда – кметство в УПИ I - 35, кв.10 по ПУП на с. Слънчоглед, Общ. Джебел, обл. Кърджали": Дейността вкл. следните взаимосвързани под-дейности: 2.1. Инженеринг – проектиране, СМР и авторски надзор; 2.2. Изготвяне на оценка на по чл.169, ал.1, т.6 от ЗУТ; 2.3. Изготвяне на оценка по чл.142, ал.10 и 11, съгл. ЗУТ; 2.4. Съгласувателни такси; 2.5. Оценка на съответствието на инвестиционния проект, съгл. чл.142, ал.5 от ЗУТ и изготвяне на комплексен доклад и строителен надзор; 2.6. Извършване на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от ЗЕЕ) за обекта; 2.7. Въвеждане на обекта в експлоатация. Предвидените за изпълнение СМР дейности са съгласно изготвените: Техническо обследване, Технически паспорт , Енергийно обследване, Сертификат за енергийни характеристики на сградата за Административната сграда – кметство в УПИ I-35, КВ.10 по ПУП на с. Слънчоглед. Сградата е публична-общинска собственост, съгласно Акт 791/18.04.2023г. и се ползва за нуждите на кметството на с. Слънчоглед, община Джебел. Сградата е на 2 етажа със застроена площ от 397 кв.м. и разгъната застроена площ от 514 кв.м. Инвестиционното предложение предвижда: 1. СМР, съгласно изготвено Обследване за енергийна ефективност и Сертификат: топлоизолация на фасадни стени; под; смяна на дограма; изграждане на нова отоплителна система; смяна на осветителни тела; изграждане на фотоволтаична система за собствени нужди с мощност 5.0 kWp. 2. СМР, предписани в график за изпълнение на неотложните мерки в техн. паспорт на сградата, както и СМР за всички необходими и технически възможни мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда в съотв. с Наредба РД-02-20-2 от 26.01.2021 г. в резултат на извършена оценка на достъпността съгласно чл. 2, ал.2 от Наредбата, както следва:изграждане на маршрут с достъпна среда за хора в неравностойно положение и доставка и монтаж на платформа за хора с увреждания; цялостна подмяна на електрическата инсталация, изграждане на заземителна и мълниезащитна инсталация; осигуряване на пожарна безопасност - противопожарна инсталация и др.; мерки по част конструктивна и по част архитектура и др. В резултат на прилагане на гореописаните мерки в рамките на ПИИ се очаква сградата да бъде обновена и да се постигне клас на енергопотребление от "С" към "A", както и предложените ЕСМ да доведат до спестяване на 14,39т./год. CO2 и спестяване на първична невъзобновяема енергия от 59,67%. За разходите за предвидените интервенции за вкл. в ПИИ сграден фонд ще се приложи режим "непомощ", съгл. указанията на НК. По време на целия строителен процес ще бъде извършван авторски и независим строителен надзор с цел осигуряване законосъобразно започване на СМР, контрол при изпълнението на СМР, контрол за качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност, контрол на качеството, количество и стойността на изпълнените СМР, осигуряване на законосъобразно завършване на СМР и въвеждането в експлоатация на обекта и др , Contracted Amount: 373 647.98 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 3. Управление на проекта и осигуряване на информация и публичност.: Дейност 3 се състои от следните под дейности: Под дейност 3.1 Управление на проекта и Под дейност 3.2 Осигуряване на информация и публичност. Под дейност 3.1 Управление на проекта: Дейността ще бъде изцяло възложена на външен изпълнител., съгласно процедура по ЗОП. При избора на изпълнител ще бъдат заложени изисквания за компетентни експерти, които да подсигурят качествено изпълнение на задълженията си - мин. 3 експерти, които ще изпълняват длъжностите на: ръководител, експерт „Правно обслужване“ и счетоводител. Външният изпълнител ще отговаря за изпълнението на ПИИ, по време на целия процес, до приключването му. Изпълнителят, с който ще се сключи договор ще има задачата да организира, координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта, респективно степента на постигане на заложените цели и индикатори; ще отговаря за изготвяне на общ. поръчки за избор на Изпълнители; ще отговаря за техническото и финансово администриране на дейностите; ще носи отговорност за качественото изпълнение на дейностите и правилното изразходване на предвидените в бюджета средства; спазване на приложимите механизми за вътрешна оценка и контрол; извършване на мониторинг върху напредъка и предприемане на корективни мерки при необходимост; изготвяне на отчетна документация. Под дейност 3.2 Осигуряване на информация и публичност: Дейността вкл. и осигуряването на информация и публичност във връзка с предоставянето на средства от МВУ, като ще се приложат подходящи мерки, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регл.(ЕС) 2021/241 на ЕП и на Съвета от 12.02.2021 г. за създаване на МВУ. В тази връзка, Бенефициентът ще посочва произхода и ще осигурява видимост на финансирането от Съюза, вкл.- чрез поставяне на емблемата на Съюза чрез подходящо указание за финансирането („финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“), в т.ч.- когато се популяризират действията и резултатите от тях, като предоставят последователна, ефективна и пропорционална целева информация на различни видове публика, включително медиите и обществеността.По време на осъществяването на проекта Бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа, като извърши мин. следното: • Ще включи на уебсайта си – кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС; • Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта ще бъде посочена финансовата подкрепа от ЕС; • По време на и зпълнението на инфраструктурния проект на видимо място ще постави временен билборд с големи размери за дейностите, които отговарят едновременно на следните условия: (1) общата финансова подкрепа надхвърля 500 000 евро и (2) се състоят в закупуване на физически обект, изграждане на инфраструктура или строителни дейности. • Постоянна обяснителна табела ще бъде поставена до една седмица след отстраняване на билборда. Табелата ще съдържа същите основни елементи като билборда; • Ще бъдат организирани минимум две публични събития в процеса на изпълнение на проекта;, Contracted Amount: 5 885.61 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Намаляване на емисиите на парникови газове, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 14.39 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Completed energy-efficiency renovation of non- residential buildings – renovated surface of public buildings (sub-measure 2), Measure Unit: m2, Base Value: 0.00 , Target amount: 514.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Reduction of annual primary energy consumption, Measure Unit: kWh/година, Base Value: 0.00 , Target amount: 72 091.91 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Completed energy renovation of non-residential buildings – number of renovated buildings (sub-measures 2 and 3), Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 383 935.19 BGN
Grant 359 021.99 BGN
Self amount 24 913.20 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.33 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN