Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0208-C01
Project Name Improving energy efficiency in "PLASTTRADE" EOOD
Beneficiary 125549399 PLASTTRADE EOOD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 18.08.2017
Start Date 18.08.2017
End Date 12.04.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пазарджик, Пазарджик, гр.Пазарджик

Description

Brief description
Настоящият проект ще бъде изпълнен от „ПЛАСТТРЕЙД“ ЕООД - компания, специализирана в рециклирането на отпадъчна пластмаса - основно битови и промишлени отпадъци от PP (полипропилен) и HDPE (високоплътен полиетилен), доставени от страната и чужбина.

Проектът предвижда реализирането на мерки за подобряване на енергийната ефективност и повишаване капацитета на предприятието:

1. Мярка 1 - Подмяна на мелница за полимерни материали с нова, модерна перяща линия;

2. Мярка 2 - Подмяна на стара товаро-разтоварна техника с нова.

Конкретните мерки са основани ни препоръките от извършено Обследване за енергийна ефективност, одобрено от Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР), чрез Становище № BG16RFOP-164/ 10.08.2016 г.

Реализирането на проекта и предвидените мерки ще доведат до:
* Планирани енергийни спестявания (ПЕС) в размер на 42.84%; 
* Фактор на енергийни спестявания (ESR) общо: 42.90%.

Срокът за откупуване на предвидените инвестиции е 5 години, при вътрешна норма на възвръщаемост от 19.54%

В рамките на проекта са предвидени дейности по:
Елемент А „Инвестиции“: 
* Инвестиции за изпълнение на предвидените мерки за енергийна ефективност - избор на доставчик и доставка на оборудването.

Елемент Б „Услуги“: 
* Извършване на обследване за енергийна ефективност; 
* Въвеждане и сертифициране на Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001; 
* Публичност и визуализация.

Общата стойност на проекта е 924 190 лв., без ДДС.
Планираната продължителност е 18 месеца.
Activities
  • Activity: Дейности по извършване на енергиен одит: В съответствие с Условията за кандидатстване по настоящата процедура, дейността е извършена в подготвителната фаза на проекта. Изпълнителят „ЕнЕфект - Консулт“ ЕООД е вписан в в публичния регистри по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност, с номер на Удостоверението за вписване 00025. Извършването на одита включва обследване на предприятието и производствената му дейност, идентифициране на „проблеми“ места и набелязване на мерки за подобряване на енергийната ефективност: 1. Мярка 1 - Подмяна на мелница за полимерни материали с нова, модерна перяща линия; 2. Мярка 2 - Подмяна на стара товаро-разтоварна техника с нова. Идентифицираните мерки са подробно анализирани, в резултат на което одитът доказва значителни спестявания, които ще се постигнат при реализацията на проекта: * Планирани енергийни спестявания (ПЕС) в размер на 42.84%; * Фактор на енергийни спестявания (ESR) общо: 42.90%. Освен енергийните спестявания, одитът доказва и икономическата обоснованост от реализацията на проекта: * Вътрешна норма на възвращаемост: 19.54% * Срок на откупуване на инвестицията: 5 години; Извършеното Обследване за енергийна ефективност е одобрено от Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР), чрез Становище № BG16RFOP-164/10.08.2016г., Contracted Amount: 3 900.00 , Reported Amount: 3 900.00
  • Activity: Придобиване на нови машини (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването на: Инсталация за рециклиране на пластмаса - 1 бр.; Газокар 3,5 тона - 1 бр.; Електрокар 3,5 тона - 1 бр.): Реализирането на предвидените в Обследването за енергийна ефективност мерки изисква закупуване на следното оборудване: 1. Инсталация за рециклиране на пластмаса - 1 бр. (Мярка 1 от Обследването за енергийна ефективност); 2. Газокар 3,5 тона - 1 бр. (Мярка 2 от Обследването за енергийна ефективност); 3. Електрокар 3,5 тона - 1 бр. (Мярка 2 от Обследването за енергийна ефективност). Инсталация за рециклиране на пластмаса ще е с възможност за рециклиране на минимум 1800 кг входящ материал на час, с обща инсталирана мощност на системата не повече от 367,2 килвата и консумация на вода за изпирането не повече от 4 куб. м./час. Газокарът ще е с с възможност за повдигане на минимум 3,5 тона, на височина от минимум 4 метра, като средната му консумация на пропан-бутан ще е не повече от 2,8 кг/час. Електрокарът ще е с с възможност за повдигане на минимум 3,5 тона, на височина от минимум 4 метра, като средната му консумация на електроенергия ще е не повече от 9,5 киловат часа/час., Contracted Amount: 890 000.00 , Reported Amount: 890 000.00
  • Activity: Дейности по въвеждане Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: Дейностите по въвеждане на Система за енергиен мениджмънт (СЕМ), съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 в "ПЛАСТТРЕЙД" ЕООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях: 1. Диагностика: - Формиране съвместен екип по проекта; - Провеждане на обучение за запознаване със структурата и изискванията на стандарта ISO 50001; - Провеждане на първоначални интервюта; - Извършване на анализ на настоящото състояние на енергийните характеристики; - Анализ на документите и записите, свързани с енергийните характеристики, определяне на необходимата документация, средства (включително и за мониторинг), персонал и обучения, произтичащи от изискванията на стандарта. 2. Проектиране и разработка на СЕМ: - Извършване на енергиен преглед, в който: * ще се определят настоящите енергийни източници; * ще се оцени миналото и настоящето потребление на енергия; * ще се определят областите на значимо използване на енергия; * ще се идентифицират и определят приоритети на благоприятните възможности, водещи до подобряване на енергийните характеристики. - Изготвяне на детайлен план за разработване и внедряване на СЕМ; - Разработка на документите, свързани със СЕМ. 3. Внедряване на СЕМ: - Провеждане на обучение за запознаване на персонала с изискванията на стандарта ISO 50001; - Изменения и корекции на СЕМ; - Провеждане на вътрешни одити на СЕМ. Между внедряването на СЕМ и стартирането на сертификационния одит, СЕМ ще функционира минимум 6 месеца, като по този начин ще се осигури изискването на сертифициращите органи за наличие на минимална продължителност на работеща Система преди процедура по сертификация от 6 месеца., Contracted Amount: 15 000.00 , Reported Amount: 14 980.00
  • Activity: Дейности за услуги по сертифициране на Система за енергиен мениджмънт (СЕМ) в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001: Дейностите по сертифициране на Система за енергиен мениджмънт (СЕМ) в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 в „ПЛАСТТРЕЙД“ ЕООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях: 1. Одит на първи етап – преглед и оценка на внедряването на СЕМ на място при „ПЛАСТТРЕЙД“ ЕООД за адекватност с изискванията на стандарта – уточняване на обхвата, местоположения, процеси на СЕМ, оценка на готовността за провеждане на втори етап от одита. Изготвяне на доклад от първи етап на одита, получаване и преглед от „ПЛАСТТРЕЙД“ ЕООД, планиране на втори етап на сертификационния одит. 2. Одит на втори етап – оценка на внедрената СЕМ: - събиране на доказателства и оценка на внедряването и ефикасността на СЕМ; - анализиране на информацията от събраните доказателства от одита и оповестяване на констатациите и заключението от одита; - документиране на несъответствията (ако бъдат установени); - определяне на срок за отстраняване на несъответствията (ако бъдат установени); - изготвяне на доклад от втори етап на одита, получаване и преглед от „ПЛАСТТРЕЙД“ ЕООД. Времето между етап 1 и етап 2 зависи от това, дали са открити проблеми в прилагането на СЕМ, които трябва да бъдат отстранени до одита на етап 2. След преглед на документите от одита, при положителен резултат, се взема решение за сертификация и се издават сертификати, които се предават на „ПЛАСТТРЕЙД“ ЕООД., Contracted Amount: 15 000.00 , Reported Amount: 12 665.00
  • Activity: Дейности за визуализация: Дейността ще бъде извършена съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Целта е да се постигне широка публичност относно резултатите от проекта и информиране на общността относно ролята на Европейския фонд за регионално развитие (EФРР) чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ (ОПИК) 2014-2020 в неговата успешна реализация. Осигуряването на предвидените в рамките на дейността средства за визуализация на проекта - 2 бр. информационни табели (временна и постоянна) и 3 бр. стикери бъде осъществено чрез външно възлагане. На мястото на изпълнението на проекта - на входа на производствената база на фирмата, ще бъдат поставени, в съответствие с графичните стандарти, 2 бр. информационни табели (временна и постоянна), със следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС, упоменаването на „Европейския съюз", ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 и наименованието на финансиращата програма - ОПИК, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева. На временната табела ще бъдат изписани също и началната и крайната дата на изпълнение на проекта. Временната табела ще бъде монтирана при стартиране на дейностите по проекта, а постоянната табела ще замени временната веднага след приключване на предвидените по проекта дейности. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за широката общественост, ще се посочва че се финансира от ОП „Иновации и конкурентоспособност“ чрез Европейския фонд за регионално развитие. Дейността ще бъде осъществявана по време на цялото изпълнение на проекта и ще продължи общо 18 месеца. Основните стъпки за реализацията й са следните: 1. Утвърждаване на образци на документи, съдържащи средствата за визуализация. 2. Прилагане на правилата за информираност и публичност във всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта. 3. Сключване на договор за изработка на 2 информационни табели - временна и постоянна и 3 бр. стикери. 4. Доставка на средствата за визуализация. 5. Монтиране на временна информационна табела на входа на производствената база. 6. Монтиране на постоянна информационна табела след края на проектните дейности., Contracted Amount: 290.00 , Reported Amount: 280.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: MOTOCAR SERVICE - TERZIEVI I UZUNOV LTD, Contracted Amount*: 102 000.00 , Reported Amount**: 170 000.00
  • Contractor: ESMOS AD, Contracted Amount*: 432 000.00 , Reported Amount**: 720 000.00
  • Contractor: ZENIT CONSULT AM EOOD, Contracted Amount*: 13 482.00 , Reported Amount**: 14 980.00
  • Contractor: TUV RHEINLAND EOOD, Contracted Amount*: 11 398.50 , Reported Amount**: 12 665.00
  • Contractor: ENEFEKT CONSULT EOOD, Contracted Amount*: 3 510.00 , Reported Amount**: 3 900.00
  • Contractor: KYRDZHALI CONSULT OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 280.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 253.28 , Reached amount: 253.28
Indicator 4 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 144.37 , Reached amount: 144.37
Indicator 5 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 924 190.00 BGN
Grant 564 771.00 BGN
Self amount 359 419.00 BGN
Total actual amounts paid 562 642.50 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на Инсталация за рециклиране на пластмаса - 1 бр., Estimated Amount: 720 000.00
  • Differentiated position 1: Инсталация за рециклиране на пластмаса - 1 бр.
    Contractor: ESMOS AD
    Contract total funded value: 432 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на: Газокар 3,5 тона - 1 бр.; Електрокар 3,5 тона - 1 бр., Estimated Amount: 170 000.00
  • Differentiated position 1: Газокар 3,5 тона - 1 бр.
    Contractor: MOTOCAR SERVICE - TERZIEVI I UZUNOV LTD
    Contract total funded value: 102 000.00
  • Differentiated position 2: Електрокар 3,5 тона - 1 бр.
    Contractor: MOTOCAR SERVICE - TERZIEVI I UZUNOV LTD
    Contract total funded value: 102 000.00
Procedure 3 Subject to due process: Услуги по въвеждане Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001, Estimated Amount: 15 000.00
Procedure 4 Subject to due process: Услуги по осигуряване на публичност и визуализация, Estimated Amount: 290.00
Procedure 5 Subject to due process: Услуги по сертифициране Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001, Estimated Amount: 15 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN