Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.040-0110-C01
Project Name Patronage of elderly and disabled people in the municipality of Byala Slatina
Beneficiary 000193058 Byala Slatina Municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 03.07.2019
Start Date 01.08.2019
End Date 01.12.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Враца (BG313), Бяла Слатина, гр.Бяла Слатина

Description

Brief description
Проектът предвижда предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда на територията на Община Бяла Слатина. Услугите ще бъдат насочени към лица с увреждания и възрастни хора, които са в пълна или частична невъзможност да се самообслужват вкъщи, подобряване на достъпа им до основни социални и здравни услуги и постигане на независимост и социална интеграция. По този начин ще се защити обществения интерес и ще се отговори на нуждите на населението. Проектното предложение съчетава различни действия в посока преодоляване на изолацията и осигуряването на интегриран достъп до здравно-социални услуги. Основната потребност, която ще бъде удовлетворена чрез изпълнението на проекта, е предоставянето на комплексни грижи, с които от една страна да се повиши качеството на живот на възрастните хора, а от друга да се даде възможност на  безработни лица в трудоспособна възраст да бъдат ангажирани в предоставянето на новите услуги.
Целевите групи по проекта са:
- Хора с увреждания и техните семейства;
- Възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване.
Основната цел на проекта е да се подобри качеството на живот и възможностите за социално включване на възрастните хора и лицата с увреждания. Специфичните цели на проекта са свързани с изграждането на успешен модел за патронажни грижи за възрастни хора и лица с увреждания. 
В резултат от изпълнението на проекта се очаква:
- повишаване качеството на здравно-социалните услуги
- създаване на устойчив модел за предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги в общността
Основните дейности на проекта са:
1.Предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги 
2.Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране 
3.Обучение и супервизия на персонала
4.Извършване на текущ ремонт, обзавеждане и оборудване
Activities
  • Activity: Предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги: Дейността цели подобряване качеството на живот на потребителите на социални услуги и предоставяне на условия за социално включване на представителите от целевите групи на проекта. Предоставянето на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги на територията на община Бяла Слатина, ще подобри качеството на живот на хората с увреждания, техните семейства и лицата на 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. Дейността е съществена за постигане на основната и специфичните цели на проектното предложение. В рамките на настоящата дейност в зависимост от изготвения индивидуален план за ползване на съответната социална услуга, на всеки един потребител ще бъдат предоставяни комплекс от услуги: текущо почистване, пазаруване, консултиране, психологическа подкрепа, здравни съвети и други консултации за подобряване живота и здравето на целевите групи. Предоставянето на социалните услуги ще бъде съобразено с указанията на Методиката за предоставяне на услугата. Екипа и персонала по проекта ще осъществяват текущ контрол на предоставяните социални услуги на база проучване удовлетвореността от ползването им от страна на потребителите. Ще се разработи писмена система за вътрешен мониторинг, която ще бъде утвърдена от Кмета на община Бяла Слатина. Ежемесечно ще се осъществява мониторинг на предоставяните социални услуги чрез посещения на място в домове на потребители на услугите. За обезпечаване качественото предоставяне на социалните услуги ще бъде проведен подбор на следният персонал: - Координатор на услугата - 1 бр.; - технически сътрудник - 1 бр.; - шофьор - 1 бр.; - психолог - 1 бр.; - рехабилитатор - 1 бр.; - домашен помощник - 6 бр.; - медицинска сестра - 3 бр.. Подбора на персонала ще се извърши от Комисия, съставена от членове на екипа за организация и управление на проекта и експерти от Общинска администрация Бяла Слатина, с опит и съответните познания. Екипът по проекта ще изготви процедура за провеждане на подбора на персонала, която ще бъде утвърдена от кмета на Община Бяла Слатина. Информацията за провеждането на подбора, както и всички изисквания за съответните позиции, ще се оповести на официалния интернет сайт на общината, на информационното табло в Центъра за информация и услуги на гражданите, ДБТ Бяла Слатина и в местните медии чрез публикуване на обява. Подбора ще премине на два етапа: I-ви етап включва подбор по документи и II-ри етап -провеждане на интервю. Резултатите от двата етапа, както и крайното класиране на кандидатите ще бъдат оповестени по регулярния начин, описан по-горе. Преди стартиране на услугата чрез печатните и електронни медии, на територията на община Бяла Слатина и област Враца, ще бъдат уведомени всички заинтересовани лица за стартиране приема на заявления от кандидат-потребители, желаещи да ползват услугите по проекта. Услугата ще бъде възложена на външна за община Бяла Слатина организация, която притежава необходимия опит и капацитет да извърши социалните оценки на потребностите на потребителите на патронажа грижа. При извършване на оценките ще се спазват принципите за прозрачност, равнопоставеност между кандидатите и недопускане на дискриминация, които ще залегнат като основни изисквания. За целта, екипът на проекта ще разработи процедура за подбор на потребителите с ясно разписани критерии. Предоставянето на здравно-социални услуги и психологическа подкрепа ще се извършва от наетия персонал - мед. сестри, рехабилитатор, психолог и домашните помощници, съгласно възложени в длъжностната им характеристика задължения. Те ще предоставят почасови услуги по домовете на потребителите, които имат нужда от съответната консултация и са определени въз основа на индивидуална оценка на потребностите. Ще се полагат почасови услуги на потребителите, според техните потребности., Contracted Amount: 160 996.00 , Reported Amount: 177 480.05
  • Activity: Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране: „Психологическата подкрепа ще се реализира с цел повишаване на мотивацията на потребителите на различните здравно-социални услуги. Предвид характера на самата работа целевата група ще има нужда от професионална подкрепа, знания и консултации от специалист в съответната област. Психологът ще извършва консултативна дейност по отношение на потребителите на услугата. Дейността ще се осъществява като обмен на информация и примери между специалиста и потребителите. Основна задача на специалиста ще бъде оценка на възможностите за преодоляване на притесненията на потребителите при получаване на социални и здравни услуги от непознати хора и предразполагането им към приемане на здравните и социалните работници в дома си. Дейността ще се извършва индивидуално с определен потребител, в домашна среда, според конкретните случаи. Основната задача на специалиста ще бъде да предостави психологическа подкрепа на потребителя, като насочи вниманието към доизграждане на ценностната му система. Методите за работа ще бъдат: разговори, беседи, тестове и др. Ще се дискутират различни проблеми и случаи, срещани в ежедневния бит на потребителите. Резултати от въпросници, тестове и др. форми ще бъдат архивирани в офиса на услугата "патронажна грижа.“ Психологът ще извършва и индивидуални консултации на потребителите на услугите, като по този начин ще удовлетворяват специфичните потребности от психологическа помощ. Психологическото консултиране отговаря на нуждите на потребителите от психологическа помощ. В консултациите ще бъдат засегнати теми, касаещи трудности в ежедневието от различен характер, липса на увереност и нереалистична самооценка, затруднения при вземане на решения и поддържане на междуличностни отношения. Помощта ще бъде насочена към формулиране на проблема и ще допринесе за облекчаване на емоционалното страдание и преживяването за блокиране и безпомощност. Психологическата подкрепа и консултации ще бъдат позитивен фактор при подпомагане процеса на работа с целевите групи и при предоставяне на услугите, тъй като в ежедневната си работа, персоналът ще се сблъсква с трудности и проблеми при изпълнение на задълженията си., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Обучение и супервизия на персонала: Професионализмът и мотивацията на социалните работници са ключови фактори за подобряване качеството на социалните услуги, а оттам и качеството на живот на лицата с увреждания и възрастните хора. За качественото и ефективно предоставяне на социално-здравните услуги и максималното удовлетворяване на потребностите на потребителите на услугите, ще бъдат проведени въвеждащо и надграждащо обучение на персонала, предоставящ почасово услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Това ще допринесе за повишаване на знанията и уменията на персонала, както и ще подкрепи тяхната ежедневна работа. За целта ще се сключи договор с обучителна организация, която да организира и проведе 1 въвеждащо обучение и 1 надграждащо обучения съгласно методиката за предоставяне на патронажна грижа по домовете за възрастни хора и хора с увреждания. Тя ще бъде ангажирана с въвеждащите, надграждащите обучения и супервизията на работата на персонала. Целта на обученията е опознаване особеностите на различните възрастови групи в неравностойно положение; поведението в семейството, други групи и общности; влиянието на уврежданията върху поведението на човека; практическа дейност с отделни индивиди; запознаване със социалните проблеми на хората от различни възрасти; начини за преодоляване на социалната изолация и др. Обученията ще бъдат 2 вида: въвеждащо и надграждащо обучение. Освен натрупване на знания и развитие на професионални умения, всяко обучение ще включва подходящ практически модул (работа по случай, упражнения, ролеви игри) и ще предоставя възможност за активна обмяна на опит и установяване на лични контакти между участниците. Целта на обучението е: да се повиши сензитивността на персонала към хората с увреждания и самотните възрастни хора над 65 г., да се изследват силните страни на новоназначените служители и съобразно с тях да се изгради силен екип за предоставяне на социални услуги на целевата група, както и съвместно да се планира разпределението на отговорности и функции. Съдържанието на обучението ще следва съвместното идентифициране на потребности и нужди от целевата група, изработване на общи дейности и планове за социалното им включване, обогатяване с техники за активно слушане, техники за асертивно поведение и елементи от съвместно планиране. По време на обучението ще се отдели и специално внимание за запознаване на екипа със специфичните потребности на потребителите (промените в здравословното им състояние, рисковите фактори, свързани с тях, процеса на остаряване, специфичната им роля в обществото, както и правните възможности за гарантиране на правата им). Веднъж месечно след стартиране на услугите, ще се провежда супервизия на работата на персонала, като ще се изготвя доклад за всяка една от проведените срещи, който ще се предава на Ръководителя на проекта, заедно с месечния отчет., Contracted Amount: 2 300.00 , Reported Amount: 2 300.00
  • Activity: Извършване на текущ ремонт, обзавеждане и оборудване: Целта на тази дейност е създаване на необходимите условия за организация и работа на предвидените дейности по проекта. Дейността е разделена на два етапа. В рамките на първия етап се предвижда извършване на текущ ремонт на помещения в сградата, където ще се помещава офиса на патронажната грижа. „Помещения, които ще се ползват за нуждите на проекта са Помещения № 1, 2, 3 и 4 с обща площ 43,80 кв.м. находящи се в зона 1 под Художествената галерия в сграда „Читалище Развитие-1892“, гр. Бяла Слатина.“ Към момента, състоянието на помещенията в сградата не отговаря на функционалните изисквания за предоставяне на подобен тип социални услуги. С предвидените в проекта СМР дейности ще се осигурят адекватни условия за качествена и ефективна работа на персонала по проекта. В ремонтираните помещения, обособени за целите на проекта, ще се провеждат срещи със специалисти за оказване на психологическа подкрепа и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги. Вторият етап включва закупуване на оборудване и обзавеждане, необходимо за ресурсното обезпечаване и функционално обособяване на реновираните помещения. С реализирането на тази дейност ще се осигурят съвременни условия за работа на персонала и специалистите. За предоставянето на мобилните интегрирани здравно-социални услуги е необходимо и закупуването на превозно средство. Работата на терен на мобилните екипи, предвидена в настоящия проект, трябва в максимална степен да удовлетворява нарасналите потребности от предоставянето на подобен род услуги, с цел постигане в оптимална степен на заложените резултати. Поради тази причина е необходимо да бъде обхванат възможно най-голям кръг от лица, имащи конкретна необходимост от тези услуги и то не само живущите в административния център - гр. Бяла Слатина, но и в останалите 14 села от общината. Това е свързано от една страна с правилното планиране на географската локация за предоставяне на услугата в Община Бяла Слатина, а от друга - с логистичната обезпеченост на съответните специалисти, участващи в работата на мобилния екип. За да превърнат предлаганата социална услуга в широко достъпна е нужно да посещават потребителите от другите населени места на място, в домашни условия. Така те ще стигнат до най-широката целева група от нуждаещи се потребители и ще се осигури едно приемливо качество на социалната услуга. Работата на мобилния екип за покриване на селищната мрежа, където следва да се предлага социалната услуга и която е значителна по своя мащаб на покритие, е необходимо да бъде осигурена с транспортно средство /лек автомобил/. Включвайки потребители от всички населени места на територията на общината, осигурявайки почасови мобилни интегрирани здравни услуги директно в дома на потребителя, на общината ще и е необходим автомобил за превозване на медицинските специалисти до потребителите, след извършена индивидуална оценка на нуждите на всеки един от тях и при стриктно спазване на критерии за качество. Населението в общината и особено в малките села e в процес на демографско застаряване. Основните проблеми на хората с увреждания са: ограничен достъп на живеещите в селата до качествени здравни и рехабилитационни услуги; липса на дневна/почасова грижа; липса на подкрепа за семейството и не на последно място липса на редовен транспорт от селата към града. Не едно и две са населените места у нас, в които лекар има веднъж седмично, а през зимата и по-рядко. В същите тези села аптеката е само една, ако изобщо я има. Възрастните хора, са изправени пред сериозно изпитание - да преживеят до следващия ден. Осигуряването на транспорт е от изключително и жизненоважно значение за хората с увреждания, предвид специализирани грижи в техните домове, включващи предоставяне както на специализирани медицински грижи, така и услуги, подпомагащи потребителите за справяне с ежедневни дейности от бита., Contracted Amount: 50 000.00 , Reported Amount: 49 756.80

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: TABAC LOGISTIC GRUP VRATSA Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 266.12
  • Contractor: Eastlink Bulgaria Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 202.80
  • Contractor: "NARODNO CHITALISHTE RAZVITIE - 1892", Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 395.17
  • Contractor: SEKOTEH, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 120.00
  • Contractor: Sole trader Tamara Stoyanova Stoeva, Contracted Amount*: 154.00 , Reported Amount**: 154.00
  • Contractor: AS Orel 1 Ltd, Contracted Amount*: 264.00 , Reported Amount**: 264.00
  • Contractor: EUROLUCS-99, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 139.00
  • Contractor: NGO Parvi yuni, Contracted Amount*: 1 200.00 , Reported Amount**: 1 200.00
  • Contractor: Sole Trader Ralitsa Plamenova Petrova, Contracted Amount*: 12 000.00 , Reported Amount**: 11 812.80
  • Contractor: MIAR LTD, Contracted Amount*: 8 000.00 , Reported Amount**: 8 043.20
  • Contractor: "VESELIN BALEV " LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 495.55
  • Contractor: SPECIAL OIL LTD, Contracted Amount*: 300.00 , Reported Amount**: 295.78
  • Contractor: PHOENIX PETROL 91, Contracted Amount*: 1 704.22 , Reported Amount**: 1 056.16
  • Contractor: Proffesional educatien center to NGO Agency Zdrave i Grizhi, Contracted Amount*: 2 300.00 , Reported Amount**: 2 300.00
  • Contractor: INDUSTRIALNA HIMIA TRADE LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 126.00
  • Contractor: MAVI - MAYA MLADENOVA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 160.00
  • Contractor: Kronost Ltd, Contracted Amount*: 30 000.00 , Reported Amount**: 29 944.00
  • Contractor: "EVAROS" LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 118.96
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants aged over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 81.00 , Reached amount: 134.00
Indicator 2 Участници над 18 г., вкл. с увреждания, получаващи патронажна грижа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 81.00 , Reached amount: 134.00
Indicator 3 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of providers of services for social inclusion with extended coverage of their activity., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 232 492.64 BGN
Grant 232 492.64 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 229 536.85 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Доставка на горива за МПС, за нуждите на Община Бяла Слатина и второстепенните разпоредители с бюджетни средства", по две позиции: Обособена позиция №1: "Дизелово гориво" и Обособена позиция №2: "Безоловен бензин А95Н, газ пропан-бутан"., Estimated Amount: 595 201.07
  • Differentiated position 1: Обособена позиция №1: "Дизелово гориво"
    Contractor: PHOENIX PETROL 91
    Contract total funded value: 1 704.22
  • Differentiated position 2: Обособена позиция №2: "Безоловен бензин А95Н, газ пропан-бутан"
    Contractor: SPECIAL OIL LTD
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 2 Subject to due process: "Закупуване на нов лек автомобил за нуждите на общинска администрация по проект "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в Oбщина Бяла Слатина", Estimated Amount: 25 000.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на нов лек автомобил за нуждите на общинска администрация по проект "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в Oбщина Бяла Слатина
    Contractor: Kronost Ltd
    Contract total funded value: 30 000.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на горива за МПС- дизелово гориво, безоловен бензин А95Н, газ пропан-бутан, за нуждите на община Бяла Слатина и второстепенните разпоредители с бюджетни средства", Estimated Amount: 475 673.32

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN