Identification

UMIS Number BG16M1OP002-5.004-0007-C05
Project Name Implementation of activities for improvement of air quality in Sofia Municipality through the purchase and delivery of electric vehicles for road transport - electric buses and trolleybuses
Beneficiary 000696327 Sofia Municipality
Funding CF ==> Environment
Date of the Contract/Order 09.10.2019
Start Date 24.10.2019
End Date 22.02.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична

Description

Brief description
Проектът включва две основни доставки: на тролейбуси и електробуси:
1. Доставка на 30 броя нови нископодови съчленени тролейбуси, които ще заменят амортизирани превозни средства. За осигуряване на нормалната им експлоатация е предвидена реконструкция и модернизация на 3 бр. токоизправителни станции. Токоизправителните станции (ТИС) са основно звено от системата за електрозахранване на столичния електрически транспорт. Те преобразуват трифазното напрежение, подавано от електроразпределителното дружество, в постоянно напрежение, необходимо за захранване на тролейбусите. В тази връзка, ефективността и изправността на ТИС, захранващи линиите, по които ще се движат новозакупените тролейбуси е от решаващо значение за тяхната нормална експлоатация.
2. Доставка на 34 броя нови електробуси и 13 броя нови зарядни станции. За осигуряване на нормалната експлоатация на новия подвижен състав е предвидено изграждане на нови комплектни трансформаторни постове.
Проектът предвижда да бъдат изградени електробусни линии, които да заместят съществуващи автобусни маршрути. Електробусите ще използват най-съвременните бързозарядни технологии, базирани на ултракондензатори. За зареждането им ще бъдат изградени 13 зарядни станции, разположени на началните и крайните спирки и в обслужващите депа. Във връзка със захранването на зарядните станции от контактната мрежа на “Столичен електротранспорт” ЕАД се налага изграждане на нови КТП (комплектни трансформаторни постове) на избрани локации.
Activities
  • Activity: Подготовка на проектното предложение: Дейността включва изготвяне на проектно предложение, съгласно изискванията на Насоките за кандидатстване по Процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ №BG16M1OP002-5.004. В рамките на възлагането се извършват следните основни дейности и услуги: - Идентифициране и описание на основните дейности, които да залегнат в проектното предложение - Изработване на бюджет - Изготвяне на прогнозен график за провеждане и възлагане на обществени поръчки - Изчисление и описание на индикатори за изпълнение на проекта - Консултации в процеса на оценка и одобрение на Проектното предложение - допълнителна информация за оценка на проектното предложение и др., Contracted Amount: 15 480.00 , Reported Amount: 15 480.00
  • Activity: Изготвяне на Анализ на разходите и ползите: Анализът разходи-ползи (АРП) е изготвен в съответствие с методологията, заложена в Регламент за изпълнение (ЕС) 2015/207 на Комисията и насоките за кандидатстване по процедура № BG16M1OP002-5.004 „Мерки за адресиране на транспорта като източник на замърсяване на атмосферния въздух“ по приоритетна ос 5 „Подобряване качеството на атмосферния въздух” на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.” и е в следния обхват: (1) Представяне на контекста (2) Определяне на целите (3) Идентификация на проекта (4) Анализ на търсенето и на вариантите (5) Финансов анализ (6) Оценка на риска При изготвянето на анализа е съблюдавана следната нормативна рамка: • Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета (Регламент (ЕС) № 1303/2013) • Регламент за изпълнение на Комисията (ЕС) № 2015/207 от 20 януари 2015 г. за определяне на подробни правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на образците за доклад за напредъка, представяне на информация относно голям проект, съвместен план за действие, доклади за изпълнението по цел „Инвестиции за растеж и работни места“, декларация за управлението, одитна стратегия, одитно становище и годишен контролен доклад, както и методология за анализ на разходите и ползите и в съответствие с Регламент (ЕС) № 1299/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на образеца на доклади за изпълнението по цел „Европейско териториално сътрудничество“ • Делегиран Регламент (ЕС) № 480/2014 на Комисията от 3 март 2014 година за допълнение на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство; • Указанията за подготовка на Анализ на разходите и ползите за инвестиционни проекти – инструмент за икономическа оценка на Кохезионната политика за периода 2014-2020 г.; • Всички актуални национални методически указания., Contracted Amount: 35 940.00 , Reported Amount: 35 940.00
  • Activity: Доставка на 30 броя нови нископодови съчленени тролейбуси: Доставката е за 30 броя нови нископодови съчленени тролейбуси. В рамките на обществената поръчка са включени следните позиции, които са задължителни елементи за осигуряване на нормална експлоатация на тролейбусите и устойчивост на проекта: • Доставка на 30 броя нови нископодови съчленени тролейбуси • Обучение на работниците и служителите на Възложителя за управление, поддържане, диагностика и ремонт на тролейбусите • Доставка на Диагностично оборудване и специализирани инструменти, необходими за поддръжка на тролейбусите, както следва: Диагностично оборудване за системата за управление (2 к-та), за спирачната система (2 к-та), за хидравлична система (2 к-та), за пневматична система (2 к-та); Специализирани инструменти (2 к-та). • Предоставяне на Възложителя на документация за тролейбусите Новозакупените тролейбуси ще се използват по съществуващи тролейбусни линии с номера 6, 7 и 9 (частично). В момента тези линии ежедневно се обслужват от 30 тролейбуса. Необходими са още 6 резервни, общо 36 тролейбуса. Тролейбусите са разпределени, както следва: по линия №6 – 7 броя ежедневно на линия + 2 резервни, общо 9 тролейбуса. по линия №7 – 11 броя ежедневно на линия + 2 резервни, общо 13 тролейбуса. по линия 9 – 12 броя ежедневно на линия + 2 резервни, общо 14 тролейбуса. От тях 6 бр. са нови превозни средства, закупени през 2014 г. по ОПРР 2007-2013 г. Останалите необходими 8 нови тролейбуса ще бъдат доставени по настоящия проект. Посредством доставката на 30 броя нови нископодови съчленени тролейбуси ще се постигне подобряване на качеството на превозната услуга, достъпността и комфорта, както и намаляване на разходите за експлоатация на подвижен състав. , Contracted Amount: 44 800 560.00 , Reported Amount: 44 800 560.00
  • Activity: Доставка на 34 броя нови 12 метрови електробуси и 13 броя нови зарядни станции: Доставката е за 34 броя нови 12 метрови електробуси и 13 броя нови зарядни станции за електробуси (включително монтажа). В рамките на обществената поръчка ще бъдат включени следните позиции, които са задължителни елементи за осигуряване на нормална експлоатация на електробусите и устойчивост на проекта: • Доставка на 34 броя нови 12 метрови електробуси • Доставка и монтаж на 13 броя нови зарядни станции - входна мощност на AC/DC или DC/DC препоръчително 400 kW+- 600 kW • Диагностично оборудване и специализирани инструменти за поддържане и ремонт на електробусите и зарядните станции, както следва: Диагностично оборудване за системата за управление на електробусите (3 к-та), за спирачната система на електробусите (3 к-та), за хидравлична система на електробусите (3 к-та), за пневматична система на електробусите (3 к-та); Специализирани инструменти за електробуси (3 к-та); Диагностично оборудване за зарядни станции (3 к-та) и специализирани инструменти за зарядни станции (3 к-та) • Осигуряване на техническа документация, за електробусите и зарядните станции • Обучение на личния състав, който ще експлоатира, поддържа, диагностицира и ремонтира електробусите и зарядните станции Новозакупените електрически автобуси ще се използват по съществуващи автобусни линии 73, 74, 60 и 6. Посредством доставката на 34 броя нови 12 метрови електробуси ще се постигне подобряване на качеството на атмосферния въздух, достъпността и комфорта, както и намаляване на разходите за експлоатация на подвижен състав. Зарядните станции за електрически автобуси по настоящия проект няма да могат да се използват от други електрически превозни средства, различни от доставените по проекта., Contracted Amount: 47 117 237.47 , Reported Amount: 42 675 035.48
  • Activity: Реконструкция и модернизация на 3 броя токоизправителни станции и изграждане на комплектни трансформаторни постове (КТП): Дейност 5 се отнася към т. 13.1.4. „Дейности за оптимизиране експлоатацията на новопридобитите превозни средства“ от Насоките за кандидатстване и включва три поддейности, описани по-долу. Поддейност 1 Изготвяне на идеен инвестиционен проект за 3 броя съществуващи токоизправителни станции На базата на изготвения в поддейност 1 идеен инвестиционен проект за ТИС "Веслец", ТИС "Юнак" и ТИС "Слатина" ще бъде обявена обществена поръчка за инженеринг, включваща изготвяне на работен проект, авторски надзор, доставка на електротехническо и електронно оборудване за ТИС и СМР. Месец за стартиране на дейността 2 Продължителност на дейността (месеци) 1 Поддейност 2 Реконструкция и модернизация на 3 броя съществуващи токоизправителни станции (инженеринг) Планирано е в рамките на поддейност 2 да бъде извършена реконструкция и модернизация на следните три токоизправителни станции: ТИС "Веслец", ТИС "Юнак" и ТИС "Слатина". Включените в проекта ТИС са разположени в град София, на терени собственост на „Столичен електротранспорт” ЕАД или Столична община и ще спомагат за захранването на тролейбусните и електробусни линии, по които ще се движат новозакупените превозни средства по проекта. Реконструкцията и модернизацията на 3 броя ТИС включва изготвяне на работен проект, авторски надзор, доставка на електрическо оборудване за ТИС и СМР. Конкретизирането на строително-монтажните дейности и оборудване, необходими за реконструкцията и модернизацията на всеки ТИС, и остойностяването по количества и единични цени на предвидените СМР ще бъдат възможни след изработването на идеен инвестиционен проект. Месец за стартиране на дейността 8 Продължителност на дейността (месеци) 40 Поддейност 3 Изграждане на комплектни трансформаторни постове (инженеринг) Инженерингът за поддейност 3 обхваща: 1. Изготвяне на проектна документация (работен проект), съгласуване на проекта и др., необходими за издаване на разрешение за поставяне съгласно ЗУТ 2. Доставка и монтаж на електротехническо и електронно оборудване за КТП и СМР 3. Изграждане на нови кабелни мрежи +/- 660V за 4 бр. зарядни станции DC/DC 4. Осъществяване на авторски надзор. Четирите комплектни трансформаторни постове (КТП) с мощност 800 кVA ще бъдат разположени на следните локации: в ж.к. Овча купел 2, ж.к. Гоце Делчев, с. Герман и ТБ Депо. Комплектните трансформаторни постове (КТП), включени в проекта, ще бъдат изградени на крайните спирки на електробусните линии, за да осигурят необходимата електроенергия за зарядните станции на електробусите, част от проекта. КТП ще бъдат изграждани само на местата, където необходимата електроенергия ще бъде осигурявана от съответното електроразпределително дружество, обслужващо района. Те ще бъдат разпложени на общински терени и след изграждането им ще останат собстеност на „Столичен електротранспорт” ЕАД / Столична община. Детайлните дължини на електрическата мрежа, кабелни трасета и др., както остойностяването по количества и единични цени на предвидените СМР, ще бъдат готови след изработването на идеен инвестиционен проект (на база на който ще бъде обявена обществена поръчка за инженеринг, изготвянето на идеен проект е извън обхвата на настоящия проект и е за сметка на “Столичен електротранспорт“ ЕАД) и съгласуване с електроразпределителното дружество. Месец за стартиране на дейността 14 Продължителност на дейността (месеци) 34 Във връзка с изграждането на комплектни трансформаторни постове дейност 5 включва и заплащането на такси за проучване и присъединяване към мрежата на ЧЕЗ в размер на 88 хил.лв. Допълнителна информация относно дейност 5 е дадена в отделен документ в секция 12. Прикачени електронно подписани документи., Contracted Amount: 16 545 299.50 , Reported Amount: 14 199 075.74
  • Activity: Строителен надзор: Предоставяне на консултанска услуга по смисъла на чл. 168 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/ за упражняване на строителен надзор. Дейността включва контрол над строителния процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обектите в експлоатация. Строителен надзор ще се осъществява върху следните обекти предмет на две обособени позиции: 1. Реконструкция и модернизация на 3 броя токоизправителни станции 2. Изграждане на комплектни трансформаторни постове (КТП) Лицензираният строителен консултант има следните отговорности: следи за законосъобразно започване на строежа; пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2; спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; годността на строежа за въвеждане в експлоатация; оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания; оценката за енергийна ефективност; спазването на нормативните разпоредби за изпълняваните работи, изпълнените количества и качеството на използваните материали, изпълнението на договорните условия, спазването на приетия график за изпълнение, както и за дефекти, появили се по време на гаранционния срок. При установяване на нередности и некачествени работи същите се констатират своевременно в заповедната книга на строежа и следва да се отстранят. Дейността ще включва и изготвянето на комплексна оценка за съответствие на изготвените проекти във връзка с издаване на разрешение за строеж и въвеждането на обектите в експлоатация. , Contracted Amount: 12 852.00 , Reported Amount: 12 852.00
  • Activity: Организация, управление и комуникация съгласно чл. 55, ал. 1, т. 4 от ЗУСЕСИФ: Организацията и управлението на проекта е задължителна дейност от изпълнението на проекта, която ще продължи през целия период на проекта. За целта ще бъде създаден Екип за управление на проекта (ЕУП). ЕУП ще се състои от 12 члена. ЕУП е пряко отговорeн за управлението на проекта и осигуряване качественото изпълнение на заложените дейности през периода на физическо изпълнение. Той ще осъществява цялостната координация на проекта, ще подготвя доклади, ще изготвя исканията за плащане, ще участва в комисиите за избор на изпълнители по отделните обществени поръчки, ще дава указания на изпълнителите. С изпълнението на мерките за информация и комуникация ще се повиши информираността на гражданите на Столична община за ролята и приноса на ЕС, както и ще се подобри общото разбиране и признаване сред населението на необходимостта и ползите от проекта. Дейността ще включва следното: - до два дни след подписване на АДБФП, Столична община и Столичен Електротранспорт ЕАД ще публикуват на своите интернет страници описание на проекта, вкл. цели и резултати и финансовия принос на Кохезионния фонд на ЕС и на българската държава чрез ОПОС 2014-2020 г. за реализацията на проекта. - Ще бъдат произведени плакати с информация за проекта, които ще се поставят на видно място в сградите на общината и партньора и при провеждане на публични събития по проекта. Плакатите ще съдържат задължителните елементи за визуализация, вкл. емблемата на ЕС, пълните наименования „Европейски съюз“ и „Кохезионен фонд“; общото лого за ЕСИФ за програмен период 2014-2020 г., логото и слогана на ОПОС 2014-2020 г., наименованието на проекта; общата стойност на проекта и размера на европейското и националното съфинансиране, начална и крайна дата на изпълнение на проекта. - Ще се проведат публични събития за популяризиране на проекта – пресконференции, както и официални церемонии „първа копка“ и откриване на обектите. Публичните събития ще бъдат предварително анонсирани по подходящ начин. - Ще се подготви текст съобразно изискванията, указващ приноса на ЕС, който ще бъде поставян на всички изготвени писмени материали и документи по проекта - Ще бъдат поставени на видни места временни билбордове и постоянни обяснителни табели, както и информационни стикери на материалните активи и оборудването, закупени по проекта Дейността ще се изпълнява в съответствие с изискванията за задължителни мерки и за технически характеристики на материалите и продуктите, посочени в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. Специалист “Изпълнение на мерките за информация и комуникация” от ЕУП ще осъществява контрол върху изпълнението на предвидените по проекта мерки по информация и комуникация. , Contracted Amount: 568 430.40 , Reported Amount: 557 429.04

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Sofia Public Electrical Transport Company JSC, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: SKODA ELECTRIC AS, Contracted Amount*: 37 333 800.00 , Reported Amount**: 44 800 560.00
  • Contractor: START - ENGINEERING, Contracted Amount*: 12 050 677.61 , Reported Amount**: 13 491 045.19
  • Contractor: CHARIOT MOTORS AD, Contracted Amount*: 5 278 170.00 , Reported Amount**: 5 278 170.00
  • Contractor: SOFINVEST EOOD, Contracted Amount*: 10 710.00 , Reported Amount**: 12 852.00
  • Contractor: INFRAPROJECT CONSULT LTD, Contracted Amount*: 42 850.00 , Reported Amount**: 51 420.00
  • Contractor: CONSORTIUM "CHARIOT MOTORS – HIGER", Contracted Amount*: 33 696 364.56 , Reported Amount**: 37 396 865.48
  • Contractor: VBC ENERGY OOD, Contracted Amount*: 594 982.16 , Reported Amount**: 682 530.55
  • Contractor: FUTURE STANDARDS LTD, Contracted Amount*: 21 250.00 , Reported Amount**: 25 500.00
Subcontractors
  • Subcontractor: "GEMAMEX MOTION CO" ltd, Contracted Amount*: 0.00
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: CHARIOT MOTORS AD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: HIGER BUS COMPANY LIMITED, Contracted Amount*: 0.00

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Доставени екологични електрически превозни средства на обществения транспорт, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 64.00 , Reached amount: 64.00
Indicator 2 Projects for lowering the quantities of PM10 and NOx, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Population benefitting from the measures to reduce PM10/NOx quantities, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 1 341 938.00 , Reached amount: 1 422 650.00
Indicator 4 Quantity of PM, Measure Unit: т/год., Base Value: 15.34 , Target amount: 14.71 , Reached amount: 2.21

Financial Information

Total Project cost 88 789 346.82 BGN
Grant 88 789 346.82 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 88 789 346.82 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 7 487.50 0.00 7 487.50 ИНФРАПРОЕКТ КОНСУЛТ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 СТАРТ-ИНЖЕНЕРИНГ АД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 29 198.31 0.00 29 198.31 ВБС ЕНЕРГИЯ ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 30 299.91 0.00 30 299.91 ВБС ЕНЕРГИЯ ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 ЧЕРИЪТ МОТОРС АД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на 30 броя нови нископодови бързозарядни електробуси, доставка и монтаж на 10 броя нови зарядни станции и специализирано оборудване към тях, Estimated Amount: 38 432 059.50
  • Differentiated position 1: Доставка на 30 броя нови нископодови бързозарядни електробуси, доставка и монтаж на 10 броя нови зарядни станции и специализирано оборудване към тях
    Contractor: CONSORTIUM "CHARIOT MOTORS – HIGER"
    Contract total funded value: 33 696 364.56
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на 30 броя нови нископодови съчленени тролейбуси, Estimated Amount: 38 138 685.00
  • Differentiated position 1: Доставка на 30 броя нови нископодови съчленени тролейбуси
    Contractor: SKODA ELECTRIC AS
    Contract total funded value: 37 333 800.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на 4 броя нови нископодови бързозарядни електробуси, доставка и монтаж на 3 броя нови зарядни станции и специализирано оборудване към тях, Estimated Amount: 5 568 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на 4 броя нови нископодови бързозарядни електробуси, доставка и монтаж на 3 броя нови зарядни станции и специализирано оборудване към тях
    Contractor: CHARIOT MOTORS AD
    Contract total funded value: 5 278 170.00
Procedure 4 Subject to due process: Изготвяне на идеен инвестиционен проект за 3 броя съществуващи токоизправителни станции, Estimated Amount: 29 900.00
Procedure 5 Subject to due process: Изграждане на комплектни трансформаторни постове (КТП) - инженеринг, Estimated Amount: 512 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: „Инженеринг-проектиране, авторски надзор, доставка на оборудване и СМР за изграждане на 2 бр. нови КТП, изграждане на кабелни линии СрН и НН за захранване на нови зарядни станции за електробуси”
    Contractor: VBC ENERGY OOD
    Contract total funded value: 291 983.09
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: „Инженеринг-проектиране, авторски надзор, доставка на оборудване и СМР за преустройство на 2 бр. съществуващи КТП и изграждане на кабелни линии НН за захранване на нови зарядни станции за електробуси”
    Contractor: VBC ENERGY OOD
    Contract total funded value: 302 999.07
Procedure 6 Subject to due process: Реконструкция и модернизация на 3 броя токоизправителни станции, Estimated Amount: 12 161 413.50
  • Differentiated position 1: „Реконструкция и модернизация на 3 броя токоизправителни станции“
    Contractor: START - ENGINEERING
    Contract total funded value: 12 050 677.61
Procedure 7 Subject to due process: Строителен надзор, Estimated Amount: 29 900.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN