Identification

UMIS Number BG16FFPR002-6.001-0003-C01
Project Name Providing external technical assistance for supporting the management and implementation of PROGRAMME "Environment 2021-2027" and closing OPE 2014-2020"
Beneficiary 000697371 Ministry of Environment and Water, Directorate General "Operational Programme "Environment", Department "Coordination, communication and technical assistance"
Funding ERDF ==> Programme "Environment" 2021-2027
Date of the Contract/Order 30.01.2024
Start Date 30.01.2024
End Date 30.01.2027
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Бюджетната линия ще осигури необходимата подкрепа  за управление и изпълнение на програмата , нейното изпълнение, мониторинг, контрол и оценка и включва следните дейности:
1. Извършване на устни и писмени преводи, включително симултанни и консекутивни преводи ;
2. Предоставяне на юридически услуги на Управляващия орган на програмите по „Околна среда“;
3. Предоставяне на услуги за осигуряване на технически и експертни лица за управлението и изпълнението на Програма "Околна среда 2021-2027 г." ;
4. Осигуряване възнаграждения за външни оценители, ангажирани с оценката на проектни предложения по ПОС;
6. Осигуряване на копирни услуги свързани с управлението и изпълнението на ПОС;
7. Предоставяне на хамалски услуги.
Бюджетната линия ще допринесе за постигане на дефинираните  цели на Приоритетна ос 6 „Техническа помощ“, свързани с успешното управление на програмата,  в съответствие с принципа за добро финансово управление и съгласно разпоредбите на европейското и националното законодателство.
Activities
  • Activity: Извършване на устни и писмени преводи, включително симултанни и консекутивни преводи (Дейност 1): Изпълнението на дейността се състои в предоставяне на професионални писмени и устни преводи по време на официални и работни срещи, семинари, обучения, командировки и други служебни мероприятия, организирани във връзка с изпълнение на програмата на следните езици: английски, френски, немски, руски, испански, италиански, турски, гръцки, румънски, сръбски, хърватски, словенски, словашки, чешки, полски, украински, молдовски, португалски, македонски, холандски, шведски, норвежки, датски, албански, арабски, литовски, латвийски, японски, китайски, естонски, ирландски, малтийски и други., Contracted Amount: 102 000.00 , Reported Amount: 5 574.81
  • Activity: Предоставяне на юридически услуги (Дейност 2): В хода на изпълнение и управление на програмите за околна среда, включително и процеса на приключване на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г“, възникват казуси с различна правна сложност и обхват, което предполага използването на специализирани юридически услуги. В рамките на дейността е включено предоставянето на специализирани юридически услуги под формата на устни или писмени консултации, становища/правни анализи, изготвяне на документи в различни области на националното и европейското право, специфицирани, както следва: 1.1) Юридически услуги в областта на действащото европейско и национално законодателство, свързани с управление и контрол на Европейските фондове за споделено управление, практиката на Съда на Европейския Съюз, националните съдилища, Комисията за защита на конкуренцията, Европейската служба за борба с измамите, Европейска прокуратура, Прокуратура на Република България и др.; - Юридически услуги, свързани с разрешаване на въпроси, засягащи: климатична неутралност и устойчивост по Регламент (ЕС) № 2021/1060; - Юридически услуги във връзка с изпълнението на ПОС по въпроси, свързани с ефективно прилагане и изпълнение на Хартата на основните права на ЕС и Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания; 1.2) Юридически услуги в областта на екологичното законодателство; 1.3) Юридически услуги в областта на строителството и териториално устройство, включително и във връзка със сключването и изпълнението на договори при общите договорни условия на ФИДИК (Federation Internationale Des Ingenieurs-Conseils); 1.4) Юридически услуги в областта на обществените поръчки; 1.5) Юридически услуги в областта на административното право, търговското и гражданското право, свързани с процеса на управление и изпълнение на ПОС и приключване на ОПОС; 1.6) Юридически услуги по прилагане на режима на държавните помощи; 1.7) Юридически услуги, свързани с предприемане на действия по отправяне на искания за образуване на тълкувателни дела и постановяване на тълкувателни решения от страна на Общото събрание на Първа и Втора колегия на Върховния административен съд или искания за отправяне на преюдициално запитване и постановяване на преюдициално решение или заключение от страна на Съда на ЕС във връзка с изпълнението на ПОС/ОПОС; 1.8) Юридически услуги, свързани с производствата по верификация по програмите в областта на данъчното право, осигурителното право, трудовото право, авторското и сродните му права. ГД ОПОС и МОСВ разполагат с висококвалифицирани служители с юридическо образование в определени области: национално и европейско законодателство по управление и контрол на ЕФСУ (в частност ЗУСЕФСУ), ЗУТ и ФИДИК, държавни помощи, процесуално представителство и др. Възлагането на отделни казуси/задачи се налага от специфичния им характер и необходимостта от външна експертиза, с оглед вземането на достатъчно обосновано и информирано решение за последващи действия по конкретния казус/задача. Част от казусите налагат и обследване на многостранната съдебна практика, както и проучване на европейската практика, свързани с изпълнението на проекти по ОПОС, свързани със значителни инвестиционни намерения или специфичност в хода на проектните дейности., Contracted Amount: 476 800.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Предоставяне на услуги за осигуряване на технически и експертни лица за управлението и изпълнението на Програма "Околна среда 2021-2027 г." (Дейност 3): В изпълнение на дейността ще бъдат осигурени необходимите технически и експертни лица, които да подпомагат функциите на Управляващ орган при предстоящото приключване на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“ и при изпълнение на дейностите свързани с управление, изпълнение, мониторинг и оценка на Програма „Околна среда 2021-2027 г.“. Наемането на експертни служители ще подпомогне за качественото, ефективното и ефикасното изпълнение на процесите свързани с управление на програмата при оценка на проектите, подпомагане процеса на мониторинг и верификация на постъпилите искания за плащания, изготвяне на становища по възникнали казуси във връзка с изпълнението на програмата, провеждането на обучения на бенефициенти, проверки на място и др. Техническите лица ще се ангажират с организация на ежедневните срещи, пътувания, деловодство, поддържане на регистри, база данни, кореспонденция на главния директор, заместник-главните директори и на всички 121 служители в дирекцията, както и с други административни дейности възникнали в хода на работа, с цел ускоряване изпълнението на задачите и организацията на дейностите в ГД ОПОС. В изпълнение на дейността ще бъде избран външен изпълнител, от който се очаква да извърши провеждане на процедура за подбор на технически/експертни лица. Процедурата на подбор следва да започне след получаване на конкретна заявка от Възложителя, в която ще бъдат определени условията и характера на длъжността, срока за наемане и функцията на всяко едно техническо/експертно лице. Изпълнителят ще отговаря и за цялостното администриране на трудово-правните взаимоотношения с наетите на трудов договор технически/експертни лица. В предвидената стойност за изпълнение на дейността са включени възнагражденията и дължимите осигурителни вноски и данъчни задължения, съгласно националното законодателство, разходи за подбор и администриране на трудово-правните взаимоотношения с наетите на трудов договор технически/експертни лица., Contracted Amount: 3 960 000.00 , Reported Amount: 273 537.68
  • Activity: Осигуряване възнаграждения за външни оценители, ангажирани с оценката на проектни предложения по ПОС (Дейност 4): В изпълнение на дейността са планирани разходи за осигуряване на външни оценители. Външните оценители ще бъдат включени в състава на оценителните комисии като членове, резервни членове и/или помощник-оценители. Членовете на оценителната комисия участват в дейността по оценка и класиране на проектните предложения, подадени по процедурите посредством ИСУН 2020 за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Програма "Околна среда" 2021-2027 , финансирана от Европейските структурни и инвестиционни фондове. Помощник-оценителите подпомагат дейността по оценка, като дейността им се ограничава до етапите на оценка, определени в заповедта за назначаване на комисията. В съответствие с чл. 14. ал. 1 от ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 23 на МС от 13.02.2023 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по програмите в рамките на дейността са предвидени възнаграждения за външни оценители - физически лица, избрани след провеждане на централизиран конкурс и/или включени в Списъка на лицата, одобрени в проведения Централизиран конкурс за избор на външни оценители и/или в базите данни от експерти на Европейската комисия и/или лица, избрани в съответствие със Закона за обществените поръчки., Contracted Amount: 280 800.00 , Reported Amount: 80.81
  • Activity: Осигуряване на копирни услуги свързани с управлението и изпълнението на ПОС (Дейност 5): В процеса на изпълнение и управление на програмите за околна среда, включително и процеса на приключване на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г“ се налага предоставяне на информация пред различни институции и организации, което е свързано с копиране, сканиране, подвързване и размножаване на големи по обем документи, инженерни чертежи, картен материал, административни преписки и др. Управляващият орган не разполага с необходимия административен капацитет, време и технически средства за самостоятелно изпълнение на горепосочените дейности. Констатирана е необходимост от външен изпълнител за предоставяне на копирни услуги., Contracted Amount: 33 480.00 , Reported Amount: 15 748.24
  • Activity: Предоставяне на хамалски услуги във връзка с изпълнението на ПОС (Дейност 6): Във връзка с осъществяване на различни дейности свързани с изпълнението и управлението на ПОС е констатирана необходимост от предоставяне на хамалски услуги. В рамките на настоящата дейност ще бъдат осигурени необходимите средства за преместване, товарене и разтоварване на документация, офис оборудване, мебели, документи , бюра, стелажи, шкафове, маси, метални шкафове, метални каси и други, транспортиране на вещи, опаковане, разопаковане, демонтаж и монтаж на оборудване, документация, кашони с документи и други, преместване на вещи между помещенията в рамките на сградата на МОСВ, ул. „Уилям Гладстон” № 67 и извън нея, както и др. сходни дейности., Contracted Amount: 32 400.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейностите за видимост, прозрачност и комуникация по бюджетната линия (Дейност 7): В изпълнение на изискванията заложени в чл. 50 от Регламент (ЕС)2021/1060 бенефициент изпълнява дейности за видимост, прозрачност и комуникация по проекта., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: TEZA, Contracted Amount*: 13 200.00 , Reported Amount**: 2 121.60
  • Contractor: Damp;D Consulting OOD, Contracted Amount*: 357 600.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Diana, Contracted Amount*: 6 240.00 , Reported Amount**: 80.81
  • Contractor: HAMALI SOFIA Ltd., Contracted Amount*: 11 880.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Ivanka, Contracted Amount*: 4 680.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Toma, Contracted Amount*: 6 240.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: TORO GROUPS LTD, Contracted Amount*: 2 640 000.00 , Reported Amount**: 273 537.68
  • Contractor: "Maga copy" LTD, Contracted Amount*: 20 280.00 , Reported Amount**: 11 872.11
  • Contractor: MEGALAN, Contracted Amount*: 18 000.00 , Reported Amount**: 3 876.13
  • Contractor: Gergana, Contracted Amount*: 10 920.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: NOVA TRANSLATE Ltd, Contracted Amount*: 40 800.00 , Reported Amount**: 3 453.21
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Activities carried out for the implementation and administration of environmental programs (transition region), Measure Unit: Да/Не, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Activities carried out for the implementation and administration of environmental programs (less developed regions), Measure Unit: Да/Не, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 4 885 480.00 BGN
Grant 4 885 480.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 159 797.63 BGN
Percentage of EU co-financing 77.09 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Осигуряване на писмени преводи от бълг. ез. на чужд език и от чужд език на български ез. за нуждите на Министерство на околната среда и водите, Estimated Amount: 140 000.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на писмени преводи от бълг. ез. на чужд език и от чужд език на български ез. за нуждите на Министерство на околната среда и водите
    Contractor: NOVA TRANSLATE Ltd
    Contract total funded value: 40 800.00
Procedure 2 Subject to due process: Осигуряване на устни преводи/симултантен и консекутивен/ от бълг. ез. на чужд език и от чужд език на бълг. ез.за нуждите на Министерство на околната среда и водите, Estimated Amount: 55 000.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на устни преводи за нуждите на Министерство на околната среда и водите
    Contractor: TEZA
    Contract total funded value: 13 200.00
Procedure 3 Subject to due process: Предоставяне на услуги за осигуряване на технически и експертни лица за управлението и изпълнението на Програма "Околна среда" 2021-2027 г., Estimated Amount: 2 200 000.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на технически и експертни лица за управлението и изпълнението на Програма "Околна среда" 2021-2027 г.
    Contractor: TORO GROUPS LTD
    Contract total funded value: 2 640 000.00
Procedure 4 Subject to due process: Предоставяне на юридически услуги на УО на програмите по "Околна среда", Estimated Amount: 298 000.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на юридически услуги на УО на програмите по "Околна среда"
    Contractor: Damp;D Consulting OOD
    Contract total funded value: 357 600.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN