Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.019-0010-C02
Project Name Continued support for children and families at risk in Samokov Municipality.
Beneficiary 000776491 Municipality of Samokov
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 23.01.2020
Start Date 01.02.2020
End Date 20.12.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Област (BG412), Самоков

Description

Brief description
Изпълнението на проектното предложение цели създаване на нова социална услуга в общността, в която ще се реализират дейности, свързани с превенция на изоставянето, превенция на насилието, отпадане от училище, деинституционализацията и реинтеграцията на деца, обучения в умения за самостоятелен живот и социална интеграция на децата от резидентната грижа. Предоставянето на социалната услуга цели оказване на комплексна подкрепа на децата в риск и техните семейства, както и създаване на 4 места за спешно настаняване. Проектното предложение кореспондира пряко със Стратегията за развитие на социалните услуги на територията на община Самоков за периода 2016-2020 г.
С реализиране на проектното предложение ще се осъществява насочване и посредничество за преодоляване на проблеми в ежедневието, социална подкрепа в дома на детето и семейството, в т.ч. мобилна работа, грижи за деца, индивидуална психологическа и социална работа, дейности, насочени към предотвратяване на отпадане на децата от училище и подкрепата им в процеса на социализация в училищната среда, организиране и формиране на ателиета за интерактивни занимания по интереси с повишаване на социалните им умения и равнопоставеното включване в социалния живот; обучение и подкрепа за родители, приемни родители и осиновители, както и осигуряване на спешен прием на деца  или родители, които полагат грижи за детето в случай на кризисна ситуация.
С изпълнението на проекта ще се се ще приложи основният принцип на процедурата, а именно, че семейството е най- добрата среда за отглеждането и развитието на всяко дете, дълбока социална промяна, основана на разбирането, че всеки има право на подкрепа в общността.
Activities
  • Activity: Подбор и наемане на персонал, ангажиран в Центъра за обществена подкрепа: След сформиране на екипа за организация и управление на проекта, дейността ще стартира с публикуване на обява на сайта на община Самоков за наемане на специалистите в новата социална услуга. Ще бъдат изработени бланки на заявлението за кандидатстване. Всички бланки ще бъдат качени на страницата на общината, където ще бъдат общодостъпни. При определяне на конкретния брой и видове специалисти ще се взема предвид общите принципи в Методиката за определяне числеността на персонала в социалните услуги в общността. Със заповед на кмета на общината ще се сформира комисия, която ще разгледа всички подадени заявления, ще направи интервю с кандидатите и обяви класиране. След подбора ще се сформира мултидисциплинарен екип от специалисти, който ще бъде назначен на пълен работен ден или почасово. Екипът от специалисти ще включва: Управител, 3-ма социални работника, 1 психолог, 2 специалисти "социални дейности", 2-ма педагога, 1 логопед, помощен персонал (хигиенист, огняр), външни консултанти-юрист и мед, специалист. Дейността на юриста и медицинският специалист ще бъдат разписани в техническите задания. Юриста ще извършва юридически и други видове консултации в зависимост от индивидуалните потребности на потребителите, както и случаите на кризисно настаняване, за повишаване на познанията и информираността на семействата относно техните права и отговорности по отношение на грижата за детето; засилване на мотивацията и уменията на родителите за записване на техните деца в детска градина или училище, както и за насърчаване на способностите на децата им; индивидуална или групова работа за подобряване на родителските умения и за консултиране по въпросите на семейното планиране; организиране на дискусионни клубове, фокусирани върху въпроси, които са важни за родителите на малки деца. Целта е да се обсъдят и споделят всички родителски страхове и въпроси. Предоставяне на услуги на хора в пробация -консултиране, подкрепа за реинтеграция. Медицинският специалист - Ще работи с децата с уврежданията, децата настанени в спешния прием, както и техните родители. С всички специалисти и помощен персонал ще бъдат сключени трудови договори, а с външните консултанти (юрист и медицински специалист) -договор за услуга., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 751.26
  • Activity: Предоставяна на социалната услуга Център за обществена подкрепа: Дейността на услугата ще стартира веднага след като бъде нает персонала в новата социална услуга. Дейностите в Центърът за обществена подкрепа подкрепят процеса на деинституционализация на грижите за деца. В центъра ще се извършва: социално и психологическо консултиране на деца и семейства в риск; оценяване на родителския капацитет, посредничество в случаи на родителско отчуждение и конфликт при развод/раздяла, оценяване и обучение на бъдещи приемни родители и осиновители, консултиране на деца с поведенчески проблеми, реализиране на социални програми за деца и семейства в риск. Екипът от специалисти нает в Центъра за обществена подкрепа ще разработи и подготви основните документи за определяне правилата и работата в Център за обществена подкрепа, съгласно Методиката за предоставяне на услугата ЦОП, утвърдена от АСП и Наредбата регламентираща критерии и стандарти за предоставяне на социални услуги за деца. За правилната работа и цялостното функциониране на Център за обществена подкрепа ще се създава организация на работата, която позволява ефективно изпълнение на целите. Екипът на ЦОП разработва процедура за действия при инциденти и спешни ситуации, свързани с ползватели на услугите, за които се налага бърза намеса. Създадена е сигурна и безопасна среда за предоставяне на услугата. Финансовите средства, предвидени за покриване на разходите по предоставяне на услугата се формират на базата на предвидените разходи по пера: I. Разходи, свързани с реалното предоставяне на различните типове услуги за подкрепа в общността и в семейна среда – нови Центрове за обществена подкрепa * Възнаграждения на персонала, включващи и осигуровки от работодател за период от 42 месеца – 566 418,49 лв., в съответствие с "Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОПРЧР 2014-2020". - в това число за външни специалисти: юрист - 20 лв. на час по 20 часа месечно; медицински специалист 7 лв. на час по 40 часа месечно. * Режийни разходи, свързани с поддръжката на сградата (разходи за ток, вода, отопление, интернет, телефон и др.) за период от 42 месеца – 32 430.36 лв. * Разходи за материали за директна работа с деца, материали за групова работа, извършване на различни дейности, други разходи за изпълнение на програмите на ЦОП- за период от 42 месеца - 5 500 лв. * Санитарни и хигиенни средства и материали - 4 500 лв.; * Канцеларски материали - 6 050 лв; * Осигуряване на нормативно регламентираната противопожарна безопасност и екплоатация на газови съоръжения; на предписанията на службата по трудова медицина на безопасни условия на труд, както и охрана на сградата- 1 100 лв. * Лекарства, памперси и пелени за нуждите на Центъра за обществена подкрепа – 600 лв. II. РАЗХОДИ ЗА МАТЕРИАЛНИ АКТИВИ 5.1 Разходи за закупуване на оборудване и обзавеждане за помещенията, в които ще се предоставят новите услуги, извън закупеното, съгласно функционалните характеристики и насоки за изграждане на инфраструктурата по процедура BG16RFOP001-5.001 „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за деца“ по ОП „Региони в растеж" Става: 2528,99 лв. Всички разходи предоставяне на услугите в ЦОП ще бъдат включени в общата сума от 619 127.84 лв. , Contracted Amount: 619 127.84 , Reported Amount: 641 959.43

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: CEZ ELECTRO BULGARIA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 336.90
  • Contractor: v i k ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 645.27
  • Contractor: LIONA 66, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 500.00
  • Contractor: VASIL GEORGIEV-EMI, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 299.99
  • Contractor: Nadia Todorova, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 950.00
  • Contractor: LATINKA NIKOLOVA-2009, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 550.00
  • Contractor: Svetoslav, Contracted Amount*: 25 600.00 , Reported Amount**: 25 478.08
  • Contractor: ECMA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 70.00
  • Contractor: OFIS KONSUMATIVI, Contracted Amount*: 14 000.00 , Reported Amount**: 8 010.53
  • Contractor: 3S SOT SOS LTD, Contracted Amount*: 460.80 , Reported Amount**: 538.99
  • Contractor: PIT Tzanka Ivanova ET, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 845.25
  • Contractor: KALPACHKI S-IE ISKROVSKI, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 118.40
  • Contractor: Electrohold Trade EAD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 708.36
  • Contractor: Milmara, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 600.00
  • Contractor: Lefienta, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 800.00
  • Contractor: Tinka modina 78, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 130.00
  • Contractor: PANDA, Contracted Amount*: 1 500.00 , Reported Amount**: 1 110.32
  • Contractor: OP DUOH, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 11.54
  • Contractor: TENI, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 370.00
  • Contractor: TENY - ANELIYA ATANASOVA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 180.00
  • Contractor: SWORDSON SHOPPING Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 40.60
  • Contractor: POZHARNA I AVARIYNA SIGURNOST - DIMITAR YARAMOV, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 516.40
  • Contractor: SHIK-LATINKA VASILEVA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 90.00
  • Contractor: Vasilka, Contracted Amount*: 6 440.00 , Reported Amount**: 6 440.00
  • Contractor: HUMAN PLUS, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 59.00
  • Contractor: Five cachets DDD LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 27.00
  • Contractor: „Agro Invest 86” LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 265.00
  • Contractor: ATS - BULGARIA, Contracted Amount*: 1 200.00 , Reported Amount**: 324.00
  • Contractor: Ralitsa 2016, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 270.00
  • Contractor: Desislava, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 383.03
  • Contractor: Satelitni sistemi, Contracted Amount*: 324.00 , Reported Amount**: 1 124.89
  • Contractor: COVACHKY TRANS, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 60.00
  • Contractor: EASYTECH 2010 Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 30.00
  • Contractor: KOMEKES, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 23 020.08
  • Contractor: NORDI - 7, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 172.06
  • Contractor: Angelina, Contracted Amount*: 35 200.00 , Reported Amount**: 7 159.36
  • Contractor: Mars 2001 -1, Contracted Amount*: 453.60 , Reported Amount**: 693.60
  • Contractor: CHUDOTVORETZ, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 30.00
  • Contractor: Nik Stroy 67, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 300.00
  • Contractor: SKI PROPERTY MANAGEMENT LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 300.00
  • Contractor: VIKTOR BARANSKI - KAPRIZ, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 49.96
  • Contractor: Atlas 03, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 330.05
  • Contractor: DDD-01, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 250.00
  • Contractor: NIKO-IVAN CVETANOV, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 600.00
  • Contractor: A 1 Bulgaria, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 125.01
  • Contractor: TESTER SYSTEMS, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 130.00
  • Contractor: Emilia, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 758.64
  • Contractor: STROY I SNAB, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 90.44
  • Contractor: INSTITUTE OF MENTAL HEALTH , Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 150.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Children and youth receiving community-based social and health services after leaving the institution, Measure Unit: Брой, Base Value: 14.00 , Target amount: 14.00 , Reached amount: 172.00
Indicator 2 Children and youth in institutional care, covered by the deinstitutionalization measures, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 14.00 , Reached amount: 172.00

Financial Information

Total Project cost 636 467.68 BGN
Grant 636 467.68 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 636 467.68 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 2 000.00 0.00 2 000.00 ОФИС КОНСУМАТИВИ ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Граждански договор за медицински услуги, Estimated Amount: 7 280.00
  • Differentiated position 1: Граждански договор
    Contractor: Vasilka
    Contract total funded value: 6 440.00
Procedure 2 Subject to due process: Граждански договор за медицински услуги, Estimated Amount: 12 215.58
  • Differentiated position 1: Граждански договор за медицински услуги
    Contractor: Emilia
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 3 Subject to due process: Граждански договор за юридически услуги, Estimated Amount: 25 600.00
  • Differentiated position 1: Консултански услуги
    Contractor: Svetoslav
    Contract total funded value: 25 600.00
Procedure 4 Subject to due process: Граждански договор с юрист, Estimated Amount: 13 789.08
  • Differentiated position 1: Юридически услуги
    Contractor: Desislava
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 5 Subject to due process: Граждански договор с юрист, Estimated Amount: 35 200.00
  • Differentiated position 1: Консултански услуги
    Contractor: Angelina
    Contract total funded value: 35 200.00
Procedure 6 Subject to due process: Договор за трудова медицина, Estimated Amount: 100.80
  • Differentiated position 1: договор за трудова медицина
    Contractor: Mars 2001 -1
    Contract total funded value: 16.80
  • Differentiated position 2: договор за трудова медицина
    Contractor: Mars 2001 -1
    Contract total funded value: 172.80
  • Differentiated position 3: договор за трудова медицина
    Contractor: Mars 2001 -1
    Contract total funded value: 264.00
Procedure 7 Subject to due process: Доставка на канцеларски материали, Estimated Amount: 66 028.70
  • Differentiated position 1: ДОСТАВКА НА КАНЦЕЛАРСКИ МАТЕРИАЛИ ЗА НУЖДИТЕ НА ОБЩИНА САМОКОВ И ЗВЕНАТА НА БЮДЖЕТНА ИЗДРЪЖКА КЪМ НЕЯ
    Contractor: OFIS KONSUMATIVI
    Contract total funded value: 6 000.00
Procedure 8 Subject to due process: Доставка на канцеларски материали, Estimated Amount: 70 000.00
  • Differentiated position 1: Кооперация Панда
    Contractor: PANDA
    Contract total funded value: 1 500.00
Procedure 9 Subject to due process: Доставка на канцеларски материали., Estimated Amount: 70 000.00
  • Differentiated position 1: офисконсумативи
    Contractor: OFIS KONSUMATIVI
    Contract total funded value: 8 000.00
Procedure 10 Subject to due process: Доставка на консумативи, Estimated Amount: 33 423.16
  • Differentiated position 1: ДОСТАВКА НА КОНСУМАТИВИ ЗА ПЕЧАТАЩА ТЕХНИКА ЗА НУЖДИТЕ НА ОБЩИНА САМОКОВ И ЗВЕНАТА НА БЮДЖЕТНА ИЗДРЪЖКА КЪМ НЕЯ "
    Contractor: ATS - BULGARIA
    Contract total funded value: 1 200.00
Procedure 11 Subject to due process: Охрана на общински обекти на територията на община Самоков по обособени позиции, Estimated Amount: 128 827.00
  • Differentiated position 1: Охрана, чрез СОТ на обект "Център за обществена подкрепа" ул. "Бузлуджа" №2 гр. Самоков
    Contractor: 3S SOT SOS LTD
    Contract total funded value: 288.00
  • Differentiated position 2: Охрана, чрез СОТ на обект "Център за обществена подкрепа"
    Contractor: 3S SOT SOS LTD
    Contract total funded value: 172.80
Procedure 12 Subject to due process: Предоставяне на услуга за доставка на интернет и телевизия., Estimated Amount: 325.00
  • Differentiated position 1: Сателитни системи ООД
    Contractor: Satelitni sistemi
    Contract total funded value: 324.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN