Identification

UMIS Number BG05M2OP001-3.009-0001-C02
Project Name WE DO AND WE CAN
Beneficiary 000381687 Radomirche Kindergarten
Funding ESF ==> Science and Education for Smart Growth
Date of the Contract/Order 19.11.2020
Start Date 19.11.2020
End Date 29.03.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Перник (BG414), Радомир, гр.Радомир

Description

Brief description
Настоящето проектно предложение предвижда разработването и внедряването на иновативни практики по метода "Дизайн мислене" в ДГ „РАДОМИРЧЕ“ и в ДГ „ОСМИ МАРТ“ с цел повишаване качеството на предучилищното образование, утвърждаването на траен интерес в децата към образователния процес и осъществяване на превантивни мерки за намаляване броя на необхванатите от образователната система.

Това ще се осъществи посредством изграждане на експертен и инфраструктурен капацитет в детската градина в началния етап от проекта чрез създаване на иновативен методически инструментариум "ДИЗАЙН ЗА ПРОМЯНА", обучение на местните преподаватели и закупуване на оборудване и дидактически материали в съответствие с разработения инструментариум. На тази база ще се създадат клубове по интереси, където ще се работи с децата за развиване на знанията и уменията им посредством интерактивни иновативни практики – промяна в нагласата от „МОГА ЛИ?” към „АЗ МОГА!”. Паралелно с това ще се работи с другата целева група – техните родители/ наставници, където чрез въвличането им в образователния процес и провеждането на коучинг сесии ще се работи в посока създаване на социална среда, подкрепяща образованието. За мобилизиране на обществена подкрепа, както и за насърчаване общуването и съвместните изяви между деца от маргинализирани и немаргинализирани групи, през учебната година и лятната ваканция ще се провеждат открити мероприятия с родители и други представители на целевите групи.

Фокусът на проекта е поставен върху децата от малцинствени етнически групи, но с цел постигане на интеграционен ефект са включени и разходи за деца и техните родители/настойници, които не са представители на маргинализираните групи. Проектът ще се изпълни в ДГ „РАДОМИРЧЕ“ (Бенефициер)  и ДГ „ОСМИ МАРТ“ (Партньор 1) с подкрепата на община Радомир (Партньор 2) на обща стойност 338 754,64 лв., от които 36 295,14 са непреки разходи.
Activities
  • Activity: Дейности за подобряване на достъпа и повишаване на обхвата на децата от маргинализирани групи в системата на предучилищното образование: Дейността обхваща същинската работа по разработване и прилагане на програма по метода Дизайн мислене (Програмата) в ДГ РАДОМИРЧЕ и ДГ ОСМИ МАРТ. Предвижда се пилотното й провеждане да обхване 83 деца (50 от маргинализирани групи), които ще бъдат разпределени в 5 клуба по интереси. ЕТАП 1 ПОДГОТВИТЕЛЕН Този етап обхваща изграждане на експертен и инфраструктурен капацитет в детската градина посредством обучение на местните преподаватели и закупуване на оборудване и дидактически материали в съответствие с разработената Програма. Ще се сформира екип от 2 външни специалисти (Експерт "Образователни дейности" и психолог) и 5 преподаватели от ДГ (по 1 за клуб). Външните специалисти ще разработят методически инструментариум ДИЗАЙН ЗА ПРОМЯНА, като допълнително ще прецизират предварителната структура на Програмата с цел адаптирането й към спецификите на конкретните представители на целевите групи. За целта ще се проведат работни срещи с целевите групи. Предвижда се педагогическият инструментариум да е структуриран в 5 клуба по интереси (3 в ДГ РАДОМИРЧЕ и 2 в ДГ ОСМИ МАРТ), с което да се даде възможност на всяко дете да намери най-близката до него среда за непринудена изява. Целта е посредством Дизайн мисленето децата да развият естественото си любопитство в траен интерес към образователния процес. Екипът от ДГ ще подпомага работата на външните експерти. В края на етапа те ще преминат обучение (24 часа) по модулите на Програмата, водено от външните експерти. Ще бъдат възложени за разработване и доставка необходимите дидактически материали и оборудване: 1) Методическо ръководство и материали за провеждане на обучението за учители, както и за последващи насоки при работата с целевите групи; 2) Материали за провеждане на срещи с родители; 3) Материали за текуща работа с целевите групи: o Интерактивна игра НИЕ ПРАВИМ И МОЖЕМ 30 бр., представляваща стационарен сет от елементи от дърво, метал и др. естествени материали, o Сетове за изпълнение на ролеви игри 6 бр., представляващи декори с аксесоари (напр. маски) и интерактивни елементи, където децата ще отбелязват наученото, o Носии с аксесоари 15 бр., o Карта на България 1 бр., глобус 1бр., пъзели 5 бр., книжки 50 бр. o Сетове от материали за 2 учебни години 2х83 бр., o Маси и столчета за 33 деца, два комплекта маса с пейка и 4 етажерки за обособяване на читателски кът, стативи 8 бр. и табла 6 бр. за презентиране на постижения, o Лаптопи 5 бр., мултимедия 2 бр., принтери 2 бр., консумативи – тонери и хартия, които ще бъде ползвани при работата с целевите групи за развитие на креативността и творческите способности, подобряване на невролингвистичното развитие, уменията за работа в екип, управление на времето, личностните качества за учене в мултикултурна среда и пр. За установяване на конкретните потребности на целевите групи и създаване на семейна среда, подкрепяща образователния процес ще се проведат 16 работни срещи с целевите групи (по две за всяка възрастова група във всяка ДГ) с коучинг сесии с родителите/настойниците на децата (160 души). Освен дидактически материали, за организиране на мероприятието ще бъдат осигурени кафе, сладки/соленки, минерална вода, посуда, брандиран информационен пакет, обяд – сух пакет, предпазни средства (маски, ръкавици, калцуни, дезинфектант) от външен доставчик. ЕТАП 2 ИЗПЪЛНЕНИЕ Този етап обхваща същинската работа с децата по методологията, разработената в Етап 1. Преподавателите от ДГ ще провеждат занимания в клубовете 4 пъти месечно, като в летните месеци и през декември занятията ще бъдат разредени заради намалената посещаемост. Веднъж месечно ще бъдат канени и родителите на децата, където чрез въвличането им в образователно-игровия процес и провеждането на коучинг сесии от външните експерти ще се работи за създаване на социална среда, подкрепяща образованието. Разходи за ДГ РАДОМИРЧЕ: 70 206 лв с ДДС Разходите за ДГ ОСМИ МАРТ: 33 270 лв с ДДС Разходите за ОБЩИНАТА: 67 439,50 лв с ДДС, Contracted Amount: 170 915.50 , Reported Amount: 161 568.16
  • Activity: Насърчаване общуването и съвместните изяви между деца/ученици от маргинализирани и не маргинализирани групи, обучаващи се в различни образователни институции на територията на населеното място чрез допълнителни образователни услуги: Предвидените в тази дейност мероприятия са насочени към увличане към Програмата на максимално широк кръг целевите групи, включително деца от други детски градини и техните родители. Целта е от една страна да се популяризират иновативните методи, заложени в Програмата, и да се провокира техния траен интерес към образованието. От друга страна, ще се насърчи общуването и съвместните изяви между деца от маргинализирани и немаргинализирани групи, обучаващи се в различни образователни институции на територията на община Радомир. В рамките на учебната година ще се проведат 3 мероприятия - уъркшопи с децата и родителите им, на сравнително равни интервали: - Workshop с родители 1 – Декември 2021 г. - Workshop с родители 2 – Май 2022 г. - Workshop с родители 3 – Декември 2022 г. Всяко мероприятие ще включва 5 уъркшопа (по 1 за всеки клуб) пръснати в рамките на 2 седмици, като в края на празничната кампания ще се проведе тържество, на което деца и родители ще представят какво са направили по време на уъркшопите. Заложените цели в тези мероприятия са няколко. От една страна по този начин участниците в проекта ще получат признание за постиженията си и ще бъдат мотивирани да продължат да се развиват в системата на образованието. От друга страна въвличането на родителите в този процес ще има ключов психологически ефект за утвърждаването на заниманията в детската градина (а после и в училище) от всички важни за детето авторитети. Така те заедно с родителите си ще се превърнат в посланици на ценностите за съвременното образование сред целевите групи и ще способстват за намаляване процента на децата преждевременно напуснали системата. Ефектите от уъркшопите ще бъдат затвърдени и мултиплицирани от лятно събитие „8 РАДОСТИ ЗА ЛЯТОТО“, което ще се проведе в периода юли-август 2022 г. То ще бъде структурирано като занимателно изследване на околността, в което под формата на игри и заимстващи си елементи на Дизайн мисленето и метода Монтесори децата заедно със своите родителите, каки и батковци неусетно ще откриват чудесата на природата, историята, математиката… Тези занимания са предвидени да обхваща по-широк кръг от целевите групи (300 участници), вкл. деца от други образователни институции и техните близки, за да се постигне мултиплициращ ефект и да се насърчи общуването и съвместните изяви между деца от маргинализирани и немаргинализирани групи. За всяка уъркшоп кампания са предвидени да бъдат осигурени за 300 участници:  Организация на събитието (сценарий, водене, фотограф),  Кетъринг за 300 души: кафе, сух пакет, вода и безалкохолно;  Озвучаване;  Балони, брандирани, с хелий,  Брандирани информационни материали: плик с програма за уъркшопите, химикалка, тефтер, папка,  предпазни средства (маски, ръкавици, калцуни, дезинфектант). Разходи за ДГ РАДОМИРЧЕ: 0 лв с ДДС Разходите за ДГ ОСМИ МАРТ: 0 лв с ДДС Разходите за ОБЩИНАТА: 131 544,00 лв с ДДС, Contracted Amount: 131 544.00 , Reported Amount: 129 200.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: 8th of March Kindergarten, Contracted Amount*: 37 262.40 , Reported Amount: 5 600.00
  • Partner: Municipality of Radomir, Contracted Amount*: 222 861.52 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: "Brain Mill" EOOD, Contracted Amount*: 17 760.00 , Reported Amount**: 17 760.00
  • Contractor: RHEA INVESTMANT, Contracted Amount*: 7 692.00 , Reported Amount**: 7 692.00
  • Contractor: MASTER PLAN, Contracted Amount*: 32 526.00 , Reported Amount**: 32 526.00
  • Contractor: Roza, Contracted Amount*: 4 956.00 , Reported Amount**: 4 957.02
  • Contractor: Milena, Contracted Amount*: 4 012.00 , Reported Amount**: 4 012.61
  • Contractor: DILEX, Contracted Amount*: 5 610.00 , Reported Amount**: 5 610.00
  • Contractor: CABRON Y PEQUENO Ltd., Contracted Amount*: 175 560.00 , Reported Amount**: 175 560.00
  • Contractor: SHUFFLE Ltd, Contracted Amount*: 28 272.00 , Reported Amount**: 28 272.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Children, students and youths from ethnic minorities (including Roma) integrated in the education system, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 37.00 , Reached amount: 47.00
Indicator 2 Disadvantaged children, students and young people (incl. Roma), participating in activities for educational integration and re-integration, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 47.00 , Reached amount: 49.00

Financial Information

Total Project cost 321 415.53 BGN
Grant 321 415.53 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 321 415.53 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 3 636.00 0.00 3 636.00 КАБРОН И ПЕКЕНЬО ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Oрганизиране и провеждане на мероприятия: ОП1: Организиране и провеждане на работни срещи с родителите/наставниците (за 160 лица); ОП2: Уъркшопи с деца и родители - 3 бр. (за 3 х 300 лица); ОП3: Летен уъркшоп "8 радости за лятото" (за 300 лица)., Estimated Amount: 119 220.00
  • Differentiated position 1: ОП1: Организиране и провеждане на работни срещи с родителите/наставниците (за 160 лица)
    Contractor: CABRON Y PEQUENO Ltd.
    Contract total funded value: 139 200.00
  • Differentiated position 2: ОП2: Уъркшопи с деца и родители - 3 бр. (за 3 х 300 лица)
    Contractor: CABRON Y PEQUENO Ltd.
    Contract total funded value: 139 200.00
  • Differentiated position 3: ОП3: Летен уъркшоп "8 радости за лятото" (за 300 лица)
    Contractor: CABRON Y PEQUENO Ltd.
    Contract total funded value: 139 200.00
Procedure 2 Subject to due process: Дизайн и изработване на сетове за изпълнение на ролеви игри - 6 бр., Estimated Amount: 31 200.00
  • Differentiated position 1: Дизайн и изработване на сетове за изпълнение на ролеви игри - 6 бр.
    Contractor: CABRON Y PEQUENO Ltd.
    Contract total funded value: 36 360.00
Procedure 3 Subject to due process: Закупуване на дидактически материали: - Книги - 40 бр., - Сет от материали за 2 учебни години за клуб „Моята библиотека“ - 36 бр. - Сет от материали за 2 учебни години за клуб „Шарена дъга“ - 40 бр. , Estimated Amount: 14 440.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на дидактически материали: - Книги - 40 бр., - Сет от материали за 2 учебни години за клуб „Моята библиотека“ - 36 бр. - Сет от материали за 2 учебни години за клуб „Шарена дъга“ - 40 бр.
    Contractor: MASTER PLAN
    Contract total funded value: 17 262.00
Procedure 4 Subject to due process: Закупуване на дидактически материали: - Традиционни облекла и аксесоари - 15 бр. - Карта на България - 1 бр. - Глобус - 1 бр. - Пъзел - 5 бр. - Художествени материали (книги) - 10 бр. - Сет от материали за 2 учебни години за клуб „Нося България в сърцето си“ - 30 бр. - Сет от материали за 2 учебни години за клуб „Народни обичаи и традиции“ - 30 бр. - Сет от материали за 2 учебни години за клуб „Млад художник“ - 30 бр., Estimated Amount: 12 795.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на дидактически материали: - Традиционни облекла и аксесоари - 15 бр. - Карта на България - 1 бр. - Глобус - 1 бр. - Пъзел - 5 бр. - Художествени материали (книги) - 10 бр. - Сет от материали за 2 учебни години за клуб „Нося България в сърцето си“ - 30 бр. - Сет от материали за 2 учебни години за клуб „Народни обичаи и традиции“ - 30 бр. - Сет от материали за 2 учебни години за клуб „Млад художник“ - 30 бр.
    Contractor: MASTER PLAN
    Contract total funded value: 15 264.00
Procedure 5 Subject to due process: Закупуване на канцеларски материали, Estimated Amount: 710.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на канцеларски материали
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Закупуване на канцеларски материали
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 6 Subject to due process: Закупуване на оборудване и обзавеждане: ОП1: Маси и столчета (18 бр.), маса с пейка (2 бр.), модулни етажерки (4 бр.), табло корково (3 бр.), стативи (4 бр.); ОП2: Принтер цветен (1 бр.), мултимедия (1 бр.), лаптопи (2 бр.). , Estimated Amount: 6 455.00
  • Differentiated position 1: ОП1: Маси и столчета (18 бр.), маса с пейка (2 бр.), модулни етажерки (4 бр.), табло корково (3 бр.), стативи (4 бр.);
    Contractor: RHEA INVESTMANT
    Contract total funded value: 5 130.00
  • Differentiated position 2: ОП2: Принтер цветен (1 бр.), мултимедия (1 бр.), лаптопи (2 бр.).
    Contractor: DILEX
    Contract total funded value: 2 502.00
Procedure 7 Subject to due process: Закупуване на оборудване и обзавеждане: ОП1: Маси и столчета (15 бр.), табло корково (3 бр.), стативи (4 бр.); ОП 2: Принтер цветен (1 бр.), мултимедия (1 бр.), лаптопи (3 бр.). , Estimated Amount: 4 800.00
  • Differentiated position 1: ОП1: Маси и столчета (15 бр.), табло корково (3 бр.), стативи (4 бр.)
    Contractor: RHEA INVESTMANT
    Contract total funded value: 2 562.00
  • Differentiated position 2: ОП 2: Принтер цветен (1 бр.), мултимедия (1 бр.), лаптопи (3 бр.)
    Contractor: DILEX
    Contract total funded value: 3 108.00
Procedure 8 Subject to due process: Изработване на интерактивна игра за Дизайн мислене , Estimated Amount: 24 120.00
  • Differentiated position 1: Изработване на интерактивна игра за Дизайн мислене
    Contractor: SHUFFLE Ltd
    Contract total funded value: 28 272.00
Procedure 9 Subject to due process: Наемане на външни експерти, Estimated Amount: 8 968.00
  • Differentiated position 1: Наемане на експерт образователни дейности
    Contractor: Milena
    Contract total funded value: 4 012.00
  • Differentiated position 2: Наемане на експерт психолог
    Contractor: Roza
    Contract total funded value: 4 956.00
Procedure 10 Subject to due process: Разработване на методическо ръководство, материали за учители и материали за провеждане на срещи с родители/настойници с включен печат., Estimated Amount: 15 006.25
  • Differentiated position 1: Разработване на методическо ръководство, материали за учители и материали за провеждане на срещи с родители/настойници с включен печат.
    Contractor: "Brain Mill" EOOD
    Contract total funded value: 17 760.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN