Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0212-C01
Project Name Improving the energy efficiency of Yakimo AGRO IMPORT LTD
Beneficiary 202764851 Yakimo Agro Import Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 06.12.2017
Start Date 06.12.2017
End Date 29.11.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Враца, Враца, гр.Враца
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Карлово, гр.Карлово

Description

Brief description
„Якимо Агро Импорт“ ООД е дружество занимаващо се основно с довършителните работи в строителството, като: 
•	шпакловки;
•	замазки;
•	полагане на твърди настилки (фаянс,теракота);
•	боядисване външно и вътрешно;
•	вътрешни и външни изолации;
•	монтаж на гипсокартон;
•	окачени тавани.

Дружеството е базирано в гр. Сопот, ул. ''Ген. Ямаков'' №1, а проектът ще се изпълнява в Северозападна България.

Фирмата има намерение да започне изцяло нова дейност, свързана с изпълнение на изкопни дейности за строителство на пътища, инфраструктурни проводи, сгради и други.

По проектното предложение ще бъдат закупени един мини багер и един колесен багер, които ще участват в извършването на изкопни дейности за строителни обекти.
Activities
  • Activity: Закупуване на мини багер (Мярка 1)- 1 брой: Предвижда се интегриране в производственият процес на нов мини багер (Мярка 1) с висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица продукция. При изборът на актива трябва да се имат предвид следните технически характеристики: • Тегло на машината 8690 kg; • Дължина на рамото 1690 мм; • Двигател – 55 hp; • Стандартна кофа 600 mm; • Гумени вериги – 450 mm; • Булдозерна дъска; • Климатроник; • Хидравличен бързосменник. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец) , Contracted Amount: 180 719.00 , Reported Amount: 180 500.00
  • Activity: Закупуване на колесен багер (Мярка 2)- 1 брой: Предвижда се интегриране в производственият процес на нов колесен багер, с висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица продукция. Техническите характеристики трябва да следват изброените: Общи данни: • Тегло на машината – 18.050 kg; • Кофа – 1. 0 m3; • Хидравлична линия за чук; • Булдозерна дъска и 2 бр.стабилизатори; • Двойна стрела; Двигател: • Брой цилиндри: 6; • Обем 6.7 ; • Мощност 141 hp / 105 kW при 2000 rpm; • Среден разход на гориво 7 l/h. ; Електрическа система: • Напрежение 24 V; • Акумулатори 2 x 12 V – 100 A/h; • Алтернатор 70 A; Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец) , Contracted Amount: 314 497.00 , Reported Amount: 314 200.00
  • Activity: Закупуване на вентилационна система с рекуперативен блок (Мярка 3) : Предвижда се изграждане на вентилационна инсталация с високоефективна рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина от изхвърляният въздух на работната зона, която ще бъде поставена в производствено хале в гр. Карлово. Предимствата на вентилационната система с рекуперация са следните: - Дебит 360 m3/h; - Контрол на температурата на подаване на пресният въздух в тесни граници; - Висока енергийна ефективност над 75%; - Нисък разход на енергия за обработване на външният въздух; - Спестени емисии CO2; - Опазване на околната среда; Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец), Contracted Amount: 5 658.00 , Reported Amount: 5 658.00
  • Activity: Система за мониторинг на енергопотреблението на Мярка 2 – Колесен багер (Мярка 4), състояща се от: 1. Софтуер за енергиен мениджмънт; 2. Хардуер - уред за измерване ефективност на строителни машини - Измерване разход на гориво, движение на машината и брой загребвания: За целите на проекта, фирмата предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на Мярка 2, която да записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основния технологичен процес (конкретно мярка 1 – консумация на дизелово гориво), като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, същевременно да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението, която се предвижда да бъде въведена по отношение на Мярка 2 – Колесен багер представлява: - Софтуер за енергиен мениджмънт: - с възможност за анализ на разходите по различни активи; - с възможност да задава нива на консумация и да известява с аларми при превишаването им; - с възможност да се конфигурират собствени клиентски екрани и ключови параметри; - с възможност да се достъпва от различни мобилни устройства. - Уред за измерване ефективност на строителни машини - измерване разход на гориво, движение на машината и брой загребвания: - технологично, GPS устройство за проследяване, за мониторинг и контрол на КБТ; - възможност да чете и да предава данните от борд-компютъра на превозното средство; - възможност за дистанционно предаване на данни от дигитални тахографи; - GPS устройството има DUAL CAN функционалност, която позволява да се чете и да предава данни към системата, както от борд компютър така и от дигитален тахограф едновременно; - вградена батерия, позволяваща на устройството да изпраща данни до 4 часа след неговото изключване от токоизточника. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец), Contracted Amount: 15 420.00 , Reported Amount: 15 300.00
  • Activity: Енергиен одит : Дейността по изготвяне на енергийния одит в ЯКИМО АГРО ИМПОРТ ООД е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предприятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предприятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността. Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура., Contracted Amount: 19 900.00 , Reported Amount: 19 900.00
  • Activity: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой: Дейността включва: - Одит и анализ за съответствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец)., Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 995.00
  • Activity: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001-1 брой: Процеса на сертификация се осъществява в съотвествие с изискванията на международния стандарт ISO/IEC 17021:2011, като целта е да се оцени внедряването и ефикасността на Системата за управление на бенефициента, например: - информацията и доказателствата за съответствие с всички изисквания на приложимия стандарт за системата за управление или друг основен документ; - наблюдението, измерването, отчитането и прегледа на постигнатото спрямо целите за най-важните характеристики и резултатите (за съответствие с приложимия стандарт за система за управление или друг основен документ); - постигнатото по отношение на съответствието с нормативните актове; - оперативния контрол на процесите и др. Сертифицирането на Система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните задължителни етапи при извършване на процедурата по сертифициране: - провеждане на първоначален одит (одит I фаза) за документационно съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на заключителна среща с ръководството на фирмата. Чрез сертифицирането на система за енергиен мениджмънт, Бенефициентът ще постигне следните резултати: • намаляване на разходите за енергийни ресурси; • ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; • измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец). , Contracted Amount: 14 000.00 , Reported Amount: 13 800.00
  • Activity: Визуализация: Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност, на уеб-сайта на предприятието ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, в което се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и ОПИК, в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ. (ако е приложимо) Със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. На всички закупени активи ще бъдат поставени стикери, указващи подкрепата на ОПИК и ЕФРР. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидатстващото предприятие задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; упоменаване на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014-2020 г. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец). , Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 2 830.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: STANDARD PRECISE Ltd., Contracted Amount*: 895.50 , Reported Amount**: 995.00
  • Contractor: TRANSPACIFIC CERT. Ltd., Contracted Amount*: 12 420.00 , Reported Amount**: 13 800.00
  • Contractor: Eco Globe Ltd, Contracted Amount*: 17 910.00 , Reported Amount**: 19 900.00
  • Contractor: DI EM 2008 Ltd., Contracted Amount*: 2 547.00 , Reported Amount**: 2 830.00
  • Contractor: Daniel Standard Ltd, Contracted Amount*: 10 697.40 , Reported Amount**: 15 300.00
  • Contractor: KLIMATRONIK Ltd., Contracted Amount*: 3 909.68 , Reported Amount**: 5 658.00
  • Contractor: Titan Machinery Bulgaria EAD, Contracted Amount*: 341 837.70 , Reported Amount**: 494 700.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 166.63 , Reached amount: 166.63
Indicator 4 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 618.93 , Reached amount: 618.94
Indicator 5 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 554 194.00 BGN
Grant 390 995.16 BGN
Self amount 163 198.84 BGN
Total actual amounts paid 390 217.28 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Визуализация, Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Визуализация
    Contractor: DI EM 2008 Ltd.
    Contract total funded value: 2 547.00
Procedure 2 Subject to due process: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой, Estimated Amount: 1 000.00
  • Differentiated position 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой
    Contractor: STANDARD PRECISE Ltd.
    Contract total funded value: 895.50
Procedure 3 Subject to due process: Енергиен одит, Estimated Amount: 19 900.00
  • Differentiated position 1: Енергиен одит
    Contractor: Eco Globe Ltd
    Contract total funded value: 17 910.00
Procedure 4 Subject to due process: Закупуване на вентилационна система с рекуперативен блок (Мярка 3) - 1 брой , Estimated Amount: 5 658.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на вентилационна система с рекуперативен блок (Мярка 3) - 1 брой
    Contractor: KLIMATRONIK Ltd.
    Contract total funded value: 3 909.68
Procedure 5 Subject to due process: Закупуване на мини багер (Мярка 1) - 1 брой и колесен багер (Мярка 2) - 1 брой, Estimated Amount: 495 216.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на мини багер - 1 брой
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Закупуване на колесен багер - 1 брой
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Закупуване на мини багер - 1 брой
    Contractor: Titan Machinery Bulgaria EAD
    Contract total funded value: 124 725.50
  • Differentiated position 4: Закупуване на колесен багер - 1 брой
    Contractor: Titan Machinery Bulgaria EAD
    Contract total funded value: 217 112.20
Procedure 6 Subject to due process: Закупуване на система за мониторинг на енергопотреблението на Мярка 2 – Колесен багер (Мярка 4) - 1 брой, състояща се от: 1. Софтуер за енергиен мениджмънт - 1 брой; 2. Хардуер - уред за измерване ефективност на строителни машини - Измерване разход на гориво, движение на машината и брой загребвания - 1 брой, Estimated Amount: 15 420.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на система за мониторинг на енергопотреблението на Мярка 2 – Колесен багер (Мярка 4) - 1 брой, състояща се от: - Софтуер за енергиен мениджмънт - 1 брой; - Хардуер - уред за измерване ефективност на строителни машини - Измерване разход на гориво, движение на машината и брой загребвания - 1 брой.
    Contractor: Daniel Standard Ltd
    Contract total funded value: 10 697.40
Procedure 7 Subject to due process: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001-1 брой, Estimated Amount: 14 000.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001-1 брой
    Contractor: TRANSPACIFIC CERT. Ltd.
    Contract total funded value: 12 420.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN