Identification

UMIS Number BG16M1OP001-5.002-0006-C04
Project Name Expenditures for salaries of the MTITC officers (employees), performing functions of management and control on the financing from the European structural and investment funds
Beneficiary 000695388 Ministry of Transport, Information Technology and Communications
Funding ERDF ==> Transport and Transport Infrastructure
Date of the Contract/Order 11.10.2016
Start Date 11.10.2016
End Date 23.07.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
Проектът осигурява средства за брутни заплати (основна заплата и доп. възнаграждение) за периода 2016, 2017, 2018 и от м. януари до м. април 2019 г.  на общо до 80 служители в МТИТС, изпълняващи функции по управление на средствата от ЕСИФ (във връзка с ОПТ, ОПТТИ), в т.ч. служителите на УО и други служители на МТИТС за оторизирано съдействие по специфични задачи по одобрен от Ръководителя на УО списък. Проектът включва и разходи за задължителните социални и здравни осигуровки и обезщетения за временна нетрудоспособност за сметка на осигурителя в зависимост от вида на правоотношението и съгласно нормативната уредба, действаща към момента на изплащането им.  Проектът обхваща следните дейности: Дейност 1. Осигуряване на средства за основни заплати по ЗДС и Кодекса на труда, на служителите в МТИТС, изпълняващи функции по управление на средствата от ЕСИФ (във връзка с ОПТ, ОПТТИ), както и за задължителните осигурителни вноски и обезщетения за сметка на осигурителя Дейност 2. Осигуряване на средства за допълнително възнаграждение за постигнати резултати на служителите от УО на ОПТТИ, както е предвидено в нормативната уредба. Проектът е разработен въз основа на следните нормативни документи и последващите им изменения:  
 ЗАКОН за управление на средствата от ЕСИФ (ДВ, бр.101/2015 г);  ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 119 на МС от 20.05.2014 г. за приемане на национални правила за допустимост на разходите по оперативните програми, съфинансирани от ЕФРР, ЕСФ, КФ на ЕС и от Европейския фонд за морско дело и рибарство за финансова рамка 2014–2020 г./ДВ, бр.44/2014 г., в сила до 04.08.2016 г; 
  ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 189 на МС от 28.07.2016 г./ДВ, бр. 61/2016 г., в сила от 05.08.2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от ЕСИФ за програмен период 2014–2020 г.; 
 Регламент (ЕС) 1303/ 2013 на ЕП от 17.12.2013 г; 
 Решение № 792 на МС от 17.12.2013 г. за определяне органи за управление, контрол, координация и одит на ЕСИФ 2014-2020 г.
Activities
  • Activity: Осигуряване на средства за основни заплати по Закона за държавния служител и Кодекса на труда, на служителите в МТИТС, изпълняващи функции по управление на средствата от ЕСИФ (във връзка с ОПТ, ОПТТИ), както и за задължителните осигурителни вноски и обезщетения за сметка на осигурителя.: Заплащането на служителите на МТИТС се определя от работодателя съгласно следната нормативна уредба:  Кодекс на труда (обн. ДВ, бр. 26/1986 г. и бр. 27/1986 г.) ;  Закон за държавния служител (обн. ДВ, бр. 67/1999 г.);  Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация, приета с ПМС № 129/26.06.2012 г., обн. ДВ, бр. 49/2012 г., в сила от 1.07.2012 г.) и последващите й изменения. Структурата, условията и редът за определяне и изменение на заплатите на служителите по служебно и по трудово правоотношение в МТИТС се определят и в съответствие със Закона за държавния бюджет на Република България за съответната година, Класификатора на длъжностите в администрацията и Наредбата за прилагане на Класификатора на длъжностите в администрацията. Одобрени са и се прилагат Вътрешни правила за работната заплата в МТИТС (ВП-6/24.07.2012 г., изменение ВП-2/ 24.04.2015 г.) и щатно разписание.Числеността по щат на служителите от УО е 61 човека и им съдействат по компетентност и правомощия до 19 служители в МТИТС, извън УО в това число юристи, одитори и финансови и други експерти от МТИТС. Дейностите по управлението, мониторинга, оценката, информацията и контрола на ОПТТИ са включени в длъжностните им характеристики. Дейността предвижда осигуряването на средствата за основни заплати на общо до 80 служители на МТИТС за периода 2016, 2017, 2018 и от м. януари до м. април 2019 г., включително нарастване на ФРЗ с 10% за 2019 г. или до изчерпване на средствата по проекта, финансиран по приоритетна ос 5 "Техническа помощ" на ОПТТИ. Средствата за индивидуалните месечни основни заплати , съответно допустимата за възстановяване част от тях на служителите в МТИТС, изпълняващи функции по програмиране, управление, мониторинг, оценка, информация, изпълнение,контрол на средствата, включително контрол за нередности и изпълнението по ОПТТИ 2014-2020 г., затваряне на ОПТ 2007-2013 г., вкл. разходите за задължителни социални и здравни осигурителни вноски и обезщетения за временна нетрудоспособност за сметка на осигурителя :  се изплащат първоначално от бюджета на министерството, като впоследствие периодично, след подаване на ИП от Бенефициента и верифициране от външен верификатор, допустимите разходи се възстановяват от техническата помощ по ОПТТИ;  след верифициране, разходите се сертифицират по общия ред. Допустимата за възстановяване част от разходите, се определя пропорционално на отработеното време за изпълнение на дейности по подготовка, избор, управление, изпълнение, наблюдение и контрол на проекти/операции, финансиране от ОПТТИ. За включване на разходите за основни заплати на служители извън УО в искане за възстановяване, пропорционално отработеното време следва да надвишава 50% за съответния месец. Месечни отчети на служителите за отработените дни по СКФ (във връзка с ОПТ, ОПТТИ) по утвърден формуляр, заверени от прекия ръководител, ще бъдат проверявани за административно съответствие от членовете по техническото изпълнение на ЗИП и за съответствие с действително отработените дни и отсъствия от експерта на ЗИП от дирекция "Финанси" съгласно наличните заповеди, болнични листове и др. Въз основа на месечните отчети, заповедите за назначение, трудовите договори и ведомостите за полагаемата се за месеца заплата, в отдел Финансово-счетоводен на дирекция "Финанси" на МТИТС ежемесечно ще бъдат начислявани сумите, които са допустими за финансиране по проекта. Информацията се обобщава на месечна база и допустимите разходи се включват в ИП. Счетоводните операции ще се извършват съгласно ЗАКОН за счетоводството като за проекта ще се осигури отделна аналитичност. Изпълнението на дейността ще се осъществява чрез бюджетна линия за предоставяне на БФП. Понастоящем за 2016 г. заплатите по проекта се изплащат чрез бюджета на МТИТС, като допустимите разходи ще бъдат възстановени след верификация. Естеството на проекта и конкретната дейност не предполага начисляване на ДДС. Дейността не предполага процедури по ЗОП., Contracted Amount: 6 711 249.27 , Reported Amount: 6 705 556.66
  • Activity: Осигуряване на средства за допълнително възнаграждение за постигнати резултати на служителите от УО на ОПТТИ, както е предвидено в нормативната уредба.: За целите на допълнително мотивиране на служителите, изпълняващи функции по управление, изпълнение и контрол на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове, проектът предвижда допълнително възнаграждение за постигнати резултати за периода 2016, 2017, 2018 и от м.януари до м.април 2019 г. Значително работно натоварване през срока на проекта се очертава за затваряне на ОПТ и за изпълнение на функции по управление на средствата от европейските фондове по ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" в началния етап на подаване на проектни предложения от бенефициентите и с напредване на програмния период и изпълнението на проектите. Предвижда се дейността да допринесе за: • Компенсация на работното натоварване и задържане на вече квалифицираните и придобили опит в подобни дейности служители, тъй като дейностите на УО са много специфични, разностранни и свързани със спазването на изискванията на значителна, динамично развиваща се нормативна база. Преобладаващата част от служителите в УО са преминали специализирани обучения за повишаване на квалификацията и придобитите познания и опит ще допринесат за успешно усвояване на финансирането от европейските фондове през текущия и следващия програмен период. Адекватното стимулиране ще запази този капацитет за ефективно и ефикасно управление и контрол на програмите и проектите, съфинансирани от европейските фондове. • Повишаване на мотивацията на служителите на МТИТС, изпълняващи функции по затваряне на ОП „Транспорт” 2007-2013 г. и по управление на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура ” 2014-2020 г. Допълнителното възнаграждение за постигнати резултати ще се изплаща четири пъти годишно – през април, юли и октомври за текущата година и през януари – за предходната година. Въз основа на Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация, за администрацията на МТИТС е въведена система за оценка на представянето на служителите при изпълнение на служебните им задължения, включени във вътрешни правила за работната заплата на МТИТС (ВП-6/24.07.2012 г.). Резултатите от оценките на служителите за тримесечията, полугодията и годишните оценки, направени и/или одобрени от преките ръководители в УО, са база за определяне на допълнителното стимулиране на служителите. Оценките на изпълнението на работните планове на основата на длъжностните характеристики и заповедите за назначение на държавните служители и на трудовите договори на сътрудниците, се съхраняват в дирекция "Човешки ресурси" на МТИТС. Средствата за допълнително възнаграждение също се обработват счетоводно от дирекция "Финанси" и се включват към заплащането на служителите от УО. Във връзка с проекта, допълнителните възнаграждения подлежат на същите проверки и процедури, както основното заплащане. Разходите ще се включват в искания за плащане, които ще се верифицират по общия ред на проекта. Осчетоводяването на транзакциите по проекта се извършва в рамките на дирекция „Финанси” на МТИТС. Естеството на проекта и конкретната дейност не предполага начисляване на ДДС. Дейността не предполага процедури по ЗОП., Contracted Amount: 1 551 382.00 , Reported Amount: 1 549 099.75

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Изготвени анализи, доклади и становища, свързани с изпълнението на проекта, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 40.00 , Reached amount: 24.00
Indicator 2 Number of employees (Full-time equivalents, FTEs) whose salaries are co-financed by technical assistance, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 80.00 , Reached amount: 72.00

Financial Information

Total Project cost 8 254 656.41 BGN
Grant 8 247 683.13 BGN
Self amount 6 973.28 BGN
Total actual amounts paid 8 247 683.13 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN