Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0129-C03
Project Name New opportunities for care and independent living by creating Center for hourly service provision for social inclusion in the community or at home- city Opaka
Beneficiary 000875824 Opaka municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 02.12.2015
Start Date 01.01.2016
End Date 31.12.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Търговище, Опака, гр.Опака

Description

Brief description
Проектното предложение е иновативно за община Опака и ще се изпълнява на територията й.
По проектът се предвижда създаване на "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" - Опака, към който да бъдат назначени 45 души персонал- "Социални асистенти" и "Лични асистенти" , които да предоставят почасови услуги на 47 потребители с увреждания и хора над 65 години в невъзможност за самообслужване. Новосъздаденият център ще извършва почасови дейности за социална подкрепа и социално включване на целевата група. 
От друга страна проектът ще предостави възможност за връщането на реалния пазар на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания, както и осигуряване на заетост на безработни лица на територията на общината. 
В Центъра, потребителите ще имат възможност да ползват не само социални, а и здравни услуги. 
Проектът е  надграждащ на Операция "Помощ в дома" и Процедура "Нови алтернативи".
Проектът ще се изпълнява в съответствие с хоризонталните принципи на ОП РЧР, ще осигури равни възможности, равенство между мъжете и жените  при сформиране на целевите групи и изпълнение на предвидените дейности. Ще се предприемат мерки за преход към  нисковъглеродна, устойчива на изменението на климата, екологично устойчива и използваща ефикасно ресурсите икономика.
Проектът включва 47 потребители  разделени в следните целеви групи:
                  32 лица, които са получавали услуга до 29.02.2016 година по  Проект „Нови възможности за грижа” 
                  15 лица, нови потребители за Проекта.
По проекта ще бъдат назначени на трудов договор общо: 
                  30 лица "Лични асистенти", които са предоставяли услуга до 29.02.2016 година по  Проект „Нови възможности за грижа”;
                  15 лица "Социални асистенти" , нови за проекта. 

Проектът е на стойност 496 390 лева.
Проектът е с продължителност 26 месеца, но не по-късно от 31.12.2017 година.
Activities
  • Activity: Организация и управление на Проекта: Създаване на ефективна организация за управление, координиране и контролиране на дейностите по Проекта; Осигуряване на необходимия човешки и технически ресурс за постигане на добро управление на проекта; Сформиране на екип, отговорен за успешната реализация на проекта, осъществяващ оперативния мениджмънт - организиране и управление на дейностите по проекта. Екипът ще се състои от ръководител на проекта, технически сътрудник и счетоводител. Сключване на договори с експерти и изпълнители; Подготовка на тръжна документация и провеждане на процедури, съгласно ЗОП; Изготвяне и водене на присъствена отчетна форма за лицата, назначени по трудово правоотношение; Провеждане на ежемесечни работни срещи за уточняване на логистични въпроси, свързани с изпълнението на проекта; Изготвяне на правилници, процедури, вътрешни правила и други документи в съответствие с изискванията на ОП РЧР. Изготвяне и представяне на междинни и заключителен доклади и финансови отчети съгласно образеца от Ръководството на бенефициента за изпълнение и управление на проекти по конкретната процедура; Водене на цялата кореспонденция с УО (месечни справки, доклади, отчети, уведомителни писма и др.); Разкриване и функциониране на "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" - гр. Опака; Провеждане на вътрешен мониторинг на изпълнението на дейностите предвидени в Проекта. Офисът на проекта ще се намира в Административната сграда на Община Опака и оборудван с необходимата офис техника. , Contracted Amount: 30 167.00 , Reported Amount: 24 949.60
  • Activity: Информиране и публичност : При изпълнение на проектната дейност задължително ще се спазват условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020. Ще бъде разработен дизайн на информационните материали, според задължителната визуализация. На входа на Офиса на проекта, както и на входа на "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" - гр. Опака ще се разположат пояснителни табели, разясняващи и визуализиращи помощта от европейските фондове. На предвидените 2 броя конференции (начална и заключителна) ще бъдат поканени представители на всички заинтересовани страни, медии и местни власти. Ще бъдат изготвени и разпространени 200 броя брошури с информация за Проекта. Банер с информация за Проекта ще се използва по време на публичните събития, например при церемонията за откриване на "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" - гр.Опака, а в последствие ще се разположи в самия Център. По проекта, с цел информиране и публичност се предвижда: - Провеждане на начална и заключителна конференция за информиране на местната общност; - Публикуване на информация за хода на Проекта в сайта на общината; - Публикуване на информация в регионално издание за хода и резултатите от изпълнението на Проекта. - Изработване на банер с информация за ОП РЧР и Проекта; - Изработване на 2 информационни табели; - Изработени и разпространени 200 броя брошури с информация за Проекта. , Contracted Amount: 3 360.00 , Reported Amount: 3 808.00
  • Activity: Текущ ремонт на помещения за нуждите на Центъра : За целите на Проекта ще бъде направен текущ ремонт на помещение в сградата на Младежки дом- гр. Опака, което е 100 кв. м. и се намира в центъра на града. Сградата се намира на централно общодостъпно място и е подходяща за разкриване на такъв тип услуги. В резултат на ремонта помещението ще бъде разделено на три отделни помещения, както следва: - кабинет за персонала, който ще се ползва от Управителя, социалния работник и здравния асистент. В този кабинет ще се провеждат работните срещи между екипа за управление на проекта и мултидисциплинарния екип, ще се обсъждат случаи, ще се планират задачи, ще се обработват и съхраняват документи. - кабинет за индивидуална работа с потребителите, където специалистите ще провеждат индивидуални срещи, сеянси, разговори с потребителите при необходимост или при заявено желание от тях самите с цел идентифициране на нужди и проблеми и работа в насока тяхното преодоляване или разрешаване. - зала за групова работа, където специалистите ще работят с повече потребители, които ще имат възможност да предоставят един на друг взаимна подкрепа, да споделят своите истории, чувства, проблеми и начините си на възстановяване. Тази зала, в която ще се събират хора с идентични проблеми, ще даде възможност те да разберат, че не са сами, не са единствените, изправени пред проблема, което намалява усещането за изолацията. Специалистите ще разработят програми за групова работа с хората с увреждания, като в зависимост от възрастта, увреждането и интересите ще бъдат сформирани няколко групи. В същата зала ще се провеждат оперативки, срещи за поставяне на задачи, дискусии, обученията и супервизиите на персонала, мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите. Предвижда се също текущ ремонт на санитарния възел, който ще бъде ползван от потребители, социални асистенти, лични асистенти членовете на екипът на "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" - гр.Опака. Всички зали и кабинети ще бъдат оборудвани и обзаведени с необходимото офис и техническо оборудване. Доставката и монтажа на техническо оборудване и обзавеждане за нуждите на "Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" - гр.Опака ще обезпечи и улесни осъществяването на дейностите по Проекта. За административните нужди на Центъра се предвижда закупуване на: офис бюро с два стола, една компютърна конфигурация и принтер, както и шкаф за съхранение на документацията, която ще се изготвя през целият период на Проекта. Те ще се използват от екипа на Центъра при обработка на документацията, свързана с изпълнението на дейностите заложени по Проекта. Необходимо е също закупуването на конвекторни печки, врати, PVC дограма и щори за трите помещения на Центъра, както и обзавеждане за стаята за индивидуална работа и залата за групова работа. , Contracted Amount: 49 380.96 , Reported Amount: 57 611.12
  • Activity: Подбор и наемане на специалисти за работа в Центъра : В "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" - гр.Опака по проекта, се предвижда след направен подбор да бъдат назначени на трудов договор двама специалисти - социален работник и педагог, като педагогът ще изпълнява и длъжността "Управител" на Центъра. По време на изпълнение на проекта специалистите ще работят в следните насоки: - Сформиране на целевите групи; - Извършване на подбор и класиране на кандидати за лични асистенти и социални асистенти; - Оценка на потребностите от социални услуги на кандидат- потребителите; - Провеждане на работни срещи с представителите на целевите групи; - Събиране на Заявления от потенциални участници в целевите групи; - Изготвяне и изпращане на писма до потенциалните участници в целевите групи; - Подписване на тристранни договори за предоставяне на социални услуги; - Изготвяне на графици на персонала; - Мониторинг на дейностите, извършвани от "Социалните" и "Личните асистенти"; - Индивидуална и групова работа за подкрепа на потребителите на социални услуги; - Осигуряване на интегриран достъп до здравни, социални и други услуги, според специфичните потребности на база оценка на потребностите; Управителят и социалният работник ще изготвят пълна документация от приема на заявления, индивидуална оценка на потребностите до приключване на дейността и при необходимост при текучество в целевите групи ще предприемат необходими действия. , Contracted Amount: 32 422.00 , Reported Amount: 27 974.65
  • Activity: Обучение на персонала за предоставяне на услугите : Приемане и обработване на заявления на кандидати за предоставяне на услугите "Социален асистент" и "Личен асистент"' Подбор, назначаване и обучение на подходящи лица за качествено предоставяне на услугите "Социален асистент" и "Личен асистент" в "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" - Опака. Подбор на подходящи лица, които да оказват подкрепа и съдействие за социално включване на потребителите, за извършване на лични дейности за лична помощ и за извършване на комунално- битови дейности; Наемане и провеждане на входящо и поддържащо обучение на лицата, с цел ефективна работа; Подготовка и провеждане на входящо на 19 Социални асистенти и поддържащо обучение на 15 Социални асистенти, считано от четвъртия месец от стартиране на Проекта; Подготовка и провеждане на поддържащо обучение на 30 Лични асистенти и/или социални асистенти назначени на трудов договор считано от 01.04. 2016 година (целева група от процедура "Нови алтернативи" ) . Всички обучения ще се реализират в съответствие с Параметрите, заложени в Методиките за предоставяне на социалните услуги в общността "Личен асистент" и "Социален асистент" . , Contracted Amount: 130.00 , Reported Amount: 114.30
  • Activity: Набиране на кандидати за потребители на социалните услуги "Социален асистент" и "Личен асистент", предоставяни от Центъра : Набиране на потребители на услугите "Социален асистент" и Личен асистент"; Провеждане на срещи, разговори с потенциални потребители на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т. ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги за проучване на нагласите, потребностите и предпочитанията им; Приемане и обработване на заявления от хора с увреждания и хора над 65 години в невъзможност за самообслужване; Извършване на индивидуална оценка на потребностите; Сформиране на целева група от 47 потребители на социални услуги, както следва: 15 броя нови потребители за Проекта, които ще ползват услугата "Социален асистент" ; 32 броя потребители, които са ползвали услугата "Личен асистент" до 29.02.2016 година по Процедура „Нови възможности за грижа” ще бъдат включени в настоящия проект от 01.04.2016г., Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 104 398.11
  • Activity: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка в "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" гр.Опака и предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т. ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги.: След извършена индивидуална оценка на потребностите ще бъде сформирана целева група от 47 ползватели на социални услуги, както следва: 15 броя нови потребители за Проекта, които ще ползват услугата "Социален асистент" ; 32 броя потребители, които са ползвали услугата "Личен асистент" до 29.02.2016 година по Процедура „Нови възможности за грижа” ще бъдат включени в настоящия проект от 01.04.2016г. След сключване на договорите с ползвателите на услугата и предоставящите социалните услуги, социалният работник, съвместно с Управителя на Центъра ще започнат изготвянето на индивидуалните досиета на лицата, ще изработят индивидуалните графици на персонала, ще осъществяват контрол над дейността им и правилното изпълнение на задълженията им. Управителят ще информира и съгласува всичко с екипа за управление на Проекта. За всички потребители на услугата ще се осигури предоставянето на качествени социални услуги, съобразно реалните им потребности. Освен, че ще ползват услугите на "Социален" и/ или "Личен асистент" , потребителите ще имат възможност да бъдат консултирани от специалистите към "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" - гр.Опака - социален работник и педагог. Предвижда се също сключване на договор за услуга със здравен асистент, който ще оказва два пъти седмично здравна подкрепа на потребителите, която се изразява в: проверка на кръвно налягане; събиране и предоставяне за обработка от личен лекар на здравни и рецептурни книжки и връщането им на потребителя, ще подготвя при необходимост документите за ТЕЛК и ще оказва всякакъв вид специфична медицинска подкрепа. Специалистите ще провеждат индивидуални срещи, сеянси, разговори с потребителите при необходимост или при заявено желание от тях самите с цел идентифициране на нужди и проблеми и работа в насока тяхното преодоляване или разрешаване. Специалистите ще провеждат също групова работа с повече потребители, които ще имат възможност да предоставят един на друг взаимна подкрепа, да споделят своите истории, чувства, проблеми и начините си на възстановяване. Това ще даде възможност на хората с идентични проблеми да разберат, че не са сами, не са единствените, изправени пред проблема, което намалява усещането за изолацията. Специалистите ще разработят програми за групова работа с хората с увреждания, като в зависимост от възрастта, увреждането и интересите ще бъдат сформирани няколко групи. Потребителите ще имат възможност при желание да се събират в Центъра, да комуникират, да честват празници с цел тяхното социално включване. , Contracted Amount: 378 930.04 , Reported Amount: 250 591.23
  • Activity: Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Всяка организация има необходимост от по-задълбочена грижа и специално внимание на човешкия фактор. Този фактор е най- гъвкав и податлив на въздействие и в същото време е с голяма роля за ефективността на работа на организацията и респективно за качеството на услугата. Поради тази причина по проекта се предвижда провеждането на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия с всички работещи в "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" - гр.Опака /управител, социален работник, социални и лични асистенти/ за повишаване на техните професионални компетенции. Целта е емоционална подкрепа и превенция на професионалното прегаряне, повишаване качеството и ефективността на услугите, намаляване на безпокойството и стреса, повишаване нивото на професионално развитие и удовлетвореността на работещите в социалната услуга от осъществяваната професионална дейност, подкрепа на организационното развитие и отношенията в екипите. Ще бъдат обсъдени трудностите и проблемите, възникнали в хода на предоставяне на услугите, както и начините за тяхното разрешаване и преодоляване. Консултациите ще са насочени към подобряване на организационната ефективност и повишаване на качеството на предлаганите социални услуги чрез: - консултиране на екипа на управление на проекта и специалистите в организацията за оптимизиране на човешкия фактор в организацията; - разработване на стратегии за мотивиране на персонала; - индивидуално психологическо консултиране на персонала – за снемане и предотвратяване на професионалния стрес, и за подобряване на психологическия климат; Супервизиите ще бъдат индивидуални (обсъждане на работата по конкретен случай и вземане на професионално решение, справяне с емоциите на потребителя, справяне с личните емоции по отношение на потребителя или колега, взаимоотношения с външни институции по случай, нормативни затруднения в конкретен случай), групови (за обсъждане на случай) и екипни (насочени към екипните взаимоотношения и функциониране)., Contracted Amount: 500.00 , Reported Amount: 488.82
  • Activity: Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Мотивационна и/или психологическа подкрепа ще получават нуждаещи се лица (потребители на услуга и/или членове на семейството) от социален работник или психолог. Подкрепата ще е съобразена изцяло с техните потребности. Ще се обърне особено внимание на: - подкрепа при първоначалната криза; - компенсаторно пренасочване и мотивиране; - подготовка и адаптиране към нови роли и сфери; - научаване да се позитивира, умение за преоценка на житейски събития и ситуации; - овластяване и мотивиране към активно включване и успех; - ресоциализация и научаване на социални умения, реадаптиране след период на изключеност; - насочаване към и реализиране на подходящи социални услуги; - умения да се помогне на клиента да се справи със собствените си проблеми; - умения да се помогне на клиента да се справи със собствените си чувства: , Contracted Amount: 500.00 , Reported Amount: 534.28

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Diana, Contracted Amount*: 43.40 , Reported Amount**: 43.60
  • Contractor: Diana, Contracted Amount*: 500.00 , Reported Amount**: 488.82
  • Contractor: Tsvetelina, Contracted Amount*: 500.00 , Reported Amount**: 534.28
  • Contractor: GEOSTROY POPOVO Ltd., Contracted Amount*: 49 437.16 , Reported Amount**: 57 611.12
  • Contractor: SIP-2000 Ltd, Contracted Amount*: 3 360.00 , Reported Amount**: 3 808.00
  • Contractor: Milena, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 674.80
  • Contractor: Gyulhan, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 334.35
  • Contractor: Diana, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 43.60
  • Contractor: Nurten, Contracted Amount*: 2 100.00 , Reported Amount**: 1 869.24
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 32.00 , Target amount: 46.00 , Reached amount: 79.00
Indicator 2 Number of providers of services for social inclusion with extended coverage of their activity., Measure Unit: Брой, Base Value: 1.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 32.00 , Target amount: 46.00 , Reached amount: 79.00
Indicator 4 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Брой, Base Value: 1.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 496 390.00 BGN
Grant 496 390.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 447 297.15 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка и монтаж на техническо оборудване и обзавеждане, Estimated Amount: 7 892.00
Procedure 2 Subject to due process: Информиране и публичност на Проекта, Estimated Amount: 2 800.00
Procedure 3 Subject to due process: Текущ ремонт на помещения , Estimated Amount: 33 315.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN