Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.003-0827-C02
Project Name Equal opportunities for sustainable employment at "GEO-MAR 03" Ltd.
Beneficiary 131555691 GEO-MAR 03 LTD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 05.10.2016
Start Date 05.10.2016
End Date 05.02.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
Проектното предложение цели разкриването на 29 нови работни места в „Гео-Мар 03“ ЕООД с оглед осигуряването на равен достъп до заетост на една от най-уязвимите групи на пазара на труда: безработни лица с най-нисък образователен ценз - по-ниско от средното образование. Чрез реализирането на комплекс от дейности, насочени към гарантиране на дългосрочна заетост, проектът ще допринесе за насърчаване на икономическата активност на лицата от целевата група, за реалната им социална интеграция, за прекъсване на порочния кръг "ниска степен на образование - липса на работа - изключителна бедност - ниско образование", както и за значителното подобряване на качеството им на живот. Проектът следва хоризонталните принципи на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 при изпълнение на всички дейности - подбор, включване в субсидирана заетост, избор на изпълнители. Предвижда се устойчивост на резултатите, като след приключване на финансовата подкрепа за субсидирана заетост „Гео-Мар 03“ ЕООД ще запази минимум 15 от работните места, за което дружеството ще осигури собствен ресурс. Дейностите по проекта са планирани и подбрани така, че в най-пълна степен да допринесат за постигане на проектните цели. Очакваните резултати са измерими и са средство за постигане на заложените в проектното предложение индикатори. В изпълнение на принципа за добро финансово управление през всички етапи на проекта ще бъдат осъществявани постоянен контрол, мониторинг и отчетност. 

Activities
  • Activity: Организация, управление, вътрешен контрол и отчетност на изпълнението на проекта: Управлението има за основна цел изпълнението на одобреното проектно предложение в съответствие със сключения договор за безвъзмездна финансова помощ и Ръководството на бенефициента за изпълнение и управление на проекти по процедура BG05M9OP001 – 1.003 „Ново работно място 2015“. Тя ще започне веднага след влизането в сила на договора за безвъзмездна финансова помощ (ДБФП) и ще продължи с ефективното управление, до представяне и одобрение на финалния доклад за изпълнение на дейностите по проекта. Дейността включва сформирането на екип за управление на проекта (ЕУП) и последващото ефективно управление на всички проектни дейности. С оглед постигане на качествено изпълнение, ЕУП ще има за задача: - да изготви и следи за спазването на план-графика по проекта, - да организира и гарантира провеждането на всички заложени по проекта дейности в предвидените срокове: цялостна логистика, наблюдение, контрол и вътрешен мониторинг, - да съставя и съхранява изрядна документация по проекта, - да отчита финансово и технически всички дейности по проекта, включително чрез отразяване на разходите в отделни счетоводни аналитични сметки или в отделна счетоводна система, - да положи максимални усилия за идентифициране на целевата група, - да извърши подбора и селектира най-подходящите за длъжностите кандидати, - да изготви необходимата документация за сключване на трудови договори с подходящите кандидати, - да разпише детайлни длъжностни характеристики; - да организира и проведе надлежните процедури за избор на изпълнители по проекта, - да подготви сключването на договори за доставка и да създаде условия за изпълнението им; - да застрахова закупените по проекта ДМА; - да съставя и представя пред УО междинни и финален доклад, финансови отчети и искания за плащания, съгласно одобрени от УО образци, - да комуникира и координира проектните дейности с УО, - да организиран широкото популяризиране и разгласяване на целите, резултатите и източниците на финансиране на проекта. ЕУП ще се придържа стриктно към заложените дейности, спазване на графика и точното и коректно разходване на средствата, ще извършва мониторинг и вътрешни проверки. Ще се провеждат ежемесечни съвещания за отразяване на напредъка и при необходимост предприемане на своевременни мерки за коригиране на отклоненията, като тези срещи ще бъдат протоколирани. Този механизъм ще играе ролята на своеoбразен инструмент за контрол и проследяване за точното и срочно изпълнение на дейностите. Ще бъде осигурена адекватна счетоводна следа на направените по проекта разходи, ще се поддържа достъпна за УО пълна информация за всички аспекти на изпълнението на проектните дейности, ще се прилагат надлежни разходооправдателни документи за извършените по проекта плащания. Екипът ще изпълнява дейността при стриктно съблюдаване на разпоредбите на европейското и национално законодателство, вкл. всички указания на Управляващия орган, като осигурява принципа на доброто финансово управление в съотв. с чл. 30 на Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, и за отмяна на Регламент (ЕО, ЕВРАТОМ) № 1605/2002 на Съвета (ОВ, L 298 от 26.10.2012 г.). , Contracted Amount: 27 200.00 , Reported Amount: 24 753.05
  • Activity: Подбор на крайните бенефициенти по проекта: С оглед разширяване на дейността и нетното увеличение на броя на персонала в предприятието в сравнение със средния брой на персонала за 2015 г., „Гео Мар 03“ ЕООД ще извърши селекция на подходящи кандидати за заемане на следните видове длъжности: хигиенисти - 25бр.; шофьори - 4бр. Дейността ще се осъществи от нарочно създадена за целта комисия, в рамките на предприятието, оглавена от ръководителя на проекта, който притежава дългогодишен в сферата на набирането и управлението на персонал. Подборът включва следните етапи: 1. Изготвяне на стратегия за подбор и избор на информационни канали с оглед особеностите на специфичната проектна категория; 2. Изготвяне на обяви за работа и довеждането им до знанието на представители на целевата група; 3. Провеждане на интервюта и селекция на подходящите за позицията кандидати; 4. Подготовка на длъжностни характеристики и трудови договори. Дружеството се ангажира да проведе цялостния подбор на избор на кандидати в духа на спазване на хоризонталните принципи на ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на субсидирана заетост за срок от 12 месеца : Дейността е задължителна по процедурата и е насочена към ефективно и измеримо изпълнение на общата цел на проекта - осигуряване на равен достъп до заетост на 29 безработни и неактивни лица, 86 % от които съставлява една от най-уязвимите групи на пазара на труда: безработни лица с ниска степен на образование (под ISCED 3). Предвижда се след приключване на дейността по подбор да бъдат наети на трудово правоотношение 29 безработни и неактивни лица за срок от 12 месеца - 25 представители на специфичната целева категория на длъжността "чистач/хигиенист" с код по НКПД 91120004 и 4 представители на общата целева група на длъжността "шофьор, лекотоварен автомобил" с код по НКПД 83222006. С всеки краен бенефициент по проекта ще бъде сключен трудов договор (ТД), като трудовите и осигурителните отношения на наетите в рамките на проекта лица ще бъдат уредени съгласно КТ, КСО, ЗЗБУТ и действащите подзаконови нормативни актове в РБ. Според стратегическата прогноза на "Гео-Мар 03" ЕООД работата по почистване ще бъде организирана на смени, в зависимост от нуждите на клиентите - големи търговски центрове и денонощни заведения. В тази връзка, при спазване на разпоредбите на трудовото законодателство, наетите лица ще работят на дневни и нощни смени, включително в празнични и почивни дни. Явяването на работа ще се отчита с присъствени форми, въз основа на които ще бъдат съставяни и ведомостите за заплащане на положения труд. Изготвяни ще бъдат длъжностни характеристики към всеки ТД с детайлно описание на задълженията и отговорностите на наетите по проекта лица. Провеждано от работодателя ще бъде обучение на място на представителите на целевата група за запознаване с условията и изискванията на работата. Работодателят ще извърши допълнително вътрешнофирмено обучение за работа с почистващата техника, за специфичните стандарти за качество, за работа с клиентите. Оказана ще бъде пълна подкрепа на наетите в процеса на адаптирането им към трудовите задължения. Предвижда се наемането да започне през трети проектен месец, като до пети проектен месец включително да бъдат наети всички лица. С оглед гарантиране на устойчивост, „Гео-Мар 03“ ЕООД се задължава да запази минимум 15 работни места, декларирани в Писмото за намерение, подадено с проектното предложение, за период от минимум 12 месеца след приключване на дейностите по проекта. Дейността ще се осъществи съгласно Насоките за кандидатстване по процедура на подбор на проекти BG05M9OP001-1.003 „НОВО РАБОТНО МЯСТО 2015“ и Ръководството на бенефициента за изпълнение и управление на проекти по процедура, Contracted Amount: 166 332.46 , Reported Amount: 136 426.26
  • Activity: Закупуване и застраховане на материални активи, необходими за създаването на нови работни места за представителите на целевата група : Дейността ще стартира през 1-ви проектен месец и с оглед изискванията на ПМС 118/20.05.2014 г. се предвижда да продължи общо три месеца. Периодът съвпада с приключването на дейността по подбор на лица от целевата група. Проектното предложение предвижда закупуване на 1 бр. лекотоварно МПС, 2 бр. специализирани машини за подопочистване, както и закупуване на работно облекло. За разкриване на 4 работни места за длъжността "шофьор, лекотоварен автомобил" е необходимо да бъде закупено 1 бр. лекотоварно МПС за превоз на наетите по програмата лица със следните параметри: не по-малко от 14 седящи места. За разкриване на 25 работни места за длъжността „чистач/хигиенист“ е необходимо да бъдат закупени 2 бр. специализирани машини за подопочистване. Работните места за "чистач/хигиенист", които ще бъдат разкрити по проекта, не са стационарни (в офиса на работодателя), а трудовите задължения ще следва да се изпълняват в различни обекти, които са разпръснати на територията на целия административен район София град. Наетите лица ще бъдат организирани по екипи от по 5 и повече лица, които заедно с необходимата техника следва да са едновременно на непрекъснато разположение в различните обекти, за да поемат непланирани и/или извънредни поръчки. Наетите лица ще работят на смени, с полагане на часове нощен труд, включително през почивни и празнични дни в различни обекти из цяла София. За да извършват наетите лица преките си трудови задължения е задължително работодателят да организира логистика между различните точки на почистване. Без организиран транспорт, работодателят не би могъл да отреагира на поръчките на клиенти и следователно не би бил в състояние да разкрие 25 работни места за хигиенисти. Спецификата на клиентите на дружеството - големи търговски центрове и денонощни заведения из цяла София изисква постоянната мобилност на наетите лица и отреагиране в рамките на кратки срокове. В тази връзка, без наличието на превозни средства, с които да се извършват чести превози на персонала и съответната необходима за дейността техника, за работодателят би било невъзможно да разкрие заложените по проекта нови работни места. Поради това, за реализирането на предвиденото по проекта разширяване на дейността на "Гео-Мар 03" ЕООД от изключително значение е почистващата техника (с големи габарити и тегло) и персонала да бъдат едновременно и постоянно мобилни. За постигане на цитираната гъвкавост на персонала и ежедневното многократно пренасяне на техниката е необходимо обособяването на допълнителни работни места (закупените МПС), за които ще бъдат наети общо 4 бр. безработни лица - шофьори по проекта. Същите ще работят на смени, за да бъде гарантиран денонощния цикъл на работата по почистване. С оглед прилагане на принципа на екологична устойчивост в контекста на оперативната програма, закупените транспортни средства ще бъдат нови, ще отговарят на екологичните норми по стандарт Евро 4 или по-нов и ще бъдат снабдени с катализатор на отработените газове. За разкриване на новите работни места е предвидено закупуването на работно облекло. Осигурената униформа ще е в съответствие със спецификата на дейността, по която се разкриват новите работни места - почистване. Работното облекло ще осигури защита на личното облекло и тялото на работниците, предвид факта, че същите ще работят със силни почистващи препарати; ще отличава работещите; ще бъде индивидуално съобразено с всеки един от тях; няма да създава риск за здравето и безопасността им. В контекста на новоразкритите работни места, Бенефициентът гарантира, че ще запази функцията, предназначението и собствеността на придобитите дълготрайни материални активи, за срок не по-кратък от 5 /пет/ години от датата на одобрение на окончателния доклад, без прекъсване. , Contracted Amount: 88 420.00 , Reported Amount: 86 138.58
  • Activity: Осигуряване на публичност на дейностите по проекта: Предвидените по проекта дейности за информация и комуникация се основават на изискванията на Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Европейската комисия относно начина и реда на изпълнение на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета и са в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., публикуван на интернет страницата на УО. Дейността се предвижда, за да се постигне максимална прозрачност и публичност при изпълнението на проекта. Информираността за развитието на проекта и представяне на извършваните дейност са необходимо условие за запознаване на общността с постигнатите резултати и връзката им с поставените цели. Дейността ще бъде извършена при стриктно спазване на правилата за съдържание, технически параметри, размер, шрифт и цветове на логата, съотношение и пр., съгласно цитираните по-горе регламенти и Наръчника на бенефициента. Дейността включва следните етапи: 1. Избор на изпълнител за изработване на информационни материали; 2. Сключване на договор с изпълнителя; 3. Доставка на материалите; 4. Осигуряване на публичност чрез разпространение на информационните материали сред най-широк кръг от клиенти и контрагенти на фирмата., Contracted Amount: 2 029.00 , Reported Amount: 2 027.55

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: P I P MANAGEMENT, Contracted Amount*: 40 000.00 , Reported Amount**: 40 000.00
  • Contractor: Sofia France Auto, Contracted Amount*: 42 000.00 , Reported Amount**: 42 000.00
  • Contractor: Stoil, Contracted Amount*: 11 520.00 , Reported Amount**: 10 691.98
  • Contractor: General Brokers, Contracted Amount*: 2 910.43 , Reported Amount**: 2 910.43
  • Contractor: Tersanb, Contracted Amount*: 1 228.15 , Reported Amount**: 1 228.15
  • Contractor: Hard/s Systems, Contracted Amount*: 2 027.50 , Reported Amount**: 2 027.55
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 29.00 , Reached amount: 35.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.00 , Reached amount: 19.00

Financial Information

Total Project cost 283 981.46 BGN
Grant 283 981.46 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 248 685.78 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на изпълнител за доставка на 1 бр. лекотоварно МПС за превоз на наетите по програмата лица, с не по-малко от 14 седящи места, необходимо за разкриване на нови работни места BG05M9OP001-1.003-0827 „Равни възможности за устойчива заетост в „ГЕО-МАР 03“ ЕООД”, Estimated Amount: 42 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за доставка на 1 бр. лекотоварно МПС с не по-малко от 14 седящи места
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за доставка на 2 бр. специализирани подопочистващи машини, за създаване на нови работни места по проект BG05М9OР001-1.003-0827 „Равни възможности за устойчива заетост в „ГЕО-МАР 03“ ЕООД”., Estimated Amount: 40 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за доставка на 2 бр. специализирани подопочистващи машини.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Съобщение за набиране на ценови предложения за доставка на работно облекло, необходимо за разкриване на новите работни места за представителите на целевата група по проект BG05М9OР001-1.003-0827„Равни възможности за устойчива заетост в „ГЕО-МАР 03“ ЕООД”, Estimated Amount: 2 320.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за доставка на работно облекло
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Съобщение за набиране на ценови предложения за избор на изпълнител по Дейност "Организация, управление, вътрешен контрол и отчетност на изпълнението на проекта", процедура „Ново работно място 2015” - избор на ръководител на проект, Estimated Amount: 11 520.00
  • Differentiated position 1: Избор на ръководител на проект
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Съобщение за събиране на ценови предложения за изпълнение на дейности, свързани с осигуряване на публичност по проект BG05М9OР001-1.003-0827 „Равни възможности за устойчива заетост в „ГЕО-МАР 03“ ЕООД”, Estimated Amount: 2 029.00
  • Differentiated position 1: Изработка на материали за осигуряване на публичност
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 6 Subject to due process: Съобщение за събиране на ценови предложения за изпълнение на дейности, свързани със Застраховане на материални активи, необходими за създаването на нови работни места за представителите на целевата група по проект BG05М9OР001-1.003-0827 „Равни възможности за устойчива заетост в „ГЕО-МАР 03“ ЕООД”, Estimated Amount: 4 100.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Застраховка „Пълно автокаско“ на лекотоварно МПС
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Застраховка „Авария на машини“ на закупените по проекта 2бр. подопочистващи машини
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN