Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0225-C03
Project Name "Help at home by creating a center for the provision of social services hourly"
Beneficiary 000776491 Municipality of Samokov
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 16.12.2015
Start Date 16.12.2015
End Date 16.12.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Област, Самоков

Description

Brief description
Създаването на Център за предоставяне на почасови услуги за социално включване цели, преодоляване на социалната изолация на възрастните хора и на хората с увреждания. Проблемите на тази група от хора се дължат на липсата на социални контакти, невъзможността да организират самостоятелно бита и ежедневните си дейности, както и много често различни здравословни проблеми. Често живеят в социална изолация и губят чувството за значимост.  Демографската характеристика на общината показва:
* населението на община Самоков  е 37 809 лица, от които население в трудоспособна възраст 21 127; население в пенсионна възраст 10 030 и деца до 18 г. 6 552. Регистрираните хора с увреждания са 4 358, от които 204 деца.  
Водещо в работата на Центъра ще бъде  подобряване достъпа до здравни и социални услуги и постигане на независимост и социална интеграция на възрастните хора и хората с увреждания, като се създадат условия  да получават грижи и подкрепа, основани на индивидуалните им нужди и потребности. За определяне потребностите на потребителите ще се извършат индивидуална социална оценка, като  се даде възможност на хората с увреждания да избират самостоятелно желания и необходим за тях асистент, с което ще им се вдъхне увереност, че могат да контролират средата. Ще бъдат насърчавани и подпомагани при взимане на решение, коя услуга отговаря в максимална степен на потребностите им. 
 От друга страна ще се осигури заетост на безработни лица в трудоспособна възраст, които ще бъдат наети, като се предостави възможност за връщане на пазара на труда на лицата, които полагат грижи за своите близки с увреждания.
Activities
  • Activity: Създаване и функциониране на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани между секторни услуги.: За функционирането на новосъздадения център ще бъде нает Управител, който ще организира цялостната дейност на Центъра, която включва: координиране дейността на наетите лица; планиране, организиране и контролиране дейността на Центъра. Ще бъдат наети социален работник и медицинска сестра, като по този начин ще се осигури достъпа до здравни, социални или др. услуги, в основата, на което ще стои нуждата и потребностите на отделния човек. Екипа на Центъра за предоставяне на почасови услуги ще разработят Методика/ Правила за работата на центъра. С цел надграждане и обхващане на по-голям брой нуждаещи се, по настоящата процедура за ползване на интегрирани социални услуги ще бъдат включени още 87 възрастни и хора с увреждания, като общият брой на потребителите на услугата ще нарасне на 220, а предоставящите социалната услуга ще бъдат 82 лични асистенти и 77 домашни помощници. Работата на центъра ще стартира с прием на заявления от кандидати за предоставяне или ползване на социални услуги. Заявленията ще бъдат приемани от персонала на Центъра и вписани във входящ дневник. На всички кандидат потребители ще бъдат изготвени индивидуални социални оценки на потребностите на всеки един кандидат-потребител. Ще бъдат класирани по низходящ ред. С подалите заявления за доставчици -лични асистенти и домашни помощници ще се проведе интервю, от което ще стане ясно готовността им да предоставят такъв тип услуги. Ще се изготви списък по низходящ ред, като след това с най-високо класираните ще се сключи договор (граждански или трудов). Приема на заявления ще продължи през целия срок на действие на проекта, като при всяка една нова оценка ще се актуализира списъка по низходящ ред. Социалния работник и медицинската сестра ще изготвят необходимата документация за предоставяне на услугата - индивидуални планове, дневник на потребителя, в които ежедневно ще се отразяват извършените дейности, както и мнението на потребителя. На всеки шест месеца ще се актуализират индивидуалните планове, за да може при необходимост да бъдат допълвани. В случай на трудности от предоставящите услуги, социалния работник ще се намеси и тушира възникналото напрежение. Насочване на потребителите към подходящи социални услуги от общността. След приключване на процедурата по "Нови алтернативи", потребителите, които са я ползвали ще могат да кандидатстват по настоящия проект. На тях ще им бъдат изготвени нови социални оценки на потребностите, от които ще бъде ясно нуждата от предоставяне на специфичните за лицето почасови услуги. Ежемесечно ще се извършва проверка на потребителите в Дирекция "Социално подпомагане", за да се избегне двойното финансиране. За покриване на разходите за функциониране на Центъра за почасови услуги режийните разходи ще бъдат за сметка на община Самоков, чрез Домашен социален патронаж. , Contracted Amount: 842 154.36 , Reported Amount: 798 030.34
  • Activity: Обучение на персонала за предоставяне на услугите: С проведеното обучение ще се постигне придобиване на знания и умения за предоставяне на качествени почасови услуги. Ще се разработят материали, които ще бъдат насочени основно към преодоляване на трудностите, които възникват, както и запознаване с основните принципи при предоставяне на почасовите услуги. За лицата предоставящи за пръв път социалната услуга личен асистент или домашен помощник ще се проведе въвеждащо обучение, а за останалите надграждащо., Contracted Amount: 320.97 , Reported Amount: 320.97
  • Activity: Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Психологическата подкрепа на персонала, предоставящ социални услуги преодолеят негативни, мъчителни преживявания. По време на консултацията, психолога помага на персонала подкрепа да види проблема отстрани, в една, нова, по-позитивна светлина,като по този начин му се дава възможност да мисли за своите ресурси и да избере нови цели. Психологическа подкрепа ще се реализира чрез консултиране, с помощта на различни терапевтични дейности. Тя ще бъде насочена към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. Ежемесечно ще бъде извършвана и супервизия, чиято основна цел е развитие на личните и професионални умения, подобряване на работната атмосфера, подобряване организацията на работа, а също така обсъждане на етични проблеми, търсене и осъзнаване на силните и слабите страни по време на консултация. Психологът, който осъществява от супервизията създава такова отношение, при което супервизирания да се чувства спокойно, приет и разбран, когато говори за проблемите се и когато обсъжда своите пропуски и грешки. Супервизията ще се провежда групово или индивидуално. , Contracted Amount: 3 331.00 , Reported Amount: 5 295.87
  • Activity: Мотивационна и/или психологическа подкрепа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Мотивационна или психологическа подкрепа ще се реализира чрез консултиране, с помощта на различни терапевтични дейности, съобразно индивидуалните потребности на потребителите на услугата. Тя ще бъде насочена към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. Тя е изключително важна както при деца, така и при възрастните, когато е наложителна промяна в ценностните нагласи и мотивацията. Психологическата рехабилитация е един от позитивните фактори при подпомагане процеса на социализация и социално включване. , Contracted Amount: 3 331.00 , Reported Amount: 3 586.00
  • Activity: Организация и управление на проекта: В рамките на настоящия проект се предвижда сформирането на екип за управление, състоящ се от специалисти, които обезпечават координирането, коректно и точното изпълнение на планираните дейности, съобразно спецификата на проекта. Екипът за управление ще включва: Ръководител, счетоводител и технически сътрудник. Екипът на проекта е съставен от специалисти с различна професионална квалификация, опит и образование, които ще разпределят отговорностите си за изпълнение на дейностите, така че да се гарантира максимална ефективност на разходваните време и ресурси. За работата на екипа за управление ще бъдат закупени канцеларски материали на стойност 1000 лв. Месечната натовареност на екипа ще бъде 70 часа за 24 месеца: Ръководител - 1680 часа за целия проект на стойност 7142.69 лв. Счетоводител - 1680 часа за целия проект на стойност 6947.28 лв. Технически сътрудник - 1680 часа за целия проект на стойност 6742.87 лв., Contracted Amount: 22 032.84 , Reported Amount: 21 418.13
  • Activity: Информиране и публичност: Широко популяризиране на обществото за стартиране и реализиране на Проекта, както и финансовия принос на Европейския Социален Фонд и Европейския съюз.Промяна на обществените нагласи към целевите групи по проекта., Contracted Amount: 600.00 , Reported Amount: 600.00
  • Activity: Обзавеждане и оборудване на Центъра: За да започне пълноценната работа на Центъра ще се се закупят следните материални активи, необходими за функционирането му: 2 бр. бюра с 2 стола, 2 компютъра с мултифункционални устройства; . 6 посетителки стола; 2 шкафа за подреждане на документи. Обзавеждането и оборудване на Центъра ще допринесе за спокойната и приятна атмосфера за работа. Процедурата ще бъде по Закона за обществените поръчки с възлагане по чл.14, ал. 4 и 5. Основната цел на описаното оборудване от една страна е осигуряване на нормална работна среда на персонала на новосъздадения център за почасови услуги, а от друга постигане на уют и досъпност при посещение на лица от целевата група (възрастни хора или хора с увреждания). , Contracted Amount: 3 017.88 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 133.00 , Target amount: 220.00 , Reached amount: 228.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 133.00 , Target amount: 220.00 , Reached amount: 228.00

Financial Information

Total Project cost 874 788.05 BGN
Grant 874 788.05 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 874 442.97 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN