Identification

UMIS Number BGLD-1.007-0039-C02
Project Name "Stimulating economic activity and creating employment in the municipality of Elena by applying innovative approaches"
Beneficiary 000133762 OBSHTINA ELENA
Funding EEA FM ==> Local Development, Poverty Reduction and Enhanced Inclusion of Vulnerable Groups
Date of the Contract/Order 28.02.2023
Start Date 28.02.2023
End Date 30.04.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Велико Търново (BG321), Елена

Description

Brief description
Проектът "Стимулиране на икономическата активност и създаване на заетост в община Елена чрез прилагане на иновативни подходи" предвижда създаването на Център за подкрепа на  бизнеса  в община Елена с цел повишаване на икономическата активност и предотвратяване на трудовата миграция. Предвижда се осъществяване на дейности по текущ ремонт и оборудване на помещенията за Центъра, както и осигуряването на заетост на 3 лица,  които ще осигурят функционирането му.  Основен акцент в работата на центъра ще бъде създаването и развитието на интегриран софтуерен продукт „Електронната борса на традиционни продукти и услуги от Еленския балкан“, който ще представлява, платформа за маркетинг и реклама,  инструмент  на местния бизнес за реализация на техните стоки и възможност за заявяване на консултации от страна на потребителите  на услуги. Във връзка с подкрепата за реализацията на  стоките на местния бизнес  се предвижда и закупуване на 1 брой  лекотоварен автомобил. Проекта предвижда и предоставяне на  специализирани обучения на 30 безработни лица , организиране на 4 трудови борси,  подкрепа за кандидатстване за работа на 30 безработни лица и организиране на обучение на 20 работодатели за устойчиво развитие на техния бизнес.
Activities
  • Activity: Управление на проекта и информация и публичност : Дейността по управление на проекта ще осигури ефективното изпълнение на проекта, постигане на заложените цели и резултати, както достигане на индикаторите. За тази цел ще бъде сформиран екип от Ръководител на проекта, Координатор, Счетоводител, Експерт обществени поръчки и Експерт строителство. На ръководителя на проекта ще бъде възложена отговорност за цялостната организация на проектните дейности, комуникация с УО, организиране на отчетност съгласно правилата на УО. На координатора ще бъде възложено да подпомага дейността на Ръководителя на проекта, съставя документи, отчети и доклади, да участва в изготвянето на междинните и окончателен технически отчети и искане за плащане, да комуникира с изпълнителите на дейности и целевата група във връзка с ефективното изпълнение на проекта. На счетоводителя на проекта ще бъде възложено счетоводно и финансово отчитане на дейностите по проекта, изготвяне на междинни и окончателен финансов отчет по проекта. На експерт обществени поръчки ще бъде възложено разработване на документация по подбор на изпълнители, организиране подбор и организиране сключването на договори с изпълнители .Експерт строителство ще следи за организацията и качественото изпълнение на планираните ремонтни дейности. Подготвя необходимите документи и отчети във връзка с тях. Дейностите по информация и публичност ще бъдат осъществени на основата на разработения комуникационен план и включват : Разработване на уеб-сайт (вкл. домейн, хостинг, разходи за разработване и поддържане на съдържанието, включително и на английски език), организиране на две информационни събития(откриващо и закриващо), изработка на листовки 200 броя и информационна табела., Contracted Amount: 38 235.20 , Reported Amount: 26 747.70
  • Activity: СКД 2 Инвестиции в иновативни подходи за развитие на местната заетост: В рамките на проекта ще бъде създаден Център за подкрепа на бизнеса в община Елена. Центърът ще осъществява своята дейност чрез пакет от мерки, насочени към представителите на вече работещия бизнес, както и такива, които стартират такъв на територията на община Елена в различни икономически сектори, като селско стопанство, животновъдство, преработваща промишленост (вкл. хранително-вкусова) и туризъм (в т.ч. хотелиерство и ресторантьорство и туристическа анимация). Проектната идея кореспондира от една страна с предоставената и одобрена от община Елена концепция за развитие, а от друга с резултатите от проведените емпирични и кабинетни проучвания, които установиха нуждата на местния бизнес от специализирана подкрепа в две основни направления: маркетинг на продуктите и услугите и изграждане на капацитет за повишаване на конкурентоспособността на местния бизнес. Проектната идея е в пълно съответствие и с идентифицирания ключов потенциал на територията, свързан с развитие на икономика, базирана на съществуващи природни ресурси и създаване и промотиране на местни стандарти за качество. За ефективното функциониране на Центъра ще бъде извършен текущ ремонт на две офис помещения, заседателна зала и санитарен възел . Ще бъдат закупени 3 климатика Центърът ще бъде оборудван с два преносими компютъра, три мултифункционални устройства и един проектор . Ще бъдат обособени две работни места, като за целта се закупят две бюра, два офис стола и пет посетителски стола. В центъра ще бъде оборудвана и една заседателна зала, за която по проекта ще се доставят една заседателна маса и 10 стола. Центърът ще работи в двете основни направления – маркетинг на продуктите и услугите и изграждане на капацитет за повишаване на конкурентоспособността на местния бизнес. За постигане на тези цели, в центъра ще бъдат назначени двама служители на постоянни трудови договори, които ще изпълняват менторски и координационни функции – по един служител за всяко от двете направления - Специалист маркетинг и Експерт Бизнес развитие . Основен акцент в работата на центъра ще бъде създаването и развитието на интегриран софтуерен продукт „Електронната борса на традиционни продукти и услуги от Еленския балкан“, който ще представлява, платформа за маркетинг и реклама, инструмент на местния бизнес за реализация на техните стоки и възможност за заявяване на консултации от страна на потребителите на услуги . Във връзка с подкрепата за реализацията на стоките на местния бизнес се предвижда и закупуване на 1 брой лекотоварен автомобил, а за неговото опериране ще бъде назначен служител - шофьор на трудов договор. , Contracted Amount: 274 814.59 , Reported Amount: 120 571.19
  • Activity: СКД 3 – Предоставяне на информация за свободни работни места, организиране на събития за работодатели и търсещи работа: В рамките на дейността ще бъдат организирани 4 трудови борси и ще бъде предоставена подкрепа на 30 лица при кандидатстване за работа. 1 Организацията и провеждането на трудовата борса включва: - Осигуряване на организатор и координатор. - Времетраене – 1 ден – 6 часа; - Осигуряване на зала с подходящ капацитет; - Осигуряване технически средства, включващи като минимум мултимедия, лаптоп, флипчарт; - Подготовка на залата – подредба на местата в залата, поставяне технически средства, в т.ч. презентационно оборудване, брандиране на залата; - Секретариат – уточняване дневен ред /програма/, изпращане на покани до потенциални участници, изготвяне на присъствен списък; подготовка на табелки с имена на участниците; - Предоставяне на освежителни напитки (минерална вода); - Снимки – минимум 10 бр., предоставени на хартиен и електронен носител; - Изготвяне и разпространение на платена реклама; 2. Подкрепа при кандидатстване за работа ще бъде организирана при 30уч.ч. продължителност. По време на обучението участниците ще бъдат консултирани от психолог и кариерен консултант. , Contracted Amount: 43 200.00 , Reported Amount: 7 100.00
  • Activity: СКД 4 – Обучения за безработни – дълготрайно безработни, възрастни хора в предпенсионна възраст, млади хора, млади майки, самотни родители, хора с увреждания, ниско квалифицирани лица, вкл. представители на ромско и турско малцинства: В рамките на дейността ще бъдат организирани специализирани обучения за 30 безработни лица –дълготрайно безработни, възрастни хора в предпенсионна възраст, млади хора, млади майки, самотни родители, хора с увреждания, ниско квалифицирани лица, вкл. представители на ромско и турско малцинства. Предвиждат се следните обучения 1.Биоземеделие и предприемачество – 90уч.ч. • Модул 1 Въведение в Селското стопанство – 30уч.ч. • Модул 2 Биоземеделие и добри практики – 30 уч.ч. • Модул 2 Предприемачество в растениевъдството – 30уч.ч. 2. Биоживотновъдство и предприемачество – 90 уч.ч. • Модул 1 Въведение в Селското стопанство – 30уч.ч. • Модул 2 Биоживотновъдство и добри практики – 30 уч.ч. • Модул 3 Предприемачество в животновъдството – 30уч.ч. 3. Местен туризъм и предприемачество – 90 уч.ч. • Модул 1 Въведение в Туризма – 30уч.ч. • Модул 2 Алтернативни форми на туризъм в община Елена – 30 уч.ч. • Модул 3 Предприемачество в туризма– 30уч.ч. Обученията са подбрани така, че да отговорят на изискванията на местните работодатели. Ще бъдат издадени сертификати на всеки обучаем. , Contracted Amount: 50 400.00 , Reported Amount: 8 300.00
  • Activity: СКД 5 – Обучения за работодатели за устойчиво развитие на техния бизнес: В рамките на дейността се предвижда провеждането на обучение на 20 работодатели . Планирани са следните теми : 1. Методи за оценка на инвестиционни проекти. 2. Управление на паричните потоци. 3. Управление на резултатите. 4. Управление на риска. 5. Иновационен процес. 6. Процес на непрекъснато подобрение. Непрекъснато подобрение в производството. 7. Износ – как да го организираме и осигурим външни пазари. 8. Иновативни и гъвкави схеми за подбор на персонал. Предвид заетостта на работодателите обучението ще бъде организирано онлайн. Ще бъдат издадени сертификати на всеки от участниците . Партньорът по проекта ще се включи активно при набирането на целевата група по проекта, Contracted Amount: 38 400.00 , Reported Amount: 6 300.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: ROTARY CLUB ELENA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: OMNICAR AUTO, Contracted Amount*: 36 500.00 , Reported Amount**: 39 562.60
  • Contractor: BENIKO BG LTD, Contracted Amount*: 3 450.00 , Reported Amount**: 2 925.00
  • Contractor: LIPEKS - NS EOOD, Contracted Amount*: 12 096.00 , Reported Amount**: 1 101.47
  • Contractor: Krasimir, Contracted Amount*: 2 800.00 , Reported Amount**: 2 800.00
  • Contractor: SMART SOFT EOOD, Contracted Amount*: 13 980.00 , Reported Amount**: 11 304.00
  • Contractor: BST CONSULT, Contracted Amount*: 50 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: DANCHO 2006 EOOD, Contracted Amount*: 22 008.66 , Reported Amount**: 21 127.10
  • Contractor: ALEX-PAK EOOD, Contracted Amount*: 74 000.00 , Reported Amount**: 14 600.00
  • Contractor: MARKETINGOVI PROUCHVANIA 2020 EOOD, Contracted Amount*: 36 000.00 , Reported Amount**: 7 100.00
  • Contractor: VERIGA DOMINO EOOD, Contracted Amount*: 6 120.00 , Reported Amount**: 3 207.60
  • Contractor: Tsvetan, Contracted Amount*: 12 000.00 , Reported Amount**: 11 500.00
  • Contractor: EL STEFO, Contracted Amount*: 4 795.00 , Reported Amount**: 5 754.00
  • Contractor: PHOENIX AIR SPECIAL LTD, Contracted Amount*: 14 750.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой създадени партньорства (между публични и частни организации) между общинските власти и съответните заинтересовани страни за изпълнение на местните стратегии, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Брой проекти за ефективно местно развитие, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Брой създадени работни места в общините в неравностойно положение, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 445 049.79 BGN
Grant 390 837.36 BGN
Self amount 54 212.43 BGN
Total actual amounts paid 315 842.72 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Предоставяне на информация за свободни работни места, организиране на събития за работодатели и търсещи работа, организиране и провеждане на обучения за безработни и работодатели, провеждане на въвеждащо обучение, индивидуална и групова супервизия" Обособена позиция № 1: „Предоставяне на информация за свободни работни места, организиране на събития за работодатели и търсещи работа Обществената поръчка е за услуги по приложение № 2 и е на стойност по чл. 20, ал. 2, т. 2 от ЗОП, Estimated Amount: 36 000.00
  • Differentiated position 1: „Предоставяне на информация за свободни работни места, организиране на събития за работодатели и търсещи работа, организиране и провеждане на обучения за безработни и работодатели, провеждане на въвеждащо обучение, индивидуална и групова супервизия" Обособена позиция № 1: „Предоставяне на информация за свободни работни места, организиране на събития за работодатели и търсещи работа
    Contractor: MARKETINGOVI PROUCHVANIA 2020 EOOD
    Contract total funded value: 36 000.00
Procedure 2 Subject to due process: „Предоставяне на информация за свободни работни места, организиране на събития за работодатели и търсещи работа, организиране и провеждане на обучения за безработни и работодатели“ Обособена позиция № 2: „Обучения за безработни“ Обществената поръчка е за услуги по приложение № 2 и е на стойност по чл. 20, ал. 2, т. 2 от ЗОП , Estimated Amount: 42 000.00
  • Differentiated position 1: „Предоставяне на информация за свободни работни места, организиране на събития за работодатели и търсещи работа, организиране и провеждане на обучения за безработни и работодатели“ Обособена позиция № 2: „Обучения за безработни“ Обществената поръчка е за услуги по приложение № 2 и е на стойност по чл. 20, ал. 2, т. 2 от ЗОП
    Contractor: ALEX-PAK EOOD
    Contract total funded value: 42 000.00
Procedure 3 Subject to due process: „Предоставяне на информация за свободни работни места, организиране на събития за работодатели и търсещи работа, организиране и провеждане на обучения за безработни и работодатели“ Обособена позиция № 3: „Обучения за работодатели за устойчиво развитие на техния бизнес“ Обществената поръчка е за услуги по приложение № 2 и е на стойност по чл. 20, ал. 2, т. 2 от ЗОП , Estimated Amount: 32 000.00
  • Differentiated position 1: „Предоставяне на информация за свободни работни места, организиране на събития за работодатели и търсещи работа, организиране и провеждане на обучения за безработни и работодатели“ Обособена позиция № 3: „Обучения за работодатели за устойчиво развитие на техния бизнес“ Обществената поръчка е за услуги по приложение № 2 и е на стойност по чл. 20, ал. 2, т. 2 от ЗОП
    Contractor: ALEX-PAK EOOD
    Contract total funded value: 32 000.00
Procedure 4 Subject to due process: Договаряне без предварително обявление по чл. 79, ал.1 т.7 от ЗОП, Estimated Amount: 12 096.00
Procedure 5 Subject to due process: Договор за дейности по информация и публичност. Изработване на уеб сайт на проекта, организиране и провеждане на откриващо и закриващо събитие, изготвяне на 200 бр. листовки и 1 бр. табела формат А3, Estimated Amount: 3 450.00
  • Differentiated position 1: Договор за дейности по информация и публичност. Изработване на уеб сайт на проекта, организиране и провеждане на откриващо и закриващо събитие, изготвяне на 200 бр. листовки и 1 бр. табела формат А3
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 6 Subject to due process: Договор за Доставка и монтаж на 3 броя климатици , Estimated Amount: 4 907.50
Procedure 7 Subject to due process: Договор за изработване на техническа спецификация за интегриран софтуерен продукт „Електронната борса на традиционни продукти и услуги от Еленския балкан“ ., Estimated Amount: 12 000.00
Procedure 8 Subject to due process: Договор за строително монтажни работи. Преустройство и текущ ремонт на сграда в Център за подкрепа на стартиращ бизнес в Община Елена, Estimated Amount: 22 008.66
Procedure 9 Subject to due process: Доставка и монтаж на офис техника и офис оборудване по обособена позиция 1 " Доставка и монтаж на офис оборудване"., Estimated Amount: 6 120.00
  • Differentiated position 1: Доставка и монтаж на офис техника и офис оборудване по обособена позиция 1 " Доставка и монтаж на офис оборудване".
    Contractor: VERIGA DOMINO EOOD
    Contract total funded value: 6 120.00
Procedure 10 Subject to due process: доставка на офис оборудване и офис техника, обособена позиция 2 " Доставка и монтаж на офис техника", Estimated Amount: 13 980.00
  • Differentiated position 1: доставка на офис оборудване и офис техника, обособена позиция 2 " Доставка и монтаж на офис техника"
    Contractor: SMART SOFT EOOD
    Contract total funded value: 13 980.00
Procedure 11 Subject to due process: Изготвяне на документация за възлагане, вкл. осъществяване на юридическа помощ и съпровождане в обществените поръчки., Estimated Amount: 2 800.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на документация за възлагане, вкл. осъществяване на юридическа помощ и съпровождане в обществените поръчки.
    Contractor: Krasimir
    Contract total funded value: 2 800.00
Procedure 12 Subject to due process: обществена поръчка чрез Публично състезание с предмет: „Доставка на 1 брой фабрично нов лекотоварен автомобил по проект „Стимулиране на икономическата активност и създаване на заетост в община Елена чрез прилагане на иновативни подходи“, Estimated Amount: 36 500.00
  • Differentiated position 1: „Доставка на 1 брой фабрично нов лекотоварен автомобил по проект „Стимулиране на икономическата активност и създаване на заетост в община Елена чрез прилагане на иновативни подходи“
    Contractor: OMNICAR AUTO
    Contract total funded value: 36 500.00
Procedure 13 Subject to due process: Разработване на интегриран софтуерен продукт "Електронната борса на традиционни продукти и услуги от Еленския балкан", Estimated Amount: 50 000.00
  • Differentiated position 1: Разработване на интегриран софтуерен продукт "Електронната борса на традиционни продукти и услуги от Еленския балкан"
    Contractor: BST CONSULT
    Contract total funded value: 50 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN