Identification

UMIS Number BG05M9OP001-6.002-0153-C01
Project Name "Patronage care +" in the municipaliti of Kresna
Beneficiary 000024720 OBSHTINA KRESNA
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 26.05.2021
Start Date 01.06.2021
End Date 07.10.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Кресна

Description

Brief description
Проектното предложение ще осигури предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Activities
  • Activity: направление 1 „Патронажна грижа“ (мерки 1-4): Цел: Да се осигури подкрепа, чрез предоставяне на патронажни грижи за възрастни хора и лица с увреждания на територията на община Кресна, с оглед пълно и гъвкаво задоволяване на индивидуалните им потребности. Дейността включва изпълнението на следните мерки: 1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора. Предоставянето на услугите в домашна среда ще се осъществява съобразно разработената от МЗ методика за предоставяне на патронажна грижа в рамките на процедура BG05M9OP001–2.028. В продължение на 12 месеца минимум 16 потребители ще получават мобилни здравно-социални услуги до 2 часа на ден от една медицинска сестра, четири домашни санитари и един шофьор, като: - здравни грижи и медицинско наблюдение - измерване на витални показатели; консултиране на хранителен и двигателен режим; наблюдение в следболничен престой; поставяне на системи, инжекции, смяна на превръзки; наблюдение и лечение на декубитални рани и др. - социални услуги за организиране на ежедневието; - домашна и домакинска помощ (почистване, подреждане); снабдяване с храна (пазаруване), сервиране, помощ при хранене; придружаване до болнично заведение, служби и институции; придружаващи услуги преди лягане и след събуждане и др. Включването на потребители в дейността ще се извършва след изработване на оценка на индивидуалните потребности от здравни грижи и социални дейности. Оценките ще се изготвят от социалния работник, координатора и психолога по проекта. Ръководителят на проекта ще поддържа досие за патронажна грижа на всеки потребител, в което ще се съхранява цялата свързана с него документация. Изборът на услуги и тяхната продължителност (до 2 ч. на ден) ще се извършва с участието на потребителите, въз основа на направената оценка на потребностите. 2. Предоставяне на психологическа подкрепа и социална рехабилитация, консултиране. Включва провеждане на индивидуални сесии за оказване на психологическа и социална подкрепа чрез консултиране и комбинирани методи на възрастните хора и на лицата с увреждания, за които необходимостта от оказване на психо- социална подкрепа е отразена в индивидуалната оценка на потребностите. Мярката ще се изпълнява от психолог и социален работник с подходящ релевантен опит. Срещите с потребителите ще се извършват по ежемесечен график, изготвен от специалистите и съгласуван с координатора на интегрираните здравно-социални услуги, одобрен от ръководителя на проекта. 3. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост за подкрепа на отделния потребител, с акцент снабдяване с лекарства (закупени със средства на потребителите) и административни услуги като заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Подборът на потребители от целевите групи за включване в мярката ще се извършва текущо от екипа по проекта, съобразно заявената от лицата необходимост. Извършването на доставките на лекарства, храни и продукти от първа необходимост, както и предоставянето на административни услуги ще става по график, изготвен от социалния работник. Честотата на извършване на доставките ще се договаря индивидуално с всеки потребител, съобразно неговите потребности, възможностите на проекта и наетите за изпълнението на дейността лица. 4. Транспорт на персонала, предоставящ патронажна грижа, от/до домовете на лицата. Целта е да се осигури мобилност на персонала, предоставящ услугите до потребителите на територията на общината. Логистичното осигуряване на транспорт на наетите лица от/до домовете на потребителите и от/до местата за изпълнение на услугите (магазин, аптека, социални служби, поща, офиси на доставчици на комунално-битови услуги, личен лекар и др.) ще се извършва от координатора на услугата и социалния работник, въз основа на ежемесечни графици. За транспортирането на наетия персонал се използва автомобила, закупен по процедура BG05M9OP001-2.040., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 35 159.04
  • Activity: направление 2 „Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности“ (мерки 5-8): Цел на дейността: В отговор на безпрецедентните предизвикателства, свързани с пандемията от COVID-19 да се осигури подкрепа за адаптиране на социалните услуги, делегирани от държавата дейности в посока превенция на разпространението на вируса, опазване здравето както на ползвателите на социалните услуги, така и на служителите, които предоставят тези услуги. В община Кресна има три социални услуги ДДД, а именно ДЦПЛУ с 25 потребители и 14 души персонал, ЦОП с 25 потребители и 9 души персонал и ЦСРИ с 35 потребители и 12 души персонал. Дейността включва изпълнението на следните мерки: 1. Осигуряване на ЛПС. Мярката включва закупуване и предоставяне на персонала, зает в социалните услуги, на лични предпазни средства за еднократна и многократна употреба: маски, защитни очила, защитно облекло и ръкавици. На потребителите на услугите ще бъдат осигурени маски и при необходимост ръкавици. Осигуряването на лични предпазни средства ще се извършва текущо от екипа за управление на проекта, въз основа на месечни заявки, изготвени от ръководителите на социалните услуги. 2. Въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, делегирани от държавата дейности. В условията на пандемия от коронавирус е много важно почистването и дезинфекцията на помещенията и всички повърхности, които се докосват от голям брой хора да се извършва съгласно инструкциите и предписанията на здравните власти. Това е особено голямо значение в социалните услуги, делегирани от държавата дейности, тъй като техните потребители са основно възрастни хора и хора с увреждания с множество тежки хронични заболявания, които са силно рискова група за развиване на заболяването. За извършване на достатъчно ефективна дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги е необходимо освен доставката на качествени дезинфектанти, почистващи препарати, материали за лична хигиена (салфетки,течен сапун, сухи и мокри кърпи за еднократна употреба и др.), така и назначаването на допълнителен персонал (3 /трима/ хигиенисти и 3 /трима/ санитари), който да извършва дезинфекцията, в необходимите честота и обем, съгласно изискванията на здравните власти. 3. Тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID-19. Тестването на персонала и потребителите ще се извършва основно при възникване на необходимост. В случай на потребител или лице от персонала, което проявява симптоми на заразяване с КОВИД-19 и/или за което е доказан пряк контакт с болно от коронавирус лице ще бъде приложено тестване с PCR тест. Като превантивна мярка за разпространение на вируса сред останалия персонал и потребители в услугите ще бъдат използвани бързи антигеннти тестове. 4. Материално обезпечаване на мобилната работа на екипите на социалните услуги и провеждане на консултации и обучения в електронна среда за потребителите. Необходимо е осигуряване на технически средства, с помощта на които се извършват консултации и обучения в електронна среда, а на място в услугите потребителите на ДЦПЛУ, ЦОП, ЦСРИ продължат да ги ползват за получаване на достоверна информация от Интернет., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 75 870.79

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 41.00 , Reached amount: 60.00
Indicator 2 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 101.00 , Reached amount: 172.00
Indicator 3 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 101.00 , Reached amount: 172.00
Indicator 4 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 35.00 , Reached amount: 50.00

Financial Information

Total Project cost 111 029.83 BGN
Grant 111 029.83 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 111 029.83 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN