Identification

UMIS Number BG16RFOP002-1.005-0034-C01
Project Name Development of innovative electrical input / output modules from "Festo Production" EOOD
Beneficiary 130275576 FESTO PRODUCTION EOOD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 25.05.2018
Start Date 25.05.2018
End Date 08.12.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
Настоящият проект надгражда резултатите от предходен такъв, изпълнен по 7-ма Рамкова програма на ЕС, наречен IDEAS - Instantly Deployable Evolvable Assembly Systems (в превод: Моментално разгъващи се адаптивни системи за монтаж). В този проект, Фесто - Германия (едноличен собственик на капитала на „Фесто Производство“ ЕООД) е партньор в консорциум от 10 организации, чиято основна цел бе да приложи технологията „агент“ в контролните панели. 
Контролните панели са устройства, които представляват щекерно наборно поле за контакти или гнезда, в които могат се включват щепсели за затваряне на електрическа верига. Те намират широка употреба в работата на записващо оборудване, както и в определени шифроващи машини, а дори и в някои ранни версии на компютри. През последните години на пазара се забелязва, че функционалните възможности на тези панели вече не удовлетворяват търсенето поради факта, че използват по-стари технологии и в момента отстъпват място на гъвкави и конфигурируеми отдалечени входно/изходни модули, които намаляват окабеляването, увеличават стабилността и могат да бъдат адаптирани към всяка среда. Настоящия проект на „Фесто Производство“ ЕООД е насочен към създаване на значително изменен и подобрен модул, който да бъде иновативен с високата си степен на интегрираност, което ще го направи приложим в повече сфери на индустриалното производство.
Activities
  • Activity: Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация : По дейността ще бъдат наети 3 бр. експерти за извършване на необходимите изследвания, изпитвания, измервания; ще бъдат отчислени амортизации на сгради, помещения, записани в активите на кандидата и ще бъдат закупени материали и консумативи. Тази дейност включва следните под-дейности: 1. Наемане на квалифициран персонал (служители на "Фесто Производство" ЕООД) за извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация. Необходими са трима инженери двама от тях Електроник, а третия Механик, за да разработят мехатрониката на агрегата. Задача на екипа ще бъде да предложи идейни модели и чертежи, за да се стигне до финален прототип. Екипът ще подобрява предложените конструкции с цел повишаване ефективността на прототипа и внедряването му в тестово производство. (от 1-ви месец до 24-ти месец от изпълнението на проекта). Период на заетост на наетия персонал - 24 месеца. 2. Избор на изпълнител и доставка на материали (от 2-ри месец до 3-ти месец от изпълнението на проекта). Материалите и консумативите са със следното приложение в иновационния продукт - обект на настоящия проект: ---Гранулат полиамид , поликарбонат - Материал, необходим за производство на капаци за входно/изходните модули - осигурява механична и температурна защита. ---Ненаситени платки - Материал, върху който се поставят (насищат) електронните компоненти, част от входно/изходните модули. ---Електронни компоненти (резистори, кондензатори, варистори, интегрални схеми, микроконтролери, диоди и други) - Материали необходими за функционирането на изделието от електронна гледна точка. Позиционират се върху платката. ---Щекери, различни видове конектори - Компоненти служещи за връзка с други изделия - предаване на входно/ изходна информация. ---Лепило (цианоакрилатно, епоксидно) - Служи за свързване на двата капака като осигурява отвеждане на температурата от платката и предпазва от проникване на прах и влага в изделието. 3. Амортизация на сгради, помещения (от 1-ви месец до 24-ти месец от изпълнението на проекта). - Сградите и помещенията съставляват 300 кв.м. активи на "Фесто Производство" ЕООД и са необходими за продуктовата иновация. , Contracted Amount: 221 544.00 , Reported Amount: 230 964.65
  • Activity: Придобиване на дълготрайни материални активи, необходими за разработване на продуктовата иновация: Дейността включва следните под-дейности: 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител за доставка на ДМА - Мултисензорна машина за измерване на координати, заедно с прилежащ софтуер към актива. - подготовка на документация - публикуване - приемане на кандидатури 2. Избор на изпълнител. - сформиране на оценителна комисия - извършване на оценка и избор 3. Доставка и монтаж на закупеното оборудване. 4. Експлоатация. , Contracted Amount: 250 000.00 , Reported Amount: 208 820.00
  • Activity: Създаване и тестване на прототип, свързан с разработването на продуктовата иновация: Тази дейност има за цел тестване на различни концептуални разработки до достигане на най-приемлив вариант на продукта за началото на масовото производство. Включва следните под-дейности: 1. Амортизация на оборудване и инструменти (от 3-ти до 20-ти месец от изпълнението на проекта в зависимост от конкретното оборудване и месеците на амортизация посочени в бюджета) - Оборудването и инструментите са нужни за продуктовата иновация както следва: ---Шлайфмашина: С нея се изработват детайли за шприцформи (матрици), в които под налягане се шприцва разтопения гранулат (пластмаса на гранули). Шприцформите са индивидуално изработени за всеки продукт и се залагат в шприц машините. ---Шприц машина: Използва се за изработката на пластмасовите детайли- капаци (долно и горно тяло) за продукта. Използва се също за свързване чрез шприцване на пластмасови и метални детайли (например щекери). ---Дозатор: Дозира определено количество лепило за свързване на двата капака на продукта. ---Винтоверт: за полуавтоматично завинтване на винтове в продукта с определени параметри- бързина, точност, сила на завинтване, високо качество със стъпки на контрол. ---Принтер: Автоматично нанася паста по ненаситената платка, с която се залепват електронните компоненти. ---Машина за насищане: Разполага автоматично, по зададена програма, електронните компоненети по платката, съобразно схемата й. ---Пещ: Нагрява пастата по платката и така залепва електронните компоненти по нея. ---Машина за автом.оптичен контрол: Проверява автоматично с камера дали няма липсващи или неправилно поставени електронни компоненти по наситената платка. ---ICT тестер: Проверява електрическата верига на наситената платка за правилното свързване-напрежение, капацитет, късо съединение. ---Кримпмашина с кримпщекер-сензори: Поставя кримп обувки на обработени кабели. ---Намотаващо устройство: Навива обработените кабели на определена дължина. ---Машина за връзване на кабели: Поставя кабелни снопове на обработените кабели. 2. Изработване на физически модел на прототип на иновативен електрически входно/изходен модул (от 4-ти месец до 20-ти месец от изпълнението на проекта) 3. Изпробване концепцията на продукта, идентифициране на деформации, дефекти или неточности, които да бъдат отстранени на следващ етап (от 4-ти месец до 20-ти месец от изпълнението на проекта). 4. Обособяване на пилотна линия за производство. (от 10-ти до 20-ти месец от изпълнението на проекта). , Contracted Amount: 128 120.00 , Reported Amount: 135 570.66
  • Activity: Защита на индустриална собственост на национално и международно равнище и ползване на необходимата за това експертна помощ: Тази дейност съдържа следните под-дейности: 1. Подготовка на защитни документи. 2. Заявка за проучвания, предоставяни от Европейското и Българското Патентни ведомства. 3. Регистрация на обект на индустриална собственост., Contracted Amount: 82 022.30 , Reported Amount: 2 975.00
  • Activity: Визуализация на проекта: Целта на дейността е изпълнение на дейностите по визуализация на проекта. - Информационна табела - 1 бр. * 120лв = 120 лв - Информационни стикери за закупеното оборудване - 50 бр*0,80лв=40лв - Плакат с информация за проекта, размер АЗ - 1бр*30лв=30лв - Банери - 1 бр*192лв.=192 лв. - Папки - 100 бр*1,98=198лв. - Блок листа - 100 бр*1лв=100лв. - Химикалки - 100 бр*1,20лв=120лв. - Флаш памети (USB) - 100 бр.*12лв.=1200лв., Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 2 000.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ZOOM DESIGN, Contracted Amount*: 1 000.00 , Reported Amount**: 2 000.00
  • Contractor: COMPUTER TEAM 97, Contracted Amount*: 955.41 , Reported Amount**: 1 910.82
  • Contractor: SIMPLEX-RABADJISKA , Contracted Amount*: 1 650.00 , Reported Amount**: 3 300.00
  • Contractor: “CONTROLA IT” LTD., Contracted Amount*: 146 174.00 , Reported Amount**: 208 820.00
  • Contractor: Tehnika konsult , Contracted Amount*: 11 625.00 , Reported Amount**: 23 250.00
  • Contractor: IP CONSULTING Ltd, Contracted Amount*: 1 250.00 , Reported Amount**: 2 975.00
  • Contractor: EME, Contracted Amount*: 1 965.57 , Reported Amount**: 3 931.14
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Private investment matching public support for innovation or R&D projects (all activities), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 144 922.18 , Reached amount: 116 675.41

Financial Information

Total Project cost 675 686.30 BGN
Grant 392 243.15 BGN
Self amount 283 443.15 BGN
Total actual amounts paid 332 924.13 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Визуализация на проекта, Estimated Amount: 2 000.00
  • Differentiated position 1: Визуализация на проекта
    Contractor: ZOOM DESIGN
    Contract total funded value: 1 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на материали и консумативи, Estimated Amount: 8 347.10
  • Differentiated position 1: Доставка на материали и консумативи
    Contractor: COMPUTER TEAM 97
    Contract total funded value: 955.41
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на материали и консумативи, Estimated Amount: 10 675.20
  • Differentiated position 1: доставка на Щекери, различни видове конектори
    Contractor: EME
    Contract total funded value: 1 965.57
Procedure 4 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на МУЛТИСЕНЗОРНА МАШИНА за измерване на координати, заедно с прилежащ софтуер , Estimated Amount: 250 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на МУЛТИСЕНЗОРНА МАШИНА за измерване на координати, заедно с прилежащ софтуер
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на МУЛТИСЕНЗОРНА МАШИНА за измерване на координати, заедно с прилежащ софтуер
    Contractor: “CONTROLA IT” LTD.
    Contract total funded value: 146 174.00
Procedure 5 Subject to due process: Защита на индустриална собственост на национално и международно равнище и ползване на необходимата за това експертна помощ, Estimated Amount: 20 000.00
  • Differentiated position 1: Защита на индустриална собственост на национално и международно равнище и ползване на необходимата за това експертна помощ
    Contractor: IP CONSULTING Ltd
    Contract total funded value: 1 250.00
Procedure 6 Subject to due process: Разходи за консултантски услуги за разработването на продуктовата иновация за финализиране прототипа на входно/изходния модул, Estimated Amount: 5 000.00
  • Differentiated position 1: консултантски услуги за разработването на продуктовата иновация за финализиране прототипа на входно/изходния модул
    Contractor: SIMPLEX-RABADJISKA
    Contract total funded value: 1 650.00
Procedure 7 Subject to due process: Услуга за научно изследване за адаптивността на входно/изходния модул, Estimated Amount: 30 000.00
  • Differentiated position 1: Услуга за научно изследване за адаптивността на входно/изходния модул
    Contractor: Tehnika konsult
    Contract total funded value: 11 625.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN