Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.003-0942-C01
Project Name New Horizons
Beneficiary 131476607 BORIVAN Ltd.
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 16.08.2016
Start Date 16.08.2016
End Date 16.12.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Description

Brief description
Проектът "Нови хоризонти" по ОП „Развитие на човешките ресурси” е изготвен по насоки за кандидатстване по схема: BG05M9OP001-1.003 „Ново работно място 2015”. Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на Република България. Продължителността на проекта е 16 месеца.
Основната цел на проекта е да се осигурят предпоставки за създаване на устойчиви работни места за безработни и неактивни лица.
Основните дейности които ще се изпълнят при реализацията на проекта са:
Дейност 1: Организация и управление на проекта;
Дейност 2: Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места;
Дейност 3: Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца;
Дейност 4: Предоставяне на професионално обучение на вече наетите по проекта лица;
Дейност 5: Предоставяне на обучение на вече наетите по проекта лица по ключови компетентности;
Дейност 6: Осигуряване на информиране и публичност по проекта.
Чрез тези дейности ще бъдат постигнати заложените резултати: безработни и неактивни лица, които при напускане на операцията получават квалификация и имат работа.
Описание на целевата група: Представители на целевата група в проекта са 5 броя лица, безработни и неактивни лица и 5 броя безработни лица над 54 г. Броят на лицата от целевата група включени в проекта е 10 души.
Общата стойност на проекта е 128 844,30 лева.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Целта на тази дейност е да бъдат създадени условия за ефективно изпълнение на останалите дейности по проекта. Екипът по проекта ще се състои от трима души: ръководител проект - 1 брой, координатор проект - 1 брой и счетоводител проект - 1 брой. Отделните задачи в рамките на дейността включват: Разпределяне на дейностите, сформиране на екип по проекта. Ще бъдат сключени договори с отделните членове от екипа на проекта. В договорите ще бъдат ясно разписани задълженията на всеки член на екипа по изпълнението на проекта. Задачата на екипа е да следи за напредъка по проекта и за постигане на поставените цели и резултати. Сключване на договори с външни изпълнители за реализиране на някои от дейностите предвидени в проекта. Изработване на конкретен работен план. По време на тази дейност се предвиждат провеждане на срещи между екипа за управление с цел събиране на информация за организационната среда и политиката й по отношение на хората. Ще се направи анализ на конкретните нужди и потребности от обучение и заетост на участниците, като се отчете спецификата на дейността на фирмата и проблемни сфери. Конкретни изисквания - в какви насоки ще бъдат обучавани безработните и неактивни лица, теми, варианти и възможности ще бъдат съгласувани между желаните насоки за обучение и реалните им потребности. Ще се уточнят вариантите за място и време на провеждане на обучението, продължителност, както и разходи за провеждане на обучението. С оглед на това, дейностите по проекта да се изпълняват навреме и с нужното качество, по време на изпълнение на проектните дейности ще се осъществява непрекъснат вътрешен контрол от членовете на екипа по проекта, отговорни за съответната дейност, както и от Ръководителя на проекта, отговорен за цялостното му изпълнение. Чрез осъществявания мониторинг на проекта членовете на екипа ще имат ясна представа относно спазването на времевия график. Резултатите от мониторинга по проекта ще дадат възможност да се реагира навреме, ако е необходимо и ако има разлика с разписаните проектни дейности. За целта ще се води протокол за извършения вътрешен мониторинг. Екипа за управление ще изготви правила и процедури за вътрешен мониторинг, които ще включват: • периодични срещи на екипа за управление; • оценка на резултатите от подбора и назначаването на работа на лицата от целевата група; • контрол върху дейността по закупуване на оборудване, обзавеждане и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места; • оценка на резултатите от обучението, чрез попълване на анкетни карти от обучаваните; • текущ контрол на присъствие, чрез отразяване в присъствени списъци; • изготвяне на междинни доклади на резултатите от проекта и набелязване на коригиращи дейности при необходимост; • снимков материал; • отчитане и контрол по време на наемане на лицата на трудов договор от кандидата по проекта; • окончателен отчет изготвен от ръководителят на проекта с приложени документи, доказващи извършването на дейностите., Contracted Amount: 11 992.00 , Reported Amount: 12 043.03
  • Activity: Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места: Целта на закупеното оборудване е да бъдат създадени нови работни места за представителите на целевата група. Тази дейност включва: • обезпечаването на фирмата за професионално почистване с оборудване за създаване на нови работни места за лица от целевата група с: 9 броя Прахо-водосмукачка. Тези машини са подходящи за основно и ежедневно поддържащо почистване на всякакви твърди и меки подови покрития; 1 брой Професионална прахосмукачка за почистване на килими и мокети; 1 брой Ръчноводима кабелна скръбър машина за основното и поддържащо почистване на малки и средни пространства, които са недостижими за по-големи машини. Той е подходящ за площи с различен размер – от 200 кв.м до 1250 кв.м. Благодарение на лекотата на управление и удобните дръжки този скръбър мие и подсушава превъзходно дори в ограничени и пълни с препятствия помещения; 1 брой Спрей екстрактор за пране на килими и мокети. Той е подходящ за пране на килими, мокети и тапицерия. Закупеното оборудване ще е необходимо за създаване на нови работни места за представителите на целевата група, ще се придобият нови знания и умения от лицата които го използват. Нашата цел е да имаме техника от високо ниво, с което ще се подобри работната на фирма "БОРИВАН" ООД и ще се осигури заетост на лицата от целевата група. Със закупеното оборудване – 9 броя Прахо-водосмукачка, 1 брой Професионална прахосмукачка, 1 брой Ръчноводима кабелна скръбър машина, 1 брой Спрей екстрактор за пране на килими и мокети, ще се осигурят работни места на 10 лица от целевата група. Фирмата има оборудван център в който ще се намира горепосоченото оборудване. То ще се използва за работа от лицата от целевата група в обектите които фирмата поддържа. Гореизброеното оборудване ще бъде използвано много активно в реализацията на съдържателните дейности на проекта. Чрез него ще се обособят работни места с гъвкави форми на заетост, тъй като разкритите работни места ще бъдат споделени. Така обезпечаването с изброеното оборудване ще позволи да се изпълни основната цел на проекта – разкриване на нови работни места за представители на целевата група, както и ще съдейства за осигуряване на устойчивост на резултатите от проекта и тяхното бъдещо мултиплициране., Contracted Amount: 29 934.14 , Reported Amount: 29 934.14
  • Activity: Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца: Целта на тази дейност е да се осигури трудова заетост на 10 лица от целевата група. 10 лица от целевата група ще бъдат назначени на длъжност камериер/камериерка. За целта ще бъдат открити 10 нови работни места във връзка с разширяване на периметъра на действие на фирмата и извършване на услугата – почистване на хотели, хижи и мотели. Трудовата дейност ще се извърши на обектите, които обслужва и поддържа фирма „БОРИВАН” ООД. Продължителността на заетостта ще бъде в рамките на 12 /дванадесет/ месеца. Поради необходимост от квалифицирани работници, на успешно завършилите обучение, наети на работа и ненапуснали работа през горепосочените 12 месеца ще бъде предложено да останат на работа във фирма „БОРИВАН” ООД., Contracted Amount: 71 528.16 , Reported Amount: 69 924.88
  • Activity: Предоставяне на професионално обучение на вече наетите по проекта лица: Целта на тази дейност е 10 лица от целевата група да придобият професионална квалификация Участниците в обученията попълват заявления за участие в обучението. Ръководителят на проекта уведомява всички участници за целите на проекта, началната дата, съдържанието и плана за провеждане на съответното обучение. Лекторите подготвят конкретното учебно съдържание, необходимите демонстрационни материали, казуси, тестове и др. за целите на занятията. Изготвените подробни учебни програми, съобразени с всички изисквания за придобиване на заявените конкретни знания и умения се предоставят на всеки участник в обучението. В отговор на потребностите на фирма „БОРИВАН” ООД, се предвижда да бъдат обучени лицата от целевата група по професия: 811030 - Камериер, специалност 8110301 - Хотелиерство. Професия: 811030 - Камериер е от първа квалификационна степен с продължителност 300 учебни часа по 45 минути. Обучението по професия: 811030 - Камериер, специалност 8110301 - Хотелиерство, ще е организирано в една учебна група от 10 човека, в която безработните лица ще усвоят основните теоретични и практически знания. Продължителността на този курс ще е 300 учебни часа по 45 минути, като се предвиждат допълнителни до 4 учебни часа за провеждане на заключителен изпит. Брой часове по теория - 100 часа; Брой часове по практика - 200 часа. На успешно издържалите заключителния изпит по съответната специалност Центъра за професионално обучение ще издаде документ, удостоверяващ придобитите знания и умения (Свидетелство за професионална квалификация, образец 3-54 на МОН). Свидетелството се издава от МОН за І най-висша степен в професията., Contracted Amount: 6 000.00 , Reported Amount: 6 000.00
  • Activity: Предоставяне на обучение на вече наетите по проекта лица по ключови компетентности: Целта на тази дейност е 10 лица от целевата група, да придобият познания по ключови компетентности. Участниците в обученията попълват заявления за участие в обучението. Ръководителят на проекта уведомява всички участници за целите на проекта, началната дата, съдържанието и плана за провеждане на съответното обучение. Лекторите подготвят конкретното учебно съдържание, необходимите демонстрационни материали, казуси, тестове и др. за целите на занятията. Изготвените подробни учебни програми, съобразени с всички изисквания за придобиване на заявените конкретни знания и умения се предоставят на всеки участник в обучението. След отчитане нуждите на фирма „БОРИВАН” ООД се установи потребност от обучение по ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици“ с наименование на конкретното обучение – Английски език, за работа в хотелите които обслужва фирмата. При формирането на учебните програми са заложени курсове на обучение, третиращи проблеми, с които фирма „БОРИВАН” ООД се сблъсква почти всеки ден. В отговор на тези потребности, фирмата предвижда да обучи 10 лица от целевата група по Общуване на чужди езици с наименование на конкретното обучение – Английски език. Обучението ще е организирано в една учебна група от 10 човека, в която безработните и неактивни участници ще усвоят основните теоретични и практически знания. Продължителността на курса ще е 300 учебни часа (един учебен час е равен на 45 минути), три нива на обучение по 100 учебни часа, като се предвиждат допълнителни до 2 учебни часа за провеждане на заключителен теоретичен и до 2 учебни часа на заключителен практически изпит за всяко ниво. Брой часове - за всяко нива по 48 часа теория и 52 часа практика, общо Брой часове по теория 144 учебни часа; Брой часове по практика - 156 учебни часа. На успешно издържалите заключителните изпити обучаващата организация ще издаде документ, удостоверяващ придобитите знания и умения (Сертификат за проведено обучение, Общуване на английски език)., Contracted Amount: 7 000.00 , Reported Amount: 7 000.00
  • Activity: Осигуряване на информиране и публичност на проекта.: Целта на тази дейност е да се популяризират дейностите и резултатите по проекта. Популяризирането на дейностите по проекта ще се осъществи като се подготвят информационни брошури, плакати и диплянки с подходящо съдържание, информиращи гражданите на град София за програмата и за дейностите по проекта. Брошурите, плакатите и диплянките ще се разпространяват по обществени места, общината, областта и т.н. Брошурите ще бъдат 250 копия, формат А4, двойно сгъваеми, цветни – представят целите и дейностите по проекта, специално ориентирани към целевата група, адрес, телефон и e-mail за контакти. Плакатите ще бъдат 250 броя и диплянките ще бъдат 250 броя. За популяризиране на проекта ще се изработят 100 тениски с логото на проекта. За целите на проекта ще се изготвят две табели с номера и наименованието на проекта, които ще се поставят на местата на изпълнение на проекта. Така ще се постигне промотиране на дейностите и резултатите от проекта и информиране на обществеността за финансирането по настоящата програма. Особено важно е да бъде подчертавана помощта на ЕС, като начин на интегриране на общоевропейските ценности при вливане на безработни и неактивни лица от уязвими групи в пазара на труда. С цел осигуряване на максимална прозрачност и публичност се предвижда кандидатът регулярно да информира бенефициентите и медиите относно етапите и резултатите по изпълнението на проекта. Като резултат от предприетите мерки за прозрачност и публичност във връзка с изпълнението на проекта ще се засили общественият интерес към съдържанието на ОП «Развитие на човешките ресурси» и възможностите за финансиране, предоставени от ЕСФ... Съгласно правилата на Регламент /ЕК/ №1828/ 2006 на Европейската комисия от 8 декември 2006 г. относно реда и начина на изпълнение на Регламент /ЕО/ № 1083/2006 на Съвета за определянето на общи разпоредби за Европийския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и на Регламент 1080/2006 на Европейския парламент и на Съвета относно Европейския фонд за регионално развитие, всички информационни и рекламни материали, както и всеки продукт – резултат от проекта, ще носят символи на ЕС и ЕСФ в указания формат., Contracted Amount: 2 390.00 , Reported Amount: 2 390.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ARK GROUP LTD., Contracted Amount*: 29 934.14 , Reported Amount**: 29 934.14
  • Contractor: Dariya, Contracted Amount*: 4 838.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Style amp; vizion 2016 Ltd., Contracted Amount*: 2 390.00 , Reported Amount**: 2 390.00
  • Contractor: Polina, Contracted Amount*: 3 167.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ProFiKon V Ltd., Contracted Amount*: 13 000.00 , Reported Amount**: 13 000.00
  • Contractor: Vladimir, Contracted Amount*: 3 987.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 5.00 , Reached amount: 5.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията придобиват квалификация, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 10.00
Indicator 3 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 17.00

Financial Information

Total Project cost 128 844.30 BGN
Grant 128 844.30 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 127 203.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, договор №BG05M9OP001-1.003-0942 - C01 - Избор без провеждане на процедура /по указание на УО/ чрез публикуване на съобщение за набиране на ценови предложения,съгласно чл.2 ал.7 от ПМС №160/01.07.2016г. , Estimated Amount: 29 934.14
  • Differentiated position 1: Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар
    Contractor: ARK GROUP LTD.
    Contract total funded value: 29 934.14
Procedure 2 Subject to due process: Осигуряване на информиране и публичност по проект, договор №BG05M9OP001-1.003-0942 - C01 - Избор без провеждане на процедура /по указание на УО/ чрез публикуване на съобщение за набиране на ценови предложения,съгласно чл.2 ал.7 от ПМС №160/01.07.2016г., Estimated Amount: 2 390.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: 1. Изработка, отпечатване и доставка на информационни брошури – 250 броя; /формат А4,цветни изображения с логото на проекта/; 2. Изработка, отпечатване и доставка на диплянки - 250 броя; /формата А4, двустранен цветен печат, с две сгъвания, с логото на проекта /; 3. Изработка, отпечатване и доставка на плакати - 250 броя; /размер 308/445мм, 130гр двойнохромирана хартия, цветни с логото на проекта/; 4. Отпечатване на публикации в пресата – 3 броя; /с логото на проекта/; 5. Изработка и доставка на информационни табели – 2 броя /размер 60/90см, с логото на проекта/
    Contractor: Style amp; vizion 2016 Ltd.
    Contract total funded value: 2 390.00
Procedure 3 Subject to due process: Предоставяне на професионално обучение и обучение по ключова компетентност по проект „Нови хоризонти“, договор № BG05M9OP001-1.003-0942 - избор без провеждане на процедура (по указание на УО) чрез публикуване на съобщение за набиране на ценови предложения, съгласно чл. 2, ал. 7 от ПМС № 160 от 01.07.2016 г., Estimated Amount: 13 000.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на професионално обучение и обучение по ключова компетентност по проект „Нови хоризонти“, договор № BG05M9OP001-1.003-0942 - избор без провеждане на процедура (по указание на УО) чрез публикуване на съобщение за набиране на ценови предложения, съгласно чл. 2, ал. 7 от ПМС № 160 от 01.07.2016 г.
    Contractor: ProFiKon V Ltd.
    Contract total funded value: 6 000.00
  • Differentiated position 2: Предоставяне на професионално обучение и обучение по ключова компетентност по проект „Нови хоризонти“, договор № BG05M9OP001-1.003-0942 - избор без провеждане на процедура (по указание на УО) чрез публикуване на съобщение за набиране на ценови предложения, съгласно чл. 2, ал. 7 от ПМС № 160 от 01.07.2016 г.
    Contractor: ProFiKon V Ltd.
    Contract total funded value: 7 000.00
Procedure 4 Subject to due process: Съобщение за набиране на ценови предложения съгласно чл. 2, ал. 7 от ПМС №160 от 01.07.2016 г. за осигуряване на изпълнител за позицията "Координатор проект", договор № BG05M9OP001-1.003-0942-C01, Estimated Amount: 3 987.00
  • Differentiated position 1: Набиране на ценови предложения за изпълнител за позицията "Координатор проект"
    Contractor: Vladimir
    Contract total funded value: 3 987.00
  • Differentiated position 2: Ръководител проект
    Contractor: Dariya
    Contract total funded value: 4 838.00
Procedure 5 Subject to due process: Съобщение за набиране на ценови предложения съгласно чл. 2, ал. 7 от ПМС №160 от 01.07.2016 г. за осигуряване на изпълнител за позицията "Счетоводител проект", договор № BG05M9OP001-1.003-0942-C01, Estimated Amount: 3 167.00
  • Differentiated position 1: Набиране на ценови предложения за изпълнител за позицията "Счетоводител проект"
    Contractor: Polina
    Contract total funded value: 3 167.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN