Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0339-C01
Project Name Development of managerial capacity and growth in REFRAN Ltd.
Beneficiary 131042710 REFRAN LTD.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 06.03.2017
Start Date 06.03.2017
End Date 11.07.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Окръг, Елин Пелин, с.Елин Пелин

Description

Brief description
Основната сфера на дейност на РЕФРАН ЕООД е производството на огнеупорни, изолационни и строителни материали и изделия.Дейността е съпътствана от строг контрол на качеството и основана на принципа на устойчиво развитие и ресурсна ефективност и ефикасност.В РЕФРАН ЕООД има въведени и поддържани ISO 9001:2008 и ISO 14001:2005.Дружеството инвестира непрекъснато в подобряване на моделите на управление и организация на основните процеси в дейността си.С оглед на това се предвижда реализацията на  настоящия проект,имащ за основна цел развитие и укрепване на управленския капацитет и растеж в РЕФРАН ЕООД,чрез ре-сертифициране на вече приложените стандарти към по-новата версия на системите за управление и закупуване на оборудване допринасящо за постигане на съответствие с изискванията им.
Проектът ще се реализира посредством изпълнението на следните допустими дейности:
1)Дейност за развитие и укрепване на управленския капацитет,чрез ре-сертифициране  на системата за управление на качеството
по отношение на преминаване към новата версия на стандарта в съответствие с ISO 9001:2015;
2)Дейност за развитие и укрепване на управленския капацитет,чрез ре-сертифициране  на системата за управление на околната среда по отношение на преминаване към новата версия на стандарта в съответствие с ISO 14001:2015;
3)Дейност за развитие и укрепване на управленския капацитет,чрез закупуване на ново оборудване, допринасящо за въвеждане и спазване на съответствието с изискванията на въведените ре-сертифицирани системи за управление;
4)Визуализация на проекта.
Посредством фокусираната по процедурата подкрепа ще се подобри управленски капацитет и растеж в "РЕФРАН" ЕООД , като проектните дейности и очаквани резултати ще допринесат за повишаване експортния потенциал и конкурентоспособността на дружеството, както на националния, така и на европейския и световен пазар.Проекта попада и в приоритетите на настоящата процедура, свързани с ре-сертифииране с ISO 14001:2015 и участие в процедури по ОПК.
Activities
  • Activity: Дейност за развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез ре-сертифициране на системата за управление на качеството по отношение на преминаване към новата версия на стандарта, в съответствие с ISO 9001:2015: Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните поддейности: Поддейност 1:Консултантски услуги, свързани с актуализиране на съществуващата в предприятието система за управление на качеството с изискванията на новата версия на стандарта, в съответствие с ISO 9001:2015; Поддейност 2: Ре-сертифициране на системата за управление по отношение на преминаването към новата версия на стандарта, в съответствие с ISO 9001:2015. Дейността на "РЕФРАН" ЕООД е изцяло ориентирана към клиента, към неговите изисквания и очаквания за продукти с европейско качество.С първоначалното внедряване и сертифициране на система за управление на качеството в съответствие с изискванията на БДС EN ISO 9001:2008 през 2010 г. ръководството на "РЕФРАН" ЕООД затвърждава завоюваните позиции на вътрешния пазар като водеща фирма в областта на производството на огнеупорни изделия, като насочва усилията предимно към регионалните пазари.В условията на все по-изострящата се конкуренция качеството се превръща в един от основните определящи фактори в процеса на вземане на решения от страна на ръководството.В този смисъл, в центъра продуктовата политика застава безкомпромисната отдаденост на високото качество на произвежданите продукти и услуги като гаранция за успешното развитие на компанията, за нейната конкурентно-способност и за просперитета й.Пътят за постигането на високо качество неизменно преминава през стандартизирането чрез въвеждането на ефективна система за управление на качеството, чиито предимства се крият в повишаването на производителността. Версия ISO 9001:2015, към която фирмата ще премине, чрез ре-сертификация на съществуващата система за управление предлага изцяло нова структура на системата за управление на качеството(СУК) с цел улесняване на интегрирането с други системи за управление, както и изменения в изискванията към използването на документи и записи, които стават по-опростени.Акцентира върху:определяне на рисковете и възможностите за гарантирано постигане на набелязаните цели;определяне на контекста на организацията и заинтересованите страни;повече ангажираност от страна на висшето ръководство - лидерство; вземане под внимание за обратната връзка от всички заинтересовани страни. Чрез надграждане на СУК с изискванията на новата версия на стандарта "РЕФРАН" ЕООД ще осигури рамката за постигане на съответствие с изискванията на клиента и подобряване на качеството, осигуряване на подходящо обучение, повторимост и проследимост, осигуряване на обективни доказателства,оценка на ефективността и адекватността на СУК.С което фирмата ще доставя продукти и услуги,които винаги отговарят на международните стандарти. Планираната за реализация в рамките на настоящата дейност инвестиция допринася пряко за изпълнението на дейността и проекта, с оглед създаване на необходимите предпоставки за ре-сертифициране с БДС EN ISO 9001:2015 в РЕФРАН ЕООД,чрез подкрепа за специализирани услуги и по този начин увеличаване на конкурентоспособността и експортния потенциал на предприятието. Поддейностите са допустима по настоящата процедура за предоставяне на БФП, съответства напълно на целите на ОП и води до постигане на СЦ1 и резултати на ИП 2.2. от ПО 2 на ОПИК при най адекватно съотношение между очакваните разходи и ползи. Дейността съответства напълно на целите на ОП и води до постигане на СЦ и резултати на ИП 1.1. от ПО1 на ОПИК при най-адекватно съотношение между очакваните разходи и ползи. Необходимите стъпки за изпълнението на поддейностите са: 1)Сформиране на екип (1ви месец от изпълнението на проекта); 2)Избор на изпълнител за Поддейност 1:(от 2ри до 3ти м.) 3)Сключване на договор с избрания изпълнител за Поддейност 1:(от 3ти до 4ти м.) 4) Въвеждане на БДС ISO 9001:2015 в предприятието:(от 4ти до 10ти м.) 5)Избор на изпълнител за Поддейност 2:(от 5ти до 6ти м.) 6)Сключване на договор с избрания изпълнител за Поддейност 2:(от 6ти до 7ми м.) 7)Сертифициране на въведеното в предприятието БДС ISO 9001:2015;(от 7ми до 13ти м.), Contracted Amount: 8 000.00 , Reported Amount: 7 400.00
  • Activity: Дейност за развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез ре-сертифициране на системата за управление на околната среда по отношение на преминаване към новата версия на стандарта в съответствие с ISO 14001:2015: Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните поддейности: Поддейност 1:Консултантски услуги, свързани с актуализиране на съществуващата в предприятието система за управление на околната среда с изискванията на новата версия на стандарта,в съответствие с ISO 14001:2015; Поддейност 2:Ре-сертифициране на системата за управление по отношение на преминаването към новата версия на стандарта,в съответствие с ISO 14001:2015. Още от своето създаване "РЕФРАН" ЕООД демонстрира загрижеността си за намаляване на глобалното замърсяване чрез контрол на въздействията, които оказва върху околната среда със своите дейности и услуги.Към момента това се изпълнява чрез правилата на системата за управление на околната среда ISO 14001:2005. В настоящият проект фирмата планира да ре-сертифицира система за управление в съответствие с изискванията на новия стандарт EN ISO 14001:2015 и по този начин многократно да подобри политиката, която следва във връзка със запазване на екологично равновесие и намаляване на негативните въздействия от дейността си. Версия ISO 14001:2015, към която фирмата ще премине, чрез ре-сертификация на съществуващата система за управление с реализацията на настоящия проект, предлага изцяло нова структура на системата за управление на околната среда с цел улесняване на интегрирането с други системи за управление.Акцентира върху: -определяне на рисковете и възможностите за гарантирано постигане на набелязаните цели; -определяне на контекста на организацията и заинтересованите страни; -интегриране на екологични аспекти и въздействия в стратегическото управление на риска; -повече ангажираност от страна на висшето ръководство-лидерство. "РЕФРАН" ЕООД смята,че най-важното предимство за фирмата относно ре-сертификацията с новата система за управление на околната среда, е че чрез нея ще може да се определи външните и вътрешните "проблеми",които са от значение за фирмата, а именно определяне на вътрешните и външните фактори, оказващи влияние върху дейността на организацията и върху способността й за постигане на предвидения резултат от системата за управление.С новият стандарт ще може да се идентифицира и оценка на рисковете, които пораждат негативни аспекти на околната среда.Неминуеми са предимствата от ре-сертификацията, в съответствие с ISO 14001:2015.Чрез него предприятието ще може да наложи ефикасен контрол на потреблението на ресурсите, което ще рефлектира положително за намаляване на разходите.Системата има възможност да бъде интегрирана с други изисквания за управление, като ще спомогне да се достигнат,както икономическите цели на "РЕФРАН"ЕООД, така и целите, свързани с околната среда. Планираната за реализация в рамките на настоящата дейност инвестиция допринася пряко за изпълнението на дейността и проекта, с оглед създаване на необходимите предпоставки за ре-сертифициране с ISO 14001:2015 в"РЕФРАН" ЕООД,чрез подкрепа за специализирани услуги и по този начин увеличаване на конкурентоспособността и експортния потенциал на предприятието. Поддейностите са допустима по настоящата процедура за предоставяне на БФП,съответства напълно на целите на ОП и води до постигане на СЦ 2 и резултати на ИП 2.2. от ПО 2 на ОПИК при най адекватно съотношение между очакваните разходи и ползи.Дейността съответства напълно на целите на ОП и води до постигане на СЦ и резултати на ИП 1.1. от ПО 1 на ОПИК при най-адекватно съотношение между очакваните разходи и ползи. Необходимите стъпки за изпълнението на поддейностите са: 1)Сформиране на екип (1ви месец от изпълнението на проекта); 2)Избор на изпълнител за Поддейност 1:(от 2ри до 3ти м.) 3)Сключване на договор с избрания изпълнител за Поддейност 1:(от 3ти до 4ти м.) 4) Въвеждане на БДС ISO 14001:2015 в предприятието:(от4ти до 10ти м.) 5)Избор на изпълнител за Поддейност 2:(от 5ти до 6ти м.) 6)Сключване на договор с избрания изпълнител за Поддейност 2:(от6ти до 7ми м.) 7)Сертифициране на въведеното в предприятието БДС ISO 14001:2015;(от 7ми до 13ти м.), Contracted Amount: 7 000.00 , Reported Amount: 6 500.00
  • Activity: Дейност за развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез закупуване на ново оборудване, допринасящо за въвеждане и спазване на съответствието с изискванията на въведените ре-сертифицирани системи за управление (ще се извърши чрез закупуването на Аналитично оборудване (Рентгеново- флуоресцентни детектиращи системи) - 1 бр.): Дейността представлява инвестиция в ДМА,допринасящо за въвеждане и спазване на съответствието с изискванията на въведените ре-сертифицирани системи за управление на качеството-ISO 9001:2015 и на околната среда ISO-14001:2015,а именно закупуване на: - Рентгеново-флуоресцентни детектиращи системи-1бр. Инвестицията ще допринесе за изпълнение на дейността и посредством създаване на необходими предпоставки за ефективно преодоляване на ограниченията пред оптимизиране на управленските и организационни бизнес процеси свързани с липсата на достатъчен управленски капацитет, използване на морално остарели технологии, недостатъчни инвестиции за подобряване на моделите на управление и организация на основните процеси в дейността на предприятието. Планираната в рамките на настоящата дейност инвестиция допринася пряко за изпълнението на дейността и проекта с оглед създаване на необходимите технологични предпоставки за въвеждане и спазване на съответствието с изискванията на ре-сертифицираните системи за управление в РЕФРАН ЕООД,както по отношение на качеството, така и на околната среда. Чрез закупуване на Аналитичното оборудване(АО),допринасящо за въвеждане и спазване на съответствието с изискванията на въведените ре-сертифицирани системи ще се подобри качество в прeдлаганите продукти и услуги.Също така АО е съвременно и отговаря на всички изисквания за оптимална консумация на електроенергия и ниски емисии на въглероден диоксид,както и на БУТ и ще окаже положително влияние върху околната среда.Ще се наблюдава ефикасен контрол на потреблението на ресурсите,което води и до намаляване на разходите,допринасящо за ресурсната ефективност и ефикасност. Рентгеново-флуоресцентни детектиращи системи представляват аналитично оборудване за качествен контрол,което ще спомогне за подобряване качеството,както на суровините,така и на готовата продукция.Чрез АО ще може да се изследва дебелина на покритие, измерване на дебелината на единични и многослойни покрития,детектиране на опасни субстанции анализ на скъпоценни метали,анализ на цимент,желязо,чугун и руда,което ще даде възможност на фирмата да достигне качествени показатели, изисквани от клиентите и от нормативните стандарти за въвеждане и спазване на съответствието с изискванията на въведените ре-сертифицирани системи.Модерната апаратура ще осигури високо качество на продукцията,с което РЕФРАН ЕООД ще затвърди доверието на своите клиенти. Въвеждането на АО ще позволи на предприятието да извършва контрол за качеството на произвежданата продукция.Подобряването на качеството е предпоставка за привличане на нови клиенти и увеличаване на пазарните позиции на фирмата. Със закупуването на АО РЕФРАН ЕООД ще може да разкрие и нова дейност на дружеството като извършва анализ на минерални суровини,готова продукция и индустриални отпадъци. Планираната в рамките на настоящата дейност инвестиции в ДМА ще направи възможно въвеждането и спазване на съответствието с изискванията на въведените ре-сертифицирани системи за управление, като по този начин ще се осигурят обективни гаранти за качество на продуктите и услугите,предлагани от РЕФРАН ЕООД. С което ще се осигури развитие и укрепване на управленския капацитета за подбряване моделите на управление и организацията на основните процеси в дейността на РЕФРАН ЕООД и увеличаване на конкурентоспособността и експортния му потенциал. Дейността съответства напълно на целите на ОП и води до постигане на СЦ3 и резултати на ИП 2.2. от ПО 2 на ОПИК при най-адекватно съотношение между очакваните разходи и ползи. Необходимите стъпки за изпълнението на дейността са: 1)Сформиране на екип (1ви месец от изпълнението на проекта); 2)Избор на изпълнител/и (от 2ри до 4ти м.) 3)Сключване на договор/и с избрания/ите изпълнител/и (от 4ти до 5ти м.); 4)Доставка на ДМА и подписване на приемнопредавателен протокол (от 5ти до 7ми м.); 5)Монтаж, инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация,подписване на финален приемнопредавателен протокол (от 7ми до 9ти м.)., Contracted Amount: 101 975.11 , Reported Amount: 99 950.00
  • Activity: Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез реализация на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация) в съответствие с правилата за информация и комуникация): В рамките на дейността ще бъдат осигурени мерки за информация и комуникация. Дейността е планирана и допустима с оглед на задължението на кандидата (и в последствие Бенефициентът) да осигури изпълнението на дейности, свързани с информация и комуникация, съгласно Регламент 1303/2013. Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност. С оглед на това, в рамките дейността се предвижда: - при всички мерки за информация и комуникация (в т.ч. информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта) ще се указва съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) на Европейския Съюз чрез Оперативна програма “Иновации и конкурентоспособност” 2014 - 2020 (ОПИК) на проекта посредством поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност.По време на осъществяването на проекта Бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа като: - включи на своя уеб сайт, в случай, че такъв е наличен към момента на изпълнение на проекта, подробно описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като открои финансовата подкрепа от ЕС публикацията, при наличие на уеб сайт в момента на сключване на административния договор за безвъзмездна финансова помощ, ще бъде направена в рамките на 2 дни от сключването му и ще съдържа минимум: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 г. с наименованието на Оперативна Програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020, наименование на проекта и общата му стойност, в т.ч. размер на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева; - постави 2 бр. плакати с минимален размер А3 с информация за проекта, в които се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността мястонапример на входа на сградата/ите, в която/които ще се осъществява проектът.Плакатите ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименование на съфинансиращия фонд ЕФРР; общото лого на програмен период 2014-2020г. с наименованието финансиращата ОПИК;наименование на проекта и главната му цел;обща стойност и размер на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева;начална и крайна дата на изпълнение. - ще се поставят стикери на подходящо място на повърхността на всеки актив, закупен по проекта, с визуализирани на тях емблемата на ЕС, упоменаването на “Европейски съюз”, наименование на ЕФРР,общото лого за програмния период с наименованието на ОПИК и номера на договора. Необходими стъпки за изпълнение на дейността: 1.Избор на изпълнител (1ви месец) 2.Изработка на плакати и подписване на приемо-предавателенпротокол с избрания изпълнител (2ри месец) 3. Поставяне на информационни плакати 4.През целия период на изпълнение на дейността-спазване на мерките на информация и комуникация от страна на Бенефициента във връзка с всички документи/публикации, свързани с изпълнение на проекта. С оглед на обстоятелството, че мерките, свързани с информация и комуникация, са задължителни и съпътстват изпълнението на проекта през целия период на неговата реализация, тяхното изпълнение е предвидено да стартира веднага след подписване на административния договор за безвъзмездна финансова помощ и да продължи през целия период на изпълнение на проекта., Contracted Amount: 1 400.00 , Reported Amount: 186.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: TQM-2000 Ltd., Contracted Amount*: 3 220.00 , Reported Amount**: 4 600.00
  • Contractor: ARTIPO LTD., Contracted Amount*: 138.60 , Reported Amount**: 186.00
  • Contractor: OTC LTD., Contracted Amount*: 6 510.00 , Reported Amount**: 9 300.00
  • Contractor: INFOLAB LTD., Contracted Amount*: 69 965.00 , Reported Amount**: 99 950.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 17 854.31 , Reached amount: 17 491.97
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 116 400.00 BGN
Grant 81 480.00 BGN
Self amount 34 920.00 BGN
Total actual amounts paid 79 825.20 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване и въвеждане в експлоатация на преносим рентгено-флуоресцентен анализатор с възможност за стационарно позициониране на анализатора, подходящ за определяне състава на огнеупорни материали в индустриални и лабораторни условия., Estimated Amount: 100 000.00
  • Differentiated position 1: Закупуване и въвеждане в експлоатация на преносим рентгено-флуоресцентен анализатор с възможност за стационарно позициониране на анализатора, подходящ за определяне състава на огнеупорни материали в индустриални и лабораторни условия.
    Contractor: INFOLAB LTD.
    Contract total funded value: 69 965.00
Procedure 2 Subject to due process: Изработка и доставка на материали за изпълнение на мерки за визуализация и публичност по проект BG16RFOP002-2.002-0339/06.03.2017 „Развитие на управленския капацитет и растеж в "Рефран" ЕООД”“ , Estimated Amount: 1 400.00
  • Differentiated position 1: Изработка и доставка на материали за изпълнение на мерки за визуализация и публичност по проект BG16RFOP002-2.002-0339/06.03.2017 „Развитие на управленския капацитет и растеж в "Рефран" ЕООД”“
    Contractor: ARTIPO LTD.
    Contract total funded value: 138.60
Procedure 3 Subject to due process: Предоставяне на услуги, свързани с актуализиране и ре-сертифициране на съществуващата в предприятието система за управление на качеството в съответствие с ISO 9001:2015 и система за управление на околната среда в съответствие с и ISO 14001:2015., Estimated Amount: 15 000.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на консултантски услуги по разработване, внедряване и актуализиране на съществуващата в предприятието система за управление на качеството с изискванията на новата версия на стандарта ISO 9001:2015;
    Contractor: TQM-2000 Ltd.
    Contract total funded value: 1 750.00
  • Differentiated position 2: Предоставяне на услуги, свързани с ре-сертифициране на система за управление на качеството по отношение на преминаване към нова версия на стандарта, в съответствие с ISO 9001:2015;
    Contractor: OTC LTD.
    Contract total funded value: 6 510.00
  • Differentiated position 3: Предоставяне на консултантски услуги по разработване, внедряване и актуализиране на съществуващата в предприятието система за управление на качеството с изискванията на новата версия на стандарта ISO 14001:2015;
    Contractor: TQM-2000 Ltd.
    Contract total funded value: 1 470.00
  • Differentiated position 4: Предоставяне на услуги, свързани с ре-сертифициране на система за управление на качеството по отношение на преминаване към нова версия на стандарта, в съответствие с ISO 14001:2015
    Contractor: OTC LTD.
    Contract total funded value: 6 510.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN