Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

buildings on the territory of Botevgrad Municipality, where public services are provided to improve their energy efficiency" is to increase the quality of life and to create an optimal living environment in the Municipality of Botevgrad, by introducing measures for energy efficiency of municipal buildings, where administrative services are provided in the settlements of Vrachesh, Skravena, Litakovo and Elov dol.
The activities under the present project "Reconstruction, repairs, equipment and furnishing of municipal buildings on the territory of the Municipality of Botevgrad, where public services are provided to improve their energy efficiency" will directly meet the needs in the region, will help their gradual and purposeful solution. The project will help to overcome some of the constraints and problems, based on the existing potential and traditions of the Botevgrad Municipality and on the other on the European principles and values.
The project envisages the reconstruction and repair of municipal buildings located in the settlements to introduce energy-saving measures in order to achieve the minimum energy efficiency requirements of the following buildings:
- Town Hall of the village of Vrachesh
- Town Hall of the village of Skravena
- Town Hall of the village of Litakovo
- Town Hall of the village of Elov Dol.
Through the execution a population of 6875 people (3296 people - Vrachesh village, 1709 people - village of Skravena, 1835 people - village of Litakovo, 35 people - village of Elov dol) will benefit from improving the microclimate in the municipal buildings where public services are provided.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта : Дейността има за цел да обезпечи ефективното изпълнение на проекта. С оглед ефективното и качествено изпълнение на настоящия инвестиционен проект ще бъде избран консултант, който чрез своя екип от специалисти, ще осигури консултантски услуги, свързани с управлението на проекта. Екипът на консултанта ще включва следните членове: 1. Ръководител на екипа, 2. Експерт „Мониторинг и контрол” и 3. Юрист. Консултантът ще бъде избран по реда на ЗОП. В срок до 15 работни дни от сключване на административния договор с Община Ботевград, Експертите „Ръководител на екипа” и „Юрист” на консултанта ще подготвят списък на планираните обществени поръчки за конкретния договор по ПРСР 2014 – 2020 (Списък 1), описателен документ към списък на планираните обществени поръчки и списък на планирани, в процес на провеждане и проведени обществени поръчки, независимо от източника на финансиране (Приложение 122_1.1 към Указанията). Документите се представят за извършване на предварителна проверка за законосъобразност на планираните обществени поръчки за възлагане на дейностите, включени в одобрения проект. Същите експерти ще подготвят документации за провеждане на обществени поръчки за избор на строител, консултант по чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ за изпълнение на строителен надзор и изпълнение на авторски надзор. Обществените поръчки, ще бъдат проведени в срок до девет месеца от подписването на административния договор, като в този срок се предвижда и да бъдат сключени договори с изпълнители за всички разходи по одобрения проект, с изключение на обществените поръчки, които са прекратени или обжалвани по реда на ЗОП. След провеждането на всяка от планираните по проекта обществени поръчки, експертите ще подготвят пълно досие на проведената обществена поръчка и ще публикуват в ИСУН цялата документация, свързана с възлагането на обществената поръчка за изпълнение на дейност, включена в одобрения проект в срок до десет работни дни от датата на подписване на договора. Представените документи ще послужат на Държавен фонд „Земеделие“ - Разплащателната агенция за извършване на последващ контрол за законосъобразност на възложените обществени поръчки. Ръководителят на екипа и Експерт „Мониторинг и контрол” ще подготвят исканията за авансово, междинни и окончателни плащания. При подготовката на авансовото плащане по договора експертите ще съдействат на общината при подготовката предложение на общински съвет, проект на решение на общински съвет, запис на заповед и заявка за авансово плащане. При подготовката на междинното и окончателното плащане, експертите на консултанта ще съдействат за подготовката на заявките за плащане, декларации и други документи към тях, като ще оказват съдействие на Община Ботевград за представяне на заявките за плащане чрез ИСУН. Експертът „Мониторинг и контрол”, подпомаган от експерт „Юрист”, ще следи за спазване на изискванията на ЗОП и останалата нормативна уредба. Експертите на консултанта ще следят дали Бенефициентът изпълнят изцяло одобрения проект в срока, посочен в административния договор и при спазване на крайните срокове за това, съгласно таблицата за одобрените инвестиционни разходи, представляваща приложение към административния договор и количествено-стойностните сметки/количествените сметки/техническите спецификации, представляващи приложение към административния договор. Консултантът и неговите експерти ще съдействат на Община Ботевград при проверки от представители на ДФЗ - РА, Управляващия орган (УО) на ПРСР 2014-2020 г. и на други, определени с нормативен акт органи, включително на институции на Европейския съюз, за осъществяването на контрол за изпълнението на този административен договор и изискванията на приложимите нормативни актове. Консултантът съдейства на Бенефициента при предоставяне на необходимите документи, данни и информация и оказват всякакво друго съдействие по време на изпълнението на административния договор. 4 000.00 7 500.00
Изпълнение на мерки за информация и публичност за проект „Реконструкция, ремонт, оборудване и обзавеждане на общински сгради на територията на Община Ботевград, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност“ : За постигане на максимален публичен ефект от направената инвестиция ще се организира и информационна кампания. Мерките за информиране и публичност ще бъдат съобразени с изискванията и условията, посочени Приложение № ІІІ към чл. 13 от Регламент за изпълнение (ЕС) № 808/2014 на Комисията от 17 юли 2014 г. за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1305/2013 на Европейския парламент и на Съвета относно подпомагане на развитието на селските райони от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР) (ОВ, L 227/18 от 31 юли 2014 г.). Настоящата дейност по информация и публичност ще гарантира прозрачност при разходването на средствата и максимална информираност на обществеността за финансирането. Ще се осведомяват всички заинтересовани страни за идеята, целите на проекта, етапите на реализация, постижения и отчет за правилното разходване на средствата. Дейността ще се изпълнява, съгласно предварително разработен план за информация и публичност. Всички мерки за информация и комуникация, които ще се предприемат изрично ще съдържат описание на проекта/дейността, която се подпомага, емблемата на Европейския съюз с пояснение за неговата роля, общото лого на програмен период 2014 – 2020 г., националното знаме на Република България, както и думите: „Европейският земеделски фонд за развитие на селските райони: Европа инвестира в селските райони“. Община Ботевград ще информират обществеността за получената от фонда подкрепа, като в сайта си задължително ще се публикува информация относно описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа на ЕС. Във връзка и изпълнението на проекта се предвидени следните мерки за информация и комуникация: - Изработване, доставка и монтаж на 4 /четири/ табели с размери не по-малко от 50 см височина и 70 см широчина, съдържаща информация за дейността, подпомагана от ЕЗФРСР; - Периодично публикуване на информационни материали и прессъобщения на официалната интернет страницата на община Ботевград. Разходите за изпълнение на настоящата дейност ще бъдат за сметка на бенефициента - община Ботевград. 1 200.00 0.00
„Реконструкция, ремонт, оборудване и обзавеждане на общински сгради на територията на Община Ботевград, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност“ : На база на готови и одобрени от гл. архитект на община Ботевград инвестиционни проекти, във фаза Технически проект, избран/и от община Ботевград по реда на ЗОП строител/и ще изпълни/ят следните дейности: В сградата на кметство село Врачеш съгласно предписанията в доклада от енергийното обследването следва да бъдат изпълнени следните енергоспестяващи мерки: 1. Топлинно изолиране на външните стени на сградата 2. Топлоизолиране на под 3. Топлоизолиране на покрива на сградата 4. Подмяна на дограмата на сградата 5. Подмяна на осветителни тела. След изпълнение на заложените енергоспестяващи мерки сградата на кметство село Врачеш ще отговаря на клас на енергопотребление „B”. В резултат от въвеждането на мерки за енергийна ефективност нормализираният разход на енергия ще се намали с 47 628,00 kWh/годишно, което се равнява на икономия на енергия от 55,06 %. След въвеждане на ЕСМ се постигат спестявания на база първична енергия за сградата в размер на 78.88 %. От спестените енергийни разходи, вредните емисии в атмосферата ще бъдат намалени със 22,38 тона СО2/годишно спрямо нормализирания разход на потребна енергия. В сградата на кметство село Скравена съгласно предписанията в доклада от енергийното обследване следва да бъдат изпълнени следните енергоспестяващи мерки: 1. Топлинно изолиране на външните стени на сградата 2. Топлоизолиране на под 3. Топлоизолиране на покрива на сградата 4. Подмяна на дограмата на сградата 5. Подмяна на осветителни тела. След изпълнение на заложените енергоспестяващи мерки сградата на кметство село Скравена ще отговаря на клас на енергопотребление „A” /към настоящия момент сградата отговаря на клас “D”/. В резултат от въвеждането на мерки за енергийна ефективност нормализираният разход на енергия ще се намали с 89 405,00 kWh/годишно, което се равнява на икономия на енергия от 70,74 %. След въвеждане на ЕСМ се постигат спестявания на база първична енергия за сградата в размер на 81,96 %. От спестените енергийни разходи, вредните емисии в атмосферата ще бъдат намалени със 22,49 тона СО2/годишно спрямо нормализирания разход на потребна енергия. В сградата на кметство село Литаково съгласно предписанията от енергийното обследване следва да бъдат изпълнени следните енергоспестяващи мерки: 1. Топлинно изолиране на външните стени на сградата 2. Топлоизолиране на покрива на сградата 3. Подмяна на дограмата на сградата 4. Подмяна на осветителни тела След изпълнение на заложените енергоспестяващи мерки сградата на кметство село Литаково ще отговаря на клас на енергопотребление „A” . В резултат от въвеждането на мерки за енергийна ефективност нормализираният разход на енергия ще се намали с 51 432,00 kWh/годишно, което се равнява на икономия на енергия от 54,69 %. След въвеждане на ЕСМ се постигат спестявания на база първична енергия за сградата в размер на 61,20 %. От спестените енергийни разходи, вредните емисии в атмосферата ще бъдат намалени със 3,43 тона СО2/годишно спрямо нормализирания разход на потребна енергия. В сградата на кметско наместничество село Елов дол съгласно предписанията от енергийното обследване следва да бъдат изпълнени следните енергоспестяващи мерки: 1. Топлинно изолиране на външните стени на сградата 2. Топлоизолиране на покрива на сградата 3. Подмяна на дограмата на сградата 4. Подмяна на осветителни тела След изпълнение на заложените енергоспестяващи мерки сградата на кметско наместничество село Елов дол ще отговаря на клас на енергопотребление „A”/към настоящия момент сградата отговаря на клас “D”/. В резултат от въвеждането на мерки за енергийна ефективност нормализираният разход на енергия ще се намали с 23 747,00 kWh/годишно, което се равнява на икономия на енергия от 66,37 %. След въвеждане на ЕСМ се постигат спестявания на база първична енергия за сградата в размер на 71,88 %. От спестените енергийни разходи, вредните емисии в атмосферата ще бъдат намалени със 2,65 тона СО2/годишно спрямо нормализирания разход на потребна енергия. 418 778.56 372 351.79
Упражняване на авторски, строителен надзор и инвеститорски контрол. Въвеждане на обектите в експлоатация.: Авторският надзор по време на строителството ще се определя, чрез договор между възложителя и проектантите, отговорни за подготовката на инвестиционните проекти. По време на реконструкцията предписанията на проектантите за точното спазване на изработените от тях инвестиционни проекти се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. Съгласно разпоредбата на чл. 168, ал. 2 от ЗУТ на България, строителен надзор се изпълнява за всички строежи от І до ІV категория и доброволно от възложителя при обекти от V-та категория. Строителството и реконструкцията на предвидените във проекта СМР са 5-та категория строеж. Поради тази причина община Ботевград ще осигури надзор на строителните обекти от лицензиран консултант по чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ. Строителен надзор ще включва: осигуряване на законно започване на работа, контрол на пълнотата и правилното изготвяне на актове и протоколи при изпълнение на строителните дейности и опазването на обекти, контрол за спазване на здравето и безопасността, предотвратяване на наранявания на трети лица и имущество. Предприятието, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценката на строежите, относно изискванията за безопасност и законосъобразното изпълнение по наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството относно актовете и протоколите, съставени по време на строителство. Като част от изпълнението на дейността лицето, което упражнява строителен надзор ще изготви нов технически паспорт на сградата. Техническият паспорт е документ, който включва техническите характеристики на елементите на строежа, свързани с изпълнението на съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 на ЗУТ, инструкции за експлоатация, обслужване, обследване, поддържане и ремонт и отразява всички извършени строителни и монтажни работи след въвеждането на строежа в експлоатация. След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор изготвя окончателен доклад до възложителя. Същият ще послужат за разрешение за ползване на строежите на Гл. Архитект на община Ботевград за издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация за строежите, съгласно чл.177, ал.3 от ЗУТ. Инвеститорският контрол ще се извърши от експерти на Община Ботевград, които не са част от екипа на проекта и за тях разходи не са предвидени, тъй като инвеститорския контрол е основна част от задълженията им по длъжностна характеристика. Основните дейности, които инвеститорския контрол изпълнява са свързани с: - предотвратяване на излишни разходи - контрол върху качеството на строително-ремонтните работи и влаганите материали - контрол върху качеството и количеството на вложените материали - контрол върху оферти и актове - контрол и проверка на комплексността на проектната, конструктивната и архитектурна документация, свързана с изпълнението на строителните работи - контрол за изпълнението на проектната документация. - Изготвяне на линейни графици за строителния процес и контрол за тяхното изпълнение. - осъществяване на организационни връзки и взаимоотношения с органите на строителния надзор, строителните техници на обекта, както и с ръководители от други специалности. 12 000.00 7 548.76

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).