Identification

UMIS Number BG05SFOP001-2.001-0006-C04
Project Name Establishment of uniform rules for carrying out functional analyses of horizontal and sectoral policies
Beneficiary 000695025 Administration of Council of ministers
Funding ESF ==> Good Governance
Date of the Contract/Order 30.01.2017
Start Date 01.02.2017
End Date 31.03.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Проектът е насочен към повишаване на ефективността и ефикасността на държавната администрация. Той ще осигури инструмент за оптимизация на държавната администрация, съобразен с тенденциите в областта на административната реформа в Европа, насочени към  намаляване на фрагментацията, мрежова ориентация, хоризонтална и вертикална координация между административните структури, прозрачност и отговорност на управлението, въвличане на бизнеса и неправителствените организации, дигитализация на публичната администрация, намаляване на вътрешната бюрокрация, по-силен фокус към резултати и постигането на цели и др.
Проектът се състои от две логически свързани и последователно изпълнявани дейности.
Първата дейност предвижда актуализиране на разработените през 2008 г. Единна методология за провеждане на функционален анализ в държавната администрация и Наръчник за прилагане на Единната методология. Специално се акцентира върху възможността за провеждане на функционален анализ на повече от една структура по хоризонтални и секторни политики, засягащ както отделните министерства и всички второстепенни разпоредители към тях, така и администрациите, които имат функции в съответния сектор или политика. Поставя се специален акцент върху ефективността и ефикасността. Създава възможност за съгласуване на изводите и препоръките с органите, които отговарят за координацията на административната реформа.
Втората дейност предвижда тестване на актуализираната методология и провеждане на пилотни функционални анализи на 5 хоризонтални или секторни политики. Резултатите от анализите ще бъдат използвани при реализирането на реформите в следващите години.
Activities
  • Activity: Актуализиране на Единната методология за провеждане на функционален анализ в държавната администрация и Наръчника за нейното прилагане: Дейността включва: 1. Поддейност 1.1. Анализ на прилагането на Единната методология и Наръчника за нейното прилагане По данни на годишните доклади за състоянието на администрацията от 2011 до 2015 г. са извършени 421 функционални анализа. Анализът цели да установи каква е практиката по прилагането на методологията и наръчника с оглед тяхното надграждане - как се спазват етапите за провеждане, какви методи са използвани и как са прилагани, как са използвани съществуващите формати за доклад и образци на документи, в това число въпросници, в какви направления са концентрирани представените предложения за подобрение, разпределението на съдържанието между методологията и наръчника и др. 2. Поддейност 1.2. Разработване на Актуализирана единна методология и Наръчник за нейното прилагане Единната методология и наръчникът са разработени през 2008 г. Актуализацията се налага тъй като: ­ - те акцентират главно върху релевантността на функциите. Като резултат в плановете за подобрение се включват главно предложения в частта релевантност на функциите; ­ - анализите не са цялостни, а обхващат функциите на отделни администрации и структурни звена в тях, без да могат да адресират проблемите с припокриването и дублирането на функции между повече от една администрация. В СРДА 2014-2020 се констатира че извършването на функционални анализи на отделни администрации, без да се анализира организационната система на всички звена и институции за изпълнение на политиката, води до ограничени промени от вътрешноорганизационен характер, вместо до генерално подобрение, както и че липсва процедура за съгласуване на изводите и препоръките на функционалните анализи от централен орган на изпълнителната власт; ­ - възможните форми на подобрения, които методологията изследва и предлага, не са съобразени с тенденциите в областта на административната реформа в Европа, насочени към намаляване на фрагментацията, мрежова ориентация, хоризонтална и вертикална координация между административните структури, въвличане на бизнеса и неправителствените организации, дигитализация на публичната администрация, намаляване на вътрешната бюрокрация, по-­силен фокус към резултати и постигането на цели и др.; - методологията не отчита въведените през последните години нови инструменти и практики, които могат да бъдат от полза при изготвянето на анализите. Предвид политиката на правителството за въвеждане на системи за управление на качеството и в частност CAF, е необходимо отчитане на предложенията за подобрение, направени при внедряване на CAF. Необходимо е и по-добро синхронизиране на методологията с Методологията за анализ и оценка на ефективността на дейността на администрацията, утвърдена през 2010 г. от министър-председателя и др. Актуализацията на Методологията ще има за основна цел адресиране и справяне с посочените проблеми при разработването и приложението й. Новата Методология ще позволи извършване на функционален преглед на структурите в системата на дадено министерство, както и по прилагането на хоризонталните политики. Ще се постави специален акцент върху ефективността и ефикасността. Ще се създаде възможност за съгласуване на изводите и препоръките с органите, които отговарят за координацията на административната реформа. Актуализираната методология и наръчник ще бъдат отпечатани и ще бъдат оформени във формат, подходящ за публикуване в интернет. 3. Поддейност 1.3. Провеждане на кръгла маса На кръглата маса ще бъде представена и обсъдена актуализираната методология и наръчник. Целта е да се получи обратна връзка от заинтересованите страни, както и да се популяризира документът сред администрациите. Това би допринесло за по-висока ангажираност от тяхна страна при практическото й приложение., Contracted Amount: 203 639.76 , Reported Amount: 200 039.76
  • Activity: Провеждане на функционални анализи по хоризонтални и секторни политики: Дейността включва: 1. Поддейност 2.1. Определяне на хоризонтални и секторни политики за провеждане на пилотен анализ Провеждането на анализи по хоризонтални и секторни политики е необходимо, за да се идентифицират възможности за реформи, съобразени с приоритетите на СРДА и други стратегически документи в областта на хоризонталните и секторни политики. Освен съобразяване със стратегическите приоритети на административната реформа, при избора на предложения за хоризонтални и секторни политики ще бъдат взети предвид установените проблеми от предходни функционални анализи. Сред критериите за избор могат да бъдат наличието на дублиране на функции между структурни звена в рамките на дадена администрация или между отделните структури, разпокъсаност на дадена политика между множество администрации, липса на ефективност и ефикасност в процеса на разработване, изпълнение и мониторинг и пр. В рамките на дейността изпълнителят ще изготви списък от хоризонтални и секторни политики, в които е целесъобразно провеждането на анализи. Предложенията трябва да бъдат мотивирани и да конкретизират администрациите и съществуващите към тях консултативни съвети, които да бъдат обект на анализ, стратегически и програмни документи и друга релевантна информация. Предвид включената в Приоритет 1.5. на Пътната карта за изпълнение на СРДА мярка "Повишаване на ефективността в работата на общинската администрация" и възможността по процедура от ИГРП 2016 на ОПДУ да бъде финансиран проект с бенефициент МРРБ общините и общинските политики няма да бъдат включвани в пилотните дейности.Това обаче не изключва възможността при анализ на политика, осъществявана на централно ниво да се анализират и функциите и задачите, които имат общините в същата област. 2. Поддейност 2.2. Провеждане на пилотни функционални анализи по хоризонтални и секторни политики Ще бъдат проведени 5 функционални анализа на определените по поддейност 2.1. политики с използване на актуализираната методология. Анализите ще отчетат осъществените функционални анализи и реализирани политики за модернизиране. Те ще включват мерки за оптимизация, преглед на функциите и дейността на структурите за елиминиране на дублиращи се функции, премахване на нетипични функции и дейности, обединяване на звена, преглед на ефективността и ефикасността на структурата, препоръки за реорганизация и др., определени в актуализираната единна методология. Идентифицираните области за подобрение ще бъдат в областта на релевантност на функциите, ефективността и ефикасността , съгласно единната методология. Успехът на подобен трансформационен проект изисква значителна политическа подкрепа от заинтересованите страни, вътрешна подкрепа от съответните институции и лидерство от пилотните ресорни институции. Необходимо е да бъде изградена подкрепа посредством механизмите за управление на промяната. Целта ще бъде да се идентифицират агентите на промяната във всяко министерство и пилотна администрация, които да бъдат ангажирани пряко с постигане на целите на проекта. Целите и ползите от реформата следва да бъдат ясно комуникирани пред заинтересованите страни. 3. Поддейност 2.3. Провеждане на кръгли маси На кръглите маси ще бъдат обсъдени изготвените анализи и предложенията за подобрение по отделните хоризонтални и секторни политики. Целта на кръглите маси ще бъде да се получи обратна връзка от заинтересованите страни, както и да се обсъдят предложенията за реформа на политиката в конкретната сфера. Това би допринесло за по-добро комуникиране на целите на реформата, както и за по-висока ангажираност от заинтересованите страни при практическото приложение на идентифицираните мерки и предложения за подобрение. 4. Поддейност 2.4. Изготвяне на препоръки за подобрение на проекта на актуализирана Единна методология и наръчник за нейното прилагане Ще бъдат изготвени предложения за подобрение на разработените по дейност 1 актуализирана методология и наръчник, формулирани на базата на резултатите от пилотните анализи., Contracted Amount: 466 759.44 , Reported Amount: 466 759.44
  • Activity: Дейности за информация и комуникация: Дейността ще осигури популяризиране на проектните дейности, цели и постигнати резултати. Ще повиши информираността на администрацията, бизнеса и НПО за провеждането на функционални анализи и за хоризонталните и секторните политики, обект на анализ. В рамките на дейността ще бъдат проведени две публични събития (встъпително и заключително) за популяризиране на целите и резултатите от проекта. За популяризиране ролята на ЕС, съфинансиращият фонд (ЕСФ) и Оперативна програма „Добро управление“ ще бъдат изработени информационни и рекламни материали. Промоционалните материали ще бъдат разпространявани по време на публичните събития. Тяхната изработка ще бъде изцяло съобразена с изискванията, посочени в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.”. , Contracted Amount: 10 148.00 , Reported Amount: 10 147.99

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: RONOS, Contracted Amount*: 2 386.44 , Reported Amount**: 2 386.44
  • Contractor: Pavel, Contracted Amount*: 5 184.00 , Reported Amount**: 3 216.00
  • Contractor: Mina Travel and Event Group, Contracted Amount*: 7 416.00 , Reported Amount**: 7 416.00
  • Contractor: PANDA, Contracted Amount*: 417.84 , Reported Amount**: 417.84
  • Contractor: Plaisio Computers, Contracted Amount*: 220.00 , Reported Amount**: 220.00
  • Contractor: D M I Divelopment, Contracted Amount*: 2 731.99 , Reported Amount**: 2 731.99
  • Contractor: Digiteq, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 794.00
  • Contractor: Roel-98, Contracted Amount*: 1 233.24 , Reported Amount**: 1 233.24
  • Contractor: Maria, Contracted Amount*: 5 184.00 , Reported Amount**: 3 936.00
  • Contractor: Nu AI - Siela Norma, Contracted Amount*: 666 799.20 , Reported Amount**: 666 799.20
  • Contractor: MOBILTEL, Contracted Amount*: 151.63 , Reported Amount**: 151.47
  • Contractor: Stanislav, Contracted Amount*: 5 184.00 , Reported Amount**: 3 456.00
  • Contractor: Monik, Contracted Amount*: 1 896.00 , Reported Amount**: 4 130.19
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Подкрепени анализи, проучвания, изследвания, методики, одити и оценки за администрацията, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of sectoral/ policy functional reviews carried out, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 5.00 , Reached amount: 5.00

Financial Information

Total Project cost 698 935.12 BGN
Grant 698 935.12 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 698 935.12 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 119.32 0.00 119.32 РОНОС ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Доставка на копирна хартия", Обособена позиция 2 "Доставка на нерециклирана копирна хартия", Estimated Amount: 116 590.05
  • Differentiated position 1: "Доставка на копирна хартия", Обособена позиция 2 "Доставка на нерециклирана копирна хартия"
    Contractor: Plaisio Computers
    Contract total funded value: 220.00
Procedure 2 Subject to due process: "Избор на оператор за предоставяне на далекосъобщителни услуги, вкл. мобилен интернет, чрез обществена далекосъобщителна подвижна клетъчна мрежа по стандарт GSM с национално покритие за нуждите на МС", Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Избор на оператор за предоставяне на далекосъобщителни услуги, вкл. мобилен интернет, чрез обществена далекосъобщителна подвижна клетъчна мрежа по стандарт GSM с национално покритие за нуждите на МС
    Contractor: MOBILTEL
    Contract total funded value: 151.63
Procedure 3 Subject to due process: „Доставка на оригинални тонери и други консумативи за печат за копирни и печатащи устройства с различни марки за нуждите на Администрацията на Министерския съвет”, във връзка със сключено Рамково споразумение № СПОР-8/16.05.2017 г. на ЦОП, Estimated Amount: 184 596.45
  • Differentiated position 1: Доставка на оригинални тонери и други консумативи за печат за копирни и печатащи устройства с различни марки за нуждите на Администрацията на Министерския съвет”, във връзка със сключено Рамково споразумение № СПОР-8/16.05.2017 г. на ЦОП
    Contractor: RONOS
    Contract total funded value: 2 386.44
Procedure 4 Subject to due process: Актуализиране на Единната методология за провеждане на функционален анализ в държавната администрация и и наръчника за нейното прилагане и провеждане на пилотни функционални анализи по хоризонтални и секторни политики, Estimated Amount: 1 017 000.00
  • Differentiated position 1: Актуализиране на Единната методология за провеждане на функционален анализ в държавната администрация и наръчника за нейното прилагане и провеждане на пилотни функционални анализи по хоризонтални и секторни политики
    Contractor: Nu AI - Siela Norma
    Contract total funded value: 666 799.20
Procedure 5 Subject to due process: Доставка на канцеларски материали, Estimated Amount: 111 197.72
  • Differentiated position 1: Доставка на канцеларски материали
    Contractor: Roel-98
    Contract total funded value: 1 233.24
Procedure 6 Subject to due process: Доставка на оригинални тонери и други консумативи за печат за копирни и печатащи устройства с марката HP (Ейч Пи) за нуждите на Администрацията на Министерския съвет”, във връзка със сключено Рамково споразумение № СПОР-9/30.05.2017 г. на ЦОП, Estimated Amount: 166 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на оригинални тонери и други консумативи за печат за копирни и печатащи устройства с марката
    Contractor: PANDA
    Contract total funded value: 417.84
Procedure 7 Subject to due process: Осигуряване на самолетни билети за страната и чижбина за превоз на пътници и багаж; хотелски настанявания в чужбина; хотелски настанявания в София и страната на външни за администрацията на Министерския съвет лица ( включително чуждестранни лица), когато разходите са за сметка на бюджета на Министерския съвет; хотелски настанявания в страната за групови мероприятия (10 и над 10 души); конферентни услуги в София и страната и ресторантьорски услуги в София и страната., Estimated Amount: 3 000 000.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на самолетни билети за страната и чижбина за превоз на пътници и багаж; хотелски настанявания в чужбина; хотелски настанявания в София и страната на външни за администрацията на Министерския съвет лица ( включително чуждестранни лица), когато разходите са за сметка на бюджета на Министерския съвет; хотелски настанявания в страната за групови мероприятия (10 и над 10 души); конферентни услуги в София и страната и ресторантьорски услуги в София и страната.
    Contractor: Mina Travel and Event Group
    Contract total funded value: 7 416.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN