Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.002-0096-C02
Project Name "Support for inclusion in the labor market of inactive young people from the municipality of Vratsa"
Beneficiary 000193115 Municipality of Vratsa
Funding ESF, YEI ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 13.05.2016
Start Date 13.05.2016
End Date 31.12.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Враца (BG313), Враца, гр.Враца

Description

Brief description
Проектът отговаря на идентифицирани в община Враца потребности на младите хора да получат подкрепа за придобиване на умения за търсене и намиране на работа, за придобиване на професионална квалификация и на трудов опит. Неговата обща цел е мотивиране за активно поведение на пазара на труда и интеграция в заетост на млади хора до 29 годишна възраст вкл., които не учат, не работят и не са регистрирани като безработни лица в Агенцията по заетостта. Специфичните цели са свързани с идентифициране на неактивни млади хора от целевата група, улесняване на техния достъп до информация за спецификата и възможностите на пазара на труда и на системата за образование и обучение, създаване на умения за представяне пред работодател, повишаване на професионалната квалификация. Чрез проекта се цели осигуряване на заетост на неактивни млади хора и мотивирането им за активно поведение на пазара на труда. Проектните дейности включват провеждането на информационни срещи, активна работа за осъществяване на контакт с  целевата група, психологическо консултиране и насочване към различни възможности за обучение и заетост. Планирани са мотивационни курсове и обучения за придобиване на професионална квалификация, осигуряване на субсидирана заетост, дейности по информиране и публичност и организация и управление на проекта. Като резултат се очаква около 70 младежи от целевата група да са с изготвен индивидуален профил за определяне на потребностите. Повече от 75% от тях ще са с повишена информираност по теми, свързани с пазара на труда и с придобити умения за успешно себепредставяне пред работодател. В резултат на проектните дейности 50 младежи ще са придобили професионална квалификация по специалност „Озеленяване и цветарство”,  53 ще са получили възможност за трудова заетост. Чрез изпълнението на проекта ще се повиши информираността на местната общност относно възможностите на ОП „РЧР” 2014-2020 г. за подкрепа на социалното включване на неактивни млади хора до 29 годишна възраст включително.
Activities
  • Activity: Дейности за идентифициране на икономически неактивни младежи до 29 г. възраст включително, които не са в образование или обучение, и активиране за включването им на пазара на труда: Основна цел на дейността е активиране за включването на пазара на труда на неактивни млади хора чрез първоначално провеждане на актуално проучване на местно ниво за идентифициране на младежите от целевата група,поименното им определяне и събиране на информация за връзка с тях. За изпълнение на целта планираме провеждане на 3 информационни срещи с местни заинтересовани страни - представители на местни държавни институции и общности, които биха могли да дадат информация за отпадналите от образователната и трудовата система младежи.Тези срещи ще допринесат различни институции да са привлечени да работят за постигането на механизъм на междуинституционална координация за ефективно изпълнение на политиката за младежта и за популяризиране на ползите от образование и активно търсене на работа в рамките на реализацията на проекта. Идентифицирането на младежите, които не са включени в образование/обучение, не работят и не са регистрирани в ДБТ и определянето на техните потребности се осъществява и чрез: активна ежедневна работа на терен за осъществяване на директен контакт с потенциални представители на целевата група;изготвяне на индивидуален профил за определяне на потребностите на всяко лице;психологическо консултиране за придобиване на активно поведение на пазара на труда;насочване към образователни институции и структури на МНО на регионално и местно ниво за продължаване на образованието; насочване към включване в обучение;насочване към активно търсене на работа и подпомагане на регистрация на неактивните лица в дирекция „Бюро по труда“ към Агенция по заетостта. Подходът към безработните младежи ще бъде съобразен с техните индивидуални потребности и възможности. Младите хора, завършили висше или средно професионално образование, ще бъдат информирани за подходящи работни места на първичния пазар и/или за възможностите за включване в програми за стажуване. Младежите без професия, младежите рано отпаднали от образователната система, младежите с ниско образование или без образование ще бъдат насочени към програми и мерки за обучение и субсидирана заетост, предлагани по дейност 3 и 4 от проекта или организирани от Агенцията по заетостта. Сред младежите на възраст от 15 до 18 г. ще се популяризират възможностите за връщане в образователната система. Реализацията на тази дейност се изпълнява съвместно от кандидата Община Враца и партньор 1 на проекта. БСЛА се ангажира да организира и провежда информационни кампании и събития и да осъществява психологическо подпомагане за придобиване на активно поведение на пазара на труда.Кандидатът чрез 2 младежки медиатори ще осъществява работата по идентифициране на младите хора от целевата група и индивидуалната работа с тях. За обезпечаване на работата им ще се закупят 2 таблета и 1 лаптоп, тъй като по-голяма част от времето те ще работят на терен, вкл.в близките села и трябва да могат да нанасят данни и да показват информация, касаеща младежите.. Етапи на изпълнение:През 3-ти 5-ти и 11-ти проектен месец ще бъдат проведени общо 3 информационни срещи с представители на местни държавни институции и други заинтересовани страни, с цел събиране на информация за отпадналите от образователната и трудовата система младежи и постигането на механизъм на междуинституционалната координация и популяризиране на ползите от образование и активно търсене на работа.Останалите дейности ще се изпълняват през целия период на изпълнение на проекта. Работата на медиаторите не приключва с осъществяването на първоначалния контакт. В повечето случаи, младежите ще реагират негативно и незаинтересовано по отношение на възможностите, които предлага проекта,или няма да имат в началото 12 м.. като нерегистрирани в АЗ. За това изграждането на връзка на доверие е от изключителна важност в процеса на мотивиране им за участие в проектните дейности. Това налага продължаване на осъществените първоначални контакти с тях, привличане на ресурси, чрез които да бъдат мотивирани за участие в проекта – семейство, близки, приятели., Contracted Amount: 29 063.80 , Reported Amount: 20 513.69
  • Activity: Предоставяне на мотивационни обучения за активно търсене на работа: Целта на мотивационните обучения за активно търсене на работа е преодоляване липсата на мотивация за активно поведение на пазара на труда сред целевата група, което е изключително важна бариера за реализацията на младите хора. Проблемите с мотивацията водят до апатия, ограничаване на интересите и професионалните и житейски цели. Поради което отсъствието й и нежеланието да работиш са сред основните причини за попадане на младите хора в групата на икономически неактивни, не включени в образование или обучение и нерегистрирани в ДБТ. Целта на обученията е създаване на умения сред неактивни млади хора до 29 г. възраст за търсене на работа и за представяне пред работодател. Мотивационното обучение е групова форма на обучение, която е насочена към придобиване на умения за търсене на работа и успешно представяне на интервю за работа. В рамките на обученията младежите ще се запознават с информационните канали за търсене на работа – частни трудови посредници, свободни работни места, обявени в бюрата по труда, трудови борси, обяви във вестници, обяви в сайтовете на съответните фирми и в сайтове за предлагане на работни места, възможности за работа в чужбина, подробно ще се информират за посредническите услуги, които могат да ползват, регистрирайки се в бюрата по труда. Експертите, провеждащи обученията, ще запознаят лицата как се изготвят документи за кандидатстване за работа – автобиография, мотивационно писмо, попълване на предварителни тестови въпросници и др. В рамките на обучението, курсистите ще научат за спецификите на едно интервю за работа – най-често задавани въпроси, техники за преодоляване на ситуативната тревожност, умения за водене на успешни преговори и възможност за успешно себепредставяне по време на интервю за работа. Методите за обучение включват и ролеви игри, учебни филми, илюстриращи реални ситуации на интервю за работа, примери за успешни практики, споделяне на собствен опит, които ще подпомогнат подготовката на лицата за успешно представяне на интервю за работа. По време на мотивационното обучение ще се търси обратната връзка от обучаемите – споделяне на информация, собствен опит, затруднения, с които се е сблъсквало лицето в такива ситуации и добри практики. Тази информация ще бъде полезна на групата като цяло, предпоставка е за създаване на позитивна екипна атмосфера и повишава ефективността на обучението. Друг акцент на мотивационните обучения е запознаване с базовите нормативни документи в областта на трудовото право, касаещи трудово-правните взаимоотношения с работодателите – какви са реквизитите на трудовия договор, на анекса към трудовия договор, какви са основните права и задължения, регламентирани в Кодекса на труда, на лицата, които търсят работа. Ще се дадат примери при възникване на определен въпрос/ проблем към коя институция да се обърнат за информация или съдействие, също така къде биха могли да получат квалифицирана юридическа помощ и др. Реализацията на дейността стартира от 4-ти месец на проекта, като се предвижда по две мотивационни обучения едновременно да се проведат през 4-ти месец, 10-ти и 11-ти месец. , Contracted Amount: 13 180.60 , Reported Amount: 13 537.18
  • Activity: Предоставяне на обучения за придобиване на професионална квалификация по професия „Работник в озеленяването”, специалност „Озеленяване и цветарство”: Целта на дейността е повишаване на професионалните умения и мотивация сред неактивни млади хора до 29 г. възраст, проявили интерес да работят като работник озеленяване. Обученията за придобиване на професионална квалификация по професия „Работник в озеленяването”, специалност „Озеленяване и цветарство” се организират и провеждат във връзка с конкретна възможност за наемане на работа след обучението. Партньорите по проекта „БКС – Враца” ЕООД и Общинско предприятие „Спорт и турисъм” са заявили готовност да наемат от целевата група съответно 30 и 20 работници озеленяване. 1. Наименование на обучаващата организация: Сдружение с нестопанска цел „Дом на науката и техниката” – партньор по проекта; 2. Номер на лицензията от НАПОО: 200812662 от 28.11.2008 г. 3. Наименование и код на професията, и код на специалността: 622030 професия „Работник в озеленяването”, специалност 6220301 „Озеленяване и цветарство”; 4. Хорариум на обучението (продължителност на курса в учебни часове - 45 минути): - 300 часа; 4.1. Теория: 120 часа; 4.2. Практика: 180 часа; 5. Брой на обучаваните лица: 50 (3 групи по 14-19 човека в група); 6. Документ доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация. Ще бъдат сформирани 3 групи по 14-19 човека в група с дневна форма на обучение с продължителност 6 учебни часа по 45 минути на ден. Предвижда се за всяка група 120 часа обучение по теория и 180 часа по практика. За стимулиране на обучаващите са предвидени стипендии в размер на 10 лв., а при условие че курсиста не е от населето място - 15 лв. за присъствен ден. Предвижда се 30 човека да са със стипендии по 10 лв./ден и 20 с по 15 лв./ден. Всеки който посещава редовно обучението (минимум 80% присъствие), след приключване на обучението ще се яви на Държавен изпит за придобиване на първа степен на професионална квалификация. Ще бъдат водени присъствени списъци на обучаемите. Предвижда се през 9-ти проектен месец да започне обучението на първата група от представители на целевата група, а през 10-ти проектен месец да започне обучението на втората и третата група., Contracted Amount: 60 000.00 , Reported Amount: 52 380.89
  • Activity: Наемане на лица от целевата група на длъжности, попадащи в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г., за период до 6 месеца: Целта на дейността е осигуряване на заетост на неактивни млади хора до 29 годишна възраст вкл., участници в проекта. Партньорите по проекта “БКС – Враца” ЕООД и Общинско предприятие “Спорт и туризъм” ще наемат на работа общо 53 млади хора от целевата група. От тях 50 човека ще са завършили обучение за придобиване на професионална квалификация по професия „Работник в озеленяването”, специалност „Озеленяване и цветарство”, а 3-ма души ще започнат работа без да са завършили професионално обучение, тъй като длъжността работник в строителството не изисква задължителна професионална квалификация. “БКС – Враца” ще назначи 30 работници озеленяване и 3 работници в строителството за срок от 6 месеца (субсидирана заетост). Дейностите по озеленяване ще се извършват на открито в парковете и градинките на гр.Враца. Основните задължения ще са свързани с познаване и прилагане на технологията по обработка на почвата, окопаване, подравняване, засаждане на нови цветя, оформяне на лехи, пресаждане на цветя, изрязване на фиданки и др. След проведеното обучение за придобиване на професионална квалификация, назначаването на млади хора от целевата група ще се осъществи на етапи, тъй като се предвижда самото обучение да е на два етапа. Освен това, през периода около м.януари-февруари поради характера на работата не е удачно да има нови назначения. Дейността на 3-мата работници в строителството ще се извършва на обекти в гр. Враца. Основните задължения ще са свързани с подготвителни работи при ремонт на сгради, помещения, полагане на бетонови смеси, изпълняване на кофражни, армировъчни и покривни работи при ремонт на сгради и помещения, почистване на работната площадка и др. Общинско предприятие “Спорт и туризъм” ще назначи 20 работници озеленяване от целевата група за срок от 6 месеца (субсидирана заетост). Поддържането на спортната и туристическа база се съпътства със затревяване, окосяване, валиране, наторяване и поливане на тревните и цветни площи на 5 тренировъчни спортни терени, на развлекателен парк „Леденика”, на развлекателен парк „Дъбника”, на парка за отдих на стадиона, тревните площи в района на хотела и плувните басейни. Приблизителната площ за поддръжка е около 600-700дка. Основните задължения на работниците озеленяване ще е свързана с ежедневна поддръжка на тези площи, свързано с изброените дейности. Поради сезонния характер на работа, най-удачно е назначаването на работа да се осъществява поетапно, като последните назначения ще бъдат най-късно в началото на 11-тия проектен месец., Contracted Amount: 183 591.58 , Reported Amount: 52 760.67
  • Activity: Дейности за организация и управление на проекта: Дейността има за цел успешно реализиране на проекта, ефективно изразходване на планираните средства, управление на риска и вземане на решения за мерки и действия, които да минимизират евентуални предпоставки за забавяне и/или неизпълнение на проектните дейности. Дейността включва определяне на екип за организация и управление на проекта, подготвяне на допълнителни трудови договори/допълнителни споразумения/заповеди към основните трудови договори, провеждане на заседания на екипа, отчетност, анализ на възникнали проблеми, решения за усъвършенстване на дейностите по проекта, мотивиране на екипа за постигане на оптимални резултати, управление на проектните дейности, провеждане на процедури за избор на изпълнители съгласно ЗОП, водене на финансово-счетоводната документация по проекта и следене за целесъобразното и законосъобразно изразходване на финансовите средства, уреждане на всички данъчни плащания и социални и здравни осигуровки върху възнагражденията, изплащане възнагражденията и пътните разходи, следене за стриктното изпълнение на разходните пера по бюджета на проекта, изготвяне на междинни и окончателни технически и финансови отчети. Предвидено е екипът за управление на проекта да се състои от ръководител, координатор и счетоводител проект. Ръководителят на проекта е директор Дирекция „Здравеопазване, социални и младежки дейности”, който има опит като ръководител на проект по схема „Живот в общността". Той ще си сътрудничи и ще получава методическа помощ от експерт на Община Враца, имащ пет години опит в изпълнението на проект за мотивиране на безработни за активно поведение на пазара на труда, финансиран от Швейцарската агенция за развитие и сътрудничество. Основните отговорности на ръководител проект са описани в секция 9. Екип. Координаторът на проекта: • контролира изпълнението на графика на проектните дейности; • координира взаимодействието между партньорите във връзка с изпълнение на проектните дейности; •събира информация за подготвяне на междинни технически доклади. Счетоводителят на проекта: •контролира правилното разходване на средствата по Проекта, в рамките на предвидения бюджет по съответните пера; •подготвя съответните договори с екипа на проекта и с младежките медиатори; •поддържа личните досиета на назначените младежки медиатори и води присъствената им форма; •изработва ведомости за заплати и отчети за осигуровките; •изпълнява цялостната финансово-счетоводна дейност, свързана с изпълнението на проектните дейности в съответствие с действащото законодателство и изискванията на ОПРЧР 2014-2020. Дейността е необходима за ефективното реализиране на проектните дейности и за ефективното изразходване на средствата по проекта и ще се изпълнява през целия период на изпълнение на проекта., Contracted Amount: 29 808.00 , Reported Amount: 24 593.97
  • Activity: Дейности по информиране и публичност. : Целта на дейността е информиране на местната общност относно възможностите на ОП „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г. за подкрепа на социалното включване на неактивни млади хора до 29 г. възраст. Дейността включва: o организиране на пресконференция за обявяване стартиране на проекта; o изработване и разпространение на брошури; o публикуване на платени публикации в регионални вестници; o подготовка и излъчване на аудио-клип (радио-анонси); o подготовка и излъчване на TV клип/спот; o публикуване на информации за проекта на Интернет страницата на Община Враца (www.vratza.bg); o представяне на резултатите от изпълнение на проекта на заключителна пресконференция. Първата пресконференцията ще има за цел да обяви стартирането на проекта. Пред представители на различни медии (електронни, печатни) от региона, вкл. и кореспондентите на национални медии, ще бъде представен проекта, неговите цели и планирани резултати. Информационните брошури за популяризиране целите и дейностите по проекта ще бъдат формат А4 двустранно, с тройно сгъване; пълноцветен печат, тираж – 200 бр. По отношение на платените публикации една от тях ще популяризира целите на проекта и хода на неговото изпълнение, а една публикация ще отрази постигнатите резултати. В допълнение, за да стигнат посланията, свързани с целите на проекта до по-широка аудитория, ще се подготви аудио-клип (радио-анонс) и рекламен ТV спот – и двата с продължителност 30 сек, които ще се излъчат съответно 16 и 20 пъти. Предвижда се периодично на Интернет страницата на Община Враца (www.vratza.bg) да се публикуват информации за проекта. Чрез тях обществеността ще бъде информирана за целите и дейностите по проекта, за изискванията за включване в проекта, за хода на изпълнение на проекта и постигнатите резултати. Заключителната пресконференция ще има за цел да обобщи постигнатите резултати от реализацията на проекта. Ще бъдат обсъдени трудностите възникнали при реализацията му (ако има такива), както и ще се споделят добрите практики при неговото изпълнение. Дейностите ще се изпълняват през целия период на изпълнение на проекта. Те са необходими, за да се постигне информиране на заинтересованите от проекта страни и изграждане на доверие между тях. Чрез тях ще се засили разбирането на обществеността от община Враца за ролята на Европейския съюз, на Инициатива за младежка заетост и на българската държава за подкрепа на социалното включване на неактивни млади хора до 29 г. възраст. , Contracted Amount: 3 168.00 , Reported Amount: 3 168.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: NGO “House of Science and Technology” , Contracted Amount*: 60 000.00 , Reported Amount: 52 380.89
  • Partner: Municipal enterprise "SPORT AND TOURISM", Contracted Amount*: 69 638.18 , Reported Amount: 35 654.45
  • Partner: "BKS - Vratsa" Ltd., Contracted Amount*: 113 953.40 , Reported Amount: 17 106.22
  • Partner: "Bulgarian association for personal alternative" Association, Contracted Amount*: 20 529.40 , Reported Amount: 20 134.32
Contractors
  • Contractor: KONKURENT NUZ EOOD, Contracted Amount*: 3 168.00 , Reported Amount**: 3 168.00
  • Contractor: RONOS OOD, Contracted Amount*: 2 424.00 , Reported Amount**: 775.90
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Inactive participants not in education or training who are in education/training, gaining a qualification, or are in employment, including self-employment, upon leaving, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 53.00 , Reached amount: 55.00
Indicator 2 Inactive up to 29 years of age not in education or training, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 70.00 , Reached amount: 77.00

Financial Information

Total Project cost 318 811.98 BGN
Grant 318 811.98 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 155 194.94 BGN
Percentage of EU co-financing 91.89 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на канцеларски материали и хартия за нуждите на общинска администрация Враца, Estimated Amount: 300 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на канцеларски материали
    Contractor: RONOS OOD
    Contract total funded value: 1 656.00
  • Differentiated position 2: Доставка на хартия
    Contractor: RONOS OOD
    Contract total funded value: 768.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN