Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0212-C02
Project Name Improving the management capacity of Mebelor Ltd.
Beneficiary 825287975 MEBELOR Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 11.04.2017
Start Date 11.04.2017
End Date 21.03.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Пловдив, гр.Пловдив

Description

Brief description
Основна цел на проекта е развитие на управленския капацитет  и растеж на „Мебелор“ ООД

Планирани дейности :
- Дейности  за придобиване и въвеждане на ИКТ базирани  софтуери за управление на бизнес процесите в предприятието.
- Придобиване и въвеждане на софтуер за управление на  ресурсите (ERP система);
- Инвестиции в ново оборудване допринасящо за въвеждането на ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите в предприятието.
- Въвеждане  на Система за управление на околната среда  съгласно изискванията на ISO 14001:2015
- Сертификация на Система за управление на околната среда съгласно изискванията на ISO 14001:2015
- Визуализация  на проекта.

Проектът ще подобри конкурентосопособноста на предприятието в следните аспекти:
- Подобряване на процеса на планиране и вземане на решения;
- Подобряване на процеса на организация на ресурсите;
- Подобряване на процеса на организация на ресурсите;
- Подобряване на процеса на организация на производствения процес;
- Подобряване  на процеса на реализация на продукта;
- Подобряване на процеса на интернационализация на произвежданите изделия.
Activities
  • Activity: Дейност за придобиване и въвеждане на софтуер за управление на ресурсите (ERP система).: Описание на софтуерно ERP решение - основни функции и възможности 1. ERP решение от висок клас, обхващащо всички аспекти на управлението на бизнеса, пълната функционалност, съгласно световните стандарти , позволяващо гъвкава настройка и адаптация според специфичните индивидуални изисквания на всеки отделен бизнес процес. 2. Изисквания към обхвата на ERP система за управление : - Управление на производството; - Управление на основните средства и планиране на ремонтите ; - Управление на финансово-счетоводната дейност ; - Управление на складовите запаси ; - Управление на доставките ; - Управление на продажбите ; - Управление на отношенията с клиенти и доставчици; -Управление на персонала ; - Мониторинг и анализ на показателите за дейността на предприятието. 3. Изисквания за функционалност на ERP система за управление : - Развойната среда на ERP приложението, доставяна с ERP системата с цел предоставяне на средства за модификация и разработка на собствени функции от крайния потребител (Три D система за конструиране , автоматично създаване на списъци на частите,Module NLM за планиране на интериор в 3D визуализация, библиотики с база данни за проектиране, генериране на свободни форми и елементи, интегриране на CAM интерфейс , импортиране на списъци с частите , NC данни и оптимизиране на елементите /конструктивните части ); - Бърза адаптация към бизнес модела и работните процеси на потребителя чрез графичен дизайнер за генериране на електронно управлявани бизнес процеси - Независими управленска и счетоводна отчетност, с възможност за дефиниране на различна структура и правила за всеки тип отчетност; - Управление на конструктивна и технологична документация в единна информационна среда - Планиране себестойността на продукцията на всяко ниво от йерархичната структура на изделията и във всяко производственo подразделение; - Сравнение на плановата себестойност при вариантни технологии за производство; - Стратегическо и оперативно планиране на продажби, производство и доставки; - Отчитане на изпълнението в производството - Симулиране на различни сценарии на работа с цел оптимизиране на складови запаси и производствени процеси; - Оперативно управление на основните бизнес процеси за реална и детайлна информация за състоянието на предприятието; - Контрол на разходите по поръчки на клиенти, продуктови групи, производствени планове и др.; - Изчисляване на фактическа себестойност по произволно дефинирана логика с отчитане на преките производствени и всички непреки общопроизводствени и общостопански разходи; - BI инструментариум за създаване от потребителя на произволно сложни отчети. 4. Изисквания за внедряване на ERP: Да обхващат целия жизнен цикъл на решението - от предварителния анализ, реализацията, експлоатацията до евентуални бъдещи разширявания и промени, както и поддръжка в процеса на експлоатация. ПРЕДВАРИТЕЛЕН АНАЛИЗ - Анализ на текущото състояние; - Ананлиз на необходимите предварителни дейности и ресурси; ДЕТАЙЛЕН АНАЛИЗ - Детайлен анализ на бизнес процесите(оптимизация); - Ананлиз на необходимите промени ; ПРОЕКТИРАНЕ НА СИСТЕМАТА - Проектиране на бизнес процесите в ERP; - Проектиране на потребителски интерфейси, роли, екрани и справк - Проектиране на връзките с други систем РЕАЛИЗАЦИЯ НА СИСТЕМАТА - Разработка на допълнителна функционалност и промяна на наличната функционалност при необходимос - Реализиране на бизнес процесите в ERP; - Изготвяне на потребителска документация за новата и променена функционалност; ПИЛОТНО ВНЕДРЯВАНЕ - Обучение на персонала за работа с окончателното решение; - Миграция на данните от предишни системи; - Стартиране на системата; - Съпровождаща експлоатация и помощ; ВНЕДРЯВАНЕ В РЕДОВНА ЕКСПЛОАТАЦИЯ - Анализ на резултатите от пилотното внедряване; - Предприемане на коригиращи мерки ако е необходимо; - Пускане на системата в редовна експлоатация;, Contracted Amount: 213 783.00 , Reported Amount: 211 229.64
  • Activity: Инвестиции в ново оборудване допринасящо за въвеждането на ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите в предприятието.: 1. Сървър - 1 бр. (8GB, B140i, 4LFF, 550W Хард дискове за сървъра, RAID 10 масив 2TB 6G SATA 7.2K rpm LFF (3.5-inch) - 4 бр. Лиценз за ползване на програмен продукт, MS Windows Server 2012, CAL 50 за 50 потребители 20-inch Monitor, USB Keyboard, Wireless Mouse X3000). 2. Компютърна конфигурация -10 бр. (3.5GHz/8MB/4Cores), 8GB (2x4GB) DDR4-2133Mhz ECC RAM, 1 TB HDD 7200 rpm, DVD R/W, Intel HD Graphics P530, Win 10 Pro 64 bit downgrade to Win7 Pro 64 bit;24" monitor, USB Keyboard, USB Mouse) 3. Компютърна конфигурация -15 бр. (3,6GHz/3MB), 4GB 1600Mhz 1DIMM, 500GB HDD, DVD+/-RW, Win 8.1 Pro 64bit downgrade to Win7 Pro 64bit +HP W2072a 20" LED Monitor, USB Keyboard, Wireless Mouse) Предвидените инвестиции в ново оборудване са необходими за реализиране на пълната функционалност на ERP системата и лицензиране на 25 работни места, обхващащи следните процеси: Управление на производството; - Управление на основните средства и планиране на ремонтите ; - Управление на финансово-счетоводната дейност ; - Управление на складовите запаси ; - Управление на доставките ; - Управление на продажбите ; - Управление на отношенията с клиенти и доставчици; -Управление на персонала ; - Мониторинг и анализ на показателите за дейността на предприятието. , Contracted Amount: 52 732.18 , Reported Amount: 50 352.00
  • Activity: Въвеждане на Система за управление на околната среда съгласно изискванията на ISO 14001:2015: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: 1.Разработване, внедряване, поддържане и постоянно подобрение на система за управление на околната среда в “Мебелор” ООД съгласно изискванията на ISO 14001:2015. 2.Идентифициране и непрекъснат контрол и управление на екологичните аспекти в дружеството, свеждане риска за околната среда до допустими нива. ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА: Разработване и внедряване на система за управление, съгласно ISO 14001 определящ изискванията към системата за управление на околната среда, която може да се интегрира с други системи за управление, за да помогне на организацията да достигне, както икономическите си цели, така и целите, свързани с околната среда. Внедрената система в “Мебелор” ООД гарантира пред партньорите си и пред обществото, че може да: 1.Прави мониторинг на въздействията на нейните производствени процеси върху околната среда, и най-вече на тези въздействия, които се изразяват в използване на природни ресурси и в замърсявания с вредни твърди отпадъци, вредни емисии към вода, почва и въздух или недопустимо ниво на шум, миризма, прах, вибрации и др; 2.Управлява въздействията на нейните продукти върху околната среда – те да са проектирани така, че ако са за консумативна употреба, да подлежат на рециклиране или безвредно унищожаване, а ако са инвестиционни продукти; 3.Прилага подходящи технически, технологични, организационни и други мерки, за да ограничава рисковете или опасностите, свързани със замърсяванията, поне до предели, допустими от международното или местно законодателство (в най-добрия случай фирмата въвежда свои изисквания, по-строги от тези на законодателството). , Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 3 000.00
  • Activity: Сертифициране на Система за управление на околната среда съгласно изискванията на ISO 14001:2015: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Сертифициране на система за управление по отношение на околната среда в “Мебелор” ООД, съгласно изискванията на стандарта ISO 14001:2015. Сертификатът по ISO 14001 ще даде възможност на “Мебелор” ООД: - Да намали емисиите, отпадъците и отпадните води; - Да намали разходите и спести пари чрез целеви подход към ресурсите; - Да намали екологичната си отговорност; - Да гарантира, че изпълнявате изискванията на клиентите и съответните институции; - Да насърчи опазването на околната среда чрез поведението на служителите си; - Да подобри репутацията на дружеството в очите на клиентите, партньорите и обществеността; - Да постигнете своите собствени екологични цели. ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА: Сертификацията е процес на оценка на организацията, съгласно изискванията на ISO 14001:2015 от независим акредитиран орган. Целта е да се оцени в “Мебелор” ООД, има ли работещ управленски механизъм, чрез който да постига целите си и по този начин да гарантира пред клиентите си, че е надежден партньор. Дейността обхваща следните етапи: 1. Предварителен одит. Провеждане на предварителен одит, за да се изясни в каква степен разработената и внедрена система в дружеството, изпълнява изискванията на стандарта. 2. Преглед на документацията. Определяне степента, до която документацията на системата за управление по отношение на околната среда отговаря на изискванията на стандарта; 3. Сертификационен одит. Демонстриране на практическото приложение на система за управление по отношение на околната среда съгласно изискванията на ISO 14001:2015 и проверка на нейната ефективност. 4. Издаване на сертификат. Удостоверяване на ефективността на система за управление по отношение на околната среда и нейното съответствие със стандарта ISO 14001 в “Мебелор” ООД. 5. Надзорни одити. Помагат да се поддържа пълно съответствие на процесите по отношение на околната среда с изискванията на стандарта ISO 14001. , Contracted Amount: 5 000.00 , Reported Amount: 4 890.00
  • Activity: Визуализация на проекта.: Проектът планира разходи за информация и комуникация с оглед изпълнение на задълженията в съответствие с разпоредбите на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. Мерки за публичност и визуализация: 1. Всички генерирани по проекта документи ще визуализират факта, че проектът е получил финансиране от Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 20142020 . Процедура на подбор на проекти BG16RFOP0022.002 „Развитие на управленския капацитет и растеж на МСП“; 2. Кратко описание на проекта на интернет страницата на компанията; 3. Изработване и поставяне на информационен плакат за дейностите по проекта; 4. Изработване и поставяне на постоянната табела с информация за проекта; 5. Поставяне на стикери (общо 26 бр.) върху всеки актив, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020., Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 1 798.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: MICRO ASY LTD, Contracted Amount*: 2 000.00 , Reported Amount**: 1 798.00
  • Contractor: VAsil Kalinin Ltd., Contracted Amount*: 3 000.00 , Reported Amount**: 3 000.00
  • Contractor: CAD + T Consuling GmbH, Contracted Amount*: 213 783.00 , Reported Amount**: 211 229.64
  • Contractor: TUV NORD Bugaria EOOD, Contracted Amount*: 5 000.00 , Reported Amount**: 4 890.00
  • Contractor: COPY CONTROL COMPANY EOOD, Contracted Amount*: 52 732.18 , Reported Amount**: 50 352.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 42 414.99 , Reached amount: 41 641.02
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 276 515.18 BGN
Grant 193 560.62 BGN
Self amount 82 954.56 BGN
Total actual amounts paid 189 888.74 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Визуализация на проекта, Estimated Amount: 2 000.00
  • Differentiated position 1: Изработване и поставяне на информационен плакат (табела )за дейностите по проекта. Размер 70см х 50см.
    Contractor: MICRO ASY LTD
    Contract total funded value: 2 000.00
  • Differentiated position 2: Изработване и поставяне на постоянната табела ( билбордът) с информация за проекта. Размер 2м х 1м.
    Contractor: MICRO ASY LTD
    Contract total funded value: 2 000.00
  • Differentiated position 3: Поставяне на стикери (26 бр. ) върху всеки актив, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на ЕС. Размер за стикер за оборудване: 9см х 5см.
    Contractor: MICRO ASY LTD
    Contract total funded value: 2 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на хардуер за въвеждането на ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите в предприятието., Estimated Amount: 52 732.18
  • Differentiated position 1: Доставка на хардуер за въвеждането на ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите в предприятието.
    Contractor: COPY CONTROL COMPANY EOOD
    Contract total funded value: 52 732.18
Procedure 3 Subject to due process: Придобиване и въвеждане на софтуер за управление на ресурсите (ERP система), Estimated Amount: 213 783.00
  • Differentiated position 1: Придобиване и въвеждане на софтуер за управление на ресурсите (ERP система)
    Contractor: CAD + T Consuling GmbH
    Contract total funded value: 213 783.00
Procedure 4 Subject to due process: Услуги за въвеждане на Система за управление на околната среда съгласно изискванията на ISO 14001:2015, Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Услуги за въвеждане на Система за управление на околната среда съгласно изискванията на ISO 14001:2015
    Contractor: VAsil Kalinin Ltd.
    Contract total funded value: 3 000.00
Procedure 5 Subject to due process: Услуги за сертифициране на Система за управление на околната среда съгласно изискванията на ISO 14001:2015, Estimated Amount: 5 000.00
  • Differentiated position 1: Услуги за сертифициране на Система за управление на околната среда съгласно изискванията на ISO 14001:2015
    Contractor: TUV NORD Bugaria EOOD
    Contract total funded value: 5 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN