Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.002-0067-C01
Project Name Strengthening the capacity of Tutrakan Municipality
Beneficiary 000565626 Tutrakan Municipality
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 17.02.2023
Start Date 15.03.2023
End Date 15.07.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Силистра (BG325), Тутракан

Description

Brief description
Настоящият проект е насочен към оказване на подкрепа на служителите, ангажирани с изпълнението на правомощията им по Закона за социалните услуги , Закона за хората с увреждания и Закона за лична помощ с цел предоставянето на по-ефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи от населението на Община Тутракан.

 Гарантиране на равен достъп до социални услуги, отговарящи на индивидуалните потребности на лицата, както и правото на всяко лице на подкрепа за живот в домашна среда и в общността и насърчаване на интегрирания подход при осигуряването на подкрепа на лицата. Община Тутракан е доставчик на социалните услуги  "Лична помощ" и "Асистентска подкрепа" по Закона за социалните услуги и Закона за личната помощ. 

Общината не разполага с достатъчен капацитет и не е възможно всички задължения и отговорности да бъдат изпълнени в пълнота. В тази връзка по проекта е предвидено наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на  общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги. 
По проекта ще бъдат наети двама нови служители. В дейностите по обучение и супервизия ще бъдат включени и настоящи служители на община Тутракан, които участват в изпълнението на правомощията им по Закона за социалните услуги (ЗСУ), Закона за хората с увреждания (ЗХУ) и Закона за лична помощ (ЗЛП).
Activities
  • Activity: Създаване на фронт-офис, наемане, обучение и супервизия на персонала за изпълнение на дейностите по насочване от Община Тутракан за ползване на социални услуги : 1.1- създаване на фронт-офис; 1.2 -наемане, обучение и супервизия на персонала.: 1.1. В "Информационен център " в сградата на ОА Тутракан ще бъдат обособени още 2 работни места, т.е. ще бъдат разкрити още 2 гишета. Помещението е просторно и комуникативно -има възможност за спокойно изчакване, консултиране и информиране; съществува обособено място за оформяне и попълване на документи. Достъпността за хора с увреждания е осигурена - изградена е модерна рампа и подход от улицата, съответстващ на изискванията. Пространството позволява да се обособят и оборудват технически още две работни места. 1.2 Основната цел на дейността е подкрепа реформирането на системата на социалните услуги чрез развитие и укрепване на общинския капацитет. Подкрепата се състои в наемане на нови служители, провеждане на обучение и супервизия на персонал за качествено предоставяне на услугите по ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Подбор на персонал - наемане на нови служители, ангажирани с политиките в социалната сфера. 2. Сключване на трудов договор с лицата с разписване на задълженията и отговорностите им . 3. Подкрепа за изпълнение на задълженията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. 4. Провеждане на обучения и супервизии. По Закона за социалните услуги, общината отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината. Служители на общината и служители на центровете, които предоставят социални услуги на територията на община Тутракан извършват консултиране и информиране във връзка с насочването за ползване на социални услуги. Задълженията и отговорностите на община Тутракан по социалната услуга „Асистентска подкрепа“ и Механизма "Лична помощ", съгласно Закона за личната помощ, са възложени на дирекция " Хуманитарни дейности". Служителите са ангажирани и с други дейности (в сферата на образование и култура) и сега изпитват сериозни затруднения при изпълнение на двете социални услуги . Това налага назначаването на допълнителен персонал по проекта за по-плавно и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ. Допълнително, на трудов договор за 15 месеца, ще бъдат назначени двама служители на длъжност "Сътрудник социални дейности", които ще извършват дейностите, произтичащи от промените в ЗЛП, ЗХУ, а по ЗСУ – единствено в частта насочване към ползване на социални услуги в общността: 1. информиране на лицата относно съществуващите социални услуги, които имат право да ползват, условията и сроковете за тяхното ползване; 2. информиране на лицата относно условията за заплащане и пълно и частично освобождаване от заплащане на такса за ползване на социални услуги; 3. извършване на предварителна оценка на потребностите от социални услуги и предложение за подходящите социални услуги, които лицето има право да ползва, и избраните от него социални услуги; 4. съдействие и консултиране на лицата за избор на подходящи за тях социални услуги . През първия месец ще се извърши подбор на новите специалисти. Предвижда се да се подготвят и разпространят обяви на територията на общината, вкл. публикуване на информация за кандидатстване на официалната интернет страница на общината.Екипът за организация и управление на проекта ще разработи критериите за подбор. За повишаване на общинския капацитет ще бъдат организирани и проведени обучения и супервизии на новите служители и на служителите, които участват в изпълнението на правомощията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП, а именно: 2 лица "Сътрудник социални дейности" наети по проекта, Директор "Хуманитарни дейности" , Счетоводител-касиер Община Тутракан, Гл. експерт "ЗСДИ", Ст. специалист „Хуманитарни дейности“, 2 лица -Социален работник „Асистентска подкрепа“, Директор ДСХ, Ръководител ЦОП, Ръководител ЦНСТДБУ, "Социален работник"-ЦСРИ, "Социален работник"-ЦНСТПЛ Деменция, " Социален работник"-ЦНСТПЛУИ," Социален работник"-ЦНСТПЛПР, " Социален работник"-ДЦПЛУ., Contracted Amount: 86 086.00 , Reported Amount: 49 706.22

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Employed persons who have increased their competences, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 86 086.00 BGN
Grant 86 086.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 66 923.42 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN