Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project Struma MW Lot 3 Blagoevgrad - Sandanski is part of the global project Struma MW,
located in the southwestern part of the country, passing through district of Blagoevgrad, with an
approximate length of 134 km and is divided into the following sections:
- Section from Dolna Dikanya to Dupnitsa - Lot 1 of Struma Motorway (from km 305 + 220 to km 322+000) with a length of 16,780 km;
- Section from Dupnitsa to Blagoevgrad - Lot 2 of the Struma Motorway (from km 322 +000 to km 359+ 483) with a length of 37,480 km;
- Section from Blagoevgrad to Sandanski - Lot 3 of Struma Motorway (from km 359 +000 to km 420 +624) with a length of 65,090 km;
- Section from Sandanski to the border crossing with Greece - Lot 4 of Struma Motorway (423 + 800 tokm 438 +500) with a length of 14,700 km.
The project, which is the subject of this application includes design and construction of:
- Lot 3.1 from Blagoevgrad to Krupnik from km 359 +000 to km 373 +300, with the respective
junctions, earth works and facilities, including a section of 4.4 km with Zheleznitsa Tunnel;
- Lot 3.1Zheleznitsa Tunel with a total length of 4.4 km, including Zheleznitsa Tunnel with a length of 2.012 km;
- Lot 3.3 from Kresna to Sandanski from km 397 +600 to km 420 + 624 = 420 + 628.478 with the
respective junctions, earthworks and structures.
The construction of Lot 3 of Struma motorway is a major priority of the Operational Programme
Transport and transport infrastructure (OPTTI) 2014-2020. The construction of Lots 1, 2 and 4, as well as the preparation of Lot 3 is financed under OP Transport 2007-2013. Design and construction of Lot 3.2 Krupnik-Kresna from km 375 +900 (according to preliminary studies from 2016) = 376 +000 to km 400+ 371.81 (according to preliminary studies from 2016) = 397 +000 is not part of this application including section 373+300 to 376+000 of Lot 3.1 and section 397+000 to 397+600 of Lot 3.3
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Проектиране и строителство на АМ „Струма“ Лот 3.1: Лот 3.1 от АМ „Струма“ ЛОТ 3.1, без тунел Железница, с обща дължина 12,6 км и включва участъците от км 359+000 до км 366+000 и от км 370+400 до км 376+000; предвижда изграждане на нова автомагистрала с габарит А29 и изместване на път Е79 в ново трасе в участък от км 374+000 до 375+580. По настоящия проект се финансират 9,7 км от лот 3.1, като се включват участъците м 359+000 до км 366+000 и от км 370+400 до км 373+100. Участъкът от 373+100 до 376+000 с дължина 2,9 км и моста на Симитли е изключен от обхвата на настоящия проект. Изпълнителят ще извърши следните основни дейности, свързани с проектирането и строителството на участъка: - разработване на технически проект; - извършване на допълнителни геоложки проучвания, където това е необходимо. - проектиране на напречни профили; - технически проект /ТП/ за земните работи и тяхното изпълнение; - ТП за пътните възли и тяхното изпълнение; - проектиране и спецификация на земните работи и тяхното изпълнение; - изготвяне на ТП и изпълнение на големите пътни съоръжения; - изготвяне на ТП и изпълнение на пресичания и изместване на техническа инфраструктура по трасето. - изготвяне на окончателен парцеларен план, показващ терените, необходими за постоянните работи. - изготвяне на ТП за отводняване и водостоци и изпълнението му. - изготвяне и изпълнение на проект за пътни принадлежности: - ограждения; - осветление в участъка на пътните възли и тунели; - знаци - маркировка - предпазна ограда - шумозаглушителни панели и прегради за опазване на околната среда - ИТС и системи за наблюдение - ТП и изпълнение на площадки за почивка и обслужване; - осигуряване на безопасността, по време и след завършване на строителството. В бюджета на дейността се включват и непредвидени разходи, като целта на тези разходи е при необходимост да има инструмент за финансиране на допълнителни и непредвидени строителни работи. За изпълнение на дейността е сключен Договор № 163/30.12.15 г. на стойност 185 999 999,90 лв. с ДДС, от които 60 000 лв. с ДДС са разходи за публичност, т.е. разходи за проектиране и строителство са в размер на 185 939 999,99 лв. с ДДС. С Допълнително споразумение/ДС/ 11 за изменение на цената на договора в резултат на инфлация цената се увеличава с 1 917 282.78 лв. с ДДС , а с ДС 12 цената се увеличава с 2 491 162.46 лв. с ДДС, с което общата цена по договора възлиза на 190 408 445.14 лв. с ДДС / 190 348 445.14 лв. с ДДС без дейността публичност/. Стойността на дейността се редуцира до 132 774 491,25 лв. с ДДС, поради: - Неразплатени дейности в срока за допустимост на разходите – 558 980,40 лв. с ДДС - Неразплатени задържани пари в срока за допустимост на разходите в размер на 1 393 852,14 лв. с ДДС. - Поради намаляване на обхвата на първоначално предвидения участък от Лот 3.1 се изключват разходите за проектиране и строителство на участъка за връзка на Лот 3.1 с Лот 3.2 на стойност 35 734 086,34 лв. с ДДС; - Поради намаляване на обхвата на първоначално предвидения участък от Лот 3.1 се изключват разходите проектиране и строителство на участъка от км 373+100 до км 373+300 на стойност 2 652 530,22 лв. с ДДС; - Поради това, че мостът на Симитли, касае връзката на Лот 3.1 с Лот 3.2 и е изпълнен с Нареждане за промяна № 18, като разходите за него са от непредвидените разходи по договора, същите не влизат в стойността на горепосочените разходи за връзката на Лот 3.1 с Лот 3.2. Поради тази причина същите са недопустим разход за проекта – 4 724 435,64 лв. с ДДС; - Индексация на извършените СМР-та за моста на Симитли, изключен от обхвата на настоящия проект, в размер на 1 654 254,29 лв. с ДДС. - Остатък по договора на стойност 9 741 614,86 лв. с ДДС. Отпадане на следните дейности за финансиране: - Авторски надзор на стойност 600 000,00 лв. с ДДС. - Разходи на Възложителя за Комисия за Разрешаване на спорове на стойност 480 000,00 лв. с ДДС; - Режийни разноски и печалба на стойност 34 200,00 лв. с ДДС; 132 774 491.25 137 059 369.02
Супервизия на проектиране и строителство на АМ „Струма“ Лот 3.1: Избраният Консултант в рамките на процедурата за възлагане на обществената поръчка посочва съответното лице, което ще изпълнява функцията на Инженер, и което, заедно с подходящия персонал на обекта и в централния офис, ще упражнява необходимите дейности по строителен надзор. Тези дейности се описват в договора, който е подписан с избрания изпълнител, както и в условията на договора за строителство и по-конкретно: договорните условия на FIDIC, Жълта книга от 1999 г.: „Договорни условия за технологично оборудване и Проектиране-Строителство“, както и свързаните с тях Специфични условия, които коригират някои от Общите условия и въвеждат разпоредби, отнасящи се до конкретния проект. Консултантът следи строителството да бъде завършено в рамките на посочения срок и на залегналата в договора стойност за реализация. Консултантът отговаря за изпълнението на всички предпоставки и условия, необходими за получаването на съответните разрешения за ползване в съответствие с българското законодателство. Консултантът отговаря за професионалното и законосъобразно финализиране на строителния процес в съответствие с българското законодателство. За изпълнение на дейността е сключен Договор № 164/30.12.2015 г. на стойност 2 034 298.80 лв. с ДДС. Към договор № 164/30.12.2015 г. са подписани следните 3 (три) допълнителни споразумения: • Допълнително споразумение № 1 с изх. № 53-00-8694/30.08.2019 г.; • Допълнително Споразумение № 2 с изх.№ 53-00-10746/30.10.2019 г.; • Допълнително Споразумение № 3 с изх.№ 53-00-812/28.01.2020 г. Общата стойност, с която се увеличава стойността на договора е 630 474,00 лв. с ДДС, като максималното допустимо възнаграждение на Изпълнителя е в размер на 2 664 772,80 лв. с ДДС. Стойността на дейността се редуцира до 1 925 917.69 лв. с ДДС, поради: - Намаляване на обхвата на първоначално предвидения участък от Лот 3.1, като се изключват разходите за супервизия на участъка за връзка на Лот 3.1 с Лот 3.2 на стойност 613 320.71лв. с ДДС; - Неизпълнение на дейности в срока за допустимост на разходите на стойност 125 534.40 лв. с ДДС. 1 925 917.69 2 749 905.15
Проектиране и строителство на АМ „Струма“ Лот 3.3: Лот 3.3 от АМ „Струма“ е с дължина от около 23.6 км от км 397+000 до км 420+624=420+628.478; предвижда изграждане на нова автомагистрала с габарит А29. По настоящия проект се финансират 23 км от лот 3.3, от км 397+600 до км 420+624=420+628.478. Участъкът от 397+000 до 397+600 с дължина 0,6 км е включен обхвата на ОВОС за лот 3.2 и поради това в е изключен от обхвата на настоящия проект. Изпълнителят ще извърши следните основни дейности свързани с проектирането и строителството на участъка: - преглед на изготвения идеен проект; - разработване, въз основа на идейния проект, технически проект на трасето на база картна основа в мащаб 1:2000; базовият цифров модел включва 3D модел на терена със съответните характеристики и хоризонтали, базирани на и с препратки към координатите на система WGS84 UTM; - преглед на геоложките проучвания от идейния проект и извършване на допълнителни геоложки проучвания, където това е необходимо. - проектиране на напречни профили; - технически проект за земните работи и тяхното изпълнение; - технически проекти за пътните възли и тяхното изпълнение; - проектиране и спецификация на земните работи и тяхното изпълнение; - изготвяне на проект и изпълнение на големите пътни съоръжения; - изготвяне на технически проект и изпълнение на пресичания и изместване на техническа инфраструктура по трасето. - изготвяне на окончателен парцеларен план, показващ терените, необходими за постоянните работи. - изготвяне на технически проект за отводняване и водостоци и изпълнението му. - изготвяне и изпълнение на проект за пътни принадлежности: - ограждения; - осветление в участъка на пътните възли и тунели (включително вариантни решения, маршрути на кабелната мрежа и включването им в парцеларния план); - знаци; - маркировка; - предпазна ограда; - шумозаглушителни панели и прегради за опазване на околната среда; - ИТС и системи за наблюдение. - технически проект и изпълнение на площадки за почивка и обслужване. - осигуряване на безопасността, по време и след завършване на строителството. За изпълнение на дейността е сключен Договор № 137/25.09.2015 г. за проектиране и строителство на АМ „Струма“ Лот 3.3 на стойност 280 947 614.40 лв. с ДДС, от които 60 000 лв. с ДДС са разходи за публичност. Договорът е приключен, като от неговия обхват отпадат дейности на обща стойност 4 479 791.38 лв. с ДДС. Общата стойност на договора се редуцира на 276 467 823.02 лв. с ДДС, от които 60 000 лв. с ДДС са разходи за публичност, т.е. разходи за проектиране и строителство 276 407 823,02 лв. с ДДС. Стойността на дейността се редуцира до 269 370 138,18 лв. с ДДС, поради намаляване на обхвата на първоначално предвидения участък от Лот 3.3, като се изключват разходите за строителство на участъка за връзка на Лот 3.3 с Лот 3.2 на стойност 7 037 684,84 лв. с ДДС; 269 370 138.18 296 869 452.60
Супервизия на проектиране и строителство на АМ „Струма“ Лот 3.3: Избраният Консултант в рамките на процедурата за възлагане на обществената поръчка посочва съответното лице, което ще изпълнява функцията на Инженер, и което, заедно с подходящия персонал на обекта и в централния офис, ще упражнява необходимите дейности по строителен надзор. Тези дейности се описват в договора, който ще бъде подписан с кандидата, избран за изпълнител, както и в условията на договора за строителство и по-конкретно: договорните условия на FIDIC, Жълта книга от 1999 г.: „Договорни условия за Технологично оборудване и Проектиране-Строителство“, както и свързаните с тях Специфични условия, които коригират някои от Общите условия и въвеждат разпоредби, отнасящи се до конкретния проект. Консултантът следи строителството да бъде завършено в рамките на посочения срок и на залегналата в договора стойност за реализация. Консултантът отговаря за изпълнението на всички предпоставки и условия, необходими за получаването на съответните разрешения за ползване в съответствие с българското законодателство. Консултантът отговаря за професионалното и законосъобразно финализиране на строителния процес в съответствие с българското законодателство. За изпълнение на дейността е сключен Договор № 138/25.09.2015 г. на стойност 3 597 793.54 лв. с ДДС. Стойността на дейността се редуцира до 3 484 979.23 лв. с ДДС, поради: - Намаляване на обхвата на първоначално предвидения участък от Лот 3.3, като се изключват пропорционално разходите за супервизия на участъка за връзката на Лот 3.3 с Лот 3.2 на стойност 91 469.33 лв. с ДДС; - Неизпълнение на дейности в срока за допустимост на разходите на стойност 21 344.98лв. с ДДС. 3 484 979.23 3 718 733.40
Проектиране и строителство на АМ „Струма“ Лот 3.1 – тунел „Железница“: Лот 3.1 – Тунел Железница от АМ „Струма“ е с дължина от 4.4 км от км 366+000 до км 370+400; предвижда изграждане на нова автомагистрала с габарит А29 и тунел с дължина 2,012 км. Изпълнителят ще извърши следните основни дейности, свързани с проектирането и строителството на участъка: - преглед на изготвения идеен проект; - разработване на технически проект на трасето; - преглед на геоложките проучвания от идейния проект и извършване на допълнителни геоложки проучвания, където това е необходимо. - проектиране на напречни профили; - технически проект за земните работи и тяхното изпълнение; - технически проекти за пътните възли и тяхното изпълнение; - проектиране и спецификация на земните работи и тяхното изпълнение; - изготвяне на проект и изпълнение на големите пътни съоръжения; - изготвяне на проект за тунел и неговото изпълнение - изготвяне на технически проект и изпълнение на пресичания и изместване на техническа инфраструктура; - изготвяне на окончателен парцеларен план, показващ терените, необходими за постоянните работи. - изготвяне на технически проект за отводняване и водостоци и изпълнението му. - изготвяне и изпълнение на проект за пътни принадлежности: - ограждения; - осветление в участъка на пътните възли и тунели (включително вариантни решения, маршрути на кабелната мрежа и включването им в парцеларния план); - знаци; - маркировка; - предпазна ограда; - шумозаглушителни панели и прегради за опазване на околната среда; - ИТС и системи за наблюдение. - технически проект и изпълнение на площадки за почивка и обслужване. - осигуряване на безопасността по време и след завършване на строителството. За изпълнение на дейността са сключени договори за проектиране и строителство по три обособени позиции: Договор № РД-33-15/16.10.2018 г. за Подучастък 1 от км366+000 до км 366+720“ е на стойност 35 982 414.00 лв. с ДДС, от които 4 800 лв. с ДДС са разходи за публичност. Към Договора са сключени следните допълнителни споразумения /ДС/: - ДС № 8 за изменение на цената на договора в резултат на инфлация, като цената се увеличава с 2 049 451.73 лв. с ДДС; - ДС № 9 за изменение на цената на договора в резултат на инфлация, като цената се увеличава с 156 126.90 лв. с ДДС; Общата цена по договора възлиза на 38 187 882,63 лв. с ДДС/38 183 192,63 лв. с ДДС без публичност. Договор № 53-00-1323/11.02.2019 г. за Подучастък 2 от км 366+720 до км 369+000“ е на стойност 222 444 444.44 лв. с ДДС, от които 50 400 лв. с ДДС са разходи за публичност. Към Договор № 53-00-1323/11.02.2019 г. са сключени следните ДС: - ДС № 6 за изпълнение на СМР на стойност 8 825 047.60 лв. с ДДС; - ДС № 8 за изменение на цената на договора в резултат на инфлация, като цената се увеличава с 26 250 281.63 лв. с ДДС; - ДС № 9 за изменение на цената на договора в резултат на инфлация, като цената се увеличава с 915 256.81 лв. с ДДС; Общата цена по договора възлиза на 258 435 030,48 лв. с ДДС/258 384 630,48 лв. с ДДС без публичност. Договор № РД-37-43/28.09.2018 г. за Подучастък 3 от км 369+000 до км 370+400“ е на стойност 22 130 756.88 лв. с ДДС, от които 4 800 лв. с ДДС са разходи за публичност. Към договора са сключени следните ДС: - ДС №6 на стойност 10 231 908,74 лв. с ДДС за преодоляване на свлачищни явления; - ДС №9 за изменение на цената на договора в резултат на инфлация, като цената се увеличава с 285 423.77лв. с ДДС; Общата цена по договора възлиза на 32 648 089,39 лв. с ДДС/32 643 289,39 лв. с ДДС без публичност. Общата цена по сключените договори и ДС възлиза на 329 271 112,50 лв. с ДДС / 329 211 112,50 лв. с ДДС без публичност. Стойността на дейността се редуцира до 328 400 286.41 лв. с ДДС, поради неусвоени средства за СМР по договори: - № РД-33-15/16.10.2018 г. в размер на 808 111.00 лв. с ДДС; - № 53-00-1323/11.02.2019 г. в размер на 550.52 лв. с ДДС; - № РД-37-43/28.09.2018 г. в размер на 2 164.57 лв. с ДДС; 328 400 286.41 331 827 478.58
Супервизия на проектиране и строителство на АМ „Струма“ Лот 3.1 – тунел „Железница“: Необходимите дейности по строителен надзор се описват в договора, който ще бъде подписан с кандидата, избран за изпълнител, както и в условията на договора за строителство и по-конкретно: договорните условия на FIDIC, Жълта книга от 1999 г.: „Договорни условия за Технологично оборудване и Проектиране-Строителство“, както и свързаните с тях Специфични условия, които коригират някои от Общите условия и въвеждат разпоредби, отнасящи се до конкретния проект. Консултантът ще следи строителството да бъде завършено в рамките на посочения срок и на залегналата в договора стойност за реализация. Консултантът ще отговаря за изпълнението на всички предпоставки и условия, необходими за получаването на съответните разрешения за ползване в съответствие с българското законодателство. Консултантът ще отговаря за професионалното и законосъобразно финализиране на строителния процес в съответствие с българското законодателство. За изпълнение на дейността са сключени договори РД-37-3/12.03.2019г., РД-36-2/26.02.2019 г. и РД-37-4/12.03.2019г. с изпълнители за консултантски услуги и упражняване на строителен надзор по три обособени позиции на обща стойност 6 071 334,00 лв. с ДДС. Към договор № РД-37-4/12.03.2019 г. „Консултантски услуги и упражняване на строителен надзор, Подучастък 3 на АМ Струма, Лот 3.1, тунел Железница е сключено Допълнително споразумение № 53-00-5365/05.05.2023 г. на стойност 216 082,80 лв. с ДДС. В резултат на гореспоменатото стойността на сключените договори и анекси за изпълнение на дейността е в размер на 6 287 416,80 лв. с ДДС. Стойността на дейността се редуцира до 5 680 283.40 лв. с ДДС, поради: - По договор № РД-37-3/12.03.2019г. - разходи за заключителен етап и за изпълнение на дейности по време на срока за съобщаване на дефекти, в размер на 71 973,96 лв. с ДДС ще се извършат извън срока за допустимост на разходите. - По договор № РД-37-3/12.03.2019г. - разходи за заключителен етап и за изпълнение на дейности по време на срока за съобщаване на дефекти, в размер на 479 332.80лв. с ДДС ще се извършат извън срока за допустимост на разходите. - По договор № РД-37-3/12.03.2019г. - разходи за заключителен етап и за изпълнение на дейности по време на срока за съобщаване на дефекти, в размер на 55 826.64 лв. с ДДС ще се извършат извън срока за допустимост на разходите. 5 680 283.40 5 680 283.40
Планиране и проектиране: Разходите за планиране и проектиране включват следните дейности: 1. Спасителни теренни археологически проучвания: През 2014 г. и 2015 г. бяха извършени дейности по предварителни археологически проучвания за установяване с недеструктивни техники и методи на липсата или наличието на археологически ценности на Лот 3 на автомагистрала „Струма“. Бяха открити 11 археологически обекти, които са обект на археологическите проучвания. Дейността е включена в категория „Разходи за планиране и проектиране“, съответстваща на т. C1.1 от ФК за „голям проект“ на английски език. За тази дейност изразходените средства възлизат на стойност 7 659 470,67 лв., като за нея не се начислява ДДС. Сумата на стойност 604,85 лв. е недопустим разход за финансиране от БФП, поради което същата е изключена от допустимите разходи за тази дейност. Дейността се счита за приключена, като реално отчетените разходи за спасителни теренни археологически проучвания, които се финансират по ОПТТИ, се редуцират на обща стойност 7 658 865,82 лв. Съгласно чл. 161, ал. 2 от ЗКН е необходимо по време на строителните дейности да бъде проведено и археологическо наблюдение, чрез което се следи за наличие на нерегистрирани археологически обекти. Теренните археологически проучвания се провеждат от изпълнител, разполагащ с екипи от минимум един научен ръководител и заместник ръководител, които притежават професионална квалификация отговаряща на изискванията на ЗКН и Наредба № Н-00-0001 от 14.02.2011 г. за извършване на теренни археологически проучвания. Дейности изпълнявани по проект №BG161PO004-2.0.01-0019 Автомагистрала „Струма" - подготовка на Лот 3", финансиран по ПО 2 на ОП "Транспорт": 2. Предварителен проект на автомагистрала Струма Лот 3 'Благоевград-Сандански". Сключен е договор № 37/29.07.2013. Стойността на договора е 1 999 950.00 лв. без ДДС, от които са верифицирани 1 614 959,62 лв. без ДДС. 3. Дейности свързани с подготовката на Лотове 3.1, 3.3 и тунел Железница: 3.1 доставка, монтаж и пускане в експлоатация на система за мониторинг на трафика на път Е-79 (I-1) в участъка между Крупник и Кресна; 3.2 консултантски услуги като стратегически съветник по изграждането на автомагистрала „Струма“ Лот 3 „Благоевград-Сандански“; 3.3 геоложки проучвания на АМ Струма Лот 3 Благоевград-Сандански в зоните на тунелите в Кресненското дефиле и при с. Железница; 3.4 разработване на актуализация на прогнозата на трафика и на анализ „разходи-ползи“ за Лот 3 на АМ Струма; 3.5 одит на пътната безопасност на идейния проект на автомагистрала "Струма" Лот 3, част „Пътна“; 3.6 определяне на равностойно парично обезщетение и извършване на техническо посредничество при осъществяване на процедура по принудително отчуждаване на имоти за изграждането на автомагистрала „Струма“ Лот 3, и др. Тези дейности възлизат на стойност 4 257 791,84 лв. без ДДС, от които са верифицирани 3 166 131,20 лв. без ДДС. по ОПТ 2007-2013г. Дейностите по т. 2 и т. 3 на обща стойност 4 781 090,82 лв. без ДДС ( 5 737 308,98 с ДДС ) са заложени като недопустими разходи за финансиране от БФП. 7 658 865.82 4 749 362.26
Отчуждителни процедури: Дейността включва извършване от името на Възложителя на необходимите съгласувателни процедури по изготвените ПУП/ПП с компетентните органи съгласно изискванията на чл. 127, ал. 2 от Закона за устройство на територията (ЗУТ) във връзка с чл. 128, ал. 6 от ЗУТ. Целта на дейността е издаване на заповеди от министъра на регионалното развитие за одобрение на съответните ПУП/ПП. Изпълнителят следва да извърши необходимите действия по организирането и провеждането на обществените обсъждания на проектите за съответните ПУП/ПП, както и по отстраняване на настъпилите промени в тях след обсъжданията. В случай на необходимост от нова съгласувателна процедура за съответния ПУП/ПП, Изпълнителят се задължава да извърши всички необходими действия по нея Изпълнителят изготвя досиета на всеки един от имотите, подлежащи на отчуждаване, съдържащи всички реквизити съгласно разпоредбите от ЗДС. Общият брой на имотите към датата на стартиране на процедурата е определен приблизително на 2 900 имота. Изпълнителят изготвя доклад за определяне на равностойното парично обезщетение на всички имоти, включени в съответния ПУП/ПП. Докладът съдържа и всички оценителски доклади за отделните имоти включени в съответния ПУП/ПП Основание за действията по принудително отчуждаване на имоти, необходими за изграждането на Лот 3 на автомагистрала „Струма“, ще бъде влязъл в сила Подробен устройствен план/Парцеларен план (ПУП/ПП), одобрен със заповед на министъра на регионалното развитие след приемане от Национален експертен съвет по устройство на територията и регионална политика. Дейността е включена в категория „Покупка на земя“, съответстваща на т. C1.2 от ФК за „голям проект“ на английски език. В Искане № 27 за междинно плащане са докладвани разходи за закупуване на земя за пътни обекти (Отчуждителни процедури) на стойност 3 986 796,31 лв. С Решение за верификация с рег. № ИП-50/25.07.2022 г. са верифицирани разходи за отчуждения на стойност 3 884 965.31 лв. 101 831 лв. са недопустими разходи за проекта. Средствата за тази дейност се редуцират на 3 884 965.31 лв., като за нея не се начислява ДДС. 3 884 965.31 7 973 592.62
Техническа помощ: Дейността включва следните под-дейности: 1. Екип за управление на проекта (ЕУП) За изпълнение на Лот 3.1 и Лот 3.3 са определени два екипа, като с индивидуални заповеди са определени членовете на екипите за управление на проекти АМ Струма, Лот 3.1 и АМ Струма, Лот 3.3 За изпълнение на Лот 3.1 тунел „Железница“ с три обособени позиции са определени два екипа за управление на проекта. Един ЕУП за обособени позиции 1 и 3 и втори ЕУП за обособена позиция 3. Дейността „Екипи за управление на проекта“ е включена в категория "Техническа помощ", съответстваща на т. C1.7 от ФК за „голям проект“ на английски език. Общо предвидените средства за дейността е редуцирана на 619 897.85 лв., като за същата не се начислява ДДС. Членовете на ЕУП, които са служители на дирекция ИПОПТТИ няма да получават допълнително възнаграждение. 2. Административни и съгласувателни такси: Дейността „Административни и съгласувателни такси“ е включена в категория „Техническа помощ“, съответстваща на т. C1.7 от ФК. За тази дейност са заложени 50 000.00 лв., като за същите не се начислява ДДС. Сумата е използвана за такси и разрешителни (напр. за разрешение за строеж), необходими за изпълнение на проекта. 669 897.85 592 983.66
Публичност: Агенция „Пътна инфраструктура“ се задължава да изпълнява изискванията по отношение на информацията и комуникацията, заложени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 година, определящи обхвата и фокуса на мерките за информация и публичност, които трябва да са насочени към популяризиране на Оперативната програма сред широката аудитория и гарантиране на прозрачността по отношение на бенефициентите и разходването на европейските средства. Съгласно всички сключени договори за проектиране и строителство, разходите за публичност са в размер на 180 000,00 лв. с ДДС. Разходите по дейността се редуцира до размер на 148 894.57лв. с ДДС поради: По договор 163/15г. - 17 250 лв. с ДДС, от които: - 13 809,53 лв. с ДДС недопустими разходи за връзката на Лот 3,1 с Лот 3.2, - 2 250 лв. с ДДС задържани пари; - 1 190,47 лв. с ДДС неизпълнени дейности в срока за допустимост на разходите; По договор 137/15г. – 1 525,43 лв. с ДДС недопустими разходи за връзката на Лот 3.3 с Лот 3.2; По договор РД-33-15/16.10.2018г.: - 3 060 лв. с ДДС неизпълнени дейности в срока за допустимост на разходите; - 1 740 лв. с ДДС отпаднали дейности; По договор 53-00-1323/11.07.2019г. – 7 530 лв. с ДДС отпаднали дейности; 148 894.57 150 420.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).