Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.002-0167-C01
Project Name Strengthening the capacity of the Municipality of Sliven in the field of social services and personal assistance
Beneficiary 000590654 Sliven Municiplaity
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 29.03.2023
Start Date 20.04.2023
End Date 20.04.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Сливен (BG342), Сливен

Description

Brief description
Проект „Укрепване на капацитета на Община Сливен в областта на социалните услуги и личната помощ“ има за основна цел да осигури плавно и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ и да ускори предоставянето на по-ефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи от населението, чрез укрепване на капацитета на общината в изпълнението на правомощията й по ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ. За да улесни достъпа до актуална и пълна информация и консултиране на максимално широк кръг от граждани, включително и за хората с увреждания, ще бъде създаден и обезпечен фронт-офис „Информационно консултативен център“ Сливен. В него ще бъдат назначени и обучени специалисти, които ще информират и консултират гражданите за всички функциониращи в общината социални услуги и подкрепящи дейности, реда за тяхното ползване и насочване съобразно потребността. Ще бъдат организирани обучения и супервизии както на специалистите, пряко ангажирани с дейността на фронт офиса, така и на доставчици на социални услуги в Община Сливен, като обученията и супервизията са планирани единствено в частта насочване на потребителите по чл. 73 от ЗСУ. В резултат на проведените обучения се очаква 51 души от община Сливен, ангажирани с политиките в социалната сфера, да са повишили своите компетентности и умения за осигуряване на качествени и ефективни услуги на населението. Екипът на центъра ще проведе разяснително-информационна кампания сред местната общност за популяризиране дейността си.  Община Сливен ще получи подкрепа от консултанти за планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги, включително и за разработване на програми за развитие на качеството на социалните услуги. В резултат от извършено специализирано проучване ще бъде изготвен доклад със заключения и препоръки, който ще бъде предоставен на доставчиците на социални услуги в община Сливен.
Activities
  • Activity: Дейност 1: Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на Община Сливен по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги.: Дейността включва: 1.1. Подбор и назначаване на персонал: Извършване на подбор и наемане на трудов договор на 5 нови специалисти, които ще бъдат пряко ангажирани с дейността на центъра, ще бъдат включени в обучения и ще придобият умения да осигуряват лесен достъп до информация на гражданите относно въпроси, касаещи дейността на Община Сливен според ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Наетите специалисти ще повишат информираността сред представители на различни институции по въпроси, свързани със ЗСУ в частта, свързана с насочване за ползване на социални услуги, както и по отношение на ЗЛП и ЗХУ. Екипът на ИКЦ ще се състои: ръководител, трима специалисти соц.работници и един техн. сътрудник. Ръководителят е отговорник на екипа и отговаря за цялостната дейност на центъра, координира работата с другите експерти от общината. Ръководителят е и соц. работник, като останалите трима специалисти и заедно с тях ще информират и консултират посетителите, попълват документи и др. Техн.сътрудник отговаря за посрещане, информиране и насочване на посетителите към съответните специалисти, както и на запитвания по телефона, съхраняване на документацията и друга адм. работа. Всички услуги, които ще предоставя ИКЦ ще бъдат безплатни. Продължителност на дейността 24 м, след провеждане на подбор, новите лица ще бъдат наети за период от 21 м, и със срок до края на проекта. Размер на предвидените възнаграждения: 274 682,88 лв. 1.2. Обучение и супервизия: Обученията и супервизията са планирани единствено в частта насочване на потребителите по чл. 73 от ЗСУ. Обучения: 1. Организиране на базово 3-дневно обучение за новоназначените специалисти и експерти от дирекция "СДЗС" на Община Сливен, пряко ангажирани с процеса на планиране на социални услуги и тяхното декомпозиране съобразно изискванията на ЗСУ във връзка с ангажиментите на общината по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Супервизията ще се извършва от експерти, които ще предоставят професионална и методическа помощ на новонаетите служители. Супервизиите включват: даване на насоки за подобряване на дейността на центъра, организацията на работа и качеството на процеса на насочване на потребители; контрол и мониторинг върху работата на специалистите от ИКЦ; подобряване на отношенията в екипа; емоционална подкрепа и предпазване на служителите от прегаряне и развиване на способност за справяне с проблеми като самообвинения, претоварване с роли и др. Супервизорите ще осъществяват групови супервизии поне на два месеца и индивидуални супервизии по заявка на член на екипа или при установена необходимост по време на груповите супервизии. Продължителност на дейността: в месеци – 21. Разходи за обучения 1534,75 лв. са за хонорари на обучители на граждански договори. Разходи за супервизия - 24 000 лв., които са за 12 групови супервизии и 105 индивидуални супервизии , Contracted Amount: 300 217.63 , Reported Amount: 77 429.59
  • Activity: Дейност 2: Създаване и обезпечаване на фронт-офис „Информационно консултативен център“ Сливен; Изготвяне на проучвания/анализи/ в сферата на социалните услуги; Обучение 2; Подкрепа на община Сливен за планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги и Провеждане на разяснително-информационни кампании : Под-дейност 2.1: Подготовка за обезпечаване правомощията на Община Сливен по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на работни места (фронт-офис) Създаване на фронт-офис "Информационно консултативен център" Сливен, чрез който ще се предостави възможност за равен и лесен достъп до необходимата информация на максимално широк кръг от граждани за информиране и консултиране по отношение ползването на определена социална услуга на територията на Община Сливен съгласно ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ. Информационният център ще се помещава в три помещения на първия етаж в сграда, която е общинска собственост и която се намира в квартал "Дружба", ул. "Стефан Стамболов" № 6. След направен обстоен преглед на наличната база, беше установено, че в сградата на общината в момента няма подходящи помещения за обособяването на информационен център за целите на настоящото проектно предложение, тъй като всички съществуващи помещения са заети (там се помещават ОИЦ-Сливен, Общински данъци и такси, Деловодство, Общинска охрана, Обреден комплекс). Затова беше избрана друга, подходяща сграда, в която има възможност да се обособи информационния център. Тя се намира на голям булевард, в пряка близост до спирка на градския транспорт, в близост до други социални услуги (Център за работа с деца на улицата, Дневен център за деца с увреждания и Дневен център за възрастни с увреждания), има собствен паркинг. Информационният център ще се намира на първия етаж, което го прави лесно достъпен, трябва само да се направи рампа - от тротоара към входа на сградата. Необходимостта помещенията да бъдат три е свързана с това, че те са малки по размери и всяко едно само по себе си няма да позволи осигуряването на качествено и пълноценно обслужване на посетителите. Трите помещения са функционално свързани едно с друго, намират на първия етаж на сградата. Едното помещение, което е непосредствено до входната врата (то е най-малко - 8 кв.м), ще изпълнява ролята на рецепция/гише. Там ще бъде техническия сътрудник, който ще посреща посетителите и ще ги насочва към останалите специалисти. В другите две помещения (съответно с квадратура 15 кв.м и 20 кв.м) ще се помещават останалите четирима специалисти, които ще приемат посетители, ще попълват документите им, ще предоставят информация и консултации. В зависимост от това колко посетители ще бъдат обслужвани едновременно, ще има възможност да бъдат пренасочвани в другото помещение, за да не си пречат един на друг. В тези помещения е осигурено място за архива, документация, досиета, помощни материали и т.н.), както и места за индивидуални консултации и групова работа и супервизии. Текущ ремонт: Помещенията, в които ще се помещава Информационно консултативния център не са ремонтирани и освежавани от повече от 10 години: подът от ламиниран паркет е компрометиран (на места от влагата е надут, на други места има счупени парчета от ламината); стените са замърсени, тъй като е минало доста време от последното боядисване, а в една от стаите има тапети, които са се разлепили, затова стените имат нужда от освежаване; 3 от вратите на помещенията не отговарят на изискванията за достъпност (светлите отвори са по-малки от 80 см), затова трябва да бъдат подменени; ключовете за осветлението са стари и захабени; сградата няма достъпност за инвалиди - необходимо е да се направи рампа - от тротоара към входа на сградата. Текущият ремонт ще включва подновяване на подовата настилка, шпакловане и боядисване на стени и тавани, подмяна на дограма на врати, полагане и свързване на кабели, доставка и монтаж на климатици, направа на рампи за улеснен достъп, съгласно изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията. Разходите за СМР са описани по-надолу в Продължение... следва продължение...., Contracted Amount: 120 087.05 , Reported Amount: 10 930.79
  • Activity: Дейност 2 (ПРОДЪЛЖЕНИЕ): Създаване и обезпечаване на фронт-офис „Информационно консултативен център“ Сливен; Изготвяне на проучвания/анализи/ в сферата на социалните услуги; Обучение 2; Подкрепа на община Сливен за планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги и Провеждане на разяснително-информационни кампании : Под-дейност 2.1 (ПРОДЪЛЖЕНИЕ): Закупуване на оборудване и обзавеждане: Необходимостта от закупуване на оборудване и обзавеждане е съобразена с помещенията, определени за фронт-офис, с броя на персонала, който предвиждаме да работи там, както и функциите, които ще извършва. За постигане целите на проекта и за нормалното функциониране на Информационно консултативния център, в който ще се посрещат посетители от целевите групи, ще се попълват документи, ще се съхраняват досиета, ще се извършва индивидуална и групова работа и супервизии, е необходимо да бъде закупено нужното обзавеждане и оборудване за работните помещения. Основното оборудване, необходимо за работата на центъра, включва: офис бюра за екипа 5 бр., работни столове за екипа 5 бр., компютри за екипа 5 бр., мултифункционални устройства (принтер, скенер, копир) – 3 бр. (1 цветен и 2 черно-бял); стелажи /стелаж с 2 етажерки и 2 вратички- 3 бр. и стелаж с 4 рафта 3 бр./-общо 6 бр., посетителски столове- 7 бр., заседателна маса 1 бр., контейнери 5 бр., помощни бюра за поставяне на принтерите 3 бр., ниска масички -1 бр. Период на изпълнение на под-дейност 2.1: е 6 месеца, стартира в първия месец на проекта. Общият размер на предвидените Разходи по Под-дейност 2.1. е: 66 365,94 лв., в това число влизат разходите за СМР в размер на 19 644,38 лв. (до 10 % от Общо допустимите преки разходи). Под-дейност 2.2: Изготвяне на проучвания/анализи/ в сферата на социалните услуги, в т.ч. анализ от потребностите на социални услуги Дейността включва наемане на експерти, които предвид ангажиментите на Община Сливен и доставчиците на социални услуги по прилагане на ЗСУ,ЗХУ и ЗЛП, ще извършат необходима и качествена оценка на компетентността и натовареността на персонала във всички социални услуги на територията на община Сливен, както и по отношение на ЗЛП и ЗХУ. Период на изпълнение: Под-дейност2-2- ще бъде извършена в първите 6 месеца от стартирането на проекта. Размерът на предвидените разходи по под-дейност 2.2. е 6 000.00 лв. Под-дейност 2.3. Обучение 2: В процеса на предоставяне на информация на гражданите, ще бъде организирано и проведено обучение, в което освен новоназначените специалисти и експертите от дирекция "СДЗС" (11 души), ще се включат и служители в различните социални услуги на община Сливен, които имат нужда от допълнителна информация върху процесите на ЗСУ и декомпозирането на социалните услуги (40 души). Обучението е планирано единствено в частта насочване на потребителите по чл. 73 от ЗСУ. Разходи за Под-дейност 2.3. (Обучение 2) 10 000.00 лв. за външни обучители в рамките на единната ставка. Под-дейност 2.4: Подкрепа на община Сливен за планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги, включително за разработване на програми за развитие на качеството на социалните услуги. Дейността включва осигуряване на подкрепа на Община Сливен и доставчиците на социални услуги, чрез наемане на екип от консултанти, които ще извършат изследвания в сферата на социалните и здравно-социални услуги на територията на община Сливен. Специализираните консултантски изследвания ще подпомогнат разработването на планове и програми за развитие на качеството на социалните услуги. В резултат от извършеното проучване ще бъде изготвен доклад със заключения и препоръки, който ще се предостави на доставчиците на услуги. Период на изпълнение : Под-дейност 2.4. ще започне през 4-тия месец и ще продължи 21 месеца Размерът на предвидените разходи за под-дейност 2.3. е 6 000.00 лв. (до 2% от общо допустими преки разходи) следва продължение..... , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 2 (ПРОДЪЛЖЕНИЕ): Създаване и обезпечаване на фронт-офис „Информационно консултативен център“ Сливен; Изготвяне на проучвания/анализи/ в сферата на социалните услуги; Обучение 2; Подкрепа на община Сливен за планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги и Провеждане на разяснително-информационни кампании : (ПРОДЪЛЖЕНИЕ): Под-дейност 2.5: Провеждане на разяснително-информационни кампании за предоставянето на лична помощ по ЗЛП, социалните и интегрирани здравно-социални услуги в община Сливен. Повишаване информираността на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания. Дейността включва: Реализиране на разяснително-информационна кампания за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на гражданите на община Сливен относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания, и популяризиране дейността на фронт-офис: Информационно консултативен център“ Сливен, включваща: 1. Стартираща пресконференция - за местните и регионални медии, на която да бъде представен проекта – цели, основни дейности, период и какви резултати се очакват. 2. Откриване на фронт-офис „Информационно консултативен център“ – Сливен; 3. Публикуване на серия от информации/публикации за дейността на фронт-офис: „Информационно консултативен център“ Сливен на сайта на Община Сливен и в местните електронни медии; 4. Разработване и разпространение на печатни информационни материали за дейностите и социалните услуги, ЗЛП и ЗХУ, които ще се разпространяват сред местната общност, институции, граждани във всички населени места на община Сливен. Предвиждаме да бъдат разработени и разпространени минимум следните информационни материали: - Брошура за работата на фронт офиса и всички контакти на центъра и доставчиците на социални услуги на територията на общината; - Листовка с контактите на ИКЦ и изброени услугите, които той извършва; Информационните материали ще бъдат разпространявани в Центъра за административно обслужване на гражданите в община Сливен, във всички кметства и читалища на населените места в община Сливен, пенсионерските клубове и др. При необходимост ще бъдат разработвани и други информационни материали. 5. Информационни срещи с представители на кметствата, читалищата и с пенсионерските клубове от населените места в община Сливен, за запознаването на местните общности с дейността на фронт-офиса Дейността ще стартира през месец 1 и ще продължи 24 месеца (до края на проекта). Общият размер на разходите за тази дейност е 7 930.28 лв. (2% от общо допустими преки разходи) Непреките разходи са 23 790.83 лв. (6 % от Общо допустими преки разходи по проекта) , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Veselina, Contracted Amount*: 724.89 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Mebelluks AD, Contracted Amount*: 6 605.78 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Rositsa, Contracted Amount*: 724.89 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Panda Cooperation, Contracted Amount*: 11 556.76 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 51.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Employed persons who have increased their competences, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 51.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 420 304.68 BGN
Grant 420 304.68 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 172 421.32 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN