Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0217-C03
Project Name Providing a warm lunch in Dolni chiflik municipality
Beneficiary 000093517 Dolni chiflik municipality
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 28.12.2017
Start Date 01.12.2017
End Date 30.04.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Долни чифлик

Description

Brief description
Реализацията на настоящия проект, чрез функционирането на обществена трапезария, е насочена към нуждаещите се лица, в риск от бедност в Община Долни чифлик. Проектът ще се осъществи в съответствие с изискванията на оперативната програма и операцията за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Ще бъде извършен подбор на 150 потребители от целевите групи, на които ще бъде осигурен топъл обяд, състоящ се от: супа, основно ястие, хляб и при реализирани икономии – десерт. Продуктите ще се закупуват в съответствие с националното законодателство. Храната за потребителите на обществената трапезария ще се приготвя в кухнята на Домашен социален патронаж – гр. Долни чифлик. На потребителите ще се предоставя разнообразно седмично меню, ще се осигурява балансирано хранене, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. За предоставянето на топъл обяд за лицата от целевите групи Общината разполага с подходяща материална база и оборудване за приготвяне на храна и транспорт.
През целия период на предоставяне на услугата ще се реализират и съпътстващи мерки, които ще се изразяват в информиране и консултиране на потребителите относно възможностите за ползване на социални и административни услуги, за здравословно и балансирано хранене, както и други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми.
В резултат на изпълнението на проекта 150 лица от Община Долни чифлик ще получават топъл обяд в продължение на 28 месеца, ще бъде подобрен достъпът им до социални услуги и ще се допринесе за намаляване на бедността и на социалната им изолация.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи : В рамките на проекта ще функционира една обществена трапезария, чрез която ще се осигурява обяд на 150 потребители - представители от следните целеви групи: - лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; - лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“; - самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност; -скитащи и бездомни деца и лица. Допълнителна целева група: 1. лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целева помощ за отопление (ДВ, бр. 49 от 2008 г.), за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; 2. майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете до навършване на една година по реда на чл. 8, ал. 1 ЗСПД; 3. лица и семейства, получили еднократна помощ за ученици, записани в първи клас по чл. 10а ЗСПД; 4. лица и семейства, получили еднократни или месечни помощи, предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето (ППЗЗД); 5. лица и семейства, инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ по реда на чл. 16 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане (ППЗСП), въз основа на установеното индивидуално ниво на материално лишение. 6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти: За целите на настоящия проект се предвижда закупуването на хранителни продукти да се извършва на основание сключените договори с избрани изпълнители за доставка на хранителни продукти за нуждите на бюджетните звена на Община Долни чифлик. Община Долни чифлик ще бъде отговорна за закупуването на хранителни продукти за осигуряването на топъл обяд, състоящ се от: супа, основно ястие, хляб и при реализирани икономии – десерт, в съответствие с изискванията на действащото национално законодателство и при спазването на принципите за публичност и прозрачност. Чрез закупените хранителни продукти ще се предоставя разнообразно седмично меню, с което да се осигури балансирано хранене на целевата група, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. Доставените хранителни продукти ще отговарят на изискванията на санитарните, санитарно – ветеринарните, хигиенните и други норми, установени от действащото в Република България законодателство и на приложимите нормативни актове на органите на Европейския съюз, и/или на издадени от специализирани държавни контролни органи в съответствие с нормативни изисквания, свързани с производството и търговията с храни. Дейността на обществената трапезария ще бъде с продължителност 28 месеца, като се предвижда да стартира на 01.01.2018 г. и да приключи на 30.04.2020 г. Обществената трапезария ще предоставя топъл обяд на 150 лица, всеки работен ден в рамките на 28-те месеца на предоставяне на услугата. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа - проведена обществена поръчка по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП – 00466-217-002, и № на договор с избран изпълнител - № 261 от 20.09.2017 r., Contracted Amount: 217 875.00 , Reported Amount: 217 875.00
  • Activity: Осигуряване на топъл обяд: В рамките на проекта ще функционира една трапезария, за потребители от Община Долни чифлик, която се намира в сградата на Домашен социален патронаж – Долни чифлик, на адрес: гр. Долни чифлик, пл. Тича № 1. Помещава се в собствена материална база – публична общинска собственост, и се състои от 1 канцелария, кухненски блок, състоящ се от подготвително отделение, основна кухня, стая за обслужващия персонал, сервизни помещения и складове. Разполага с необходимия човешки ресурс за изпълнение на проекта – готвач, помощник-готвач, работник кухня, шофьор-разносвач, домакин, калкулант, касиер, социален работник. Налично е необходимото оборудване за приготвяне на храната електрическа печка с фурна и 6 котлона, конвектомат, електрически котлон с голяма плоча, аспиратор, скара електрическа тръбна, зеленчукорезачка, пасатор, електронен кантар с платформа, електрически фритюрник, фризери и хладилници и автомобили, с които се осъществява разноса., Contracted Amount: 10 893.75 , Reported Amount: 10 893.75
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: Община Долни чифлик като партньорска организация по проекта разполага с необходимия капацитет за предоставяне на съпътстващи мерки на представителите на целевите групи и ще предоставя тези мерки самостоятелно. Съпътстващите мерки ще се изразяват в: информиране и консултиране на потребителите относно възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината и ползването на административни общински услуги. Ще бъдат изготвени брошури, информиращи потребителите за здравословно и балансирано хранене и ще се организират беседи на тази тематика. При необходимост ще се осъществят и други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на потребителите., Contracted Amount: 10 893.75 , Reported Amount: 9 356.25

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 150.00 , Reached amount: 268.00

Financial Information

Total Project cost 239 662.50 BGN
Grant 239 662.50 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 239 662.50 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN