Activities |
-
Activity: Патронажна грижа: Дейността е в продължение на изпълнявания договор по процедура BG05M9OP001-2.101 Патронажна грижа за възр. хора и лица с увреждания - Компонент 3 . Патр. грижа ще е с продължителност 12 месеца. Тя ще подкрепи необходимостта от грижи и подкрепа за хората в напр. възраст в тяхната дом. среда, ще посрещне нуждата от дълг. грижа без институционализация. Патронажна грижа се фокусира върху предоставяне на грижа и подкрепа за хората в напреднала възраст в тяхната дом. среда. Услугите, които ще се предоставят на потребителите на база на индивидуалните им потребности ще се осъществяват по график от следните специалисти:
Мед. сестра - 1 бр.; Психолог - 1 бр.; Координатор - 1 бр.; Домашни помощници - 3 бр.
Те ще подпомагат нуждаещите се потребители по предварително изготвен график като ще се проследява всяко лице от цел. група да може да получава здравно- социални услуги до 2 ч. на ден за период от 12 мес. Контролът върху спазването му, неговата актуализация, вкл. на нови лица и отпадането на други, ще бъде възложено на координатора на услугите, който ще осъществява мониторинга върху предоставянето на услугите. В допълнение, предоставянето на услугите ще бъде подпомогнато от служ. кола, която ще се управлява от координатора. Той ще се грижи за превоза на спец. до и между домовете на потребителите. Координаторът ще се грижи за доставката на храна, хран. продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства , заплащане на бит. сметки, заявяване и получаване на неотложни админ. и бит. услуги . Графика ще бъде съобразен с местоживеенето на лицата - достъпност, отдалеченост, честота на посещение и необходимост от конкретен специалист. Психологът ще осъществи психол. подкрепа на потребителите, насочена към възстановяване и соц. интеграция, която ще създаде възможност за водене на самостоятелен и нез. живот.Да изпълняват соц. значими роли и да бъдат активно участващи и допринасящи граждани в общ. живот.
Ще бъде проведено специфично обучение, което ще е на база разработена от МЗ програма, чрез която ще се дадат единни указания на специалистите. Обучението е предвидено само за тези от назначените лица, които до момента не са преминавали същото. Предвидени са 2 м. за подготвителни дейности. Патр. грижа ще се предоставя за 24 лица. Тя ще включва комплекс от услуги като:
- помощ в дома, която включва дейности като почистване, пране, социални контакти и др.;
- мед. услуги, не дублиращи тези предоставяни по НЗОК -манипулации, лечебни процедури и организира диагностични изследвания и др..
-псих.подкрепа, насочена към възстановяване на потребителите и социална интеграция, която ще създаде възможности за водене на самостоятелен и независим живот. Да изпълняват соц. значими роли и да бъдат активно участващи и допринасящи граждани в обществения живот;
- доставка на храна, хран. продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на бит. сметки, заявяване и получаване на неотложни адм. и битови услуги, всичко със средства на потребителите .Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здрав. характер са изключени от соц. живот и са в риск от вкл. в институционален тип грижа, както и са изложени на риск от заразяване с COVID - 19. Патр. грижа ще допринесе за разширяване на соц. услуги, предоставени в общността и за подобряване качеството на живот на хората от уязвими групи и/или техните семейства. Дейността на назначения персонал ще бъде подпомогнат от спец. за провеждането на инд. и/или групова супервизия със служителите. Фокусът на провежданите супервизии ще бъде поставен върху работата с целевата група според спецификата на характерите и поведенията им. В рамките на супервизиите ще бъдат анализирани и комун. възможности на служителите и техните умения за оказване на подкрепа. Ще бъдат обсъдени трудностите и проблемите възникнали в хода на предоставяне на услугите, както и начини за тяхното разрешаване и преодоляване.
,
Contracted Amount: 0.00
,
Reported Amount: 48 689.30
-
Activity: Превенция на COVID - 19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: Дейностите по процедурата са насочени към възрастни хора над 65 г. с ограничения или невъзможност за самообслужване и към хора с увреждания и техните семейства. Лица, които са поставени под карантина от здравните власти и за които има социална необходимост от почасови услуги. С това се защитава обществения интерес и се отговаря на нуждите на населението от превенция разпространението на COVID-19.
На територията на общ. Неделино функционират следните социални услуги, ДДД с доставчик общината:
1.ЦСРИ е с капацитет 30 места. Предоставя почасова подкрепа на деца и пълнолетни лица. Дейностите се предоставят в зависимост от индивидуалните потребности на нуждаещите се. Предоставят се и мобилни услуги на тежко болни лица и на деца от населените места/поради липса на редовен обществен транспорт/. Състои се от 9 служители - директор, рехабилитатор, медицинска сестра, психолог, трудотерапевт- 2 бр., соц. работници-2 бр. и домакин. Предвижда се по проекта да се назначат хигиенисти и сътрудник.
2. ЦОП е с капацитет от 26 места. Предоставя социална услуга, насочена към деца, която се извършват дейности, свързани с превенция на изоставянето, в развитието, на насилието, отпадане от училище, обучение в умения за самостоятелен живот и соц. интеграция. Състои от 4 служители - директор, психолог, социални работници - 2бр. Предвижда се по проекта да се назначат хигиенист и сътрудник.
3.ЦНСТПЛФУ е социална услуга, насочена към ПЛФУ, които имат нужда от 24-часова грижа в среда близка до семейната. Потребителите разполагат с необходимите за нормален живот битови условия, професионална подкрепа, социални контакти и живот в общността. Капацитетът на центъра е 16 потребители. Състои от 14,5 служители - директор; мед. сестри 3 бр.; трудотерапевт; домакин-соц. работник; готвач -0,5; хигиенист; болногледачи -7 бр. Предвижда се по проекта да се назначат санитари.
Персоналът на всички действащи социални услуги, ДДД възлиза на 27.5 служители. В условията на глобална пандемия, предизвикана от разпространението на COVID - 19 наличният персонал на соц. услугите е изложен на огромно натоварване, причинено от усложнените условия на работа предизвикани от COVID -19. В ежедневието си назначените лица следва да спазват всички необходими противоепидемични мерки с цел запазване както на своето здраве, така и на лицата за които полагат грижи. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект се изразява в предоставяне на допълнителни бройки обслужващ персонал, който ще намали тежестта на работния процес и риска от пандемията. С проекта ще бъдат осигурени необходимите лични предпазни средства и ще се въведат допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на соц. услуги, ДДД. Ще се осъществяват по график и при възникнала извънредна необходимост с цел предоставяне на защитена среда за потребителите. Персоналът и потребителите на соц. услуги, ДДД ще бъдат тествани при нужда за COVID -19.
Сътрудниците ще осигуряват възможност за плавно протичане на работния процес в условията на пандемия като събира информация за потребностите на потребителите, оценява техните способности силни и слаби страни. Ще координират човекопотока, съобразен с изискването за ограничаване на контактите между лицата и спазванe на необходимата физическа дистанция. Ще се намали периода от време за дезинфекция на помещенията-четири пъти цялостно почистване, преди и след всеки потребител.
Хигиенистите ще извършват всички дейности, свързани с поддържането на чистотата в дворните места, фасадите и оградите на сградите, поддържането на реда и чистотата в санитарните помещения, ще събират и опаковат разделно отпадъците от тях до съответните места за събирането им.
Санитарите ще помагат на потребителите с персонални и терапевтични нужди при осъществяване на лична хигиена, хранене, обличане, физическо придвижване и упражнения, общуване, настаняване, повдигане и обръщане, смяна на постилащото бельо на потребителите и ще ги транспортират с инвалидни колички или подвижни легла. ,
Contracted Amount: 0.00
,
Reported Amount: 60 732.77
|