Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.018-0041-C03
Project Name "Together we can do more"
Beneficiary 000852957 Municipality Shabla
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 07.03.2019
Start Date 07.03.2019
End Date 21.03.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Добрич (BG332), Шабла

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение цели чрез интегриран подход да повиши нивата на заетост, образователния, здравния и социалния статус на най-нуждаещите се граждани на общината, както и достъпа до образование, като те ще бъдат съпътствани от дейности за активизиране и развитие на ромската общност, както и за формиране на благоприятна обществена среда за изпълнение на интеграционната политика. Така дейностите по три от направленията на ОПРЧР и по ОПНОИР ще бъдат реализирани в едни и същи населени места и квартали, обхващайки едни и същи нуждаещи се граждани. По-конкретно, предвиждаме за повишим нивата на заетост в ромска общност чрез общностна работа на терен за активизиране на дълготрайно безработните и неактивните лица; квалификация според заявените  нужди на партньорите-работодатели;  субсидирана заетост, за да придобият включените необходимите трудови навици, работна дисциплина и практически умения. Проектът ще допринесе за повишаване на здравния и социалния статус на ромите в общината чрез разширяване на обхвата и капацитета на съществуващите услуги, така че те да достигнат до най-маргинализираните ромски семейства, както и чрез апробиранетно на мулти-секторни услуги. Неделима част от подхода на проекта в това направление ще бъде и подкрепата за провеждането на периодични здравни кампании и прегледи в ромска общност, както и на общностен мониторинг на предоставените здравни, социални и образователни услуги.
Дейностите по ОПНОИР компонента са концентрирани в предучилищна  възраст и прехода между детска градина и училище, като обезпечават пълен обхват, повишаване на качеството и училищната готовност, запазване на културната дентичност чрез въвеждане на интеркултурни елементи в учебно-възпитателния процес. В компонента са предвидени и дейности с родители, които възпрепятстват децата си от редовно посещение на детска градина и дейности с родители от млцинствата и мнозинството за превенция на образователната сегрегация.


Activities
  • Activity: Активиране на икономически неактивните лица : Основната цел на дейността е да се идентифицират лица от уязвими етнически групи от общината, които към момента не са заети и не са в образование или обучение, да се информират за съществуващи възможности за включването им в трудова заетост при работодател. За да се постигне тази цел, по проекта ще бъде нает трудов медиатор, който ще се включи активно за издирването на лицата от уязвимите групи. Същият ще осъществява непосредствен контакт с представителите на уязвимите групи и ще подпомага комуникацията им с представителите на местната власт, институциите, работодатели. Идентифицирането представлява набор от различни дейности, чрез които да се осъществи непосредствен контакт с лица от уязвими групи, да се предостави информация за съществуващия пазар на труда и възможностите за включване в него. В резултат на тази дейност ще се състави регистър с данни на идентифицираните лица. След идентифициране на целевата група ще се проучат индивидуалните потребности и интереси за всяко лице. На базата на оценката на идентифицираните нужди и потребности, лицата ще бъдат насочвани към подходяща форма на включване в заетост, осигурена в рамките на проекта. Активирането на тези лица е важен приоритет на политиката на пазара на труда и се обуславя, както от необходимостта от увеличаване на работната сила за поддържане на икономическия растеж, така и с цел социално включване. Основните причини за неактивност са липсата на квалификация, умения и трудов опит, загуба на навици за труд и не на последно място липсата на работни места, подходящи за образователното и квалификационното равнище на обезкуражените лица. За да бъдат ефективни действията по активиране и мотивиране на безработните лица е необходим индивидуален подход спрямо всяко лице, което е с ниско образование и без квалификация и счита, че не може да се реализира на пазара на труда или не желае да си търси работа. Осигуряването на достъпни, качествени и ефективни посреднически услуги е ключова предпоставка за активиране на лицата от групите в неравностойно положение на пазара на труда и тяхното мотивиране за намиране на работа. За целта ще се предприемат набор от дейности за преодоляване на пасивността и липсата на мотивация за активно поведение на пазара на труда на идентифицираните лица от уязвимите групи. Това е много важна част от дейността, защото липсата на мотивацията води до апатия, ограничаване на интересите и загуба на професионални и житейски цели. Мотивирането ще е насочено към придобиване на умения за търсене на работа и успешно представяне на интервю за работа. В рамките на тази дейност целевата група ще се запознаят с информационните канали за търсене на работа – частни трудови посредници, свободни работни места, обявени в бюрата по труда, трудови борси, обяви във вестници, обяви в сайтовете на съответните фирми и в сайтове за предлагане на работни места, възможности за работа в чужбина, подробно ще се информират за посредническите услуги, които могат да ползват, регистрирайки се в бюрата по труда, ще получат базови познания за това как се изготвят документи за кандидатстване за работа – автобиография, мотивационно писмо, попълване на предварителни тестови въпросници и др. Ще бъдат организирани срещи с представители на други институции и услугите, които се предоставят в тях. Участниците в дейността ще се включват в групoви и индивидуални консултации, в зависимост от конкретните им нужди и потребности.Ще се предоставя базова информация за нормативни документи и изисквания от областта на трудовото право, трудовите правотношения, трудови договори и произтичащи от тях права и задължения и всякакъв друг тип въпроси, възникващи по време на изпълнението на дейността.По време на изпълнение на дейността ще се търси обратната връзка от целевата група – споделяне на информация, собствен опит, затруднения, с които се е сблъсквало лицето в такива ситуации и добри практики. , Contracted Amount: 13 089.60 , Reported Amount: 13 074.05
  • Activity: Включване в заетост на представители на уязвимите етнически общности от общината: Целта на настоящата дейност е да се осигури заетост на трайно безработни хора от уязвимите общности, като се допринесе за реинтеграцията им на трудовия пазар и възстановяване или създаване на трудови навици и умения. Участието на тези хора ще допринесе не само за придобиване на доходи и отпадане от системата на социалното подпомагане, но ще допринесе и за разрешаване на проблеми в сферата на здравеопазването и социалната интеграция. Не на последно място тази дейност ще има и благоприятно влияние върху по-добрия обхват на децата от уязвими семейства в образователната система и повишаване на техните постижения и успех, защото следвайки комплексния характер на схемата, децата на участниците, включени в заетост, ще бъдат обхванати от образователните дейности по проекта по компонента, финансиран от ОПНОИР. В тази дейност ще участва работодателят партньор, който ще осигури нови работни места към своето предприятие. Новоназначените лица от целевата група - 8 бр. със заетост до 12 месеца и 2 бр. със заетост до 4 месеца ще работят, като общи работници към предприятието, ще помагат в кухнята, ще почистват плажната ивица пред туристическите обекти на работодателя. Общината също ще наеме 16 лица от уязвимите групи за 12 месеца, две лица със заетост до 4 месеца и четири лица със заетост до 3 месеца. Дейностите предвидени за изпълнение не изискват специфични умения и не е необходимо предварително обучение. Предвиждат се също така в рамките на работното време да се провеждат и дейности в сферата на комуналните услуги,които ще бъдат предложени от общината. Това са дейности като поддръжка на пътища и улици, почистване на канализационни шахти, почистване на канавки и банкети, окосяване на банкети, окастряне на храсти в обхвата на пътя и др. Ще бъде осигурена заетост на трудов договор за срок от 12 месеца на 24 лица, на 4 лица със заетост до 4 месеца и още на 4 лица със заетост до 3 месеца от уязвимите общности от гр. Шабла., Contracted Amount: 240 609.08 , Reported Amount: 236 708.64
  • Activity: Подобряване на достъпа до качествени и здравни услуги и предоставяне такива услуги: Основната цел на дейностите по проекта по това направление е да се осигури пълен достъп до социални и здравни услуги, които са налични за останалите граждани на общината, но до този момент не са достигали до най-уязвимите и маргинализираните части на ромската общност. Основната причина за ограничения или липсващ достъп на представителите на уязвимите общности от общината до адекватни здравни услуги е липсата на здравни осигуровки. Високият процент на безработни, които нямат регистрация в бюрото по труда, липсата на информация и мотивация са сред корените, които отказват хората от здравното осигуряване. Към това трябва да прибавим и непълната осигуреност с лични лекари, отдалечеността на специализираните медицински заведения и ограничените възможности за пътуване до тях и понякога недоброто отношение на някои медицински специалисти към представителите на уязвимите етнически групи. За целта се предвиждат следните дейности: 1. Картографиране на нуждите от социални и здравни услуги чрез социална анкета, която ще обхване всички ромски домакинства. По този начин ще се събере необходимата информация за изготвяне на пълна оценка на съществуващине нужди и проблеми на общността. 2. Провеждане на беседи, обучения и дискусии за повишаване информираността на ромските семейства и младежи относно здравните им права и отговорности, за социално значими заболявания, превенция на зависимости и рискови фактори за поява на хронични болести, за семейно планиране и предотвратяване на ранна и нежелана бременност и др; 3. Провеждане на кампании в общността за повишаване на здравната култура, и промяна на нагласите за включване в здравно-осигурителната система.Целта е да се намали броя на здравно-неосигурените лица и повишаване на възможностите за достъп до здравните услуги и превенция на заболеваемостта. 4. Предоставяне на индивидуални консултации и социално-здравна медиация на представителите на общността- цели се подкрепа на семействата за справяне със семейни проблеми, създаване и развитие на умения и ресурси за пълноценно социално включване и реализация. Дейността ще спомогне за увеличаване на възможностите за социална интеграция на рисковите групи чрез развитие на социални умения – общуване, изготвяне на семейния бюджет, търсене на работа, родителски умения; улесняване на достъпа на уязвимите групи до различни услуги и институции; срещи за консултация и подкрепа на родители на деца. Консултация на лица, живеещи в рискова семейна среда, 5. Организиране на профилактични прегледи и предоставяне на пакет от здравни услуги от различни специалисти; очен, гинеколог, кардиолог и др. за здравно неосигурени лица. , Contracted Amount: 20 366.40 , Reported Amount: 20 363.50
  • Activity: Развитие на ромската област в община Шабла и преодоляване на негативните стереотипи : Целта на тази дейност е да се подпомогне съхраняване и развиване на културната идентичност на ромската общност и успешната им социализация, преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност и гарантирането на устойчивост на резултатите от проекта чрез повишаване на информираността по отношение на интеграцията на роми от етническите малцинства. Това изцяло съответства на Общинския план за интеграция на ромите, където именно е заложено и като цел по този начин. В община Шабла живеят роми от две ромски групи: калдараши и рудари/ копанари. И ако едната общност (рударската)е сравнително добре интегрирана (при нея се наблюдава по-скоро противоположния процес – на асимилация), при калдарашката общност все още съществуват проблеми, които възпрепятстват социалното включване, както и овластяването на ромите - патриархални практики като ранните или уговорените бракове, недопускането на жени до работа извън общността, неравноправно положение на ромските жени, не-ангажирането на ромските лидери, пасивност на младежи и родители. Община Шабла се нуждае от иновативни дейности за преодоляване на тези негативни нагласи, дейности, които са базирани в общността. В допълнение, въпреки толерантната среда и липсата на етнически кофликти в общината, все още съществуват проблеми, които възпрепятстват широката обществена подкрепа за изпълнение на политиките за интеграция, например: анти-ромски стереотипи и предразсъдъци, непознаване на спецификата на работа в ромска общност от страна на общинска администрация и основните институции. Съвместно с общината ще бъдат организирани мероприятия, посветени на толерантността и междукултурното разбирателство с участието на деца от детската градина „Дора Габе“-партньор по проекта. По повод празника „8 април-Международен ден на ромите, в читалището ще бъде организиран концерт с участие на деца от групи „Занимания по интереси“ по проект „Равни възможности за нашите деца чрез партньорство и образование в мултикултурна среда“ по ОП НОИР и с участие на Клуб "Шанс за всяко дете да играе, пее и се весели със другарчета добри", създаден в рамките на проекта в детската градина „Дора Габе“ . По време на концерта, ще се почете паметта на ромите, загинали по време на Холокоста. Целта е, установяването на тази инициатива, като добра практика след приключването на проекта. За целта ще бъдат закупени материали (книги, CD и др.), представящи приноса на ромите в българската и европейската история и култура, които ще бъдат раздавани по време на публични събития, както и ще бъдат предоставени на местните библиотеки и читалища. Работа по тази дейност ще бъде тясно свързана с ОПНОИР компонента-Работа с родители, Кампании с родители. Ще се следва общ подход; Развитие на местната общност и овластяване, като дейностите по двата компонента взаимно ще се подсилят и ще постигнат мащабен ефект на създаване на подходяща среда за изпълнението на проекта и на интеграционните политики. Образователният медиатор, който ще бъде ангажиран в рамките на компонента, финансиран от ОПНОИР, ще участва в реализирането на тези дейности, подпомаган от останалите медиатори - общностен и трудов. Общностният екип от модератори ще бъде подпомаган и от експерт/и за провеждане на кампании, насочени специфично към повишаване на капацитета на общността и преодоляване на негативните нагласи. , Contracted Amount: 14 146.00 , Reported Amount: 9 596.03

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Rossi Ergi EOOD, Contracted Amount*: 69 800.00 , Reported Amount: 68 633.45
  • Partner: "Dora Gabe" Kindergarden, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: Association "Center for Interethnic Dialogue and Tolerance"Amalipe", Contracted Amount*: 63 970.91 , Reported Amount: 9 596.03
Contractors
  • Contractor: KANNA EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 798.00
  • Contractor: KOLEDZHIKOV Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 7 475.15
  • Contractor: BARAKA BRAT LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 216.00
  • Contractor: SIRIUS VT, Contracted Amount*: 3 950.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: TOPLIVO , Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 613.85
  • Contractor: OFIS V OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 4 293.63
  • Contractor: STIL ELECTRONІX 2000, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 432.00
  • Contractor: IDAN 2, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 311.30
  • Contractor: ET NIKOLAJ KJUÙKOV - NIKI, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 450.00
  • Contractor: MEDITSINSKI TSENTAR EVROMEDIKA - KAVARNA LTD, Contracted Amount*: 15 300.00 , Reported Amount**: 15 300.00
  • Contractor: SLUZHBA PO TRUDOVA MEDITSINA OOD, Contracted Amount*: 300.00 , Reported Amount**: 156.00
  • Contractor: SIYANA 7923 EOOD , Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 459.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Roma participants who are engaged in job searching education/ training, gaining a qualification, or are in employment, incl.self-employment or are receiving social and health services, upon leaving, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 44.00 , Reached amount: 229.00
Indicator 2 Roma, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 54.00 , Reached amount: 229.00

Financial Information

Total Project cost 304 818.33 BGN
Grant 304 818.33 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 304 818.33 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Директно възлагане по чл 20, ал.4, т. 3 от ЗОП с предмет: " Провеждане на конференции, семинари, беседи, информационни кампании, лектори за провеждане на мотивационни обучения и др. ", Estimated Amount: 2 208.33
Procedure 2 Subject to due process: Директно възлагане по чл. 20, ал.4, т. 3 от ЗОП с предмет: "Предоставяне на услуги както следва: 1: Трудова медицина- 10 лица 2: Провеждане на гинеколкогични прегледи за 80 жени, очен преглед за 100 души и кардиологични и други прегледи за 150 души . 3. Пътни на лекарския екип , Estimated Amount: 12 236.67
Procedure 3 Subject to due process: Директно възлагане по чл. 20, ал.4, т. 3 от ЗОП с предмет: " Доставка на тракторна косачка и 2 бр. моторни косачки за трева ", Estimated Amount: 5 267.22
Procedure 4 Subject to due process: Директно възлагане по чл. 20, ал.4, т. 3 от ЗОП с предмет: "Доставка на канцеларски материали - тонер касети, хартия А4, класьори, джобове, канцеларски и други материали и Канцеларски материали за картографиране, прегледи и др.", Estimated Amount: 2 713.33

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN