Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.002-0166-C01
Project Name Strengthening of municipal capacity in Jebel Municipality
Beneficiary 000235831 MUNICIPALITY OF DZHEBEL
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 13.04.2023
Start Date 01.06.2023
End Date 01.09.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Кърджали (BG425), Джебел

Description

Brief description
Проектното предложение е насочено към прилагането на интегрирани мерки за подкрепа във връзка изпълнението на правомощията на Общ.Джебел, свързани с осъществяването на отговорностите й по реда на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП.В съответствие с целта на процедурата, чрез укрепването на общинския капацитет в сферата, ще се подкрепят процесите по реформирането на системата на социалните услуги и ще се улесни преходът към новите механизми на местно ниво.В проекта ще бъдат включени минимум 20 лица от целевата група, служители от институции/организации/администрация, ангажирани с политиките в социалната сфера и служители на доставчици на социални и интегрирани здравно-социални услуги.Прилагането на интегрираните мерки за подкрепа ще осигури условия за повишаване капацитета на служителите и ще допринесе за плавното и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ и ще ускори предоставянето на по-ефективна,ефикасна и качествена грижа за лицата от най-уязвимите групи от населението.Дейностите включват:създаване на работни места(фронт-офис) вкл. освежаване и закупуване на оборудване и обзавеждане;наемане, обучение и супервизия на персонала за изпълнение на задълженията и отговорностите на общината;изготвяне на анализи и проучвания в сферата на СУ;планиране и анализиране на предоставянето на соц. и интегрирани здравно-соц. услуги, вкл.за разработване на програми за развитие на качеството на СУ;провеждане на разяснително-информ. кампании за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-соц. услуги, информираност на обществото на местно ниво за възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания.По проекта ще се осигури необходимата подкрепа и условия за повишаване на адм. капацитет на Общ.Джебел за упражняване правомощията и задълженията й по прилагането на ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ и ще доведе до повишаване на ефективността и качеството на предоставяните услуги в общността за местните уязвими групи.
Activities
  • Activity: Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общината по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги.: Целта на дейността е подбор, наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на община Джебел по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги. Дейността включва: 1. Изготвяне на документи за извършване на подбор и наемане на персонал. Екипът по проекта ще изготви: Процедура за подбор на служителите, в съответствие с разпоредбите на Кодекса на труда, длъжностна характеристика, образци на документи и формуляри. Процедурата за подбор на служителите ще бъде утвърдена от Кмета на община Джебел. 2. Информиране на гражданите за процеса на кандидатстване, подбор и наемане на персонал. Информирането на гражданите ще се осъществи чрез публикуване на обява в местен вестник, сайта на общината и обяви на информационните табла на Община Джебел, ДБТ и др. места. В обявите ще бъдат посочени сроковете на подаване на документи, изискванията за кандидатите и място на подаване на необходимите документи за кандидатстване. 3. Подбор и наемане на квалифициран персонал. Във връзка с нарасналия обем от функции и задължения на общините с оглед прилагането на новите нормативни изисквания в областта на социалните услуги, ще бъдат назначени 2 нови служители на длъжност "социален работник" - 1 на 8 часова на трудов договор за 12 месеца и 1 с договор за услуга за 9 месеца. Те ще информират лицата относно съществуващите социални услуги, които имат право да ползват, условията и сроковете за тяхното ползване; условията за заплащане и пълно и частично освобождаване от заплащане на такса за ползване на социални услуги. Също така ще извършват предварителна оценка на потребностите от социални услуги и ще оказват съдействие и консултиране на лицата за избор на подходящи за тях социални услуги. Конкретните задължения и отговорности на служителите ще бъдат разписани в длъжностната характеристика, съобразно дейностите, описани в проекта. Подборът на служителите ще се извърши чрез провеждане на конкурс, съгласно КТ.Със заповед на Кмета на Община Джебел ще се определи Комисия за оценка и подбор.С избраните лица ще бъдат сключени трудови договори. Допълнително със служител от общината, който участват в изпълнението на правомощията по ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ, ще бъде сключен договор/заповед за изпълнение на конкретни задължение, свързани с насочването за ползване на социални услуги. 4.Обучения: С цел повишаване на капацитета и на общинските служители, имащи отношение към провеждане на социалната политика на територията на общината и прилагане на новото законодателство се предвижда провеждане на едно въвеждащо и две надграждащи обучения. Новоназначените и действащите служители от Община Джебел ще бъдат включени в 3 двудневни обучения (1 въвеждащо и 2 надграждащи) в групи от по 20 лица от целевата група. Темите, които ще бъдат включени ще се определят спрямо идентифицираните нужди на служителите, но основно ще засягат въпроси свързани с насочване за ползване на СУ. Обученията ще гарантират качественото изпълнение на задълженията на служители и повишаване на нивото на знанията и уменията, свързани с насочването от общините за ползване на социални услуги. 5. Супервизии: За осигуряване на навременното и качествено изпълнение на задълженията на служителите от целевата група ще се провеждат - индивидуални и групови супервизии - групови супервизии - на всеки 3 месеца и индивидуални супервизии - на всеки 4 месеца. Супервизията е професионална дейност, насочена към оказване на подкрепа на екипите от действащи социални услуги за развиване на специфични умения и повишаване качеството на работата им. Супервизията е задължителен компонент при подпомагащите професии и има основна роля за изграждане и поддържане на компетентността на специалистите, работещи в социалните услуги. Обученията и супервизиите ще се извършат от външни за изпълнителя експерти с опит в сферата на социалните услуги и политики, с които ще се сключат договори за услуга., Contracted Amount: 28 772.14 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Обезпечаване правомощията на Община Джебел по ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ в т.ч.:създаване на работни места (фронт-офиси); изготвяне на анализи и проучвания в сферата на социалните услуги;планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги, вкл.за разработване на програми за развитие на качеството на социалните услуги и провеждане на разяснително-информационни кампании : Целта на дейността е обезпечаване на правомощията на Община Джебел по ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ. Дейността включва следните поддейности: 1. Създаване на работни места (фронт-офис).Дейността е свързана с осигуряване на помещение в Община Джебел за изграждане на фронт-офис. В него ще се създадат необходимите условия, в които определени служители ще извършват дейностите по информиране за съществуващите социални услуги, предварителна оценка на потребностите, съдействие и консултиране за избор на подходящи социални услуги и насочване на лицата. Фронт-офиса ще се помещава в сградата на Общинска администрация - Джебел, която е публична общинска собственост, с адрес: гр. Джебел, ул. "Еделвайс", № 19. За Фронт-офис е определено едно помещения - на първия етаж в сградата в гр. Джебел. Постъпа към помещението отговаря на изискванията за достъпност по Наредба №РД-02-20-2 от 26.01.2021г. и няма пречки и прегради от гледна точка на достъпността към нея. Предвижда се освежаване на помещението на фронт офиса със средства на Общината, оборудване - офис техника (компютър - 2 бр, мултифункционално устройство(принтер, скенер и ксерокс - 1 бр.) и доставка на обзавеждане - бюро - 1 бр, столове - 1 бр и архивен шкаф - 1 бр. 2. Изготвяне на анализи и проучвания в сферата на социалните услуги. В рамките на дейността ще се изготвят нужните аналитични проучвания за социалните услуги на територията на Община Джебел. Проучването ще цели да даде реална информация, относно достъпността, ефективността и качеството на СУ, предлагани на територията на общината. То ще представя анализ за текущото състояние на предоставяните социални услуги на територията на общината по вид и качество. Изготвените анализи ще спомогнат за прецизиране на нуждите, обхвата и потребностите от социални услуги и ще послужат като основа за бъдещо планиране и предоставяне на същите. Анализът и проучванията ще дадат възможност също така да се разгледа и потенциала за развитие на действащите услуги и перспективата и възможността да се разкрият нови. Ще се направят изводи и препоръки с цел максимално задоволяване на потребностите на населението от различни по вид СУ. 3. Планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги, вкл.разработване на програми за развитие на качеството на социалните услуги.Осъществяването на дейността ще позволи на Община Джебел да изпълни регламентираните промени в ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ и да приложи, на практика, произтичащите от същите задължения и отговорности за общината, като създаде необходимите предпоставки за прецизно планово структуриране на СУ на своята територия, вкл.да разработи системи за управление на СУ, въвеждане и уеднаквяване на стандартите за качество при предоставянето им, както и включване на нужните механизми за контрол и мониторинг при тяхното реализиране. 4. Провеждане на разяснително-информационни кампании за предоставяне на лична помощ и СУ, както и повишаване на обществената информираност относно достъпността за хората с увреждания. Служителите отговорни за реализацията на проекта ще извършват провеждане на информационни кампании както в общинския център, така и на територията на цялата община, ще се направят публикации в сайта на община Джебел и в местна преса, ще се изготвят информационни материали. Изпълнението ще е съобразено с изискванията и условията, определени в Глава III "Видимост, прозрачност и комуникация" и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060. , Contracted Amount: 11 508.86 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Employed persons who have increased their competences, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 40 281.00 BGN
Grant 40 281.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 8 056.20 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN