Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.001-1125-C01
Project Name Improving the production capacity in "BIO FRESH" Ltd.
Beneficiary 115587387 "BIO FRESH" Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 09.02.2016
Start Date 09.02.2016
End Date 23.10.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Марица, с.Царацово

Description

Brief description
БИО ФРЕШ ООД е съвременна компания за производство на козметични продукти, създадена през 2000 г. В резултат на дългогодишната си дейност компанията е лансирала на пазара множество серии козметични продукти и към момента асортиментът, предлаган под марката Biofresh и останалите ни регистрирани търговски марки, надвишава 450 продукта. Основните продукти, които произвеждаме по категории са: 
•Емулсии (кремове, балсами) 
•Пено-миещи продукти (детергенти)–шампоани, душ-гелове, течни сапуни
•Твърди сапуни
•Парфюми, тоалетни води 
•Продукти за и след бръснене
За реализацията на това многообразно производство БИО ФРЕШ ООД притежава собствена производствена база на площ над 20 декара, множество магазини в страната и развита дистрибуторска мрежа, която функционира посредством фирмен автопарк, който обслужва различните складови и търговски обекти. 
Планираните дейности по проекта включват подобряване на производствените процеси и внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност, и ще бъдат реализирани посредством доставката и въвеждане в експлоатация на Автоматизирана складова система. С увеличаване на производствения капацитет на дружеството и с въвеждането на нови продукти се налага все повече и по-разнородни козметични продукти да бъдат съхранявани на склад, като фирмата използва както всички налични свои помещения, така и такива под наем. Това от една страна представлява сериозен финансов разход, а от друга страна генерира разхищение и на други ресурси–човешки, времеви, коства разходи за транспорт, инвентаризация и други. Наличието на автоматизирана складова система, която е резултат от синергията на ИКТ и иновации, ще ни позволи ефективно и ефикасно да съхраняваме произведените количества, като във всеки един момент ще бъдем информирани за наличните количества, местоположение, срок на годност и др. 
Предвидени са и подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013.
Activities
  • Activity: Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуването на Автоматизирана складова система – 1 брой): Предвижда се в рамките на дейността да бъде закупена и въведена в експлоатация: 1. Автоматизирана складова система – 1 брой Дейността ще допринесе за подобряване на производствените процеси чрез увеличен технологичен капацитет и ще стартира непосредствено след подписване на Договора за безвъзмездна финансова помощ, като още на етап изготвяне на проекта е определен екип, който ще има ангажименти за изготвяне на график и проект на тръжна документация за провеждането на процедури за избор на изпълнители /доставчици/ на предвиденото оборудване в съответствие с ПМС № 118. Реализацията на дейността ще премине през следните етапи: 1.Съгласуване и одобрение на проекта на тръжната процедура (от 1-ви до 3-ти месец) 2.Публикуване на публичната покана и провеждане на процедура за избор на изпълнител, в съответствие с приложимото законодателство и указанията на УО (от 3-ти до 4-ти месец) 3.Одобрение на протокола от дейността на комисията за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти от страна на експертите на УО и представяне на изискуемите документи от страна на класираният на първо място кандидат (от 4-ти до 5-ти месец) 4.Подписване на договор с избрания изпълнител (от 5-ти до 6-ти месец) 5.Доставка на договореното оборудване и подписване на приемо-предавателен протокол за доставки (от 8-ми до 14 месец) 6.Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на договореното оборудване, съчетано с обучения за безопасна работа и правилното му използване от персонала. Подписване на финален приемо-предавателен протокол за доставки (от 9-ми до 18-ти месец). 7.Поставяне на стикери върху актива, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК, както и други дейности за визуализация в съответствие с Регламент 1303/2013 за мерки за комуникация и информация. Автоматизираната складова система ще оптимизира складовите пространства и ефективността на управлението на всички процеси в тях., ще се елиминира опасността от грешки, възникващи при ръчно изпълнение на процедурите в склада, ще се повиши продуктивността. Това, от своя страна ще допринесе за понижаване на разходите във всички направления и ще резултира в чувствително повишаване на производителността в цялото предприятие. Автоматизираната система ще максимизира използването на наличното пространство благодарение на възможността за складиране във височина, като се явява най-модерното и иновативно оборудване в тази сфера. Проектът и планираните дейности се отнасят както до областта „Индустрия за здравословен живот и био-технологии“, така и до областта Информатика и ИКТ на Иновационната стратегия за интелигентна специализация. Аргументите в подкрепа на изложеното са заложени в самия проект, който представлява подкрепа за ускорено усвояване на технологии, методи и др. подобряващи ресурсната ефективност и прилагането на ИКТ в предприятието-Автоматизираните складови системи са най-сложните и модерни за момента системи за управление и контрол на складови процеси, съответстващи на дейността и нуждите на БИО ФРЕШ ООД. Целите и дейностите на проекта са в пълен унисон със стратегическата цел на ИСИС-инвестиции във високотехнологични области(производство на козметика, интелигентни системи за управление), в които България има традиции (козметиката е традиционен експортен сектор),създала е специалисти и успешно се конкурира на международния пазар. БИО ФРЕШ ООД и дейностите й са в приложното поле на химическата промишленост, а предвиденото оборудване е върхова технология както в бранша, така и ИКТ, в резултат на което се получават много ниски експлоатационни разходи. Областите за приложение на ИКТ са неограничени и водят пряко до подобряване на ефективността на бизнеса. Редица проучвания и примери от практиката демонстрират, че организациите, които развиват целенасочено своята ИТ инфраструктура изпреварват значително конкурентите си по отношение на приходи, печалби и други показатели за успеха на бизнеса., Contracted Amount: 1 666 600.00 , Reported Amount: 1 666 600.00
  • Activity: Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуването на Автоматизирана складова система – 1 брой): Предвижда се в рамките на дейността да бъде закупена и въведена в експлоатация: 1. Автоматизирана складова система – 1 брой Дейността ще допринесе за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес и ще стартира непосредствено след подписване на Договора за безвъзмездна финансова помощ, като още на етап изготвяне на проекта е определен екип, който ще има ангажименти за изготвяне на график и проект на тръжна документация за провеждането на процедура за избор на изпълнител /доставчик/ на предвиденото оборудване в съответствие с ПМС № 118. Реализацията на дейността ще премине през следните етапи: 1.Съгласуване и одобрение на проекта на тръжната процедура (от 1-ви до 3-ти месец) 2.Публикуване на публичната покана и провеждане на процедура за избор на изпълнител, в съответствие с приложимото законодателство и указанията на УО (от 3-ти до 4-ти месец) 3.Одобрение на протокола от дейността на комисията за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти от страна на експертите на УО и представяне на изискуемите документи от страна на класираният на първо място кандидат (от 4-ти до 5-ти месец) 4.Подписване на договор с избрания изпълнител (от 5-ти до 6-ти месец) 5.Доставка на договореното оборудване и подписване на приемо-предавателен протокол за доставки (от 8-ми до 14 месец) 6.Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на договореното оборудване, съчетано с обучения за безопасна работа и правилното му използване от персонала. Подписване на финален приемо-предавателен протокол за доставки (от 9-ми до 18-ти месец). 7.Поставяне на стикери върху актива, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК, както и други дейности за визуализация в съответствие с Регламент 1303/2013 за мерки за комуникация и информация. Оборудването е отнесено към дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес поради спецификата на автоматизираната складова система, която чрез прилагането на върхови технологии подобрява ресурсната ефективност и ефикасност в множество направления: редуциране на използваната електрическа енергия съответно намаление на количеството емисии на CO2 отделяни в атмосферата; намаляване на разходите за транспорт, респективно на емисиите въглероден диоксид, които се емитират в следствие на изгарянето на горива; намаляване на количествата бракувана готова продукция и пластмасови опаковки от нея; редуциране на отпадъците от хартия и пластмаса поради избягване на процеси по преопаковане; намаляване на презапасяването със продукти и суровини, поради факта, че ще се следят стриктно количествата на всеки един асортимент; намаляване на загубите от непроизведена и нереализирана продукция и складиране на планово произведени стоки, чиито реализация има кампаниен/сезонен характер. Дейността ще имат ефект за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес в две основни направления: 1. Намаляване на използването на електрическа енергия и намаление на количеството емисии на CO2. 2. Намаляване на количествата бракувана готова продукция в туби и флакони и нейните пластмасови опаковки, което ще доведе до общо намаление от 2.3262 тона пластмасови отпадъци или в абсолютни стойности на годишна база пластмасовите отпадъци от 3.49 тона ще намалеят до 1.16 тона. Не е за пренебрегване и факта, че чрез подобреното управление на складовите наличности и стриктното проследяване на сроковете на годност ще се редуцират и отпадъците от продукти, разфасовани в ламинатни туби, които се определят като композитни отпадъци и не се рециклират., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: EUROMACHINE Ltd., Contracted Amount*: 999 960.00 , Reported Amount**: 833 300.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 340 847.62 , Reached amount: 340 852.85
Indicator 2 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Measure Unit: т./год., Base Value: 3.49 , Target amount: 1.16 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Нарастване на производителността, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 119.83 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Вътрешна норма на възвръщаемост, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 218.58 , Reached amount: 0.00
Indicator 7 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 8 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 25.03 , Reached amount: 0.00
Indicator 9 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.02 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 1 666 600.00 BGN
Grant 999 960.00 BGN
Self amount 666 640.00 BGN
Total actual amounts paid 999 960.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на: 1. Автоматизирана складова система – 1 брой. , Estimated Amount: 1 666 600.00
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на: 1. Автоматизирана складова система – 1 брой.
    Contractor: EUROMACHINE Ltd.
    Contract total funded value: 999 960.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN