Identification

UMIS Number BG65ISNP001-6.006-0003-C03
Project Name Enhancing capacity for protection of critical infrastructure and connected sites
Beneficiary 129010164 Directorate General "Fire safety and civil protection"
Funding FVS ==> Internal Security Fund
Date of the Contract/Order 02.10.2017
Start Date 02.10.2017
End Date 18.02.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
С цел повишаване на административния и оперативен капацитет за защита на критичната инфраструктура и свързаните с нея обекти на национално и регионално ниво ще бъде изградена и внедрена интегрирана система за управление (ИСУ), базирана на собствен софтуер. Системата ще позволи събиране и обработване на информация за тези обекти, като същата ще бъде използвана в дейността на ГДПБЗН по осъществяване държавен противопожарен контрол, превантивна дейност и контрол по спазване на изискванията на Закона за защита при бедствия (ЗЗБ).
За изграждане и внедряване на ИСУ в ГДПБЗН, РДПБЗН и РСПБЗН се предвижда изпълнение на следните дейности: 
•	Доставка на необходимия хардуер и системен софтуер с необходимите за това лицензи за изграждане на интегрирана система за управление (ИСУ);
•	Осигуряване на свързаност чрез интернет;
•	Обучение на служители за работа със системата;
•	Дейности по внедряване на системата;
•	Мерки за публичност и визуализация.
Целевите групи по проекта са служителите от РСПБЗН, РДПБЗН и ГДПБЗН, осъществяващи държавен противопожарен контрол, превантивна дейност и контрол по спазване на изискванията на Закона за защита при бедствия (ЗЗБ).
 Очаква се постигането на следните резултати:
•	Подобрена защита на националната и европейска критична инфраструктура;
•	Разработена и внедрена ИСУ за събиране и обработване на информация за определени критични инфраструктури;
•	Обучени служители от ГДПБЗН за работа със системата.
За изпълнение на дейностите, които са услуги и доставки, ще бъде осъществен избор на външни изпълнители, след проведени процедури за обществени поръчки съобразно изискванията на Закона за обществените поръчки (ЗОП).
ГДПБЗН ще изпълнява проекта самостоятелно, без участие на партньори. Предвижда се бюджетът на проекта да бъде 756 749,26 лева. Продължителността му ще бъде 48 месеца.
Activities
  • Activity: Управление на проекта: За да се гарантира доброто изпълнение на проекта е необходимо създаване на екип от експерти, които да отговарят за коректното планиране и качественото изпълнение на предвидените дейности в т.ч. прогнозиране и разходване на финансови средства, постигане на заложените в проектното предложение индикатори и т.н. Цялостното финансово и техническо управление на изпълнението на проекта, мониторинг върху текущото изпълнение на дейностите в проекта, администриране на проекта (документиране и архивиране), координация между изпълнители и структури на бенефициера, както и други държавни институции, ще се осъществява от екип за управление., Contracted Amount: 4 984.08 , Reported Amount: 4 124.89
  • Activity: Доставка на необходимия хардуер и системен софтуер с необходимите за това лицензи за изграждане на ИСУ: Интегрираната система за управление (ИСУ) за обектите за критичната инфраструктура с възможности за събиране и обработка на данни за определена критична инфраструктура, ще представлява съвкупност от компютърни конфигурации и сървър, свързани посредством интернет и използващи уеб базиран софтуер (собствена разработка), чрез които ще бъде създадена база данни с информация за критичната инфраструктура и свързаните с нея обекти на национално и регионално ниво. Базата данни ще се генерира при осъществяването на дейности по осигуряване на пожарна безопасност и защита при пожари, бедствия и извънредни ситуации при условията и по реда на Закона за Министерството на вътрешните работи (ЗМВР) и на Закона за защита при бедствия (ЗЗБ). Част от информацията ще бъде съхранявана и обработвана на компютърна конфигурация предназначена за работа с класифицирана информация. Следвайки йерархична структура на ГДПБЗН, на служителите от целевата група, в зависимост от функционалните им задължения, чрез персонални акаунти ще бъдат предоставени права и роли за добавяне, управление и обработка на информация в базата данни на системата. Служителите ежедневно ще въвеждат в системата данни за обектите, до които в зависимост от съответните права ще имат достъп. Изграждането на ИСУ ще улесни информационния поток в ГДПБЗН и ще позволи наличната информация, използвана в работния процес по отношение на критичната инфраструктура и свързаните с нея обекти, да бъде систематизирана и използвана в реално време от служителите с ръководни функции, при вземането на информирано управленско решение във връзка с превантивната и контролна дейност по защитата на обектите, както и при възникване на пожари, бедствия и извънредни ситуации. За изграждане на ИСУ се предвижда доставка на необходимия за работата ѝ хардуер и системен софтуер, както следва: • компютърни конфигурации със системен софтуер и периферни устройства – 220 бр.; • компютърна конфигурация с необходимия системен софтуер за работа с класифицирана информация – 1 бр.; • мултифункционални устройства (принтер, скенер и копир в едно) – 30 бр.; • доставка и монтаж на комуникационнa и сървърна инфраструктура и необходимите софтуерни лицензи за функциониране на системата. , Contracted Amount: 583 048.63 , Reported Amount: 603 354.21
  • Activity: Осигуряване на свързаност чрез интернет: Предвижда се доставка на интернет за осигуряване на свързаност между обектите на ИСУ – 171 РСПБЗН, 28 РДПБЗН и ГДПБЗН, Contracted Amount: 144 000.00 , Reported Amount: 234 049.80
  • Activity: Oбучение на служители за работа със системата: За обучение на служителите осъществяващи държавен противопожарен контрол, превантивна дейност и контрол по спазване на изискванията на ЗЗБ, ще бъдат проведени 28 семинара. Същите ще се провеждат на териториален принцип (във всяка РДПБЗН). Обучението ще се провежда от служители на ГДПБЗН, по предварително разработени учебни материали. Предвижда се доставка на необходимото за провеждане на ефективно обучение оборудване, включващо: - преносими компютри – 2 бр. - видео проектори - 2 бр. - преносими екрани - 2 бр., Contracted Amount: 10 471.37 , Reported Amount: 4 087.45
  • Activity: Дейности по внедряване на системата: След доставката на специализираното оборудване, осигуряване на свързаност на ИСУ и провеждане на обучението на служителите ще започне поетапно използване на системата в ГДПБЗН, РДПБЗН и РСПБЗН, до пълното й внедряване, Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Мерки за публичност и визуализация: С цел покриване на изискванията за информиране и публичност съгласно чл. 2 от Делегиран регламент (ЕС) № 1048/2014 и Регламент за изпълнение (ЕС) № 1049/2014 на Комисията, се предвижда изпълнение на мерки по осигуряване на информираност и публичност. Тези мерки ще включват организиране и провеждане на две публични събития – откриваща пресконференция за представяне на проекта и информационен ден, които предварително ще бъдат анонсирани по подходящ начин чрез разпространяване на прессъобщения до средствата за масово осведомяване. На тези събития ще бъдат поканени представители на целевите групи, медиите и други. Предварителна информация за събитията ще бъде публикувана и на интернет страницата на ГДПБЗН. Информационният ден ще се проведе в края на проекта и ще включва финална пресконференция. За да се информира обществеността за приноса на ЕС и държавата за реализацията на проекта се предвижда закупуване на рекламни материали, брандирани с логото и името на фонд „Вътрешна сигурност”. Цялото оборудване закупено по проекта ще бъде брандирано с логото и името на фонд „Вътрешна сигурност”., Contracted Amount: 14 245.18 , Reported Amount: 11 232.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Panda Cooperation, Contracted Amount*: 14 631.28 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: KONTRAX AD, Contracted Amount*: 553 341.60 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: DI EM AY DIVELOPMANT EOOD, Contracted Amount*: 10 716.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: IZDATELSKA KUSHTA AB EOOD, Contracted Amount*: 516.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: COPYLINK EOOD, Contracted Amount*: 18 106.20 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: MOBILTEL, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: DIGITEQ OOD, Contracted Amount*: 3 082.80 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой обучени служители от ГДПБЗН – МВР за работа със системата за дейност 1, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 750.00 , Reached amount: 751.00
Indicator 2 Брой оборудвани работни места в ГДПБЗН – МВР, РДПБЗН и РСПБЗН за работа със системата за дейност 1, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 220.00 , Reached amount: 220.00
Indicator 3 Брой на механизмите, създадени и/или усъвършенствани с подкрепата на фонда…общ индикатор за дейност 1 съгл. т.2.1. от Насоките за кандидатстване, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Изградена информационна система за събиране и обработка на данни за установените критични инфраструктури и обектите им за дейност 1, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 749 233.97 BGN
Grant 749 233.97 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 746 624.72 BGN
Percentage of EU co-financing 75.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения при изпълнението на сключения договор с изпълнител 25.00 639.29 0.00 639.29 Кооперация ПАНДА
Нарушения при изпълнението на сключения договор с изпълнител 25.00 2 408.90 0.00 2 408.90 Кооперация ПАНДА

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка и монтаж на комуникационнa и сървърна инфраструктура и необходимите софтуерни лицензи за функциониране на системата, Estimated Amount: 274 895.72
  • Differentiated position 1: Доставка и монтаж на комуникационнa и сървърна инфраструктура и необходимите софтуерни лицензи за функциониране на системата, в изпълнение на дейност
    Contractor: KONTRAX AD
    Contract total funded value: 274 857.60
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на компютърни конфигурации и преносими компютри със системен софтуер, периферни устройства и мултифункционални устройства, Estimated Amount: 389 200.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: "Доставка на видеопроектори с преносими екрани"
    Contractor: Panda Cooperation
    Contract total funded value: 3 068.57
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: "Доставка на преносими компютри със системен софтуер и периферни устройства"
    Contractor: DIGITEQ OOD
    Contract total funded value: 3 082.80
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: "Доставка на ТЕМПЕСТ компютърна конфигурация и принтер"
    Contractor: Panda Cooperation
    Contract total funded value: 11 562.71
  • Differentiated position 4: Обособена позиция 4: "Доставка на мултифункционални устройства (принтер, скенер и копир в едно)"
    Contractor: COPYLINK EOOD
    Contract total funded value: 18 106.20
  • Differentiated position 5: Обособена позиция 5: " Доставка на компютърни конфигурации със системен софтуер и периферни устройства"
    Contractor: KONTRAX AD
    Contract total funded value: 278 484.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на рекламни материали , Estimated Amount: 15 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: "Изработка и доставка на информационна табела и доставка на външни батерии"
    Contractor: IZDATELSKA KUSHTA AB EOOD
    Contract total funded value: 516.00
  • Differentiated position 2: Второ обявяване на обособена позиция 2: "Доставка на бизнес чанти за лаптоп"
    Contractor: DI EM AY DIVELOPMANT EOOD
    Contract total funded value: 10 716.00
Procedure 4 Subject to due process: Логистични услуги за провеждане на "Обучение на служители за работа с интегрирана система за управление“, Estimated Amount: 3 440.00
Procedure 5 Subject to due process: Осигуряване на мобилни телекомуникационни услуги за Министерството на вътрешните работи, Estimated Amount: 880 000.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на мобилни телекомуникационни услуги за Министерството на вътрешните работи
    Contractor: MOBILTEL
    Contract total funded value: 0.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN